Oud 27-04-2007, 16:19
Ferrywoman
Avatar van Ferrywoman
Ferrywoman is offline
Wanneer heb je nu anorexia.
Hoe wordt krijg je anorexia.
Ik weet dat je gaat afvallen en ernstig maar wanneer gaat de knoop om van gewoon afvallen naar anorexia
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 16:34
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ik zou zeggen:
Gewoon afvallen = Van een hoog gewicht naar een normaal gewicht.
Anorexia = Van een normaal/licht gewicht naar een extreem licht gewicht, waardoor je allehande klachten krijgt waar je geen rekening mee houdt en uiteindelijk eraan dood gaat als er niets aan gedaan wordt.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 16:36
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ohja, en je denkt ook enkel nog maar aan afvallen, wat je mag eten, hoeveel caloriën je binnenkrijgt, welke smoesjes je zal verzinnen om niet te moeten eten,... dag in, dag uit.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 16:41
Ferrywoman
Avatar van Ferrywoman
Ferrywoman is offline
ik wil namelijk afvallen om dat buikje weg te werken en die vetrolletjes. maar ben bang dat mensen het dan zien als anorexia
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 16:49
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Wat vosje zegt klopt maar voor een klein deel, je hebt een eetstoornis als je continue aan eten denkt en dit je normale leven verstoort. (om het maar even heel kort te zeggen)
Bij anorexia houdt het voornamelijk in dat je heel weinig eet en eventueel braakt/laxeert. En dan heb je voor officiele diagnose ondergewicht, maar kan net zo ernstig zijn zonder ondergewicht.

Maar normaal afvallen is iets totaal anders. Een eetstoornis gaat ook niet alleen om afvallen/slank willen zijn.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 17:07
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Het DSM-IV geeft de volgende criteria voor anorexia nervosa:

Weigering om het lichaamsgewicht op een voor de leeftijd en lengte normaal niveau of daarboven te houden (bijvoorbeeld een gewicht van 85% van het normale niveau of het uitblijven van gewichtstoename waardoor het gewicht 85 % van het normale niveau is).

Intense angst voor gewichtstoename of dik worden, zelfs bij ondergewicht.

Een stoornis in de wijze waarop het lichaam of het gewicht wordt ervaren, overdreven waarde hechten aan het lichaamsgewicht of de lichaamsvorm bij het vormen van een zelfbeeld of ontkenning van de ernst van het te lage lichaamsgewicht.

Amenorroe bij vruchtbare vrouwen, in dit geval het uitblijven van minimaal drie opeenvolgende menstruele cycli. (De diagnose amenorroe kan worden gesteld als de ongesteldheid alleen optreedt na hormoonbehandeling.)

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Anorexia_nervosa
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 17:49
Krabs
Krabs is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 27-04-2007 @ 17:34 :
Ik zou zeggen:
Gewoon afvallen = Van een hoog gewicht naar een normaal gewicht.
Als dit in snelle tijd gebeurd is er ook een sprake van soort anorexia.
__________________
gif me candej now!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 18:48
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Krabs schreef op 27-04-2007 @ 18:49 :
Als dit in snelle tijd gebeurd is er ook een sprake van soort anorexia.
Mensen die een crashdieet doen hebben niet automatisch anorexia..
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 18:56
Verwijderd
Laat ik even voor het onderscheid een aantal korte definities geven:
Malnutritie - een tekort hebben aan vitaminen, mineralen, sporenelementen of essentiele vetzuren of essentiele aminozuren als gevolg van een niet gebalanceerd eetpatroon (kan worden vastgesteld met een bloedonderzoek)
Ondervoeding - een gewichtsverlies van >5 % in 1 maand of >10 % in 3 maanden (kun je zelf vaststellen met simpele berekening)
Ondergewicht - bij volwassenen een bmi <18,5 (<20 is al risicogroep), voor jongeren liggen de waarden anders (bmi is gewicht (kg)/(lengte (m)*lengte(m)))
Magerzucht - een lichaamsvetpercentage onder 18 % (vrouw) of 10 % (man) (wordt vastgesteld met een huidplooimeting)
Anorexie - gebrekkige eetlust (subjectief)
Anorexia nervosa - een psychische stoornis gekenmerkt door de dingen die DDM noemde; alleen vast te stellen door een psycholoog of psychiater



En ter advies aan de Ferrywoman: als je nu een gezond gewicht hebt, maar graag wat strakker wil worden, kun je beter gaan sporten dan op dieet te gaan als je overgewicht hebt kun je het beste begeleiding zoeken van een diëtist, want je lichaam is nog in ontwikkeling en een gebrek aan voedingsstoffen kan blijvende gevolgen hebben.

Laatst gewijzigd op 27-04-2007 om 19:22.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 19:09
Ferrywoman
Avatar van Ferrywoman
Ferrywoman is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-04-2007 @ 19:56 :


En ter advies aan de Ferrywoman: als je nu een gezond gewicht hebt, maar graag wat strakker wil worden, kun je beter gaan sporten dan op dieet te gaan als je overgewicht hebt kun je het beste begeleiding zoeken van een diëtist, want je lichaam is nog in ontwikkeling en een gebrek aan voedingsstoffen kan blijvende gevolgen hebben.
ok wat moet ik dan gaan doen kwa sporten
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 19:19
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Je kunt bij naar een sportschool gaan, daar kun je precies aangeven wat je wil.. Kunnen ze je een schema geven.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 19:34
Ferrywoman
Avatar van Ferrywoman
Ferrywoman is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 27-04-2007 @ 20:19 :
Je kunt bij naar een sportschool gaan, daar kun je precies aangeven wat je wil.. Kunnen ze je een schema geven.
om dat buikje wel te werken kennen jullie geen oefeningen
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 20:05
Krabs
Krabs is offline
Zoveel opties, tis maar net wat je graag doet en wil. Je kan cardio oefenigen doen zoals; rennen, zwemmen, skeeleren, fietsen enz. Steppen is helemaal in bij de vrouwen op dit moment En je kan ook een paar buikspieroefeningen doen. Combinatie van de 2 is natuurlijk het beste ^^

@ da leentjuh
Als je dat onder professionele begeleiding doet mss niet maar volges mij is het niet gezond en houdt je een paar dezelfde "symptomen" aan over. Maar dan niet mentaal maar lichamelijk. Maar ik weer niet precies hoe zo'n crash dieet werkt dus forgive me als ik mis zit ;p
__________________
gif me candej now!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 20:16
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Krabs schreef op 27-04-2007 @ 21:05 :
Zoveel opties, tis maar net wat je graag doet en wil. Je kan cardio oefenigen doen zoals; rennen, zwemmen, skeeleren, fietsen enz. Steppen is helemaal in bij de vrouwen op dit moment En je kan ook een paar buikspieroefeningen doen. Combinatie van de 2 is natuurlijk het beste ^^

@ da leentjuh
Als je dat onder professionele begeleiding doet mss niet maar volges mij is het niet gezond en houdt je een paar dezelfde "symptomen" aan over. Maar dan niet mentaal maar lichamelijk. Maar ik weer niet precies hoe zo'n crash dieet werkt dus forgive me als ik mis zit ;p

Ik zeg ook niet dat het gezond is, maar anorexia is het niet (althans lang niet altijd). Het is zeker ongezond, en je komt meestal net zo hard weer aan. En je hebt een grotere kans om dood neer te vallen dan mensen met behoorlijk overgewicht. Dus niet doen (haha, hoor mij )
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 20:24
Krabs
Krabs is offline
haha, je hebt helemaal gelijk. En best gek eigk, als je op een gezonde (langzame) manier naar een goed streef gewicht gaat heb je juist minder kans om dood neer te vallen Dus uhm dat wel wel doen
__________________
gif me candej now!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 08:42
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Is anorexia toch ook niet voornamelijk psychisch en zijn de lichamelijke klachten niet enkel gevolgen? Volgens mij hoef je niet eens per se zoveel af te vallen, als je ondergewicht hebt en je weigert aan te komen en denkt heel de dag door aan eten, lijkt mij dat ook al behoorlijk anorexia-achtig. Of geldt het dan enkel als eetstoornis?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 09:07
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 28-04-2007 @ 09:42 :
Is anorexia toch ook niet voornamelijk psychisch en zijn de lichamelijke klachten niet enkel gevolgen? Volgens mij hoef je niet eens per se zoveel af te vallen, als je ondergewicht hebt en je weigert aan te komen en denkt heel de dag door aan eten, lijkt mij dat ook al behoorlijk anorexia-achtig. Of geldt het dan enkel als eetstoornis?
Dan is het wel een eetstoornis, maar anorexia wordt het meestal officieel pas genoemd bij bmi onder de 17 en uitblijvende menstruatie (althans bij rintveld wel, bij andere klinieken ook meestal geloof ik). Anders noemen ze het nao (niet anderszins omschreven). Maar in feite is het verder hetzelfde.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 09:24
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 28-04-2007 @ 10:07 :
Dan is het wel een eetstoornis, maar anorexia wordt het meestal officieel pas genoemd bij bmi onder de 17 en uitblijvende menstruatie (althans bij rintveld wel, bij andere klinieken ook meestal geloof ik). Anders noemen ze het nao (niet anderszins omschreven). Maar in feite is het verder hetzelfde.
Ja, ondergewicht, die noemde ik zelf ook al

Oké
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 09:52
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Krabs schreef op 27-04-2007 @ 21:05 :
Zoveel opties, tis maar net wat je graag doet en wil. Je kan cardio oefenigen doen zoals; rennen, zwemmen, skeeleren, fietsen enz. Steppen is helemaal in bij de vrouwen op dit moment En je kan ook een paar buikspieroefeningen doen. Combinatie van de 2 is natuurlijk het beste ^^
buikspier oefeningen alleen heeft geen zin, je spieren worden hier wel sterker door, maar als je een buikje hebt zie je ze niet.

Om aftevallen moet je gaan bewegen, hoe maakt opzich niet zoveel uit. Kies iets wat je zelf leuk vind.
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 09:54
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 28-04-2007 @ 10:07 :
Dan is het wel een eetstoornis, maar anorexia wordt het meestal officieel pas genoemd bij bmi onder de 17 en uitblijvende menstruatie (althans bij rintveld wel, bij andere klinieken ook meestal geloof ik). Anders noemen ze het nao (niet anderszins omschreven). Maar in feite is het verder hetzelfde.
Echt waar? Ik ken iemand met overgewicht die een mix van anorexia en boulimia heeft, ze heeft dus geen bmi van <17, maar wel anorexia.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 09:58
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-05-2007 @ 10:54 :
Echt waar? Ik ken iemand met overgewicht die een mix van anorexia en boulimia heeft, ze heeft dus geen bmi van <17, maar wel anorexia.
'''mix van anorexia en boulimia''

__________________
zo,
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 12:43
Verwijderd
Citaat:
love-THE-world schreef op 04-05-2007 @ 10:58 :
'''mix van anorexia en boulimia''

Snap ik, maar dat betekent dus dat ze anorexia niet pas vast kunnen stellen bij een BMI <17. Iemand die een normaal of hoog BMI heeft, kan ook anorexia hebben (in ieder geval in combinatie met boulimia). Dan zijn er dus andere criteria om 't vast te stellen, de niet afhankelijk zijn van een gewicht.

Sowieso, iemand van 200 kg kan ook anorexia hebben, maar dan duurt 't best even voordat ze een BMI van <17 heeft. Maar anorexia heeft ze dan toch echt wel. Misschien is een BMI van <17 gewoon een teken dat 't te kritiek wordt ofzo?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 14:34
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-05-2007 @ 13:43 :
Snap ik, maar dat betekent dus dat ze anorexia niet pas vast kunnen stellen bij een BMI <17. Iemand die een normaal of hoog BMI heeft, kan ook anorexia hebben (in ieder geval in combinatie met boulimia). Dan zijn er dus andere criteria om 't vast te stellen, de niet afhankelijk zijn van een gewicht.

Sowieso, iemand van 200 kg kan ook anorexia hebben, maar dan duurt 't best even voordat ze een BMI van <17 heeft. Maar anorexia heeft ze dan toch echt wel. Misschien is een BMI van <17 gewoon een teken dat 't te kritiek wordt ofzo?

ik ben het ook helemaal met je eens hoor, daar niet van!

en anorexia hoeft helemaal niet altijd bmi <17 te zijn, als je idd van hoog komt duurt dat erg lang. Of als je er gewoon vroeg bij bent zeg maar... kan je ook nog een bmi van 18 of hoger ofzo hebben. Dun worden is een gevolg van anorexia, anorexia is niet dun worden.

en ookal heb je een bmi van <17 dan hoef je nog niet dun te zijn, ik heb een bmi van 15,4 ofzo en ik ben nog best stevig of in ieder geval niet dun, mensen zeggen niet van ''heb je anorexia ofzo!?!'' (en dat heb ik dus wel)

maar dat heeft er niks mee te maken eigenlijk
__________________
zo,
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 14:44
Black Soul
Black Soul is offline
Stevig kan je niet zijn met een bmi van 15,4. En mensen zullen heus niet zomaar zeggen "heb je anorexia ofzoooo"
__________________
dracula is sexy
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 14:52
George
Avatar van George
George is offline
Citaat:
lawallan schreef op 04-05-2007 @ 10:52 :
buikspier oefeningen alleen heeft geen zin, je spieren worden hier wel sterker door, maar als je een buikje hebt zie je ze niet.

Om aftevallen moet je gaan bewegen, hoe maakt opzich niet zoveel uit. Kies iets wat je zelf leuk vind.
Cardio doen inderdaad. Maar die buikspieroefeningen hebben daarnaast wél zin, spieren verbranden sneller calorieën en zorgen voor een snellere stofwisseling, waardoor ze je lichaam helpen de vetreserves aan te wenden als energiebron.
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 15:05
Mara
Mara is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 04-05-2007 @ 15:44 :
Stevig kan je niet zijn met een bmi van 15,4. En mensen zullen heus niet zomaar zeggen "heb je anorexia ofzoooo"
Precies. Feit dat je dankt dat je nog 'stevig' bent terwijl je BMI 15.4 is zegt al genoeg.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Black Soul schreef op 04-05-2007 @ 15:44 :
Stevig kan je niet zijn met een bmi van 15,4. En mensen zullen heus niet zomaar zeggen "heb je anorexia ofzoooo"
tegen mij wel terwijl ik echt niet zo eng dun ben ofzo al heb ik geen flauw idee wat mijn bmi is omdat ik nergens hier een weegschaal heb
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 15:31
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Ik denk dat mensen eerder tegen iemand van bmi 18/19 vragen of ze anorexia hebben dan aan iemand met een bmi van 15 . volgens mij durven mensen dat helemaal niet te vragen dan.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 16:14
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
Anorexia heeft niets te maken met BMI's. Anorexia is gewoon psychologisch, goed iemand met anorexia zal idd een lager BMI hebben. Maar het is niet omdat je een BMI hebt van <18 dat je spontaan anorexia hebt. Anorexia is als je haat te eten en hartkloppingen krijgt als je weegschaal 50 gram hoger staat dan vorige week ofzo
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 17:22
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Mijn BMI zit rond de 20 en ik heb het grootste eetprobleem wat je maar voor kunt stellen..
__________________
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 18:11
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Maija schreef op 04-05-2007 @ 18:22 :
Mijn BMI zit rond de 20 en ik heb het grootste eetprobleem wat je maar voor kunt stellen..
Hoezo het ergste wat je je maar voor kunt stellen?
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 18:13
ikkuh15
ikkuh15 is offline
om anorexia te hebben hoef je idd geen heel laag bmi te hebben, het zit in je hoofd. Al word er door psychologen wel naar de DSM-IV gekeken en daar staat als punt bij dat bmi onder de 17,5 zit.
Maar slaat eigenlijk nergens op..want dan zou iemand die aankomt in een kliniek/deeltijd ineens geen anorexia meer hebben, terwijl diegene nogsteeds heel veel moeite heeft met eten/gewicht..
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Met citaat reageren
Oud 04-05-2007, 18:15
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 04-05-2007 @ 19:13 :
Al word er door psychologen wel naar de DSM-IV gekeken en daar staat als punt bij dat bmi onder de 17,5 zit.
Dat punten hebben ze er bij wikipedia niet bij staan, terwijl zij wel naar de DSM IV refereren? Wel 85% van een 'normaal' gewicht bij een bepaalde lengte en leeftijd (en dat zou dus t/m 17,5 kunnen zijn, maar wanneer iemand jonger is, kan dat ook anders zijn, denk ik).
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 08:39
Verwijderd
Je moet voor anorexia wel een gewicht lager dan die 85% (Leonoor: dat is bij mensen boven de 18 idd bmi 17.5) hebben. Voldoe je niet precies aan de criteria van de DSM dan heb je geen anorexia maar noem je het eetstoornis NAO (niet anderszinds omschreven). Voorbeelden die letterlijk uit de DSM komen:
- Bij vrouwen wordt voldaan aan alle criteria van anorexia nervosa, behalve dat betrokkene regelmatig menstrueert.
- Aan alle criteria van anorexia nervosa wordt voldaan, behalve dat, ondanks significant gewichtsverlies, het huidig lichaamsgewicht van betrokkene binnen de normale grens ligt.

Je kan ook niet anorexia EN boulimia hebben, dan is het of één van de twee (vb: anorexia vreetbuien/purgerent of boulimia restrictief) of ze wisselen elkaar af, dat kan wel, maar je kan het niet tegelijk hebben.

Wanneer je dus aan alle criteria van anorexia voldoet maar geen ernstig ondergewicht (minder dan 85% van het te verwachten gewicht) hebt noemen ze het dus NAO. Dat is het stikkertje, maar je neigt dan wel naar anorexia en het is ook niet minder erg ofzo. Ze mogen je gewoon niet officieel bestempelen als anorexia nervosa. Voor de officiele diagnose moet je aan ALLE criteria voldoen, dat is gewoon zo vastgelegd en maakt dingen ook wel duidelijker en overzichtelijk voor de diagnose. Dus helaas, anorexia heeft wel degelijk met bmi te maken maar als je bmi "normaal" is hoeft dat niet te betekenen dat je ineens geen (ernstige) eetstoornis hebt.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 15:54
Dashja
Avatar van Dashja
Dashja is offline
Citaat:
sonho schreef op 05-05-2007 @ 09:39 :

Voor de officiele diagnose moet je aan ALLE criteria voldoen, dat is gewoon zo vastgelegd en maakt dingen ook wel duidelijker en overzichtelijk voor de diagnose. Dus helaas, anorexia heeft wel degelijk met bmi te maken maar als je bmi "normaal" is hoeft dat niet te betekenen dat je ineens geen (ernstige) eetstoornis hebt.

In de meesten klinieken hanteren ze BMI 19/20 als gezond.
Onder de 16 mag je vaak niet meer meedoen met therapieën.

Bovenstaande gaat niet overal meer op.
Een voorbeeld uit vele voorbeelden;

Ik ben in behandeling geweest voor anorexia, mijn bmi
is nog steeds te laag, menstrueer wel alweer ruim jaar,
dit is uitzonderlijk i.c. mijn bmi.
Desondanks, heb ik nog steeds anorexia.

Zo zijn er nog wel een aantal voorbeelden.

__________________
We are, each of us, angels with only one wing.. And we can only fly embracing each other..
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 16:00
Verwijderd
Dan mag het dus officieel geen anorexia meer genoemd worden. Natuurlijk zal het in de wandelgangen wel anorexia genoemd worden maar op papier zal het dan NAO heten.
Voor BMI lager dan 16 geldt vaak een rustprogramma inderdaad, je doet dan een aantal therapieën maar niet allemaal.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 17:25
ikkuh15
ikkuh15 is offline
dan zou ik officieel ook geen anorexia meer hebben, maar volgens mij komt dat toch nog wel op mijn behandelplan te staan...
Ik blijf het raar vinden
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Met citaat reageren
Oud 05-05-2007, 17:46
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Vanaf bmi 18 ging de psychiater het bij mij NAO noemen. Maar ik geloof dat dat vooral kwam omdat ik toen periodes had waarin alles goed ging, periodes waarin ik anorectisch gedrag vertoonde en periodes waarin ik vreetbuien had. Maar misschien kwam het ook door het BMI.
Maar wat maakt het stikkertje uit?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 14:38
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
Terwijl ik toch ergens ook wel denk dat anorexia niet perse van een gewicht af hangt. Wat heb je dan als je een normaal gewicht hebt maar wel eetproblemen hebt en een verkeerd denkpatroon, vergelijkbaar met dat van een enorexiapatiënt, maar het enige verschil is dat je geen 40 kilo weegt?
Dan heb je toch zeker wel een eetstoornis of een ander groot probleem?
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 14:45
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Dan noem je het "eetstoornis". Dan is het "net zo erg", alleen is het geen anorexia.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 14:56
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Yana schreef op 07-05-2007 @ 15:45 :
Dan noem je het "eetstoornis". Dan is het "net zo erg", alleen is het geen anorexia.
meestal, eetstoornis met neiging tot anorexia, oid.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 01:10
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik vind het criterium dat je menstruatie uitblijft al helemaal vaag; want dat betekent dat het wel in een erg ver stadium is. Dit geldt ook voor een BMI onder de 17,5 natuurlijk (maar volgens mij menstrueer je nog wle als je op die grens zit)
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 06:39
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 08-05-2007 @ 02:10 :
ik vind het criterium dat je menstruatie uitblijft al helemaal vaag; want dat betekent dat het wel in een erg ver stadium is. Dit geldt ook voor een BMI onder de 17,5 natuurlijk (maar volgens mij menstrueer je nog wle als je op die grens zit)
Dat is niet waar. Dat is bij iedereen verschillend en hangt ook af van hoeveel je eet. Bij mij was het onder de 19 al niet meer.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 23:13
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
sonho schreef op 05-05-2007 @ 17:00 :
Dan mag het dus officieel geen anorexia meer genoemd worden. Natuurlijk zal het in de wandelgangen wel anorexia genoemd worden maar op papier zal het dan NAO heten.
Voor BMI lager dan 16 geldt vaak een rustprogramma inderdaad, je doet dan een aantal therapieën maar niet allemaal.
huh.. ik was opgenomen voor een persoonlijkheidsstoornis en had een eetstoornis NAO.. Ik mocht pas opgenomen worden met een BMI van 20. En bij een BMI van 19,5 kreeg je een waarschuwing en bij een BMI van 19 werd je uit therapie gezet...

waren ze dan echt zo streng daar??

(srry voor t vage berichtje)
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 06:47
Verwijderd
Wtf, waarom mag je met een BMI van 19/16/whatever niet meer meedoen aan therapie? Het lijkt me dat je het dan júist nodig hebt, of is het dan dat je een verplichte opname in een kliniek moet (of iets in die richting) en dat het dan geen therapie meer heet maar iets anders?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 07:30
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Op Rintveld is het zo dat je voor de deeltijdgroep AN en BN/NAO een bmi van 17,5 moet hebben en voor een andere deeltijdgroep (nazorg) 20.
Als je dat niet haalt kun je eerst een korte opname krijgen (tot bmi 17,5) of een lange opname (tot 20)

Dit is wat ik eruit heb begrepen..
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 13:32
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 11-05-2007 @ 08:30 :
Op Rintveld is het zo dat je voor de deeltijdgroep AN en BN/NAO een bmi van 17,5 moet hebben en voor een andere deeltijdgroep (nazorg) 20.
Als je dat niet haalt kun je eerst een korte opname krijgen (tot bmi 17,5) of een lange opname (tot 20)

Dit is wat ik eruit heb begrepen..
Ik zat op rintveld B (persoonlijkheidsstoornissen) als ik onder de 19 zou komen, zou ik naar rintveld A moeten(eetstoornissen) dus dan klopt de grens idd wel.

je mag met een laag BMI niet meer meedoen aan de therapieen, omdat dat dan te zwaar is. Je moet dan eerst op "normaal"gewicht komen. En bijvoorbeeld bij PMT moet je veel bewegen dus dat mag dan helemaal niet..
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 13:33
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Misschien wel een interessant linkje over de mogelijke oorzaak van anorexia: defect in het AgRP-gen

AgRP-gen
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 17:03
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 11-05-2007 @ 00:13 :
huh.. ik was opgenomen voor een persoonlijkheidsstoornis en had een eetstoornis NAO.. Ik mocht pas opgenomen worden met een BMI van 20. En bij een BMI van 19,5 kreeg je een waarschuwing en bij een BMI van 19 werd je uit therapie gezet...

waren ze dan echt zo streng daar??

(srry voor t vage berichtje)
Ach iedere kliniek heeft z'n eigen regels he. Omdat jij niet voor je eetstoornis werd opgenomen golden er miss andere regels. Kan me voorstellen dat ze niet te veel met je gewicht bezig wilden zijn omdat je er voor een persoonlijkheidsstoornis zat.

Paranoide: natuurlijk worden meiden met een bmi 16 wel opgenomen (in een kliniek of ziekenhuis), maar ze mogen dan niet alle therapieën volgen. Dat is te zwaar en veel komt niet meer binnen als je zo dun (en ondervoed) bent.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2007, 18:54
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 11-05-2007 @ 00:13 :
huh.. ik was opgenomen voor een persoonlijkheidsstoornis en had een eetstoornis NAO.. Ik mocht pas opgenomen worden met een BMI van 20. En bij een BMI van 19,5 kreeg je een waarschuwing en bij een BMI van 19 werd je uit therapie gezet...

waren ze dan echt zo streng daar??

(srry voor t vage berichtje)
Wat raar! Alsof een BMI van 19 laag is. Ik snap wel dat ze grenzen stellen, maar ik vraag me af of dat wel motiverend werkt.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie anorexia nervosa profielwerkstuk
esmee_.
1 23-10-2016 20:21
Psychologie anorexia nervosa profielwerkstuk
esmee_.
1 23-10-2016 20:19
Psychologie Anorexia
ikkuh15
3 19-10-2009 11:10
Verhalen & Gedichten Van Christiaan, zijn anorexia-kater en Fred
Verwijderd
15 02-09-2004 01:26
Psychologie Anorexia? Eetprobleem?
Niemande
53 02-06-2003 15:36
Psychologie anorexia
iloontjuh
23 12-02-2003 15:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.