Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Bekijk resultaten poll: Leerlingen moeten van 8 tot 17.00 uur aanwezig zijn op school om onderwijs te volgen.
Voor 0 0%
Tegen 3 100.00%
Aantal stemmers: 3. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2011, 12:58
Akkeee
Akkeee is offline
Hoi hoi,
Ik heb een nederlands debat. Zouden jullie me kunnen helpen met argumenten bedenken? Dit is de stelling:

Leerlingen moeten dagelijks van 8.00 tot 17.00 uur aanwezig zijn om onderwijs te volgen en lesstof te verwerken.

VOOR of TEGEN?

Waarom wel of waarom niet?



Alvast bedankt voor je reactie!

Laatst gewijzigd op 02-02-2011 om 15:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2011, 13:04
Verwijderd
Heb je zelf al argumenten bedacht?

Zelf ben ik tegen; ik ben voor een gatenvrij-rooster, dus geen les om 8 uur en dan om 16 uur weer in en tussendoor niets, maar de hele dag op school vind ik ook overdreven. Juist op die leeftijd is het denk ik belangrijk om ook dingen buiten school te hebben, zoals bijvoorbeeld een sport, muziekles of een bijbaantje.

Maar als er dat soort scholen bestaan, dan zou ik dat ook wel goed vinden; sommige kinderen hebben het wél gewoon nodig. Maar dan dus niet van 8 tot 17 les, maar bv vanaf 15 uur zelfstudieuren. Of dat je op school kan sporten of een of andere cursus kunt volgen (muziekles, toneelles, zoiets).
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 13:13
Akkeee
Akkeee is offline
Hartstikke bedankt! Ja ik heb al enkele argumenten bedacht. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk feitelijke bronnen te vinden zodat mijn tegenstander mijn argumenten niet makkelijk kan weerleggen.

Dit zijn tot nu toe mijn argumenten:

VOOR

1) Ten eerste, volgens de voorzitter Mieke Vogels van de Vlaamse politieke partij 'Groen', hoeven de leerlingen niet heel de tijd in de boeken te zitten, maar kunnen ze op school dan ook tijd besteden aan sporten en zich creatief uitleven. Dit zorgt er voor dat de leerlingen kunnen leren, sporten en ontspannen op één plaats en zo hoeven zij niet meer van de school naar de muziekschool of de sportclub te hollen. Dat zou de leerlingen veel tijd en stress besparen.

Bron: http://www.taalblad.be/e-zine/nieuws...8-uur/331.html

2) Ten tweede, volgens huiswerkklas.nl zal er wanneer de leerlingen langer op school zitten, meer controle zijn over het leerproces van de leerlingen. Hierdoor zullen leerproblemen sneller ontdekt worden en zullen de leerlingen beter leren plannen en werken. Ze zullen dus meer discipline kunnen krijgen. Thuis zullen kinderen namelijk niet heel de tijd in de gaten worden gehouden.

3) Als je van 8 tot 5 naar school moet, dan kom je tenminste op het benodigde aantal uren dat je naar school moet. Nu is het probleem vaak dat mensen niet aan het aantal uren komen

4) Als een kind langer op school zou blijven zitten, dan zou dat betekenen dat ze de lesstof beter door kunnen nemen en uiteindelijk ook hogere cijfers halen.


TEGEN

1) Ten eerste, volgens scholieren.com staat in Nederland en België de ergernis van te lange schooldagen op plaats 2. Ik citeer een uitspraak van een leerling: 'Als ik laat thuis ben, heb ik nog een hele berg huiswerk te doen en heb ik geen tijd meer om leuke dingen te doen met vrienden.'

2) Ten tweede, zelfs volgens 2500 leden van de publieke hyves 'Haat aan lange schooldagen', zijn leerlingen niet tevreden met lange schooldagen van bijv. 8 tot 17 uur.

3) Leerlingen moeten niet heel de dag vast zitten aan school, maar ook hun hobbies en vrije tijd hebben. Dit is zeer belangrijk voor een kind.



Iemand nog meer goede argumenten? Ik moet mijn debat namelijk heel goed doen want ik sta op dit moment een 4 voor Nederlands.

Laatst gewijzigd op 02-02-2011 om 13:20.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 13:20
Verwijderd
Wat ook nog een goed tegen-argument is, is dat het gewoon meer geld kost. Helemaal als scholen ook sporten en andere cursussen moeten gaan aanbieden.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2011, 13:26
Akkeee
Akkeee is offline
Oja dat is een hele goede! Onwijs bedankt! Misschien kan ik er nog wel een bron bij vinden. Ook zat ik nog te denken aan de concentratie van de leerlingen. Als leerlingen een hele dag op school zitten, zullen ze zich uiteindelijk niet meer goed kunnen concentreren, waardoor de resultaten slechter zullen worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken DEBAT schooldagen van 8.00 tot 17.00 uur
Akkeee
5 03-02-2011 20:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.