Oud 19-12-2012, 21:02
Verwijderd
http://www.knack.be/nieuws/belgie/mi...0223923250.htm

Michelle Martin zou in Knokke-Heist zijn geweest. De burgemeester van Knokke-Heist is daarover verbolgen. In feite heeft Michelle Martin recht om te gaan en staan waar ze wil, enkel niet in de provincies Luik en Limburg en moet ze toelating vragen als ze naar het buitenland wil.

De voorwaarden van haar voorwaardelijke vrijlating zijn de volgende (bron):
Algemene voorwaarden
  • Geen inbreuken plegen
  • Gevolg geven aan de oproepen van het openbaar ministerie en van de justitie-assistent belast met de begeleiding
  • Een vast adres hebben en, in geval van verandering, het nieuwe adres communiceren aan het openbaar ministerie en aan de justitie-assistent belast met de begeleiding

Bijzondere voorwaarden
  • Van bij de voorwaardelijke vrijlating verblijven op het voorgestelde adres en er niet van veranderen zonder het akkoord van de rechtbank en mits een vooraf goedgekeurd alternatief
  • Een psychologische opvolging starten bij een therapeut en bewijzen dat de opvolging niet zonder voorafgaand akkoord met de betrokkene wordt onderbroken
  • Geen contact zoeken met de slachtoffers of hun naasten op welke manier ook. Bij een toevallige ontmoeting, zich onthouden van initiatief
  • Het voortzetten van het schadeloosstellen van de burgerlijke partijen in functie van haar inkomsten
  • Niet verblijven in of zich begeven naar de provincies Luik en Limburg, omdat in deze twee provincies nabestaanden van slachtoffers wonen
  • Zich niet zonder speciale toelating van de rechtbank naar het buitenland begeven
  • In persoonlijke naam zich onthouden van elk contact en iedere verklaring in de media
  • Geen contacten hebben met of bezoeken aan de gedetineerden, ex-gedetineerden of medeplichtigen


Wat vinden jullie hiervan? Ze doet niks fout in principe, dus de burgemeester heeft eigenlijk geen recht van spreken.

Zelf dacht ik dat Michelle Martin een ingetogen en teruggetrokken leven zou moeten leiden in een klooster, ik weet niet waar ik dat precies vandaan heb, maar naar de kapper gaan in Knokke-Heist valt bij niet onder de noemer ingetogen en teruggetrokken. Maar het staat blijkbaar niet in haar voorwaarden (waarschijnlijk om dat zoiets te vaag is). Ik persoonlijk vind dat ze haar kop nergens meer zou mogen vertonen, maar goed, dat zijn gevoelens die de overhand nemen en dat is niet haalbaar natuurlijk.

(Voor diegenen die geen flauw idee hebben wie Michelle Martin is, zij is de ex van Marc Dutroux. Ze was op de hoogte van de bezigheden van haar man en hielp hem zelfs in sommige gevallen. Ze heeft Julie en Mélissa laten omkomen toen Dutroux een gevangenisstraf uitzat.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2012, 09:19
feniks
feniks is offline
Sowieso hadden ze haar op die condities niet vrij moeten laten. Maar gewoon voor de rest van haar leven opgesloten houden.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 16:04
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Zou zijn geweest, nounou het is me wat.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 16:49
Verwijderd
De Veroorzaker, ik gebruik de term 'zou zijn geweest' omdat ík niet zeker ben en omdat ik geen foto's of bewijzen heb gezien. Het zou dus zomaar kunnen dat er een dubbelgangster heeft rondgelopen, al neem ik aan van niet, alleen al om het feit dat als ik op MM zou lijken, ik mezelf grondig liet verbouwen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 17:49
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Of een kapper die gratis reclame wilde.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 17:56
Verwijderd
Oh, dus jij zou bekend willen staan als de kapper die Michelle Martin met open armen ontving? Negatieve publiciteit is misschien ook publiciteit, maar in dit geval zou ik het risico niet durven nemen. Het klooster in Malonne kan daarover meespreken.

Misschien kun je moeite doen om te reageren met wat je mening erover is. En ja, dat is nutteloos, want ja ze mag daar komen, maar dan kun je nog steeds zeggen wat je er van vindt. Er komen overigens meer kranten met nieuws erover, dus ik neem aan dat het geen stunt is geweest.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 18:03
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Mijn mening is dat als een maatschappij ervoor kiest om zijn juridische systeem zo in te richten dat iedereen een tweede kans verdient diezelfde maatschappij er nu trots op zou moeten zijn dat mevrouw Martin die kans geboden is en diezelfde samenleving zou zich er hard voor meoten maken dat meneer Dutroux ook gewoon weer een kans geboden wordt.

Als het aan mij had gelegen hadden ze beide een nekschot gekregen, maar dat schijnt niet zo te werken in een beschaafde maatschappij dus dan zit je met dit soort dingen, schijnt dat je daar trots op moet zijn.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 18:07
Verwijderd
Jammer is natuurlijk dat ze die 2e kans al heeft gehad en verspeeld. In feite is dit haar 3e kans.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 18:09
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Jammer is natuurlijk dat ze die 2e kans al heeft gehad en verspeeld. In feite is dit haar 3e kans.
Hebben ze in de USA een three strikes your out wetje voor, maar dat schijnt ook barbaars te zijn.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 20:49
Verwijderd
Tja, blijft wel België
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Tja, blijft wel België
Dus?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2012, 23:05
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Wat is de rol van Knokke-Heist dan in het hele verhaal? Woont de familie van een van de slachtoffers daar?
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 09:25
Verwijderd
Nee, de families van de slachtoffers wonen in de provincies Luik en Limburg en daar mag ze niet komen (hoe dat moet als de familie besluit om in Antwerpen te gaan wonen, weet ik ook niet). De burgemeester haalt wel aan dat ze daar oog in oog had kunnen staan met familie of slachtoffer, maar ja, dat kan dus eigenlijk overal natuurlijk. Al zou ik als familie of slachtoffer nu niet direct de behoefte krijgen om naar Malonne te gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2012, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Dus?
Dat ze daar meestal nogal raar zijn.

Wordt ook bevestigd overigens, want ze mag dus wel in Knokke-Heist komen, dus die burgemeester had beter gewoon niks kunnen zeggen. Ze doet namelijk niets verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Sowieso hadden ze haar op die condities niet vrij moeten laten. Maar gewoon voor de rest van haar leven opgesloten houden.
Dit.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 11:28
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Kan er niet echt wakker van liggen. Wat gaat ze doen dan, nóg een psychopaat trouwen en die helpen kinderen te vermoorden?

Laatst gewijzigd op 24-12-2012 om 14:20.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 13:39
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Wachten tot marc weer vrij is en het voor een derde keer doen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2012, 02:32
Verwijderd
Dom om er aandacht op te vestigen van die burgemeester.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-12-2012, 23:52
Patataap
Avatar van Patataap
Patataap is offline
Ik neem het haar niet kwalijk, het rechtssysteem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 01:36
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik dacht dat Dutroux levenslang had gekregen? Hij zal &€@$£¥%# toch niet voor gratie in aanmerking komen?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 20:39
Verwijderd
Die heeft geen levenslang geloof ik, maar wel zo lang dat ie waarschijnlijk sterft in de gevangenis. ( Volgens mij dan )
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat Dutroux levenslang had gekregen? Hij zal &€@$£¥%# toch niet voor gratie in aanmerking komen?
Er was iets met een fout opgestelde wet (Lejeune?) dat iedereen récht had op vervroegde vrijlating. Nu hebben ze dat volgens mij aangepast en dat zou wel eens naar aanleiding van de vrijlating van MM kunnen zijn. Maar het precieze weet ik daar ook niet van.
Ik ben even gaan zoeken, Dutroux heeft levenslang en levenslang is in België ook echt levenslang, maar de veroordeelde komt wel in aanmerking voor gratie en vervroegde vrijlating. Ze zouden de wet Lejeune nu zo hebben aangepast dat
Citaat:
  • Voor zware misdrijven die de dood tot gevolg hebben gehad (en waarvoor men 30 jaar cel of levenslang heeft gekregen) kan een gedetineerde pas vrijkomen als hij de helft van zijn straf had uitgezeten (i.p.v. een derde). In het geval van recidive verhoogt de minimale detentieperiode van twee derden naar drie vierden.
  • Er is sprake van wettelijke herhaling of recidive, ook als er vóór de misdaad al eens een correctionele veroordeling is geweest.
In het geval van Dutroux is er sprake van recidive, dus zou hij drie vierden moeten uitzitten voor hij in aanmerking komt. Maar ik weet niet wat men dan als duur van levenslang ziet, want iemand van 20 kan nog 60 jaar zitten, iemand van 60 dan weer 20, dus als dat gelijkgesteld wordt met 30 terwijl levenslang levenslang is, is dat wel een beetje krom.
Maar goed, in geval van 30, zou Dutroux na ongeveer 22.5 jaar vrij kunnen komen. Ik weet niet of voorarrest dan meetelt, want hij zit sinds '96 vast en is in 2004 veroordeeld, dan zou hij ergens in 2019 in aanmerking kunnen komen op de leeftijd van 63.

Of ze hem werkelijk vrij zouden laten, lijkt me sterk. Maar je weet nooit, ik had ook nooit verwacht dat ze MM nu al zouden laten gaan. En ik had eigenlijk verwacht dat het klooster in Malonne in vlammen op zou gaan, maar blijkbaar is niemand zijn mening over haar sterk genoeg om aan te zetten tot dat soort dingen. Hoe langer men wacht, hoe meer de woede verflauwt en hoe ouder de mensen zijn die nog het besef hebben gehad van wat er is gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 22:08
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Misschien wel maar ik denk dat Dutroux wel heel oud zou moeten worden voor hij weer veilig kan rondlopen.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 26-12-2012, 22:24
Verwijderd
Nou ja, MM wordt gezien en ze leeft ook nog. Zij is wel de reden dat Julie en Mélissa zijn gestorven (niet dat dat anders niet gebeurd zou zijn). Ik zou zeggen dat je man helpen met kinderen verkrachten en ze daarna laten doodhongeren ook wel genoeg reacties zou oproepen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2012, 04:42
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Er is nu een Belgische tv-serie over het gevangeniswezen, Alloo in de gevangenis. Best interessant. Allemaal zware delicten. Drugs, (meervoudige) moorden, gewapende overvallen, zeker geen tasjesdieven. En het viel me op dat het allemaal behoorlijke straffen zijn. Minimaal 7 jaar, vaak 20/30 jaar en soms zelfs levenslang. Ik heb het gevoel dat men in Nederland minder zwaar straft.

Wat me opviel:
Het zijn allemaal redelijk "normale" criminelen. Geen doorgeflipte gangsters of psychopaten. Gewoon gasten die eigenlijk allemaal spijt hebben, hun straf terecht vinden en er met studies etcetera. nog het meeste van proberen te maken. Veel ervan praten ook niet voor de camera uit respect voor hun slachtoffers/nabestaanden. Het Nederlandse "Buch in de bajes" gaf toch een iets andere indruk. Het scheelt misschien ook wel dat het in Leuven gefilmd is, dat is toch iets anders dan Antwerpen.

De serie staat trouwens op de Piratenbaai.

Ontopic: "
Citaat:
" En ik had eigenlijk verwacht dat het klooster in Malonne in vlammen op zou gaan, maar blijkbaar is niemand zijn mening over haar sterk genoeg om aan te zetten tot dat soort dingen."
Veel mensen zien haar graag dood of in het gevang, maar niemand is bereid om er zelf een paar levensjaren voor op te offeren. Zo zal het met Volker van der G. waarschijnlijk ook gaan. Internet vol met doodsbedreigingen,maar uiteindelijk kan die gekke vegetariër gewoon rustig ergens gaan wonen, al dan niet in Nederland.

Ik vind dat Martin nog vast had moeten zitten, maar nu ze toch vrij is moeten ze in België niet gaan miepen als ze in Knokke opduikt, zeker als burgemeester niet.
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery

Laatst gewijzigd op 01-01-2013 om 22:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2012, 13:43
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Het moment dat ze is vrijgelaten en binnen de voorwaarden blijft mag ze van mij doen en laten wat ze wilt.

Ik vind het wel jammer dat ze vrij is.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2012, 16:25
Verwijderd
Wat Durr zegt, mensen vinden wel dat ze dood zou moeten, maar willen er zelf niet tien jaar voor opgesloten zitten.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2012, 18:27
Verwijderd
Dat is eigenlijk ook waar ik op doelde. Hoe langer men wacht, hoe meer de woede bekoelt en hoe minder mensen geneigd zijn om in the heat of the moment dingen te gaan doen. Als ze Dutroux destijds los hadden gelaten, was hij gewoon met blote handen aan stukken gereten. Als hij over 10 jaar ofzo op straat staat, zal er heel wat woedend gemor zijn, maar niemand zal iets doen, tenzij er één of andere gek is die het niks kan schelen. Maar die wat zo gek zijn, leven zich meestal uit op de verkeerde mensen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 15:20
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Gezien alle ophef die ontstond toen Michelle Martin naar dat klooster mocht, lijkt het me dat het toch nog wel dat de zaak Dutroux behoorlijk leeft in België.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 15:33
Verwijderd
Ophef? 500 mensen die protesteren in Malonne? Graffiti op de muren van het klooster? Een beetje roepen, meer is er eigenlijk niet gebeurd.

De witte mars in 1996 trok 300.000 mensen naar Brussel.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2012, 22:29
Verwijderd
In 1996 kon men ook de frustraties nog niet zo makkelijk kwijt op het internet als nu..
Met citaat reageren
Oud 31-12-2012, 10:33
Verwijderd
Oh, het is al bezig zelfs, 4 februari wordt er gekeken of Dutroux onder elektronisch toezicht geplaatst kan worden.

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...-geworden.aspx
Met citaat reageren
Oud 31-12-2012, 11:38
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
De kans dat hij vrijkomt is natuurlijk nihil.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.