Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2003, 19:02
BleedingPrinces
Avatar van BleedingPrinces
BleedingPrinces is offline
mijn ouders hebbe best vaak ruzie...
altijd als ze dat hebbe ren k naar boven doe k de deur dicht en
zet muziek op net of k het nie wil hore ofzow...
k vind het heel eng want er was oowk een keer toen k nog klein was ging ons mam met borden gooien en was op pap weggelopen k vond het zow eng... om ze zow boos te zien...
nu iedere keer als ze maar 1 meningsverschil hebbe flits het weer door me hoofd vaak denk k dat het bter is als ze gaan scheiden omdat ze dan nie meer bij elkaar zijn en minder ruzie kunnen make...als k er met ons mam over begin ofzow dat k nie zow tege die ruzie kan zegt ze 'het is toch al opgelost' maar op de manier waarop ze het zegt geloof k het nie ... ons mam is vaak kwaad op ons pap en dan zit ze hem voor alles en nog wat uit te maken...ookal isser er niet altijd bij...en dan voel k me niet zo op me gemakt eigelijk want wat moet k dan zegge van ja dat vind k ook want k vind da niet dus ja...

heeft iemand een tip dat k nie meer zo bang ben voor hun ruzie's?
__________________
Scars will fade but never die...

Laatst gewijzigd op 02-02-2003 om 19:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2003, 20:36
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Heey..

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt..
Mn ouders zijn nu 2 jaar gescheiden, maar hadden vroeger ook erge ruzie, vaak om de stomste dingen. Vaak gingen ze dan ook met dingen gooien, en werd ik helemaal hysterisch en ging ik gillen enzo...Je kan er niet veel aandoen, dat zijn meer hun zaken, ik ging dan vaak ook wel naar me kamer toe, deur op slot, en mn stereo op hoogste volume..Ben dan ook wel blij dat mn ouders gescheiden zijn...geen ruzie meer...

Probeer er anders er met je ouders over te praten, of ze zich een beetje kunnen inhouden, als mijn ouders ruzie hadden, kon meestal de hele buurt meegenieten , en schaamde ik me altijd dood...

suc6 nog *knuff*
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:56
BleedingPrinces
Avatar van BleedingPrinces
BleedingPrinces is offline
k vind het heel erg
k trek me da altijd heel erg aan ...
scheide lijkt me bter maar ja...
__________________
Scars will fade but never die...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:57
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
daar herken ik mezelf wel in, mijn ouders hadden ook heel vaak ruzie. Ze zijn nu 3 gescheiden, waar ik eigenlijk erg blij mee ben, m'n moeder ook en m'n vader niet.
Misschien moet je gewoon naar ze toegaan en er dan over praten ipv van naar je kamer gaan ofzo.
maar het blijft je wel bij die ruzie's, schrik altijd als ik mensen ruzie zie maken.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:01
Amoa
Avatar van Amoa
Amoa is offline
Freakinaround zegt:
Citaat:
Probeer er anders er met je ouders over te praten, of ze zich een beetje kunnen inhouden
Heb jij ff geluk zeg!! Ik kán niet eens met mn ouders praten als ze ruzie hebben, en ook als ze geen ruzie hebben.
__________________
..:Look straight into the sun until she breaks your face and you'll start smiling:..
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:24
BleedingPrinces
Avatar van BleedingPrinces
BleedingPrinces is offline
k gil vaak hou op ofzow

maar dat werkt alleen k mijn nadeel ze worden dan kwaad op mij keer sloeg mijn vader me...
k wil echt me nie meer mee bemoeien maar toch...
k haat dit gewoon k wil het gewoon niet horen maar toch weet k da het er is
__________________
Scars will fade but never die...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 14:04
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Probeer er is wat over te vragen als geen ruzie hebben.
En neem geen genoegen met mensen die van elkaar houden, maken ruzie. Je ouders moeten met elkaar leren praten.

Je zit in een kutsituatie waar je eigenlijk niks aan kan doen, ze nemen alleen dingen aan van een volwassenen en dat vaak al niet eens.

Ik zou is een kindertelefoon bellen, wat hun voor tips hebben.

Het enige wat werkt, is dat je ouders leren inzien waar ze mee bezig zijn als de daar op gewezen worden door iemand waar ze respect voor hebben.
__________________
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:22
Ellesje
Ellesje is offline
Mijn ouders hadden vroeger ook vaak ruzie. Omdat m'n vader eigenlijk bijna nooit thuis was als ik ook wakker was, was ik er niet vaak bij. Maar dan zat ik op m'n kamer en luisterde ik en werd ik verdrietig. Ik heb me er nooit mee bemoeid; het was tussen mijn vader en mijn moeder en het laatste waar zij behoefte aan hadden was een kind dat zich ermee ging bemoeien. Bovendien was ik bang dat m'n vader boos op me zou worden.

Het is een heel vervelende situatie ja, mijn ouders zijn nu zo'n 4 jaar gescheiden en daardoor zijn de ruzies tenminste verdwenen, nouja, grotendeels. Maar een scheiding brengt ook weer andere (nare) dingen met zich mee.

Als ik jou was zou ik een keer met je moeder gaan praten als ze geen ruzie heeft met je vader. Jij kunt er waarschijnlijk niet veel aan veranderen, denk ik. Het is toch iets tussen je ouders.

Ik wens je er veel sterkte mee.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 15:24
plonkie
Avatar van plonkie
plonkie is offline
Kheb het ook gehad, als ik jouw was zou ik eerst met je moeder alleen gaan praten, en daarna met je vader en zeggen dat je het EG niet leuwk meer vind. En iedere keer als het weer gebeurd zeggen dat het net een stel kleuters zijn... Heb ik ook gedaan, en de laatste tijd gaat het alweer stukken beter na ik met ze gepraat te hebben...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2003, 21:27
BleedingPrinces
Avatar van BleedingPrinces
BleedingPrinces is offline
dank jullie...k zal ut is probere...
__________________
Scars will fade but never die...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 14:41
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Het lijkt me ontzettend moeilijk om steeds tussen 2 mensen in te moeten staan. Natuurlijk hebben ouders wel eens ruzie, maar dit is wel behoorlijk vaak. Ik snap dat je je dat aantrekt, en ik zou toch met ze gaan praten. Niet als ze ruzie hebben, want dan worden ze dus kwaad op jou, maar als ze goed met elkaar omgaan. Laat ze weten dat jij t zo ontzettend moeilijk vind, en dat r n oplossing voor moet zijn. Weet t verder ook niet, maar snap dat t moeilijk is... Sterkte!

offtopic: kom jij uit brabant?
__________________
We'll meet again... Love you
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 15:46
BleedingPrinces
Avatar van BleedingPrinces
BleedingPrinces is offline
Citaat:
Miss Helena schreef:
Het lijkt me ontzettend moeilijk om steeds tussen 2 mensen in te moeten staan. Natuurlijk hebben ouders wel eens ruzie, maar dit is wel behoorlijk vaak. Ik snap dat je je dat aantrekt, en ik zou toch met ze gaan praten. Niet als ze ruzie hebben, want dan worden ze dus kwaad op jou, maar als ze goed met elkaar omgaan. Laat ze weten dat jij t zo ontzettend moeilijk vind, en dat r n oplossing voor moet zijn. Weet t verder ook niet, maar snap dat t moeilijk is... Sterkte!

offtopic: kom jij uit brabant?
uhmz...ja k kom uit brabant hoezo?
__________________
Scars will fade but never die...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 17:47
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
BleedingPrinces schreef:
uhmz...ja k kom uit brabant hoezo?
Je gebruikt hier en daar woorden en uitdrukkingen uit "ons" dialect (ik kom zelf uit Beek en Donk), vandaar dus waarschijnlijk die vraag. Heb je enig idee waarom je ouders zo vaak ruzie hebben?
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 20:28
BleedingPrinces
Avatar van BleedingPrinces
BleedingPrinces is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Je gebruikt hier en daar woorden en uitdrukkingen uit "ons" dialect (ik kom zelf uit Beek en Donk), vandaar dus waarschijnlijk die vraag. Heb je enig idee waarom je ouders zo vaak ruzie hebben?

k zit in beek en donk op skool...k kom zelf uit helmond...
over vanalles...soms wel over een vork da vergete is op tafel te legge
__________________
Scars will fade but never die...
Met citaat reageren
Oud 04-02-2003, 20:48
Verwijderd
ikke woon vlakbij Beek en Donk (Erp)

ennuh ik weet niet wat je er tegen kan doen, maar wou je toch ff veel sterkte wensen *knuff*
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 18:35
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
BleedingPrinces schreef:
k zit in beek en donk op skool...k kom zelf uit helmond...
Laat me eens raden: je doet v.m.b.o. op het Commanderijcollege aan de Wijnkelderweg, klopt dat?
*Ik heb daar zelf in januari 1985 stage gelopen (toen heette het nog Waltherus de Beecke) omdat ik toen met de lerarenopleiding voor wiskunde bezig was, vandaar dat ik weet waar het is*
Dat je uit Helmond komt zag ik toen ik je profiel bekeek.

Citaat:
BleedingPrinces schreef:
over vanalles...soms wel over een vork da vergete is op tafel te legge
Speelt het al lang (maanden of jaren)? Ik denk dat het misschien wel een goed idee is om de Kindertelefoon te bellen, zoals iamcj al voorstelde, of er eens met je ouders over te praten als ze beide aanspreekbaar zijn, dus als ze geen ruzie met elkaar maken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 05-02-2003, 21:19
BleedingPrinces
Avatar van BleedingPrinces
BleedingPrinces is offline
jaa op die skooltjuh

maare k vind nie leuk
maar k ga het probere maar ja *hoopt*
__________________
Scars will fade but never die...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie slechte relatie tussen ouders en schoonouders
Balpen
33 15-01-2012 10:36
Psychologie jongeren (15 t/m 17) en (Gedwongen) hulpverlening. Welke mate ouders betrekken?
Fantôme
34 13-05-2007 20:43
Psychologie mijn ouders maken me gek...
evanescence
4 21-10-2004 09:49
Psychologie Ouders en hulpverlening
~~dolce~~
11 03-03-2004 13:42
Liefde & Relatie ruzie met vriend vanwege zijn ouders?!
groovy
14 29-09-2003 18:06
Lichaam & Gezondheid rokende ouders -> rokende kinderen?
Verwijderd
50 19-07-2003 20:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.