Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2002, 18:08
Possession
Possession is offline
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem en ik hoop door het hier te delen dat ik weet wat ik moet doen...
Ik heb nu iets langer dan een jaar een vriend en het gaat nog steeds tussen ons heel erg goed...zolang we geen ruzie maken. Maar de laatste tijd maken we heel veel ruzie,en vaak gaat het om niets en is het meer afreageren dan dat er echt iets aan de hand is. Als ik ruzie heb met m'n vriend via de telefoon dan hebben m'n ouders dat vaak snel door,ik vertel dan een beetje geirriteerd wat er aan de hand is en mijn ouders zeggen dan vaak dat ik het uit moet maken en dat ik met hem niet gelukkig zal worden. Er zijn heel veel momenten waarop we wel gelukkig zijn,als we met z'n tweeen zijn maar dan zijn mijn ouders er dus niet bij en weten ze niet hoe gelukkig we zijn. Vandaag had ik weer ruzie met m'n vriend omdat hij eigenlijk s'avonds langs zou komen maar er kwam iets tussen en hij zou later komen. Ik was in de war en dacht dat ie helemaal niet meer zou komen en toen heb ik m gebeld en gezegd dat ie vanavond niet meer hoefde te komen. Toen werd m'n vriend kwaad en toen ik op had gehangen zei m'n moeder dat dit de zoveelste keer was dat hij een afspraak niet nakwam en dat ik eens iets met die informatie moest doen en erover moest nadenken. Vanavond tijdens t eten begon ze er weer over en dan praat ze zo op me in dat ik t gevoel krijg dat ik de verkeerde vriend heb en dat ik t uit moet maken. Ik wil t zelf niet uitmaken maar er moet wel iets veranderen in onze relatie want we maken veel te veel ruzie en daar voelen we ons allebei niet goed bij... Wat moet ik nu doen, als ik m'n ouders zeg dat ze zich er niet mee moeten bemoeien krijg ik te horen dat de emancipatie aan mij voorbij is gegaan
Serieuze reacties alsjeblieft...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2002, 18:13
Piccola
Piccola is offline
Dit is wel erg kut! Bah! Kan me er wel iets bij voorstellen! Maar ik vind dat je het sowieso zeker niet moet uitmaken, omdat je moeder dat zegt!! Dat zou volkomen belachelijk zijn! Ik denk dat je beter eens een echt goed en serieus gesprek moet gaan voeren met je vriend. Zeg wat je dwars zit, wat jij vindt dat veranderd moet worden enzovoort! Praat erover, dat helpt altijd wel! En zoek samen een goede oplossing! Als die er niet blijkt te zijn of het werkt gewoon niet dan kan je het eventueel uit maken, maar dan moet jij dat willen en niemand omdat je ouders dat zeggen! Ik hoop dat alles goed voor jou en je vriend afloopt! Succes!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 18:13
D1984
Avatar van D1984
D1984 is offline
Probeer er met je vriend over te praten maar ga niet naar je ouders luisteren. Doe wat je zelf wilt
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 18:15
Possession
Possession is offline
Dank je wel Piccola,ik hoop morgen ook met m te kunnen praten maar dan moet ie me wel willen zien want hij is nu een beetje boos op me omdat ik hem vanavond niet wilde zien zucht love is sweet,love is bitter

Citaat:
Piccola schreef:
Dit is wel erg kut! Bah! Kan me er wel iets bij voorstellen! Maar ik vind dat je het sowieso zeker niet moet uitmaken, omdat je moeder dat zegt!! Dat zou volkomen belachelijk zijn! Ik denk dat je beter eens een echt goed en serieus gesprek moet gaan voeren met je vriend. Zeg wat je dwars zit, wat jij vindt dat veranderd moet worden enzovoort! Praat erover, dat helpt altijd wel! En zoek samen een goede oplossing! Als die er niet blijkt te zijn of het werkt gewoon niet dan kan je het eventueel uit maken, maar dan moet jij dat willen en niemand omdat je ouders dat zeggen! Ik hoop dat alles goed voor jou en je vriend afloopt! Succes!

Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 18:28
Verwijderd
Ouders hebben vaak de neiging om te zeggen dat het beter is om het uit te maken, dit komt omdat zij het inderdaad vaak alleen in de gaten hebben als het slecht gaat. Want dat kun je het beste merken en hebben zij zelf ook de meeste last van (afreageren, sjacho zijn, down enzo, dat merken ouders meer dan wanneer je opgewekt bent, dat vinden ze normaal zegmaar).
Maar daar moet je niet naar luisteren, want als ouders alleen de negatieve dingen weten is het logisch dat ze het liever uit zien. Daarbij komt dat ouders, de meeste dan, sowieso iets hebben tegen vriendjes. Want hun kleine dochtertje wordt wel groot en wie weet wat ze allemaal al doet. Ouders weten namelijk best wat er tussen een jongen en een meisje kan gebeuren en vinden het niet leuk om te "weten" dat hun dochter dat ook doet

Maargoed. Ik denk dat je gewoon met je vriend kunt praten; zoals je zelf al aangaf is het niet eens echt ruzie. En het zou zonde zijn om daardoor je relatie te laten verpesten. En wat ik uit je verhaal kan halen is dat je zelf te snel conclusies trekt (meteen denken dat ie helemaal niet meer komt). Das ook fout, daar kun je veel mee teweeg brengen

Als jullie echt gek zijn op elkaar komen jullie er wel uit (zonder naar je ouders te luisteren), want zo ernstig is het eigenlijk helemaal niet...
Denk er eens rustig over na, en je zult het zelf ook zien..nothing to worry about

Sterkte en succes
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 14:05
apart persoontje
apart persoontje is offline
Mijn zus heeft ook regelmatig ruzie met der vriend, mijn moeder denkt soms ook wel da dit niet de jongen is waar ze bij blijft, maar ze weet dat mijn zus en haar vriend veel van elkaar houden en zal dat dus ook nooit tegen mijn zus zeggen, wel ooit zachtjes tegen zichzelf als het weer eens ruzie is (toevalig da ik er dan bij sta).
Zij heeft er gewoon niks mee te maken en blijft er ook buiten.

Maar aan de ene kant is het voor je ouders ook een heel klein beetje logisch, als ze alleen maar van de ruzies horen.
Mij lijkt het beste wat je kunt doen, ook aan je ouders laten merken als je een keer helemaal gelukkig bent omdat je vriend iets liefs heeft gedaan, laat dat dan ook even weten dan kunnen ze dat afwegen met al die ruzies, zo hebben ze niks aan de andere kant van de weegschaal.....
__________________
'Frank' ..... 'Frank? ...... 'BOEIEN'
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 14:54
Koningin van de Nijl
Koningin van de Nijl is offline
ik heb één keer ruzie gehad met mijn ( ex) vriend en toen ging het uit

ik begrijp niet dat mensen nog langer met elkar kunnen leven als ze constant ruzie hebben...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 15:03
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
Koningin van de Nijl schreef:
Ik heb één keer ruzie gehad met mijn (ex) vriend en toen ging het uit
1 Ruzie en het gaat uit?! Dan moet die ruzie wel héél erg geweest zijn, of niet?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Piccola schreef:
1 Ruzie en het gaat uit?! Dan moet die ruzie wel héél erg geweest zijn, of niet?


Ligt ook aan het onderwerp idd. Als ze ruzie hebben gehad omdat hij vreemdging ofzo... Dan was het vast zonder die ruzie ook wel uitgegaan.
En daarbij, mensen flappen er bij een ruzie vaak van alles uit wat heel hard aankomt. En als je niet door die rol heenprikt, dan kan het wel eens drastisch lopen..
Elkaar dingen verwijten enzo, dat kan ook de druppel zijn.

Je hebt ruzie en je hebt RUZIE...
Nahja... wie weet kan het wel nog goedkomen, JUISt omdat het "maar een ruzie was"...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 23:28
Possession
Possession is offline
Bedankt voor jullie reacties allemaal,ik heb met m'n vriend gepraat en we zijn er samen wel uitgekomen maar ja m'n ouders blijven tzelfde denken... tzal wel,iig bedankt
Heb veel aan jullie antwoorden gehad

X
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Moet ik het nog een kans geven?
Bookloverano
6 27-06-2016 11:04
Liefde & Relatie Moet ik het uitmaken?
Wanhopigejongen
9 12-04-2016 18:13
Liefde & Relatie mijn ouders willen dat ik het uit maak
sjlot
48 02-03-2005 11:26
Liefde & Relatie Wat moet ik nou doen?
Verwijderd
50 28-08-2004 16:58
Psychologie Niet meer naar school willen, voel me gevangen en depressief
Lil'Girl
3 04-11-2003 14:57
Liefde & Relatie hoe moet ik het uitmaken
iamsad
17 07-03-2003 21:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.