Oud 12-10-2017, 19:56
Hamsterx
Hamsterx is offline
Hoi,

Ik heb een soort van probleem wat ik nogal irritant vind. Misschien is de titel niet helemaal duidelijk, maar als ik een dag veel gesnoept heb of een feestje heb gehad dan is mijn onderbuik de volgende ochtend nogal opgezet. Normaal is mijn buik gewoon plat, maar nadat ik een dag veel gegeten heb heb ik de hele dag last van een opgezette onderbuik, meestal zo’n 1,5 week tot 2 weken lang. Soms heb ik hierbij ook buikpijn, maar het vervelendste vind ik gewoon dat mijn buik niet meer plat is. Het gekke (of misschien juist niet) is dat ik dit pas heb sinds ik niet meer ongesteld word (sinds 3 maanden ongeveer). Ik heb namelijk ondergewicht en ben bezig om aan te komen, vandaar dat mijn menstruatie uitblijft. Zou het logisch zijn als die opgezette onderbuik daar iets mee te maken heeft? Ik hoop dat iemand mijn klachten herkent en weet wat ik er misschien aan kan doen (en dan heb ik het natuurlijk over die opgezette onderbuik). Want het enige wat ik nu kan doen om het te voorkomen is nooit meer een dag extra snoepen, wat nogal onhandig is door het feit dat ik juist aan moet komen en dat niet zo goed wil lukken.

Misschien is mijn verhaal wat onduidelijk maar mn tel is nog maar 1%, haha. Ik hoop dat er mensen zijn die mij met dit probleem kunnen helpen.

Groetjes en alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2017, 21:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je begeleiding bij het aankomen? Een huisarts of diëtist? Vraag het dan aan hen.

Aankomen kan je trouwens het beste doen door structureel meer te eten (volle kwark, een extra boterham, meer avondeten) en niet door soms veel te snoepen. Je lijf moet er op kunnen rekenen dat er elke dag een vaste hoeveelheid voedsel binnenkomt, en went er langzaam aan dat die basishoeveelheid wat meer is dan hey voorheen was. Is het soms ineens heel veel, dan kan je lijf dat mogelijk niet zo snel verwerken.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-10-2017, 06:15
Hamsterx
Hamsterx is offline
Ik heb geen begeleiding van een huisarts of diëtiste. Ik denk eigenlijk dat je wel een punt hebt. Het snoepen doe ik ook niet voor het aankomen, maar soms als ik een feestje of een filmavond heb dan eet ik best veel. Zou het een oplossing zijn als ik eerst wat meer ga eten en ook gezond ga aankomen, waarna mijn lichaam wat meer gewend is aan grotere hoebeelheden voedsel en dat mijn lijf dan zo'n filmavond of feestje wel aankan?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2017, 09:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb geen begeleiding van een huisarts of diëtiste. Ik denk eigenlijk dat je wel een punt hebt. Het snoepen doe ik ook niet voor het aankomen, maar soms als ik een feestje of een filmavond heb dan eet ik best veel. Zou het een oplossing zijn als ik eerst wat meer ga eten en ook gezond ga aankomen, waarna mijn lichaam wat meer gewend is aan grotere hoebeelheden voedsel en dat mijn lijf dan zo'n filmavond of feestje wel aankan?
Dat lijkt me zeker het proberen waard!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Pijn
Vogelvrij
6 15-02-2005 15:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.