Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2016, 22:27
nachtmens
nachtmens is offline
Oké. Is hier iemand die niets te doen heeft en deze allochtoon goed Nederlands kan helpen spreken. Ik heb best een breed woordenschat, maar tijdens het praten kies ik er soms bewust voor om bepaalde woorden niet uit te spreken, omdat die zo lastig zijn.

We kunnen praten over wetenschap, nieuws en het saaie leven. Als belonning help ik je om te bekeren naar de Islam?


Oké. Doei. Fijne avond.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2016, 23:17
nachtmens
nachtmens is offline
Ok. dat laatste is maar een grapje.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2016, 09:24
Verwijderd
Geen fijne avond?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2016, 09:30
Verwijderd
Er zijn wat mij betreft twee manieren om een taal te leren en ik gebruik ze beiden. De eerste is nadoen. Gewoon blijven oefenen. Koptelefoon op en naspreken. Eventueel opnemen en jezelf terugluisteren. zo heb ik na een jaar of wat eindelijk de Deense stille d op een dusdanige manier leren uitspreken dat Denen hem begrijpen.

De tweede is 'het systeem' begrijpen. De regels. Die kan je gewoon stampen. Een foutje in je eerste post; een breed woordenschat. Dat moet zijn 'een brede woordenschat'. Schrödinger leg die regel eens uit.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2016, 18:50
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Er zijn wat mij betreft twee manieren om een taal te leren en ik gebruik ze beiden. De eerste is nadoen. Gewoon blijven oefenen. Koptelefoon op en naspreken. Eventueel opnemen en jezelf terugluisteren. zo heb ik na een jaar of wat eindelijk de Deense stille d op een dusdanige manier leren uitspreken dat Denen hem begrijpen.

De tweede is 'het systeem' begrijpen. De regels. Die kan je gewoon stampen. Een foutje in je eerste post; een breed woordenschat. Dat moet zijn 'een brede woordenschat'. Schrödinger leg die regel eens uit.
Ja die fout maak ik heel vaak. Ooit die regel uitgezocht, inmiddels vergeten.
Een jaar lang luisteren een d letter, dan ben je echt gemotiveerd. Ik kan dat niet opbrengen.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2016, 18:50
nachtmens
nachtmens is offline
Citaat:
Geen fijne avond?
Haha. Nee,de belonning.
__________________
Lach eens!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 10:53
Verwijderd
Be-looooo-ning=>Beloning. Belonning zou je uitspreken met een korte o.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2016, 09:31
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Er zijn wat mij betreft twee manieren om een taal te leren en ik gebruik ze beiden. De eerste is nadoen. Gewoon blijven oefenen. Koptelefoon op en naspreken. Eventueel opnemen en jezelf terugluisteren. zo heb ik na een jaar of wat eindelijk de Deense stille d op een dusdanige manier leren uitspreken dat Denen hem begrijpen.

De tweede is 'het systeem' begrijpen. De regels. Die kan je gewoon stampen. Een foutje in je eerste post; een breed woordenschat. Dat moet zijn 'een brede woordenschat'. Schrödinger leg die regel eens uit.
Alleen regels/rijtjes stampen op zich heeft niet zo heel veel zin, want dat kan zo veel zijn dat je ze nooit zo allemaal kunt onthouden. (Probeer maar eens alle regels en uitzonderingen omtrent Duitse naamvallen zo uit je hoofd te leren. Dat gaat de meeste mensen niet lukken, aangezien daar vrij veel onregelmatigheid in zit. ) Hij/zij moet de taal vooral ook gebruiken zodat er wat routine ontstaat en dan de regels gebruiken als ondersteuning daarvan.

Citaat:
Ja die fout maak ik heel vaak. Ooit die regel uitgezocht, inmiddels vergeten.
Een jaar lang luisteren een d letter, dan ben je echt gemotiveerd. Ik kan dat niet opbrengen.
Heb je die d weleens gehoord?

Dit topic staat trouwens in het verkeerde subforum.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 25-01-2016, 16:45
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, ik weet niet zo goed waar deze terecht kan.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2016, 16:48
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Klassieke en Moderne Talen?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 25-01-2016, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Alleen regels/rijtjes stampen op zich heeft niet zo heel veel zin, want dat kan zo veel zijn dat je ze nooit zo allemaal kunt onthouden. (Probeer maar eens alle regels en uitzonderingen omtrent Duitse naamvallen zo uit je hoofd te leren. Dat gaat de meeste mensen niet lukken, aangezien daar vrij veel onregelmatigheid in zit. ) Hij/zij moet de taal vooral ook gebruiken zodat er wat routine ontstaat en dan de regels gebruiken als ondersteuning daarvan.
Spreken en verbeterd worden helpt ook maar je kan een groot gedeelte van de algemene regels wel leren, dat er uitzonderingen zijn is prima maar dat komt later wel.

Citaat:
Heb je die d weleens gehoord?
Nee, daar is het dan ook een stille d voor. Om heel eerlijk te zijn heb ik gewoon wat ik dacht dat ik hoorde net zolang genuanceerd totdat mijn Deense vrienden zeiden JA DET ER RIGTIG!

Dus zo.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2016, 13:06
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Citaat:
Be-looooo-ning
En wanneer je de 'o' zo lang uitspreekt, dan spreek je Almeloos.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Oud 27-01-2016, 11:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
En de g uitspreken alsof iemand zijn piemel langs je huig duwt.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hoe dacht men vroeger over Duitsland (Bijvoorbeeld de Romeinen)
pietdeman
6 02-03-2011 11:55
Levensbeschouwing & Filosofie 'Anti-Islamisme moet hard aangepakt worden'
Louiise
204 11-11-2005 11:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Psychologie Hoe sluit je een relatie af ?
Verwijderd
6 09-04-2002 09:11
Liefde & Relatie hoe maak je het uit ? en als het uit is ?
Verwijderd
13 08-04-2002 19:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.