Oud 22-05-2002, 11:26
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Ik heb sinds vanochtend een bobbeltje van ongeveer 1cm breed en 1/2 cm dik. Als ik er lichtjes op druk doet het pijn.

wat in godsnaam is dit???
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 11:37
stefanietje
stefanietje is offline
Het zou een puistje kunnen zijn. Gewoon laten zitten, en als het over een week ofzo er nog zit, ga je effe naar de dokter.
Sterkte.
__________________
| Wanneer ik s'avonds naar de sterren kijk, knipoogt er altijd één terug...*Loesje* |
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 13:10
Verwijderd
Dat kan gewoon een onderhuids ontstekinkje zijn. Dat heb ik ook wel eens...het is meestal niet eens zichtbaar als zodanig, maar als je erop drukt is het inderdaad een gevoelig, pijnlijk plekje. Gewoon laten zitten en niet aan pulken oid, en als het er idd na een tijd nog zit, misschien even naar je huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 14:28
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
kdenk dat t een puisje is..
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 18:48
Darkwell
Darkwell is offline
het kan ook een vetknobbeltje zijn, als het er na een week nog zit, kan een aardige hoge bult worden en doet pijn als je er op drukt. Kun je gewoon laten wegzuigen, voel je bijna nix van. Kan ook geen kwaad. Als die bult er over een week nog zit gewoon ff naar de dokter gaan dan weet je tenminste wat het is ].
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 19:54
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Is het niet gewoon een puistje? (zoals de meesten hier denken..)
Ik zou me iig niet echt zorgen maken.. Als je er hele erge last van hebt en blijft houden zou ik wel langs de dokter gaan.. (en ook nog naar binnen )
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 21:47
1860fan
Avatar van 1860fan
1860fan is offline
het zou ook een plotselinge KISTE kunnen wezen
duss als het er over 2 weken nog zit...
misschien ff een bezoekje aan de dokterrr

groetjes van mij..
__________________
Einmal ein Löwe, immer ein Löwe... :)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 23:40
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
1860fan schreef:
het zou ook een plotselinge KISTE kunnen wezen
duss als het er over 2 weken nog zit...
misschien ff een bezoekje aan de dokterrr

groetjes van mij..


Kan dat een kwaadaardige zijn????
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 23:42
Verwijderd
Citaat:
1860fan schreef:
het zou ook een plotselinge KISTE kunnen wezen
Heet zo'n ding geen cyste?

Ik heb het ook eens gehad (zo'n bobbeltje), was bij mij gewoon een puistje oid. Wil je zekerheid dan idd ff langs de dokter. Jezelf iig niet onnodig bang maken. Daar heb je namelijk niks aan.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 10:39
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Heet zo'n ding geen cyste?

Ik heb het ook eens gehad (zo'n bobbeltje), was bij mij gewoon een puistje oid. Wil je zekerheid dan idd ff langs de dokter. Jezelf iig niet onnodig bang maken. Daar heb je namelijk niks aan.
Ik ga maandag ofzow naar de huisarts.
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 10:41
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Het begint nu redelijk veel pij te doen en depijn verspreidt zich omlaag tot aan m'n hals en tot haverwege m'n hoofd. Het is ook heel warm enzow!

Bleh!!!
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 11:33
stefanietje
stefanietje is offline
Het zou een steenpuist kunnen zijn:


Een steenpuist is een gezwollen, met pus gevulde bult. Het verschil tussen steenpuisten en 'gewone' puistjes waar vooral jongeren last van hebben, is dat steenpuisten groter en pijnlijker zijn. Een steenpuist begint als een rode bult met een pijnlijk, branderig of kloppend gevoel. Binnen een paar dagen wordt de bult hard en krijgt hij een gele kop. Bij de lichtste aanraking doet het al pijn. Steenpuisten zijn niet ernstig en gaan vanzelf over. Het is een veelvoorkomende kwaal; bijna iedereen heeft er weleens last van. Een steenpuist is niet besmettelijk.


De oorzaak van een steenpuist is een bacterie (de stafylokok) waardoor een haarzakje ontstoken raakt. Steenpuisten kunnen ook ontstaan bij huidziekten waarbij de huid al geïrriteerd is, zoals bij eczeem of schurft. Ook onvoldoende hygiëne verhoogt de kans op steenpuisten. Vuil en bacteriën blijven dan op de huid zitten en hebben zo meer kans om de huid binnen te dringen en een ontsteking te veroorzaken. Steenpuisten komen ook vaker voor bij sommige ziektes, zoals suikerziekte.



Steenpuisten kunnen op elke plaats op het lichaam ontstaan waar haren groeien. Plekken waar de huid tegen elkaar of tegen je kleding wrijft, zoals nek, liezen of oksels, zijn extra gevoelig. Wrijving vergroot namelijk de irritatie bij een beginnende ontsteking. Mensen met overgewicht hebben meer huidplooien en dus meer kans om een steenpuist te krijgen.



Soms raakt een groepje aangrenzende haarzakjes ontstoken. Dat gebeurt vaak in de nek. Deze ontstekingen zitten zo dicht bijeen, dat ze samen één grote steenpuist vormen. Dit wordt een karbonkel genoemd. Een ontstoken haarzakje kan ook bij een wimper zitten. Dit heet een strontje of gerstekorrel.




Of een Cyste

Cysten

Een cyste is een holte die omsloten wordt door een beschermende wand van cellen of bindweefsel en die vloeistof of een halfvloeibare vloeistof bevat. Ze zijn meestal goedaardig, maar kunnen soms ook kwaadaardig zijn. Ze kunnen op veel plaatsen in het lichaam voorkomen en veroorzaken meestal alleen last als ze zo groot worden dat andere weefsels in de knel komen.


Ik heb wat voor je opgezocht, ik hoop dat je er misschien wat aan hebt. -xxx-jes Stefanietje

sterkte ermee
__________________
| Wanneer ik s'avonds naar de sterren kijk, knipoogt er altijd één terug...*Loesje* |
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 19:22
mar87
mar87 is offline
'k heb 't ook wel 'ns gehad. het voelde alsof als een dikke puist met veel vocht er onder. 't is na een week ofzo ook wel weer weggegaan. 'k weet eigenlijk ook niet wat 't nou was. 't deed geen pijn ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 21:37
*pimperkeuh*
*pimperkeuh* is offline
kweet wat je bedoelt..
maak je geen zorgen, komt wel vaker voor...
ge moet zelfs niet naar de dokter
verdwijnt na n tijdje
zelf gehad btw

*PiMpS*
__________________
bOe zEi dE kOe En dE kOe zEi bOe
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 22:15
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
*pimperkeuh* schreef:
kweet wat je bedoelt..
maak je geen zorgen, komt wel vaker voor...
ge moet zelfs niet naar de dokter
verdwijnt na n tijdje
zelf gehad btw

*PiMpS*
Ben je er ooit achtergekomen wat het was???


Ik=iotje
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 23:06
Verwijderd
ik heb ook een cyste achter mijn oor gehad, die si vanzelf weggestrokken,die daar zitten zijn nooit kwaadaardig,maar kunnen wel elk jaar terug komen als je er 1 weg laat snijden.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 23:41
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
spacegirl schreef:
ik heb ook een cyste achter mijn oor gehad, die si vanzelf weggestrokken,die daar zitten zijn nooit kwaadaardig,maar kunnen wel elk jaar terug komen als je er 1 weg laat snijden.
dus je moet hem niet weg laten snijden????
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 21:52
meisjemeis
meisjemeis is offline
ik heb dat ook een paar jaar geleden ontdekt.. bij mij voelt het als een soort knikker in een kuiltje ofzowiets.. hij zit niet helemaal vast maar ook niet echt los.. heel vaag. Soms doet t zeer, meestal niet. ik ben toen in die jaren een paar keer naar de dokter geweest. Die heeft me laten bloedprikken om het te onderzoeken. maar er kwam elke keer niets uit. Ik weet nog steeds niet wat het is, maar het maakt me soms wel een beetje onzeker.. strax is het wel kwaadaardig..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 22:03
Desp
Desp is offline
Misschien een vetbultje? Of een puistje, kan ook...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 22:05
meisjemeis
meisjemeis is offline
nou, lijkt me dat de dokter dat dan wel had gezegd.. tis bij mij iniedergeval geen vetbultje of puistje.. maar wat wel?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 22:07
Desp
Desp is offline
Citaat:
meisjemeis schreef:
nou, lijkt me dat de dokter dat dan wel had gezegd.. tis bij mij iniedergeval geen vetbultje of puistje.. maar wat wel?
Geen idee joh... Maar zolang hij niet groeit, of erg pijnlijk gaat worden, zal het echt niet gevaarlijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 21:09
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
ik heb dat ook gehad, was gewoon een puistje, maar de huid daar trek niet strak, dus heb ik een oorkwab hangen, beetje overtollige huid zeg maar.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 22:58
PV
PV is offline
jonge deze topic is 2 maanden oud, t zal onderhand wel over zijn gegaan lijkt me...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 22:04
Verwijderd
Had ik ook, ging gewoon weg...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 15:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.