Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2010, 11:18
snippersz1
snippersz1 is offline
Hey, ik zit hier met een serieus probleem.
Het zit zo, al sinds dat ik op mn huidige school (Rocmn) zit voel ik me niet prettig, iedereen op die school is anders dan ik ben, het zijn irritante drukke mensen waar ik slecht tegen kan, ik kan geen vrienden maken, niet concentreren, ik heb er gewoon echt geen zin meer in.
Ik volg daar het MBO op niveau2. Twee jaar geleden is mijn vader overleden aan kanker, dat woord hoor ik 10 keer in een paar minuten overal op school, ik word er echt niet goed van.
Vorig jaar ben ik op straat uit het niets in elkaar geslagen en een sloot in geduwd ( februari tijd, nog al koud ) waar ik moeilijk uit kwam, het was avond, ik kwam van de stad en opeens gebeurde het, waardoor ik niks meer durfde, ik ging niet meer naar buiten, was tijdelijk gestopt met school en was eigenlijk alleen maar binnen. Ik was aangemeld bij Altrecht waar ik een therapie krijg, wat ik nog steeds doe, ik slaap heel erg slecht, soms slaap ik 2 dagen niet.. en dan val ik ineens in slaap, hiervoor heb ik Melatonine voorgeschreven gekregen om mijn ritme weer normaal te krijgen, ik ben geen liefhebber van pillen, maar toch doe ik dit.
Gisteren heb ik het gebruikt en was ik gaan liggen maar viel veel later in slaap dan verwacht (het zou na een half uur moeten werken, ik werd wel moe, maar inslaap vallen ging moeilijk)
Dit heb ik eigenlijk alleen als ik de volgende dag naar school moet.
Nou zit ik weer thuis met depressie en weet niet wat ik moet doen Ik wil zoo graag naar een andere school en een andere opleiding doen, iets met muziek, maar tegelijkertijd wil ik ook mijn huidige opleiding (ICT) afmaken, ik moet nog een half jaar stage op school lopen, wat ik erg lastig vind te doen..
Ik moet eerlijk zeggen, twee weken geleden werd ik alles zat en dacht ik aan zelfmoord.. ik heb geen poging tot gedaan, alleen aan gedacht, want ik weet het echt niet meer.
''Als ik naar een andere school ga, gaat dat helpen?'' die vraag stel ik mezelf heel vaak, alleen weet ik er geen antwoord op, ik weet niet hoe de school zal reageren als ik het er met hun over heb, Altrecht vind het beter als ik mijn huidige opleiding snel afmaak, mijn moeder weet het ook niet, ze zegt ook van ''ja, maar zal een andere school wel helpen''
Aangezien ik de mensen op mijn school niet mag, waarschijnlijk wel op een andere school.
Ik kan helemaal niet tegen drukte, op mijn school lopen ze van de ene kant naar de andere kant te schreeuwen, schelden, wel eens gevechten. Pff..
Sorry voor deze lange topic, ik moet het weer even kwijt.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, of iemand die het zelfde ervaren heeft.
Bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2010, 11:39
Verwijderd
Hmm vervelende situatie. Zou je niet op een andere school kunnen kijken hoe de sfeer daar is?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 11:46
snippersz1
snippersz1 is offline
Citaat:
Hmm vervelende situatie. Zou je niet op een andere school kunnen kijken hoe de sfeer daar is?
Dat zou ik graag willen doen, ben al eerder langs een andere school geweest om een vriend op te halen, daar is de sfeer veel relaxer.
Maar ik weet niet of ze een opleiding voor me hebben voor mijn niveau, op de site kom ik er niet echt uit. Maar eerst moet ik beslissen of het een goed plan is om van school te veranderen, want dat kost ook weer geld (neem ik aan)
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 12:33
Verwijderd
Als je zo erg gepest wordt, kun je beter vandaag naar een andere school als morgen.
Dat maakt weldegelijk uit!!
het liefst een school ver weg van je huidige school.
En nee, de ellende zal dan niet zomaar terugkeren, dit gebeurt alleen als je op je nieuwe school meteen vertelt dat je zo erg gepest bent en dat je vader is overleden, dan zien ze jou als makkelijk slachtoffer dus zulke info kun je beter alleen aan mensen vertellen waar je echt goed bevriend mee bent.
En toen je in elkaar geslagen was?
had je toen aangifte gedaan??
Want serieus, ik wordt ook mega ernstig gepest, maar het beste wat je kunt doen is meteen de politie erbij halen.
Ik heb grote fouten gemaakt en ben verkeerd met het gepest worden omgegaan, als er iets is wat ik anderen aan zou willen raden is het helemaal anders aanpakken dan dat ik deed.
Als je wil mailen over het pesten mag je me ook pm'en dan krijg je mn mail, maar dit kan zo niet langer doorgaan.
Je kunt ook overwegen een thuisstudie te doen, of eens een halfjaartje niets, en gewoon alles verwerken van de afgelopen tijd en eens rust nemen, en nadenken over wat je nu eigenlijk wil.
het stomste wat je kunt doen is bang zijn dat de school boos wordt, als je met je opleiding stopt, hun zijn toch degene die je medeleerlingen niet aankunnen en de situatie zo erg uit de hand laten lopen?
dan hoef jij je in geen enkel opzicht schuldig te voelen.
heel heel veel sterkte!!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 12:47
snippersz1
snippersz1 is offline
Citaat:
Als je zo erg gepest wordt, kun je beter vandaag naar een andere school als morgen.
Dat maakt weldegelijk uit!!
het liefst een school ver weg van je huidige school.
En nee, de ellende zal dan niet zomaar terugkeren, dit gebeurt alleen als je op je nieuwe school meteen vertelt dat je zo erg gepest bent en dat je vader is overleden, dan zien ze jou als makkelijk slachtoffer dus zulke info kun je beter alleen aan mensen vertellen waar je echt goed bevriend mee bent.
En toen je in elkaar geslagen was?
had je toen aangifte gedaan??
Want serieus, ik wordt ook mega ernstig gepest, maar het beste wat je kunt doen is meteen de politie erbij halen.
Ik heb grote fouten gemaakt en ben verkeerd met het gepest worden omgegaan, als er iets is wat ik anderen aan zou willen raden is het helemaal anders aanpakken dan dat ik deed.
Als je wil mailen over het pesten mag je me ook pm'en dan krijg je mn mail, maar dit kan zo niet langer doorgaan.
Je kunt ook overwegen een thuisstudie te doen, of eens een halfjaartje niets, en gewoon alles verwerken van de afgelopen tijd en eens rust nemen, en nadenken over wat je nu eigenlijk wil.
het stomste wat je kunt doen is bang zijn dat de school boos wordt, als je met je opleiding stopt, hun zijn toch degene die je medeleerlingen niet aankunnen en de situatie zo erg uit de hand laten lopen?
dan hoef jij je in geen enkel opzicht schuldig te voelen.
heel heel veel sterkte!!
Door jou reactie voel ik me beter!
Me moeder zei dat ik de school even moet gaan bellen en een afspraak maken met mijn docent, en het er over hebben wat betreft naar een andere school gaan of een thuisstudie.
Dat zou erg fijn zijn als dat mogelijk is, ik ga zo de school bellen.
Het zo ook erg fijn zijn als ik jou kan emailen, of jou msn zou mogen, dan heb ik iemand waar ik er open over kan praten, want dit doe ik niet met vrienden, soms wel eens met mijn moeder, maar ook liever niet. Zou je mij een PM kunnen sturen dan?
Heel erg bedank!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 13:05
Verwijderd
Laat je even weten wat de school heeft gezegd?
Het zal wel geld kosten denk ik, maar wat heb je eraan als je je niet goed voelt op school?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 13:15
snippersz1
snippersz1 is offline
Ik heb net de school gebelt, heb gevraagt naar mijn docent, alleen ze is niet aanwezig vandaag, waarschijnlijk morgen wel. Inderdaad kika, want ik zit nou al bijna 3 jaar met de zelfde opleiding en elke keer gaat het weer mis, vaak bang om naar school te gaan, heb daar geen vrienden, alleen maar drukke mensen om me heen.
Ik bel morgen de school nogmaals, want ik wil het er hier wel over hebben met me docent.
Straks om half 3 komt er iemand van gezinshulp denk ik, die wel vaker komt dat is specifiek voor mij bedoeld, dus daar ga ik het er met hem ook over hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 13:20
snippersz1
snippersz1 is offline
Oh trouwens, Dugdog96, ik heb die dag erna gelijk aangifte gedaan, maar ze konden er niet veel mee jammer genoeg.. Het enige wat ze konden doen was in die buurt waar ik in elkaar was geslagen kijken naar personen die ik heb beschreven, maar meer niet. Aan mijn wonden was duidelijk te zien dat ik geslagen ben, maar veel konden ze niet doen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 13:21
Verwijderd
Misschien weet hij wat je moet doen.
Het is vooral vervelend als jij een rustig persoon bent en de rest om je heen is druk. Goed dat je de school gebeld hebt!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 13:31
snippersz1
snippersz1 is offline
Ja inderdaad, bedankt
Ik vertel zo wel hoe het gesprek is verlopen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 16:35
snippersz1
snippersz1 is offline
Hey, ik heb net een gesprek gehad met thuishulp, en dat heeft echt geholpen.
Hij begrijpt mij volledig, morgen word ik gebeld door Altrecht en vertel ik het zelfde.
Als mijn docent er mee eens (wat wel zou moeten, want het gaat om mij) ga ik op zoek naar een andere school, tot die tijd blijf ik op deze school en doe ik gewoon wat ik moet doen, en als ik een school heb gevonden dan kan ik waarschijnlijk deels wat meenemen, dat al deze school jaren niet voor niets is geweest. Ik hoop dat het lukt!
Bedankt voor de hulp, ik email of PM Duckdog96 als ik weer even niet weet wat ik moet doen.
Thnx
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 16:50
Verwijderd
Oke! Mooi!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Weet het niet meer
hansaplast10
12 29-09-2016 22:19
Liefde & Relatie Wat nou te doen?
huggles
5 07-01-2015 07:03
Liefde & Relatie Wat nu??
Verwijderd
14 12-02-2012 10:17
Psychologie Ik weet het niet meer
Shaneq
1 15-12-2011 14:59
Psychologie ik weet het niet meer
Barb4
7 30-12-2007 19:34
Psychologie Ik weet het niet meer...
Dark-Wings
2 06-06-2002 20:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.