Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2012, 17:09
Patroklos
Avatar van Patroklos
Patroklos is offline
Wat vinden jullie van mijn tekeningen?
__________________
ἄνδρα μοι ἔννεπε, μοῦσα, πολύτροπον...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2012, 17:26
Verwijderd
Open een topic.

Norwood en Duckdonkey, ik ben zelf tijdens mijn depressie mijn inspiratie kwijtgeraakt, helaas komt die niet net zo hard terug als je hem verliest. Ik ben nu weer in de mood aan het komen. Wat ik wil zeggen is dat als je je niet zo goed in je vel voelt, het heel goed kan zijn dat je geen zin of inspiratie hebt. Maar daarvoor had ik ook wel eens momentopnames, een weekje niet tekenen enzo, ik denk niet dat het abnormaal is.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2012, 19:11
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
In de tijd dat ik in dagbehandeling zat, had ik elke week de module atelier, waardoor je toch wel gedwongen werd om iets te maken. Had ik geen inspiratie, dan ging ik maar mensen van foto's naschilderen zodat ik in ieder geval nog een beetje met de techniek bezig was.

Tekenen doe ik niet zo heel veel, maar dat deed ik ook niet in de laatste 2 jaar op de kunstacademie.

Citaat:
Wat vinden jullie van mijn tekeningen?
Wat Mutant zegt, open een topic voor je eigen werk.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2012, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Open een topic.

Norwood en Duckdonkey, ik ben zelf tijdens mijn depressie mijn inspiratie kwijtgeraakt, helaas komt die niet net zo hard terug als je hem verliest. Ik ben nu weer in de mood aan het komen. Wat ik wil zeggen is dat als je je niet zo goed in je vel voelt, het heel goed kan zijn dat je geen zin of inspiratie hebt. Maar daarvoor had ik ook wel eens momentopnames, een weekje niet tekenen enzo, ik denk niet dat het abnormaal is.
Om maar even de gehele hoeveelheid aan creativiteitsgoeroes te citeren: Inspiratie is leuk, maar beslíst niet nodig om ook daadwerkelijk bezig te gaan. Je hebt alleen doorzettingsvermogen nodig. En ik kan dat alleen maar onderschrijven, ik heb zo vaak geen zin om te beginnen omdat ik in bed wil lezen/haken/film kijken/wandelen/vozen/nagels lakken/een kast timmeren, maar als je eenmaal begint, is het al snel net zo 'pakkend' als anders.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 09:46
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:

Norwood en Duckdonkey, ik ben zelf tijdens mijn depressie mijn inspiratie kwijtgeraakt, helaas komt die niet net zo hard terug als je hem verliest. Ik ben nu weer in de mood aan het komen. Wat ik wil zeggen is dat als je je niet zo goed in je vel voelt, het heel goed kan zijn dat je geen zin of inspiratie hebt. Maar daarvoor had ik ook wel eens momentopnames, een weekje niet tekenen enzo, ik denk niet dat het abnormaal is.
ja idd, ik heb sinds ongeveer september een depressie, en vooral de laatste tijd nu het steeds iets beter en dan weer iets slechter met me gaat wisselt de inspiratie en tekenmood heel erg.
maarja, gelukkig kan ik bij kunstvakken en tekenles ook nog creatief bezig zijn en daar worden de opdrachten in grote lijnen gegeven dus dat is dan wat makkelijker.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 14:35
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Wat bedoelen jullie eigenlijk precies met 'inspiratie'? Is dat echt 'heel veel ideeën hebben' of is het 'heel veel zin hebben om iets te maken/uit te tekenen'? Want als ik zeg dat ik inspiratie heb, doel ik dan vaak ook voor een heel groot deel op 'ik moet iets schrijven/maken!' en minder vaak op 'ik heb ineens zóó veel ideeën '.

Ik heb wel eens een idee, maar nooit ineens veel meer dan anders, en meestal komen die dingen met gewoon beginnen en iets doen. En om te beginnen heb ik zin nodig (of nou ja, dan begin ik eerder) en daardoor verschuift mijn betekenis van inspiratie in de richting van 'zin hebben om iets te maken'.

En daarmee ben ik met Freya, ik vind niet dat je een idee/inspiratie nodig hebt om iets te doen. Het is dan makkelijker, omdat je zin hebt om iets te doen of iets om uit te werken, maar als je dat niet hebt, kun je nog steeds tekenen. (En naar mijn idee kom je dan zelf ergens uit.)
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 13-02-2012, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Om maar even de gehele hoeveelheid aan creativiteitsgoeroes te citeren: Inspiratie is leuk, maar beslíst niet nodig om ook daadwerkelijk bezig te gaan. Je hebt alleen doorzettingsvermogen nodig. En ik kan dat alleen maar onderschrijven, ik heb zo vaak geen zin om te beginnen omdat ik in bed wil lezen/haken/film kijken/wandelen/vozen/nagels lakken/een kast timmeren, maar als je eenmaal begint, is het al snel net zo 'pakkend' als anders.
Eens.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 06:23
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
ik ben nu nog zo'n ding aan het maken wat ik laatst in mn topic had gezet, met 2 vellen over elkaar waarvan uit de ene allemaal vlakken zijn gesneden, een beetje dat glas-in-lood effect. en ik vind het echt leuk om te doen!

en ondertussen wordt ik met de dag zenuwachtiger voor de uitslag van sintlucas!
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2012, 19:48
Verwijderd
Ik ben mijn scriptie aan het vormgeven en grgvdgrrrr ik ben écht geen grafisch ontwerper. Wat kan ik daar wanhopig van worden zeg! Maar op het moment neemt het zelfs een vorm aan (hoewel ik niet weet hoe blij mijn docenten er mee gaan zijn... maar op een gegeven moment zakken ze er ook maar in..!) dus ik ben nu wel even blij ermee
Met citaat reageren
Oud 16-02-2012, 10:03
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb voor mijn verjaardag een vet gaaf boek gekregen van mijn vriendje. Het is een ouderwets naaiboek met allemaal basisdingen en nu ben ik een pop aan het maken van een oude sok!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 17:00
Verwijderd
Een paar dagen geleden heb ik mezelf bij de lurven gegrepen en een tekening gemaakt, maar jeetje ik heb echt totaal geen zin om iets te maken eigenlijk.

Ik weet nog van toen ik in mijn eerste en tweede jaar zat, dat ik het verschrikkelijk vond als ik geen zin had om werk te maken. Dan gingen alle alarmbellen rinkelen, voelde ik me onwijs schuldig over het gevoel en ging krampachtig van alles zitten maken.
In de context gezien was die paniek wel vrij goed te verklaren. In die tijd had ik amper bezigheden buiten school en zo goed als geen sociaal leven; ik identificeerde me volledig met het kunstacademie-student zijn. Buiten dat bestond ik naar mijn idee niet. Dus ja, het niet maken van werk ervoer ik als een ramp.

Nu is de situatie totaal anders; ik heb vrienden, ik ken zat mensen, ik heb een bijbaantje, ik doe vrijwilligerswerk, kan me leuk bezighouden buiten de kunst, etc.
En ik merk nu dat ik het wel een soort van best vind dat ik het (uitgebreide) tekenen even beu ben. Ik voel me haast een beetje schuldig dat ik me er niet schuldig over voel!

Dinsdag ga ik even met een docent praten over hoe verder, want hoewel ik me niet opgefokt voel zou het toch wel fijn zijn als ik binnenkort weer zin heb om aan de slag te gaan, dat ik het gevoel heb dat ik het ergens voor doe.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 18:06
Elmp
Avatar van Elmp
Elmp is offline
Zo, ik heb 4 schilderijen maar ik heb geen idee hoe ik ze zal laten hangen. Ik heb hier wat mogelijkheden, welke lijken jullie het mooiste/beste?



Alvast bedankt
__________________
alles
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 18:24
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Hangt er ook een beetje vanaf wat er op de schilderijen staat
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 18:58
Verwijderd
Inderdaad. Ik zou gewoon een foto maken van de schilderijen en een beetje gaan puzzelen in Photoshop, dan kun je daar rekening mee houden. Maar de eerste optie (die in de linkerbovenhoek) lijkt me het beste. Of eigenlijk zou ik de kleinere schilderijen dan niet diagonaal doen maar in een rechte horizontale lijn, dat is overzichtelijker.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2012, 19:01
Elmp
Avatar van Elmp
Elmp is offline
Oja, dat ik daar niet aan heb gedacht. Dat lijkt me wel het beste nu ik het zo zie. Thanks
__________________
alles
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 00:48
Verwijderd


Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 09:49
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Weet er hier iemand websites die gratis zijn en waar je niets voor hoeft te downloaden maar toch foto's kunt bewerken, en dan hoeft het niet perse met hele vlakken uitsnijden etc, maar gewoon het contrast etc veranderen?
Mijn laptop is gecrasht en de laptops waar ik nu gebruik van maak is de een al heel erg vol en de andere heel erg sloom dus vandaar geen dingen die ik moet downloaden ofzo.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 13:19
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Weet er hier iemand websites die gratis zijn en waar je niets voor hoeft te downloaden maar toch foto's kunt bewerken, en dan hoeft het niet perse met hele vlakken uitsnijden etc, maar gewoon het contrast etc veranderen?
Mijn laptop is gecrasht en de laptops waar ik nu gebruik van maak is de een al heel erg vol en de andere heel erg sloom dus vandaar geen dingen die ik moet downloaden ofzo.
Hm, je had daar altijd picnik voor, maar die site gaat bijna dicht. Over iets meer dan een maand, zo te zien. Verder heb ik geen idee.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 16:42
Verwijderd
Nou ja, een download...http://www.gimp.org/
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 16:56
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Je kan wel zoiets maken maar fatsoenlijk saven ipv een printscreen zit er niet in?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 16:58
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oja, dat ik daar niet aan heb gedacht. Dat lijkt me wel het beste nu ik het zo zie. Thanks
Mij lijkt de linkeroptie me visueel het interessant. Helemaal als de schilderijen gerelateerd zijn.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Je kan wel zoiets maken maar fatsoenlijk saven ipv een printscreen zit er niet in?
het is hogere wiskunde hoor
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 20:26
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Dus uiteindelijk is deze jongen toch naar het werk van anderen gaan kijken, niet erna kijken maar het daadwerkelijk zien. (Dit na het eindeloze gepush door leerkrachten)

1 week lang intensief naar werk gekeken in Londen

BAM* Ben opeens zo anders aan het schilderen het verbaast mezelf
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 13:29
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Citaat:
Dus uiteindelijk is deze jongen toch naar het werk van anderen gaan kijken, niet erna kijken maar het daadwerkelijk zien. (Dit na het eindeloze gepush door leerkrachten)

1 week lang intensief naar werk gekeken in Londen

BAM* Ben opeens zo anders aan het schilderen het verbaast mezelf
Ik was een tijdje geleden naar een tentoonstelling van Helen Verhoeven geweest. Docente schilderen gaf hier en daar ook nog wat toelichting. Hierdoor ben ik ook dingen anders gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 15:55
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
ik weet niet of iedereen hier doorheeft dat ik 2 accounts heb,
dus nog maar een keer:

IK BEN AANGENOMEN OP SINTLUCAS!!!
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 16:16
Verwijderd
Ik las het net


FELI!

(Welke Sint-Lucas/waar is het. Pm mag ook)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 19:13
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Owja, deze man gaat groot worden in de kunstwereld.

Niet rijk als in geld maar een impact achter laten.

Dat wou ik even kwijt.
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 20:23
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Dus uiteindelijk is deze jongen toch naar het werk van anderen gaan kijken, niet erna kijken maar het daadwerkelijk zien. (Dit na het eindeloze gepush door leerkrachten)

1 week lang intensief naar werk gekeken in Londen

BAM* Ben opeens zo anders aan het schilderen het verbaast mezelf
Oh, dan ben ik stiekem wel heel benieuwd naar wat je dan hebt gezien/ontdekt (niet zozeer namen en dingen, maar wat soort dingen indrukken op je achterlieten) en hoe je dan verandert bent.

Citaat:
ik weet niet of iedereen hier doorheeft dat ik 2 accounts heb,
dus nog maar een keer:

IK BEN AANGENOMEN OP SINTLUCAS!!!
Gefeliciteerd!
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2012, 11:29
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Thanx Mutant en Em.

@Mutant, het is een mbo opleiding in Boxtel
www.sintlucas.nl
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2012, 15:03
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Oh, dan ben ik stiekem wel heel benieuwd naar wat je dan hebt gezien/ontdekt (niet zozeer namen en dingen, maar wat soort dingen indrukken op je achterlieten) en hoe je dan verandert bent.



Gefeliciteerd!
Dat er zoveel kan gebeuren met verf, olieverf vooral.

David Hockney had dit oakergele vlak vol pigment naast een flink dun uitgestreken vlak, die vorm kreeg door de streken van z'n penseel, heel simpel en effectief.

Ik dacht: Wat mooi, die wereld van verschil zo samen

Lucian Freud, zijn werk is anders van een afstand dan van dichtbij, vanzelfsprekend maar hij spande wel de kroon in mijn wereld. Wat ongelofelijk dik en weer zo'n verschil in 1 werk wat manieren betreft.

Ook een renaissance schilderij was fijn, wat een compositie, heerlijk. Zo netjes gedaan, zo goed en toch was er een doorzichtig waterig paard en een pilaar inelkaar geschilderd op de achtergrond. Niet kloppend maar voor het beeld oogstrelend natuurlijk.

En dit zijn nog maar 3 werken, wat een mogelijkheden zijn er verder dan wel niet? Het was alsof ik het voor het eerst kon zien, soort van ervaren.

Van Gogh ook met zijn werk "2 krabben", kolere zeg.

Egon Schiele had ook het een en ander getriggerd.
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 09:01
Verwijderd
Citaat:
ik weet niet of iedereen hier doorheeft dat ik 2 accounts heb,
dus nog maar een keer:

IK BEN AANGENOMEN OP SINTLUCAS!!!
Gefeliciteerd Duckdonkey! Supersupergoed, geniet er van
Met citaat reageren
Oud 20-03-2012, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Dat er zoveel kan gebeuren met verf, olieverf vooral.

David Hockney had dit oakergele vlak vol pigment naast een flink dun uitgestreken vlak, die vorm kreeg door de streken van z'n penseel, heel simpel en effectief.

Ik dacht: Wat mooi, die wereld van verschil zo samen

Lucian Freud, zijn werk is anders van een afstand dan van dichtbij, vanzelfsprekend maar hij spande wel de kroon in mijn wereld. Wat ongelofelijk dik en weer zo'n verschil in 1 werk wat manieren betreft.

Ook een renaissance schilderij was fijn, wat een compositie, heerlijk. Zo netjes gedaan, zo goed en toch was er een doorzichtig waterig paard en een pilaar inelkaar geschilderd op de achtergrond. Niet kloppend maar voor het beeld oogstrelend natuurlijk.

En dit zijn nog maar 3 werken, wat een mogelijkheden zijn er verder dan wel niet? Het was alsof ik het voor het eerst kon zien, soort van ervaren.

Van Gogh ook met zijn werk "2 krabben", kolere zeg.

Egon Schiele had ook het een en ander getriggerd.
Ah gaaf is dat hè. Ik ben laatst voor het eerst ooit naar het Van Gogh Museum geweest (jaja heel slecht) en heb Van Gogh irl gezien. En mán, wat was ik onder de indruk! Niet alle schilderijen doen het voor me, maar er zitten er zo veel tussen die léven. De kleuren, ongelooflijk. Ik heb normaal gesproken maar heel weinig met landschappen, maar hij maakt ze boeiend. Vond ze veel toffer dan zijn portretten eigenlijk.
Had 'm tot nu toe alleen op foto's gezien en dat doet me veel minder. Je moet echt de schilderijen in het echt zien.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 01:17
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Ah gaaf is dat hè. Ik ben laatst voor het eerst ooit naar het Van Gogh Museum geweest (jaja heel slecht) en heb Van Gogh irl gezien. En mán, wat was ik onder de indruk! Niet alle schilderijen doen het voor me, maar er zitten er zo veel tussen die léven. De kleuren, ongelooflijk. Ik heb normaal gesproken maar heel weinig met landschappen, maar hij maakt ze boeiend. Vond ze veel toffer dan zijn portretten eigenlijk.
Had 'm tot nu toe alleen op foto's gezien en dat doet me veel minder. Je moet echt de schilderijen in het echt zien.
Ik moet niks.
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 13:29
Verwijderd
Ik ben nou eenmaal een briesje, en eigenlijk zou ik ook niet anders willen. Bij mij gaat alles langzaam en klein en verfijnd. Het gebeurt wel degelijk. Maar af en toe voel me best geïntimideerd door van die creatieve tornado's.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 13:34
Verwijderd
En ik zou willen dat ik deze laatste paar maanden van school kon skippen. Aangezien ik ongeveer nooit meer op school hoef te zijn en het tot een goed einde brengen van mijn uitwisseling zo'n beetje mijn grootste missie was, heb ik het gevoel dat ik al lang en breed ben afgestudeerd en ik vind het heel irritant dat dat nog niet het geval is.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 13:37
Verwijderd
Oh ja en ik heb afgelopen weekend bij een workshop deze grijze roodstaart in elkaar gezet, waar ik vet trots op ben.

Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Ik moet niks.
McKauw heeft nog wat moeite met de algemene 'je'?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 14:26
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
McKauw heeft nog wat moeite met de algemene 'je'?
Meer het "moet" woord.
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 23-03-2012, 20:48
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
ik weet niet of iedereen hier doorheeft dat ik 2 accounts heb,
dus nog maar een keer:

IK BEN AANGENOMEN OP SINTLUCAS!!!
Beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd. Veel succes alvast.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2012, 14:47
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Dankje Vice!
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2012, 21:19
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
vandaag een schilderijtje verkocht voor 80 euro :-)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 16:47
Verwijderd


<3
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Oh ja en ik heb afgelopen weekend bij een workshop deze grijze roodstaart in elkaar gezet, waar ik vet trots op ben.

[afbeelding]
Ah, wat een knapperd
Met citaat reageren
Oud 31-03-2012, 18:18
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
zo gaaf.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 17:47
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Weet iemand waar Freyja is gebleven? heeft ze dr account definitief verwijderd, of heeft ze gewoon weer een nieuwe aangemaakt?
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 19:31
Verwijderd
Intro's die ik maak, Betaald en gratis.
Deze heb ik betaald gemaakt voor een youtube kanaal. Wat vind je ervan? Laat een reactie achter en welke intro kies jij?

http://www.youtube.com/watch?v=JO9UW...1&feature=plcp

Laatst gewijzigd op 02-04-2012 om 19:33. Reden: Foutje met youtube link!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 19:39
Verwijderd
Justin Bieber heeft gewonnen met het Kids Choice Awards
sorry ik weet dit is ontopic maar ik moest dit ff kwijt
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 19:41
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Justin Bieber heeft gewonnen met het Kids Choice Awards
sorry ik weet dit is ontopic maar ik moest dit ff kwijt
Dit topic staat op Art en gaat over kunstgerelateerde dingen. Je post staat dus heel erg verkeerd, zeg maar.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 08:11
Verwijderd
Heb tot morgen om mijn plan voor de eindexpo op te sturen.. geen idee nog wat ik in moet vullen. Like, ik weet echt niet nu al hoe veel werken ik wil laten zien, en dus al helemaal niet wat de afmeting van het geheel zal zijn.

Maar goed, eens even kijken wat er per se in moet zitten:
- zeehond (60 x 30, of zo)
- huidtransplantatie (afmeting geen idee want moet ik nog maken)
- helingsproces schaafwond (30 x 40, oid)
- stormvogels (65 x 50)
- huidstudies (65 x 50 maar misschien nog uitknippen)
- kus remake (nog uitknippen want aan de rand zit een kreukel. 45 x 60 of zo)

Eigenlijk wil ik ook per se dat uitkleedportret erbij hebben want dat is een van mijn persoonlijke favorieten.
En ook al heb ik 'm een jaar geleden gemaakt, hij past perfect binnen het thema waar ik nu mee bezig ben. Maar die tekening heb ik verkocht, en hoewel ik hem tijdelijk terug zou kunnen vragen is het geen goed idee, want hij zit in een lijst waar hij niet uit kan. En ik ben niet van plan om verder iets in te lijsten en één ingelijst werk omringd door oningelijste dingen is natuurlijk geen gezicht.
Alles inlijsten is geen optie want dat kan ik me niet veroorloven - ja, wel als ik ergens goedkope lijstjes vandaan haal, maar ik wil op maat gemaakte lijsten met museumglas en dat is megaduur. Dus dan maar gewoon niet. Vind ik eigenlijk nog mooier ook, alleen is het werk dan zo gruwelijk kwetsbaar.
En je zou ervan uit mogen gaan dat mensen geen domme dingen doen en zorgvuldig met je werk omgaan, maar de ervaring leert dat er altijd wel een enkeling is die het niet kan laten om op je werk te gaan zitten (als het op een tafel ligt), het aan te raken of vast te pakken zonder toestemming om te voelen of het wel echt is, of met zijn eten of drinken gevaarlijk dicht bij het werk te komen.. Brr, echt vreselijk.

Maar dat terzijde. Tekeningen die misschien in aanmerking komen:
- sproeten (30 x 40)
- kuikenserie 1-3 (30 x 40)
- zelfportret
- oog/wolk (uitknippen?)
- kalf

Oké. Dus stel, ik kies ze allemaal, dan heb ik dertien tekeningen, waarvan tenminste zes klein. Maar ik kies ze natuurlijk niet allemaal. Of wel? Ik weet het niet. Ik heb het gevoel dat het niet goed is om veel werken op te hangen, want dan is het net alsof je niet kon selecteren. En het gaat erom dat je je beste werk laat zien, en ik kan toch onmogelijk dertien beste werken hebben (?). Een kleiner aantal lijkt me beter. Het moet wel een oneven aantal zijn, vind ik.
En ik moet nog een beetje nadenken over hoeveel verticale en horizontale werken erin zitten. Bijna alles is nu verticaal, alleen de zeehond, de huidstudies (soort vierkant) en dat oog/wolkding niet.
En ik moet nog kijken naar het thematisch verband tussen de tekeningen. Van de 'per se'-tekeningen gaan ze allemaal, behalve de stormvogels, over huid. En van de 'misschien'-tekeningen gaan de sproeten, het zelfportret en het oog/wolkding ook over huid. De kuikenserie valt trouwens ook wel aan huid te relateren. Alleen dat kalf niet. Maar het kalf en de stormvogels passen dan wel weer bij elkaar. Conclusie, die twee tekeningen gaan een apart groepje vormen.

Goed, de groep die overblijft is dan dus:
- zeehond
- huidtransplantatie
- schaafwond
- huidstudies
- kus remake
- sproeten
- zelfportret
- oog/wolk
- kuikenserie 1-3

Bij de kuikenserie en het zelfportret voel ik de meeste twijfel. Die serie is me op de een of andere manier erg dierbaar, maar ik kan niet inschatten of het nou ook echt een heel goed werk is. Misschien niet zo. Misschien voegt het niet echt iets toe. En dat zelfportret is wel heel goed geloof ik, al kan ik daar niet meer objectief naar kijken omdat ik 'm een eeuwigheid als profielfoto op facebook heb gehad en dus gewoon té vaak heb gezien. Ik zou nu waarschijnlijk ook niet meer zo'n soort werk maken. Twijfelgeval.

Dus stel, ik gooi ze eruit. Dan blijft over:

- zeehond
- huidtransplantatie
- schaafwond
- huidstudies
- kus remake
- sproeten
- oog/wolk

Het enige waar ik dan nog twijfels over heb is die sproeten. Die is wel heel anders dan de rest, wat zowel een argument is om 'm er wél als om 'm er niet bij te doen. Toch maar wel denk ik. Het gaat wel degelijk over huid en het lijkt me goed om ook een andere benadering te laten zien. Anders heb ik ook alleen maar werken van het afgelopen jaar erin en dat lijkt me meh.

En dan nog dat andere groepje, dat kalf en die stormvogels. Ik vind twee een lelijk aantal. Als het een tweeluik zou zijn was het een ander verhaal, maar dat is het niet. Als ik moest kiezen zou ik die stormvogels zeker voor laten gaan.

Dus blijft met zekerheid over:

- zeehond
- huidtransplantatie
- schaafwond
- huidstudies
- kus remake
- sproeten
- oog/wolk
- stormvogels


En reserve:

- kuikenserie 1-3
- zelfportret
- kalf

Nou, dat lijkt me een prima lijstje. Helaas geen uitkleedportret. Daar baal ik best wel van, want ik vind het veruit een van mijn beste werken. Maar ja.. daarom is ie waarschijnlijk ook verkocht.

Btw, ik moet echt eens titels verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2012, 08:19
Verwijderd
Oh en ik heb gisteren voor het eerst met een bic-pen getekend en tot mijn verbazing was het resultaat veel mooier dan dat van hema-pen. Kleur is intenser, meer blauw en als je een donker vlak maakt gaat het haast niet glimmen. Denk dat het misschien ook minder snel vergaat. Slim, kom ik dan na twee jaar achter. Ik had gewoon nooit gedacht dat het enig verschil zou maken. Een balpen is een balpen. Nouja, beter laat dan nooit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Beleidssaaien #1174
Verwijderd
500 20-10-2010 13:36
De Kantine Alice.
de communiceerbeer
298 16-09-2005 22:46
Levensbeschouwing & Filosofie islam `
=zwart wit=
193 25-02-2005 20:37
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Verhalen & Gedichten [verhaal] Zana heel hoofdstuk 1
Nas-t Zeekoe
8 29-03-2003 12:57
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.