Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2011, 15:52
de3ebakfiets
de3ebakfiets is offline
Hallo iedereen,

Ik zit dit jaar in de de 5e klas Havo en ik wil graag weten wat de slagingsnormen zijn.
Ik heb al wat op internet gezocht maar daar staan verschillende normen op.
Ik sta nu 2 5en en 1 7. Dan slaag ik als het goed is wel maar dat weet ik niet zeker.

Weet iemand hier de goede slagingsnormen?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2011, 16:03
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Volgen mij is het:
Eén 5 mag, twee 5en ook, en zelfs een 4 en een 5 mag, zolang als het gemiddelde van al je eindcijfers een 6 is. Twee 4en of erger mag niet, en ook één 3 mag nooit, wat je gemiddelde ook is.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2011, 23:32
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Je slaagt als:

Je gemiddeld 6.0 staat (met een '5.9 ben je dus gezakt!)

Dit betekent:

In het geval van een 5 - hier moet je een 7.0 tegenover hebben
In het geval van twee 5en - hier moet je twee zevens of een 8 tegenover hebben

In het geval van een 4 - Hier moet je twee zevens tegenover hebben of een acht
In het geval van een 4 EN een 5 - hier moet je drie zevens, of een zeven + een acht tegenover hebben!

Gezakt als:

- Drie onvoldoendes (best zuur als je drie maal een 5.4 hebt, en de rest keiharde voldoendes )
- Meer dan een vier (dus bij twee vieren => gezakt)
- Je geen compensatiepunt hebt, stel dat je ALLEMAAL zessen hebt, ben je geslaagd. Stel nou dat je 8 zessen hebt, en maar een vijfje, dan ben je alsnog gezakt. Je moet die vijf namelijk door een zeven compenseren

Zoals het er nu voor staat voor je: GEZAKT
__________________
Haters gonn' hate

Laatst gewijzigd op 10-02-2011 om 23:40.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 15:12
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
Het heeft er toch ook mee te maken waar de onvoldoendes zitten? Wel of niet in profiel enz?
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 15:34
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Je slaagt als:

Je gemiddeld 6.0 staat (met een '5.9 ben je dus gezakt!)

Dit betekent:

In het geval van een 5 - hier moet je een 7.0 tegenover hebben
In het geval van twee 5en - hier moet je twee zevens of een 8 tegenover hebben

In het geval van een 4 - Hier moet je twee zevens tegenover hebben of een acht
In het geval van een 4 EN een 5 - hier moet je drie zevens, of een zeven + een acht tegenover hebben!

Gezakt als:

- Drie onvoldoendes (best zuur als je drie maal een 5.4 hebt, en de rest keiharde voldoendes )
- Meer dan een vier (dus bij twee vieren => gezakt)
- Je geen compensatiepunt hebt, stel dat je ALLEMAAL zessen hebt, ben je geslaagd. Stel nou dat je 8 zessen hebt, en maar een vijfje, dan ben je alsnog gezakt. Je moet die vijf namelijk door een zeven compenseren

Zoals het er nu voor staat voor je: GEZAKT
Wow sinds wanneer is het zo streng? TS, ga hier dan maar vanuit en negeer mijn post.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2011, 21:40
Dolceteamo
Dolceteamo is offline
Ik heb gehoord dat de normen zelfs strenger worden in 2012.
Dan mag je nergens lager dan een 6.0 voor hebben, een onvoldoende is al meteen gezakt.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 08:59
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik heb gehoord dat de normen zelfs strenger worden in 2012.
Dan mag je nergens lager dan een 6.0 voor hebben, een onvoldoende is al meteen gezakt.
Waar baseer jij dat op als ik vragen mag? Want dat is het jaar dat ik mijn VWO-examen moet doen...
Maar ik sta er nu op zich nog wel goed voor, niet lager dan een 7,6...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Ik heb gehoord dat de normen zelfs strenger worden in 2012.
Dan mag je nergens lager dan een 6.0 voor hebben, een onvoldoende is al meteen gezakt.
Ik dacht dat alleen je gemiddelde over alle vakken voor het CE een 6,0 moest zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 12:12
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Ik heb gehoord dat de normen zelfs strenger worden in 2012.
Dan mag je nergens lager dan een 6.0 voor hebben, een onvoldoende is al meteen gezakt.
Dit klopt natuurlijk niet.

Tussen Nederlands, Engels en wiskunde mag je maar één onvoldoende hebben. In de overige vakken mag je ook één onvoldoende hebben. Uiteraard MET compensatiepunten.

Zo was er bij ons een jongen die acht zessen had, en één vijfje. Dus toch gezakt
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Dit klopt natuurlijk niet.

Tussen Nederlands, Engels en wiskunde mag je maar één onvoldoende hebben. In de overige vakken mag je ook één onvoldoende hebben. Uiteraard MET compensatiepunten.

Zo was er bij ons een jongen die acht zessen had, en één vijfje. Dus toch gezakt
Dat werd toch pas in 2013 ingevoerd?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 18:40
Dolceteamo
Dolceteamo is offline
Mijn nederlands juffrouw had het er over.
Zelf heb ik hier ook iets over internet opgezocht, maar het is nog wel allemaal onduidelijk waneer, en ik weet niet meer precies of die ook voor havo en vwo geldt..
En als het dan toch wél ingevoerd wordt horen we het wel
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 18:19
always-midnight
Avatar van always-midnight
always-midnight is offline
Het gaat trouwens om afgeronde cijfers, geloof ik. Je staat niet een 5.9 op je eindlijst maar gewoon een 6.
__________________
Love is not a victory march. It's a cold and it's a broken hallelujah.
(Leonard Cohen - Hallelujah)
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 19:42
312
Avatar van 312
312 is offline
Ik citeer uit het examenreglement van mijn school:

"15) Uitslag van het examen
Als je het SE en het CE van al je vakken hebt afgerond, kan bepaald worden of je geslaagd of afgewezen (gezakt) bent voor het examen. Daarbij gelden de regels van art.25 van het Examenbesluit. Samengevat luiden de voorwaarden om te slagen als volgt.
• Je moet het vak ckv1 en l.o. met de beoordeling ‘voldoende’ of ‘goed’ afgesloten hebben.
• Je mag bij je eindcijfers (inclusief het combinatiecijfer, zie opm. in tabel §5) maximaal de volgende onvoldoendes hebben:
o één 5 of
o één 4 of twee vijven of een 4 en een 5, waarbij het gemiddelde van je eindcijfers tenminste 6,0 moet zijn.
• Je mag voor geen enkel vak dat bijdraagt aan het combinatiecijfer een eindcijfer lager dan een 4 hebben
Als je Centraal Examen doet in schooljaar 2011-2012 of later, komt hier de volgende voorwaarde bij:
• Je moet gemiddeld een voldoende halen voor het centraal examen. Je bent dus gezakt als het gemiddelde cijfer voor het CE lager is dan een 5,5.
Als je Centraal Examen doet in schooljaar 2012-2013 of later, komt hier bovendien de volgende voorwaarde bij:
• Je mag ten hoogste één vijf als eindcijfer van de basisvakken Nederlands, Engels en wiskunde scoren. Voor leerlingen zonder wiskunde geldt dat ten hoogste één vijf voor Nederlands en Engels behaald mag worden. Je bent dus gezakt als a) je meer dan één vijf voor deze vakken hebt gescoord; b) je een vier of lager voor deze vakken hebt gescoord.''
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 05:06
piraat013
piraat013 is offline
en niet te vergeten GEEN grafische rekenmachine bij het staatsexamen 2012 voor het vak economie Havo
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 17:26
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Holy shit dan mag ik wel gaan leren..
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2011, 13:34
KillZeMall
KillZeMall is offline
een 5 = over als je daar tegenover alles boven de 6 hebt, wat je dan sowieso hebt.
twee 5 = over als je daar tegenover twee 7/7+ hebt staan
drie 5 = 'not niet over' je mag dan een van de drie vakken waar je een vijf voor staat opnieuw doen.
een 5 + 4 = die moet je ook kunnen compenseren met twee andere 7+ punten.
een 4 = kunnen compenseren met een 7 + punt
een 3 = gezakt
....toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2003 Ehm.... ik ben ergens achter gekomen 8| uh-oh
AJMouse
97 01-06-2003 21:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.