Oud 26-11-2018, 22:48
HolaitsAnna
HolaitsAnna is offline
Mijn vriend en ik hebben 2 weken terug seks gehad, met de pil en het condoom om, dus je zou zeggen dat de kans op zwangerschap extreem klein is, aangezien ik de pil netjes regelmatig slik (dagelijks, zelfde tijdstip) en het condoom niet is gescheurd (tot zover we weten en hebben gezien).

Tot mijn verbazing heb ik sinds afgelopen donderdagavond last van mn rechterborst, aan de buiten- en onderkant, vlak onder mn oksel. Als ik ertegenaan duw/het aanraak voelt het “beurs” aan mn linkerborst is de pijn veel minder.

Sinds afgelopen zaterdag heb ik ook ontdekt dat er blauwe aders van de bovenkant van mn borst naar mn tepel lopen, maar is de pijn wat afgenomen. Ik heb overigens geen borstgroei, mn borsten passen gewoon nog in mn bh.

Ik heb nadat we seks hebben gehad na ongeveer 2 dagen weer een menstruatie gehad van 7 dagen (echt goed (heftig) bloeden, zoals ik normaliter ook heb). Alleen las ik online dat sommige vrouwen door hun zwangerschap alsnog ongesteld worden, maar dat het bloed dan wat minder fel is, etc.

Ik heb ook online ergens gelezen dat pijnlijke borsten/zichtbare aders kunnen komen door een opkomende ongesteldheid en dat moet ik een deze dagen ook worden (en heb normaal wel wat pijnlijkere borsten, maar geen zichtbare aders) dus ik wilde even wachten of het na mn ongesteldheid is afgenomen.

Maar omdat ik me behoorlijke zorgen maak, wil ik eigenlijk niet langer wachten dan nodig en is iedere dag een dag teveel.

Ik weet dat het te laat is voor een Morning After Pil, dat heb ik ook niet acuut nodig. Maar ik wil gewoon even weten of een van jullie hier ervaring mee heeft o.i.d. en anders zal ik na mn menstruatie toch een zwangerschapstest moeten doen (en evt. nog kiezen voor de abortuspil tot hoelang dat kan).

Sorry voor mn lange verhaal, ik hoop dat jullie me nog volgen. :’)
Met citaat reageren
Oud 26-11-2018, 23:20
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Als je de pil en een condoom hebt gebruikt volgens de gebruiksaanwijzing is de kans op zwangerschap echt astronomisch klein.

Ook is het goed om te weten dat een onttrekkingsbloeding niets zegt over de werkzaamheid van de pil. Je kan nog zo veel of weinig bloeden, het zegt he-le-maal niks. En dat met die borst zegt ook niks, dat kan gebeuren bij iedere hormonale schommeling (zoals bijvoorbeeld de stopweek van je pil)

Overigens kun je een zwangerschapstest doen vanaf 2 weken nadat je seks hebt gehad, dat is namelijk hoe lang het duurt van een eventuele eisprong en bevuchting tot een positieve zwangerschapstest.

Maar ik geloof echt niet dat jij zwanger bent.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 27-11-2018, 07:45
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Als je echt er mee zit zou ik naar je huisarts gaan
Met citaat reageren
Oud 27-11-2018, 09:52
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
De kans dat je zwanger bent is echt heel klein, je hebt dubbel veilige seks gehad!

Ik heb een tijdje geleden ook zo'n gek gevoel gehad in m'n borsten, ze waren wat opgezet (pasten nog wel gewoon in mijn beha) en heel pijnlijk/ gevoelig. Uiteindelijk bleek er niks aan de hand te zijn, en ging dat vanzelf over. Het was waarschijnlijk veroorzaakt door hormonale schommelingen. Maak je je echt zorgen en blijven de klachten, ga dan naar je huisarts. Er kan natuurlijk wel iets anders zijn dan een zwangerschap.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-11-2018, 16:46
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb ook wel eens pijnlijke borsten (soms ook maar 1) en dat voelt dan inderdaad als een soort blauwe plek. Had ik laatst nog! Duurde een paar dagen en toen was het weg, en ik kan echt niet zwanger zijn ik zou me niet druk maken en anders kun je een zwangerschapstest halen om jezelf gerust te stellen. Huismerken zijn net zo goed als A-merken, trouwens.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid kans op zwangerschap
Glenn123456
7 07-05-2013 18:13
Seksualiteit Wachten of niet?
doesje
60 09-12-2007 20:31
Lichaam & Gezondheid Het grote pil topic #18
Bloem
500 30-08-2007 19:34
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 20:54
Lichaam & Gezondheid Probleem
splash85
32 09-05-2004 22:12
Lichaam & Gezondheid geen abortus mogelijk ?
lydia
37 01-01-2004 19:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.