Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2002, 20:32
Tesswashere
Tesswashere is offline
.....ok, dit klinkt misschien heel stom en het is echt niet beledigend bedoeld ofzo, maar ik zou het er persoonlijk best voor over hebben om een tijd ziek te zijn, desnoods haal ik dit jaar van school niet, als ik maar slank zou zijn.

Ik ben namelijk behoorlijk dik (weeg 83 kg. en ik ben 1.78m) en eigenlijk durf ik amper over straat, laat staan uitgaan. Ik moet aldoor smoezen verzinnen voor mijn vrienden waarom ik niet uit wil. Met uitgaan word je bijvoorbeeld altijd erg bekeken en dat kan ik gewoon niet aan ofzo omdat ik echt walg van mezelf (op zich vind ik mezelf niet lelijk maar nu wel doordat ik veel te dik ben en dan is je hoofd ook dik enzo).

Het lukt me gewoon niet om te lijnen en naar een dietist gaan helpt volgens mij niet want ik ken mensen die dat hebben gedaan en die zijn nog steeds dik en bovendien moet ik het zelf betalen en heb het geld er niet voor.

Ik denk dat ik vanaf volgende week gewoon probeer niks of zo weinig mogelijk te gaan eten, maar dat doe ik wel vaker en dan 's avonds prop ik me helemaal vol omdat ik zo'n onuitstaanbare honger heb. Misschien heb ik een soort van boulimia.....

Nou, ik weet niet wat ik hiermee wil bereiken, maar ok, ik wilde het plaatsen....
Oud 12-01-2002, 21:21
Proud
Avatar van Proud
Proud is offline
Helaas herken ik het helemaal. Ik prop mezelf ook vaak vol met van alles, als ik juist die dag niets gegeten heb, omdat ik echt, echt moet afvallen (ben veel te dik). Maar sinds een tijdje spuug ik het dan ook weer uit.
Soms zeggen mensen tegen me dat als ik zo doorga en geen hulp zoek, dat ik dan opgenomen moet worden. En soms denk ik dan... prima, dan nemen ze me serieus. Ik weet wel dat ze dat toch wel doen, maar... ik weet het niet... natuurlijk wil ik niet opgenomen worden, maar aan de andere kant... ja, vaag, I know. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik jou helemaal, volkomen dus, begrijp!
En let maar even niet op mijn schrijfstijl, die is vandaag slecht
__________________
"Wie kommts, daß du so traurig bist, da alles froh erscheint? Man sieht dirs an den Augen an, gewiß, du hast geweint."
Oud 12-01-2002, 21:27
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Citaat:
Tesswashere schreef:
[B).

Het lukt me gewoon niet om te lijnen en naar een dietist gaan helpt volgens mij niet want ik ken mensen die dat hebben gedaan en die zijn nog steeds dik en bovendien moet ik het zelf betalen en heb het geld er niet voor.

[/B]
als doktoren weten dat het zown probleem voor je is, word dit , lijkt me, echt wel vergoed door de verzekering? of is dat niet zo?
Oud 12-01-2002, 22:08
sanne60
sanne60 is offline
Wat jij hebt lijkt meer op Binge Eating Disorder. Dit is net als boulimia/anorexia ook een eetstoornis, dus ik denk dat je met alléén n dietist er niet zal komen, omdat r waarschijnlijk dan ook wel wat 'psychisch' achterzit. Op www.sabn.nl kun je hier ook wat over vinden.
Oud 13-01-2002, 19:22
Tesswashere
Tesswashere is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:


als doktoren weten dat het zown probleem voor je is, word dit , lijkt me, echt wel vergoed door de verzekering? of is dat niet zo?


[/B][/QUOTE]

Ja is dat zo?? Ik weet het niet....Bovendien vind ik het best wel moeilijk om het aan mijn huisarts te zeggen want ik ken hem wel een beetje. En ik wil niet dat mijn ouders erachter komen dat ik hulp zou hebben gezocht, dus ik wil niet dat zij het via de verzekering moeten gaan regelen.
Oud 13-01-2002, 19:24
kizzy
kizzy is offline
ja dat ken ik ook.. ik wou niet eten waar andere bijwaren omdat ik d8 dat ze altijd naar me keken dan van wat eet die "dikke" nu weer.. en thuis propte ik me vol.. vooral als ik me naarvoelde, uitgaan wou ik ook nooit,net als zwemmen enzo... 't is idd net zo'n soort ziekte als bolumia/anorexia..

ja bij mij is het gelukkig weggegaan, niemand vind me meer echt dik.. ik kreeg een vriend en hield er een andere eetstyle aanover.. (ook ziekte van pfeiffer erbij, dat telt ook wel mee) maar ja, idd je moet er misschien met een huisarts over praten... en laat je niet gek maken door wat de rest zegt! maar als je er echt afwil zou ik ff hulp zoeken

succes ermee meid!
Oud 13-01-2002, 19:24
Tesswashere
Tesswashere is offline
Citaat:
sanne60 schreef:
Wat jij hebt lijkt meer op Binge Eating Disorder. Dit is net als boulimia/anorexia ook een eetstoornis, dus ik denk dat je met alléén n dietist er niet zal komen, omdat r waarschijnlijk dan ook wel wat 'psychisch' achterzit. Op www.sabn.nl kun je hier ook wat over vinden.
Thanx! Ik denk dat ik morgen een deskundige ga bellen om erover te praten.
Ik denk er trouwens ook over om laxeerpillen te kopen als dat goed helpt om af te vallen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Oud 13-01-2002, 19:25
kizzy
kizzy is offline
Citaat:
Tesswashere schreef:
Thanx! Ik denk dat ik morgen een deskundige ga bellen om erover te praten.
Ik denk er trouwens ook over om laxeerpillen te kopen als dat goed helpt om af te vallen. Heeft iemand daar ervaring mee?

NIET doen, ik heb last gekregen van me darmen omdat ik ze gebruikte.. echt dat helpt NIET.. en is echt heel ongezond!
Oud 13-01-2002, 19:42
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
kizzy schreef:

NIET doen, ik heb last gekregen van me darmen omdat ik ze gebruikte.. echt dat helpt NIET.. en is echt heel ongezond!


Ja dat sowieso + je schiet er weinig mee op, omdat laxeermiddelen voornamelijk op het onderste deel van je darmen werken (lees: je verliest veel vocht) ipv op het bovenste deel, waar het grootste deel vd calorieen wordt opgenomen..!
Oud 13-01-2002, 21:40
Verwijderd
laxeerpillen zijn echt heel slecht

en wat je waarschijnlijk zelf ook wel weet, nix eten helpt niet. (lees de yes/fancy dat soort bladen, daar staat best wat handigs in hoor) Beter gezond eten zonder je met ongezonde dingen vol te proppen. Oke, waarschijnlijk oud nieuws. En een dokter heeft trouwens beroepsgeheim dus hij kan nix tegen je ouders zeggen

liefs xxx
Oud 13-01-2002, 21:45
Stier17
Stier17 is offline
Misschien helpt het als je een soort eetdagboekje bij gaat houden. Moet je wel precies doen, maar dan weet je op een gegeven moment hoe je eetpatroon is en dan kan je langzaam aan dingen erin veranderen, zoals in plaats van dat chocolaatje een appel nemen of iets dergelijks.
__________________
Shit happens...
Oud 13-01-2002, 22:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Misschien klinkt het best wel mooi allemaal... je bent ziek, daarmee val je gelijk af en wordt je dun! dat is ook het enige wat je hoort, maar de nadelen zijn veel erger hoor!
Ik dacht er ook zo over, maar ik weet nou hoe het is om heel de dag alleen maar aan calorieen te denken! als ik naar een feestje ging voelde ik me schuldig, alleen maar omdat ik een glas cola dronk! want cola mocht niet, het moest water zijn! laat staan wat er gebeurde als ik 1 chipje op had, dat vond ik verschrikkelijk, daar kon ik 's nachts zó van balen als ik in bed wakker lag...
ik heb dagen gehad dat alles wat ik op een hele dag at één halve boterham was, zonder beleg! ja, verder veel water drinken, maar dat was alles! en dan nog moeite met het eten van die halve boterham..!
daar wordt je echt gek van hoor!
en omdat m'n klasgenoten door hadden dat ik mezelf te dik vond, besloten ze me maar uit te gaan schelden, als geintje...
op een gegeven moment woog ik 50 kilo en nog kreeg ik van alle kanten 'jij bent dik' naar me hoofd, dus daar ging m'n streefgetal weer, steeds verder omlaag, terwijl m'n vrienden dachten dat ik wel doorhad dat het een geintje was!
het zal dus steeds erger worden, ook al neem je jezelf nog zo aan om tot en met dat éne getal te gaan en niet verder, dat werkt niet!
bovendien kom je het toch allemaal weer aan, het klinkt cliché, maar je lichaam raakt gewend aan weinig en dus kom je ook weer sneller aan!

het enige wat wel echt helpt is meer sporten en proberen te stoppen met snoepen.. en dat is toch echt puur zelfdiscipline, net zoveel discipline als dat je nodig hebt om te stoppen met eten, alleen kan je bij stoppen met snoepen en meer sporten tenminste trots op jezelf zijn!
en ga je alsjeblieft niet schamen, je kijkt nu heel negatief naar jezelf terwijl je al die mooie dingen vergeet, er is veel meer dan alleen maar je gewicht hoor en gezondheid is 100x belangrijker!!
en mensen die jou vanwege je uiterlijk niet mogen, daar wil je toch niet eens wat mee te maken hebben??? je verdient echt veel beter!!!!
heel veel succes!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 14-01-2002, 00:15
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
maar ik zou het er persoonlijk best voor over hebben om een tijd ziek te zijn, desnoods haal ik dit jaar van school niet, als ik maar slank zou zijn...
...Ik denk dat ik vanaf volgende week gewoon probeer niks of zo weinig mogelijk te gaan eten, maar dat doe ik wel vaker en dan 's avonds prop ik me helemaal vol omdat ik zo'n onuitstaanbare honger heb.
de makkelijkste uitweg zoeken he? Daar om eet je ook zoveel; niet denken maar eten.
Ga eens sporten, word activer (ga uit). Doe eens iets en eet gewoon.
Geen dieet, mager, low-fat shit: gewoon. Boterhammen met kaas, 1 met hagelslag. Niet teveel vet, maar helemaal niets is ook niet goed.
Gewoon eten en sporten. Wees ook wat zekerder van jezelf, je wind jezelf lelijk, afzichtelijk en stom... als ik dat tegen mezelf zeg, zou ik me ook beroerd voelen en misschien de uitweg in eten zoeken.

Niet eten is wel het stomste wat je kan doen. Het gaat om wat je eet en niet hoeveel.
Beetje zelfdicipline zou je goed doen.

__________________
You're either very brave or very stupid.
Oud 14-01-2002, 00:18
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
wat ik vergat: je wilt echt 3x liever dik zijn dan anorexia hebben. Echt.
__________________
You're either very brave or very stupid.
Oud 17-01-2002, 12:53
Ilona1
Ilona1 is offline
Ik vind het wel goed wat je zegt, Kirk, maar je moet ook een beetje begrip voor haar hebben! Ik weet wat je voelt en het lukt me op 1 of andere manier NIET om regelmatig (en af en toe gezond) te eten. Ik eet fruit, groente, maar echt veel te veel. Mijn maag lijkt nooit geen honger meer te hebben! Dat is echt erg!!
__________________
A dream costs nothing unless you want it to come true
Oud 18-01-2002, 08:01
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
Ilona1 schreef:
Ik vind het wel goed wat je zegt, Kirk, maar je moet ook een beetje begrip voor haar hebben! Ik weet wat je voelt en het lukt me op 1 of andere manier NIET om regelmatig (en af en toe gezond) te eten. Ik eet fruit, groente, maar echt veel te veel. Mijn maag lijkt nooit geen honger meer te hebben! Dat is echt erg!!
Dat is eigenlijk ook een beetje gewenning. Je maag is gewend aan zoveel eten, dus hij 'denkt' dat dat normaal is. Als je nou een weekje volhoudt minder te eten en het hongergevoel te negeren, dan went je maag weer aan minder eten en dan heb je er verder ook geen problemen meer mee.

Maar dit moet je dus alleen doen als je op dit moment echt te veel eet
Oud 18-01-2002, 18:38
Tesswashere
Tesswashere is offline
Citaat:
Ilona1 schreef:
Ik vind het wel goed wat je zegt, Kirk, maar je moet ook een beetje begrip voor haar hebben! Ik weet wat je voelt en het lukt me op 1 of andere manier NIET om regelmatig (en af en toe gezond) te eten. Ik eet fruit, groente, maar echt veel te veel. Mijn maag lijkt nooit geen honger meer te hebben! Dat is echt erg!!
Ik heb ook altijd honger, of liever gezegd: Ik heb gewoon altijd een drang dat ik wil eten ofzo, ook al heb ik al lang genoeg gehad....Na een maaltijd kan ik echt zo een zak snoep eten ofzo...ook al word ik misselijk ervan, dan ga ik toch door...

Uiteindelijk heb ik trouwens nog geen deskundige gebeld en het is me ook niet gelukt om deze week te lijnen

Zodra ik geld heb ga ik een fitness-abonnement kopen, maar eigenlijk wil ik NU slank zijn!!!

Oud 20-01-2002, 12:46
Python
Python is offline
Ik snap best wát je bedoelt. Het is inderdaad erg moeilijk om dikker te zijn dan 'het gemiddelde'.
Alleen met anorexia schiet je niets op! Bepaalde aspecten van anorexia trekken jou misschien aan, vooral dan het (extreem) mager zijn. Maar vergeet niet dan aan anorexia meer nadelen kleven: psychisch, maar ook lichamelijk. Het kost vaak jaren van je leven om er over heen te komen (als dat al lukt) en je kunt er onvruchtbaar van worden en het is uitermate slecht voor je hele lijf. Misschien denk je nu van, tja, dat is nu niet zo belangrijk, als ik maar eenmaal dun ben. Maar je lijf is echt enorm belangrijk!!!
En overgewicht is ook niet gezond.
Maar manieren à la anorexia/bolimia etc zijn niet de juiste manieren om af te vallen!!! Je kunt gerust naar de huisarts gaan, die je doorstuurt naar een dietist(e). Zo kan het ook (gedeeltelijk) vergoed worden. En het beste is het er ook met je ouders over te hebben. Waarom mogen ze het absoluut niet weten????
Het beste is een langdurige oplossing en dan zie je niet 1-2-3 resultaat. Dit vereist zelfdicipline, maar wel het beste resultaat op lange termijn, waar je ook echt wat aan hebt.
Kortom: verantwoord afvallen, en écht hulp zoeken! Hoe eerder, hoe beter, dus niet wachten, maar gewoon doen! Succes!

[Dit bericht is aangepast door Python (20-01-2002).]
Oud 20-01-2002, 13:47
SpankyFrenzy
SpankyFrenzy is offline
Heey...

Mocht je echt heel graag af willen vallen op een veilige manier, doe het dan via de dokter/chirurg! Als jij en je ouders hiermee instemmen, kun je een ballon in je maag laten plaatsen. Hierdoor ga je veel minder eten, en kom je dus ook minder aan. Als je hiernaast ook nog eens sport, zodat je wat afvalt, zul je heel snel resultaat zien. Bij 90% van de mensen die al eens een ballon hebben gehad, kon deze er na een jaar weer uit! Je kunt dan echt heel veel gewicht verliezen, zonder dat je bijwerkingen of lastige procedures/kuren moet doen! Let op: Het is eigenlijk alleen bedoelt als je ECHT heel dik wordt, dus een veel te groot overgewicht hebt + de verzekering zal het bedrag van de ballon en de operatie niet vergoeden! De koste van een ballon en operatie zijn ongeveer 1000 gulden, dacht ik! Meer info kan ik je niet geven!

Hoop dat het je iets help, maar nogmaals het is dus als je ECHT een veel te groot overgewicht hebt!

Grzz...
__________________
Good is only skin deep... But evil is dead down to the bone....!!! Precision is frequently more valuable than force....!!!
Oud 20-01-2002, 13:58
Kwamkwammer
Kwamkwammer is offline
Veel kwamkwammer, um, komkommer enzo eten. Sla e.d. gebruiken namelijk meer calorien om op te nemen dan je erbij krijgt. Wat misschien ook wel helpt (heeft m'n zusje gedaan) is een halve liter water voor het eten drinken. Dan heb je minder 'trek'.

Komkommer bestaat voor +90% uit water!

Nou niet geintjes gaan maken dat Kwamkwammer een waterhoofd heeft.
__________________
Bijna is niet helemaal, dus dat telt niet
Oud 20-01-2002, 14:26
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Jij hebt duidelijk géén flauw benul van wat je hier loopt te verkondigen. Anorexia is zo'n beetje het ergste wat jou (en vooral ook je omgeving!) kan overkomen. Je hebt echt GEEN idee wat je hier zo gemakkelijk loopt te roepen. Als ik jou was zou ik maar eens héél goed gaan bedenken hoe het zou zijn als je zo zwak bent dat je alleen op bed kan liggen, dan je haar uitvalt, dat je hele lichaam niet meer functioneert, dat je familie geen moer voor je kan doen en dat je familie je keihard ziet aftakelen, ga maar eens bedenken hoe je er dán uitziet. Als een skeletje, lelijk, mager, kaal, wallen, je huid die er uitziet als leer... ga maar eens bedenken hoe het is als je familie ziet hoe je langzaam doodgaat. Gadverdamme... sorry hoor maar wat ben je dan een verwend kreng als je zoiets zegt. Sta er maar eens bij stil dat het heel goed mogelijk is dat er hier mensen rondlopen die een dierbare zo hebben zien doodgaan. En als je dan wilt afvallen, zeg dan dat je wil afvallen, en niet dat je anorexia wilt. Godver .
__________________
*Doe lief*
Oud 20-01-2002, 14:30
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
en daarbij komt dat je voor zoiets niet kunt kiezen. Je kiest niet voor kanker, je kiest niet voor aids en je kiest ook niet voor anorexia.
__________________
*Doe lief*
Oud 20-01-2002, 14:34
Tesswashere
Tesswashere is offline
Citaat:
Python schreef:
Ik snap best wát je bedoelt. Het is inderdaad erg moeilijk om dikker te zijn dan 'het gemiddelde'.
Alleen met anorexia schiet je niets op! Bepaalde aspecten van anorexia trekken jou misschien aan, vooral dan het (extreem) mager zijn. Maar vergeet niet dan aan anorexia meer nadelen kleven: psychisch, maar ook lichamelijk. Het kost vaak jaren van je leven om er over heen te komen (als dat al lukt) en je kunt er onvruchtbaar van worden en het is uitermate slecht voor je hele lijf. Misschien denk je nu van, tja, dat is nu niet zo belangrijk, als ik maar eenmaal dun ben. Maar je lijf is echt enorm belangrijk!!!
En overgewicht is ook niet gezond.
Maar manieren à la anorexia/bolimia etc zijn niet de juiste manieren om af te vallen!!! Je kunt gerust naar de huisarts gaan, die je doorstuurt naar een dietist(e). Zo kan het ook (gedeeltelijk) vergoed worden. En het beste is het er ook met je ouders over te hebben. Waarom mogen ze het absoluut niet weten????
Het beste is een langdurige oplossing en dan zie je niet 1-2-3 resultaat. Dit vereist zelfdicipline, maar wel het beste resultaat op lange termijn, waar je ook echt wat aan hebt.
Kortom: verantwoord afvallen, en écht hulp zoeken! Hoe eerder, hoe beter, dus niet wachten, maar gewoon doen! Succes!

[Dit bericht is aangepast door Python (20-01-2002).]
Ik heb besloten om vanaf vandaag gewoon minder en gezonder te eten en dus op langere termijn probeer af te vallen omdat ik inzie dat dit uiteindelijk het meest effect zal hebben (hoop/denk ik). Ik heb het al aan een paar vrienden verteld en dan voel ik ook dat ik het echt moet doen, anders heb ik het voor niks gezegd. Ik zoek geen hulp, want ik wil liever afvallen op de manier die ik wil.
Ik wil trouwens dat mijn ouders het niet weten en die zullen het moeten betalen of via de verzekering moeten doen. Dus...dat kan niet. De reden ervoor dat ze het niet mogen weten is, dat ik het al vaak gevraagd heb om naar een huisarts/dietist te gaan. Zij lachen me uit bij wijze van spreken. Ze vinden het gewoon idioot dat ik niet zelf gewoon inder kan eten en vinden het nergens op slaan dat ik daar hulp bij zou moeten hebben ofzo. Ik wil het niet nog een keer vragen want ik weet het antwoord al en ik vind dat ik dan heel erg faal als ik het wel zou doen.
Ik hoop dat het lukt om helemaal zelf een gezond leefpatroon op te bouwen.
Bedankt voor jullie posts en ik zie eigenlijk wil in dat anorexia ofzo helemaal niet goed is.

(Trouwens die post over dat balonnetje: Thanx! Maar ik denk dat ik te weinig overgewicht heb om dat te laten doen en bovendien zullen mijn ouders daar nooit bij instemmen)
Ik hoop dat jullie me steunen, want ik vind dit heel erg moeilijk, maar voel dat ik het kan en dat als ik het niet doe, waarschijnlijk altijd ongelukkig zal zijn over mijn lichaam en dan leef je uiteindelijk ook helemaal niet lekker (klinkt een beetje dramatisch, maar mijn gewicht bepaald wel mijn stemming en ik ben ook ontzettend preuts en onzeker omdat ik niet wil dat iemand aan mijn lichaam zit).
Oud 20-01-2002, 15:32
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef:
Jij hebt duidelijk géén flauw benul van wat je hier loopt te verkondigen. Anorexia is zo'n beetje het ergste wat jou (en vooral ook je omgeving!) kan overkomen. Je hebt echt GEEN idee wat je hier zo gemakkelijk loopt te roepen. Als ik jou was zou ik maar eens héél goed gaan bedenken hoe het zou zijn als je zo zwak bent dat je alleen op bed kan liggen, dan je haar uitvalt, dat je hele lichaam niet meer functioneert, dat je familie geen moer voor je kan doen en dat je familie je keihard ziet aftakelen, ga maar eens bedenken hoe je er dán uitziet. Als een skeletje, lelijk, mager, kaal, wallen, je huid die er uitziet als leer... ga maar eens bedenken hoe het is als je familie ziet hoe je langzaam doodgaat. Gadverdamme... sorry hoor maar wat ben je dan een verwend kreng als je zoiets zegt. Sta er maar eens bij stil dat het heel goed mogelijk is dat er hier mensen rondlopen die een dierbare zo hebben zien doodgaan. En als je dan wilt afvallen, zeg dan dat je wil afvallen, en niet dat je anorexia wilt. Godver .
Misschien dat jij ook eens na moet gaan denken. Je weet niet hoe groot dit probleem voor haar is. Misschien voelt ze zich op dit moment nog wel veel slechter dan iemand die anorexia heeft. Je geestelijk slecht voelen kan soms veel erger zijn dan je lichamelijk slecht voelen (hiermee wil ik niet zeggen dat mensen met anorexia zich geestelijk goed voelen). Misschien denkt ze dat ze zich geestelijk slechter voelt dan iemand met anorexia? Misschien is het ook wel zo. Dat kan.
Oud 20-01-2002, 16:13
sanne60
sanne60 is offline
Citaat:
Tesswashere schreef:
Ik heb besloten om vanaf vandaag gewoon minder en gezonder te eten en dus op langere termijn probeer af te vallen omdat ik inzie dat dit uiteindelijk het meest effect zal hebben (hoop/denk ik). Ik heb het al aan een paar vrienden verteld en dan voel ik ook dat ik het echt moet doen, anders heb ik het voor niks gezegd. Ik zoek geen hulp, want ik wil liever afvallen op de manier die ik wil.
Ik wil trouwens dat mijn ouders het niet weten en die zullen het moeten betalen of via de verzekering moeten doen. Dus...dat kan niet. De reden ervoor dat ze het niet mogen weten is, dat ik het al vaak gevraagd heb om naar een huisarts/dietist te gaan. Zij lachen me uit bij wijze van spreken. Ze vinden het gewoon idioot dat ik niet zelf gewoon inder kan eten en vinden het nergens op slaan dat ik daar hulp bij zou moeten hebben ofzo. Ik wil het niet nog een keer vragen want ik weet het antwoord al en ik vind dat ik dan heel erg faal als ik het wel zou doen.
Ik hoop dat het lukt om helemaal zelf een gezond leefpatroon op te bouwen.
Bedankt voor jullie posts en ik zie eigenlijk wil in dat anorexia ofzo helemaal niet goed is.

(Trouwens die post over dat balonnetje: Thanx! Maar ik denk dat ik te weinig overgewicht heb om dat te laten doen en bovendien zullen mijn ouders daar nooit bij instemmen)
Ik hoop dat jullie me steunen, want ik vind dit heel erg moeilijk, maar voel dat ik het kan en dat als ik het niet doe, waarschijnlijk altijd ongelukkig zal zijn over mijn lichaam en dan leef je uiteindelijk ook helemaal niet lekker (klinkt een beetje dramatisch, maar mijn gewicht bepaald wel mijn stemming en ik ben ook ontzettend preuts en onzeker omdat ik niet wil dat iemand aan mijn lichaam zit).
Hey, ik vind t goed dat je nu zelf echt gaat proberen, maar ik wilde nog wel ff een paar dingetjes zeggen/vragen -->
- waarom lachen jou ouders je uit? ik vind t namelijk helemaal niet stom om naar een dietiste te gaan, eerder stom als je t NIET doet, echt! zonder kennis over eten zelf een beetje gaan frutten kan vaak nml nog meer schade toebrengen dan dat t oplost. dus als ik jou was zou ik het er toch nog maar even over hebben. volgens mij kun je nml ook een groot deel gewoon vergoed krijgen.
- anorexia is geen MANIER om af te vallen, want t komt wel een beetje zo over van 'dat je nu inziet dat anorexia krijgen toch niet zo goed is'..anorexia kun je niet willen krijgen, dat overkomt je.
- Een dingetje nog; je kunt beter iets te dik zijn, dan dagelijks een enorme strijd te moeten leveren tegen je eten, waardoor je geen leven meer overhoudt!! Remember that, als jij je prettig voelt bij een bepaald gewicht, laat je dan niet door anderen voorschrijven hoe jij eruit zou moeten zien!
xxx Sanne

Oud 20-01-2002, 16:47
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
sanne60 schreef:
- Een dingetje nog; je kunt beter iets te dik zijn, dan dagelijks een enorme strijd te moeten leveren tegen je eten, waardoor je geen leven meer overhoudt!! Remember that, als jij je prettig voelt bij een bepaald gewicht, laat je dan niet door anderen voorschrijven hoe jij eruit zou moeten zien!
Groot gelijk ( )
__________________
Bloedserieus
Oud 20-01-2002, 18:33
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
hoi,sorry dat ik het zeg,maar ik heb zelf deze eetstoornis gehad [anorectia] en het is geen pretje ,zekers niet om er vanaf te komen,ook niet hoe de mensen reageren in je omgeving,ik werd er onwijs mee gepest en werd naar van alles en nog wat gestuurt,psygologen en doctoren enzo.......wees blij met je lijf,want ik ben het nog steeds niet en het is heeeeeel vervelend voor je omgeving van mij,om dat steeds aan te moeten horen.......ik heb weinig vertrouwen in mensen op dat gebied en je word steeds in de gaten gehouwe door je omgeving of je wel genoeg en gezond eet.......snap je wat ik bedoel,WEES BLIJ MET JE LIJF......[ookal ben ik het niet] weet je ik ben nu 17 en weeg 45 kg. toen ik 14 was en de ziekte had was ik 37kg ,dus alsjeblief doe het niet en wees je eigen.........
__________________
*I love Superfly*
Oud 20-01-2002, 19:59
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
Misschien dat jij ook eens na moet gaan denken. Je weet niet hoe groot dit probleem voor haar is. Misschien voelt ze zich op dit moment nog wel veel slechter dan iemand die anorexia heeft. Je geestelijk slecht voelen kan soms veel erger zijn dan je lichamelijk slecht voelen (hiermee wil ik niet zeggen dat mensen met anorexia zich geestelijk goed voelen). Misschien denkt ze dat ze zich geestelijk slechter voelt dan iemand met anorexia? Misschien is het ook wel zo. Dat kan.

Als ze er zo mee zit dan kan ze écht wel meer gaan bewegen, dat is niet iets wat je niet kúnt, daar moet je je gewoon toe zetten. Wat ik probeer te zeggen is dat ze geen flauw benul heeft van waar ze het over heeft. Anorexia is geen afvalmethode, anorexia is een ziekte, waar niet alleen een patient onder lijdt maar een hele familie. Als je maar wil kun je best gaan sporten, sorry maar gaan lopen dat je anorexia wilt is echt heel heel dom, dan weet je gewoon echt níet waar je het over hebt. n ik ken zat mensen die met haar probleem kampen en ik kan e zeggen dat anorexia stukken erger is. STUKKEN.
__________________
*Doe lief*
Oud 20-01-2002, 20:01
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
Janet schreef:
hoi,sorry dat ik het zeg,maar ik heb zelf deze eetstoornis gehad [anorectia] en het is geen pretje ,zekers niet om er vanaf te komen,ook niet hoe de mensen reageren in je omgeving,ik werd er onwijs mee gepest en werd naar van alles en nog wat gestuurt,psygologen en doctoren enzo.......wees blij met je lijf,want ik ben het nog steeds niet en het is heeeeeel vervelend voor je omgeving van mij,om dat steeds aan te moeten horen.......ik heb weinig vertrouwen in mensen op dat gebied en je word steeds in de gaten gehouwe door je omgeving of je wel genoeg en gezond eet.......snap je wat ik bedoel,WEES BLIJ MET JE LIJF......[ookal ben ik het niet] weet je ik ben nu 17 en weeg 45 kg. toen ik 14 was en de ziekte had was ik 37kg ,dus alsjeblief doe het niet en wees je eigen.........

Blij dat je er weer een beetje bovenop bent, je moet héél wat in huis hebben wil je het van deze ziekte winnen. Helaas is niet iedereen zo sterk...

__________________
*Doe lief*
Oud 20-01-2002, 21:50
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef:

Als ze er zo mee zit dan kan ze écht wel meer gaan bewegen, dat is niet iets wat je niet kúnt, daar moet je je gewoon toe zetten. Wat ik probeer te zeggen is dat ze geen flauw benul heeft van waar ze het over heeft. Anorexia is geen afvalmethode, anorexia is een ziekte, waar niet alleen een patient onder lijdt maar een hele familie. Als je maar wil kun je best gaan sporten, sorry maar gaan lopen dat je anorexia wilt is echt heel heel dom, dan weet je gewoon echt níet waar je het over hebt. n ik ken zat mensen die met haar probleem kampen en ik kan e zeggen dat anorexia stukken erger is. STUKKEN.
Ik wilde alleen maar even zeggen dat je op moet passen met het zeggen van zulke dingen. Je kunt de ernst van iemands situatie niet inschatten. Dat kun je nooit.

Overigens bestaat er ook nog een mogelijkheid dat iemand gewoon aandacht nodig heeft. Mensen die echt erg met zichzelf in de knoop zitten hebben soms heel erg veel over voor aandacht. Denk maar aan mensen die zichzelf verminken enkel en alleen om de aandacht die ze daarna krijgen!

Het is allemaal erg relatief.

xxx
Eefje

Oud 21-01-2002, 11:40
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
Ik wilde alleen maar even zeggen dat je op moet passen met het zeggen van zulke dingen. Je kunt de ernst van iemands situatie niet inschatten. Dat kun je nooit.

Overigens bestaat er ook nog een mogelijkheid dat iemand gewoon aandacht nodig heeft. Mensen die echt erg met zichzelf in de knoop zitten hebben soms heel erg veel over voor aandacht. Denk maar aan mensen die zichzelf verminken enkel en alleen om de aandacht die ze daarna krijgen!

Het is allemaal erg relatief.

xxx
Eefje

als het hier om hert verkrijgen van aandacht gaat is het al helemaal DOM DOM DOM om zoiets te gaan roepen. En mensen die zichzelf verminken hebben daarheel andere reden voor. 99% van de mensen die zich verminken zijn misbruikt.

__________________
*Doe lief*
Oud 21-01-2002, 15:49
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef:
als het hier om hert verkrijgen van aandacht gaat is het al helemaal DOM DOM DOM om zoiets te gaan roepen. En mensen die zichzelf verminken hebben daarheel andere reden voor. 99% van de mensen die zich verminken zijn misbruikt.

O ja? Bron?

Love
Oud 21-01-2002, 16:10
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
A loved one schreef:
O ja? Bron?

Love


Iemand die ik goed ken heeft haar hele leven met probleem jongereen gewerkt en ook met veel 'snijers' en bijna allemaal misbruikt. Die zal er ook wel voor geleerd hebben en uit onderzoek blijkt dat dus gewoon.
__________________
*Doe lief*
Oud 21-01-2002, 16:42
A loved one
Avatar van A loved one
A loved one is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef:

Iemand die ik goed ken heeft haar hele leven met probleem jongereen gewerkt en ook met veel 'snijers' en bijna allemaal misbruikt. Die zal er ook wel voor geleerd hebben en uit onderzoek blijkt dat dus gewoon.
Ik kan nu al een stuk of vijf mensen opnoemen die zichzelf verminken, en nog nooit zijn misbruikt. Misschien zijn het juist de mensen die misbruikt zijn, die snijden, maar niet de snijders, die misbruikt zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, het lijkt me gewoon sterk, zeker zonder bron...

Love
Oud 21-01-2002, 19:36
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef:
als het hier om hert verkrijgen van aandacht gaat is het al helemaal DOM DOM DOM om zoiets te gaan roepen. En mensen die zichzelf verminken hebben daarheel andere reden voor. 99% van de mensen die zich verminken zijn misbruikt.

Je moet niet iedereen op 1 hoop gooien.
Het is wel degelijk zo dat mensen die zich verminken daar soms aandacht mee willen vragen. Ze doen zichzelf expres iets ernstigs aan, waardoor ze bv in het ziekenhuis terecht komen, alleen omdat ze aandacht nodig hebben.

Om aandacht vragen is overigens niet dom. Soms is aandacht alles wat iemand nodig heeft.

Je zou eens moeten proberen iets minder agressief over te komen. Niemand valt je aan hoor.

xxx
Eefje
Oud 21-01-2002, 20:34
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
Je moet niet iedereen op 1 hoop gooien.
Het is wel degelijk zo dat mensen die zich verminken daar soms aandacht mee willen vragen. Ze doen zichzelf expres iets ernstigs aan, waardoor ze bv in het ziekenhuis terecht komen, alleen omdat ze aandacht nodig hebben.

Om aandacht vragen is overigens niet dom. Soms is aandacht alles wat iemand nodig heeft.

Je zou eens moeten proberen iets minder agressief over te komen. Niemand valt je aan hoor.

xxx
Eefje
Ik gooi niet iedereen op de grote hoop maar ik wéét dat mensen die snijden in HEEL veel gevallen isbruikt zijn. Hoef je niet te geloven mar ik weet het, heb er ervaring mee, ken mensen die er ervaring mee hebben en heb me erin verdiept.

Daarbij komt dat mensen die om aandacht vragen het bewust niet te erg doen, ze snijden een polsen horizontaal ipv verticaal terweijl ze best weten dat at niets uithaalt. Ze doen het óverkomen alsof het echt erg is. Geloof me, ook hier heb ik VEEL ervaring mee. Bij om aandacht vragen hoef je anderen geen pijn te doen, dat kan op andere manieren, en anderern pijn doen noem ik dom.

Ik doe niet agressief ik probeer alleen duidelijk te maken dat ik het nogal egoistisch vind zoiets te lopen verkondigen. En ja ik voel me wél aangevallen.
__________________
*Doe lief*
Oud 21-01-2002, 20:54
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef:
En ja ik voel me wél aangevallen.
Dat was dan niet de boedoeling. Zullen we er maar over ophouden? We komen er toch niet uit. Jij zegt dingen die waar zijn, maar ik ook. We hebben gewoon een andere mening en dat mag. Toch? Vriendjes?

xxx
Eefje
Oud 21-01-2002, 21:20
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
Dat was dan niet de boedoeling. Zullen we er maar over ophouden? We komen er toch niet uit. Jij zegt dingen die waar zijn, maar ik ook. We hebben gewoon een andere mening en dat mag. Toch? Vriendjes?

xxx
Eefje
tuurlijk vriendjes maar ik vind gewoon dat je anorexia serieus moet nemen en er ook aan moet denken dt er hier mensen rondlopen die er dierbaren aan verloren hebben en daar mag je dan best wat meer respect voor tonen.

__________________
*Doe lief*
Oud 22-01-2002, 15:17
Me_Myself_and_I
Me_Myself_and_I is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef:
tuurlijk vriendjes maar ik vind gewoon dat je anorexia serieus moet nemen en er ook aan moet denken dt er hier mensen rondlopen die er dierbaren aan verloren hebben en daar mag je dan best wat meer respect voor tonen.

Daar heb je gelijk in.

Jeeeej!! Weer een vriendinnetje bij!
Oud 22-01-2002, 16:08
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
Me_Myself_and_I schreef:
Daar heb je gelijk in.

Jeeeej!! Weer een vriendinnetje bij!
whoehoe! En ondertussen komt dat meisje zelf allang niet meer hier .

__________________
*Doe lief*
Oud 24-01-2002, 15:30
Tesswashere
Tesswashere is offline
Heey, hier ben ik Ik kwam inderdaad een tijdje niet meer hier...

Bedankt voor de reacties!

Jouw reactie was erg heftig en ik heb er ook over nagedacht. Natuurlijk heb je gelijk dat anorexia vreselijk is, maar je moet je niet persoonlijk aangevallen voelen als ik zeg dat ik het misschien wel zou willen hebben. In het begin had ik ook erbij gezet: Je moet dit niet beledigend opvatten. Misschien onderschat ik het wel....ik wil ook zeker niet dood ofzo....maar ik zou wel op die grens willen zitten en daarna weer geestelijk herstellen en mijn gewicht erg laag houden. Jij kunt je dat misschien niet voorstellen....maar ik durf nu amper over straat en helemaal niet met mensen te praten eigenlijk (omdat ik me zo lelijk voel omdat ik me zo dik voel). Ik wil het liefste niet mijn huis uit omdat je altijd met eten en met mensen geconfronteerd wordt (maar in huis ook, dat wel..). Ik ga dus ook niet uit omdat ik me daar niet goed genoeg voor voel...Je onderschat mijn probleem denk ik. In vind dat je me niet zomaar moet aanvallen en zeggen dat ik zo zwak ben. Ik ben ook zwak, maar niet om de reden die jij noemt denk ik. En het probleem is heel erg psychisch, weinig eten LUKT me gewoon niet, sporten kan ik niet...ik heb een handicap met beide benen....

Nu gaat mijn dieet al 2 dagen goed trouwens
Oud 24-01-2002, 15:50
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Tesswashere schreef:
In vind dat je me niet zomaar moet aanvallen en zeggen dat ik zo zwak ben. Ik ben ook zwak, maar niet om de reden die jij noemt denk ik.
je vind jezelf zwak omdat je iedere keer weer toegeeft aan dat eten, en een dieet niet of moeilijk vol kan houden...

ik kan je zeggen dat het veel makkelijker is om een dieet vol te houden als je toch de hulp inschakelt van iets als een dietist, omdat die je kan helpen aan een vezelrijk dieet (waardoor je geen honger hoeft te leiden) en je goed kan helpen ook als het even niet zo goed gaat met lijnen. Niks eten is geen oplossing, je moet gewoon de dingen die je eet aanpassen en dat kan een dietist je leren. Zo heb je in ieder geval niet het idee dat je er alleen voor staat.
Als je naar de dokter gaat kan hij/zij je doorverwijzen en als het goed is wordt dat allemaal grotendeels vergoed.

De wil om af te vallen is er bij jou al, nu moet je het alleen nog goed gaan doen en volhouden...en als je eenmaal die eerste kilo's ziet verdwijnen wordt een dieet ook makkelijker vol te houden, omdat je beter gemotiveerd bent zodra je resultaat begint te zien

en ja ik weet precies waar je het over hebt en hoe het voelt om zo dik te zijn...ik ben zelf het afgelopen jaar 25 kilo kwijtgeraakt en zit nu gelukkig op een goed gewicht. Ik ga niet zeggen dat het makkelijk was, maar het was het zeker wel waard

__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Oud 24-01-2002, 16:04
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
Tesswashere schreef:
Heey, hier ben ik Ik kwam inderdaad een tijdje niet meer hier...

Bedankt voor de reacties!

Jouw reactie was erg heftig en ik heb er ook over nagedacht. Natuurlijk heb je gelijk dat anorexia vreselijk is, maar je moet je niet persoonlijk aangevallen voelen als ik zeg dat ik het misschien wel zou willen hebben. In het begin had ik ook erbij gezet: Je moet dit niet beledigend opvatten. Misschien onderschat ik het wel....ik wil ook zeker niet dood ofzo....maar ik zou wel op die grens willen zitten en daarna weer geestelijk herstellen en mijn gewicht erg laag houden. Jij kunt je dat misschien niet voorstellen....maar ik durf nu amper over straat en helemaal niet met mensen te praten eigenlijk (omdat ik me zo lelijk voel omdat ik me zo dik voel). Ik wil het liefste niet mijn huis uit omdat je altijd met eten en met mensen geconfronteerd wordt (maar in huis ook, dat wel..). Ik ga dus ook niet uit omdat ik me daar niet goed genoeg voor voel...Je onderschat mijn probleem denk ik. In vind dat je me niet zomaar moet aanvallen en zeggen dat ik zo zwak ben. Ik ben ook zwak, maar niet om de reden die jij noemt denk ik. En het probleem is heel erg psychisch, weinig eten LUKT me gewoon niet, sporten kan ik niet...ik heb een handicap met beide benen....

Nu gaat mijn dieet al 2 dagen goed trouwens

ik onderschat je probleem niet, ik snap het best, echt waar... maar weet je, mijn familie heeft een heel jong persoon aan die ziekte verloren en ik merk nog steeds dat dat heel diep zit bij ze. Dat meisje woog minder dan 20 kilo.... Mijn familie heeft een dierbare voor hun ogen langzaam zien doodgaan en er was niets dat ze konden doen. Als je dan leest dat iemand zo licht over deze ziekte denkt dan ntplof jer van binnen, ik hoop dat je dat kan begrijpen. Ik denk écht dat je het onderschat want anorexi is geen afvalmethode het is een ziekte met dikwijls een fatale afloop. Je raakt er aan verslaafd, je kunt niet zeggen ok nu ben ik dun en nu ga ik weer beter worden want om beter te worden zul je jaren lang moeten vechten (en dan ook écht vechten) en je moet HEEL sterk zijn om dat gevecht te winen. En mijn nichtje heeft dat dus niet gewonnen... en ik vind dat je dáár over na moet denken, je kunt op vele manieren afvallen, en dat kan iedereen die het echt wil. Dus als je het écht wilt dan kun je het. Je moet alleen eerst je eigen geestelijke prolemen oplossen voordat je kunt afvallen ik denk dat het bij jou niet ziozeer zit in het eten, ik denk dat de oorzaak veel dieper zit. Ik onderschat je probleem dus niet ik denk alleen dat jij ggeen idee hebt van wat Anorexia inhoudt. Ga dus met iemand praten, zoek hulp want ik denk dat je die geestelijk goed kunt gebruiken.
__________________
*Doe lief*
Oud 24-01-2002, 17:06
miep
Avatar van miep
miep is offline
Hallo,
wat vreselijk vervelend dat je het je niet leuk wil lukken met lijnen!! ik kan nu wel zeggen, ga in eerste instantie stoppen met snoepen en andere vette dingen eten, en als je dan en vreetbui krijgt, ga je droog brood of fruit naar gbinnen werken, maar ik weet zelf ook, dat dat heel moeilijk is. nu denk jij misschien ook, goed plan, maar als je dan weer eens zo'n vreetbui hebt, denk je toch nee blalba, en je doet 't toch, ik weet er alles van! maar toch is het wel goed... mij lukt het ook niet altijd, maar als je zo'n vreetbui hebt, het enige wat je mag eten/drinken is fruit, en droog brood, en veel water! ik weet niet of hier wat aan hebt. sporten is natuurlijk ook goed. ja je vindt het misschien moeilijk, maar het kan wel helpen. en uitgaan,,, ik weet het ook niet, ga lekker uit, niet iedereen neemt je om je uiterlijk! je hebt echte vriendinnfen, die staan dan toch voor je op, of niet? sorry voor die misschien gevoel=loze berichtje, als het zo over komt, ik wil je heel graag ehlepn maar weet ook niet goed hoe, kun je niet ergens heen bellen om vervolgens te vrageno f je ouders er NIET achterkomen? en anders, kun je het je ouders misschien niet vertellen, dat je wil afvallen, maar dat het niet lukt? nee zeker, ouders begrijpen dat soms niet..
nouja ik moet nu weg maar ik hoop snel tijd te hebben om nog meer te schrijven

dikke zoen en veel liefs plus sterkte
miep
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Oud 25-01-2002, 14:09
mysteryyy
Avatar van mysteryyy
mysteryyy is offline
Hey

Ik ben zelf ook te zwaar en ben bezig een eetprobleem te ontwikkelen. Ik kots niks uit maar ik heb abnormale vreetbuien. Ook ik voel me heel onzeker ( helemaal als ik uitga). Ik heb wel eens van: die discipline die mensen die anorexia hebben zou ik willen, om m'n vreetbuien te stoppen.
Sinds 3 maanden loop ik bij een dietiste en ben sindsdien niets meer aangekomen, maar wel 4 kilo afgevallen ( ik woog 88 kilo en ben 1.64 m) en ik vind het best knap van mezelf. Er is een hele hoop verander kwa eetpatroon. Ik heb nog wel van die buien, maar minder uitbundig en regelmatig.
En over de kosten er wordt een groot deel door het ziekenfonds vergoed.
En nog voor alle onwetenden: discipline is niet het wondermiddel!

Ik wens iedereen die hiermee worstelt heel veel sterkte, xxx-jes , Mystery
__________________
D.C
Oud 25-01-2002, 14:11
mysteryyy
Avatar van mysteryyy
mysteryyy is offline
P.S Ik zou ook nog wat psychische hulp zoeken, dat kan een grote steun voor je zijn. ( ik ben daar nu ook mee bezig)
__________________
D.C
Oud 25-01-2002, 16:34
Courtney
Courtney is offline
Als je wilt afvallen, moet je ook niet ineens geheel stoppen met snoepen en/of vet eten. Er zijn veel mensen die dat doen, maar dat werkt gewoon niet!

Je kunt beter steeds iets minder snoepen en dat doe je dan net zo lang totdat je denkt dat je geen snoep meer nodig hebt (of alleen zo nu en dan). Geloof, dat werkt het best! Ik vond mezelf ook te dik zo'n 4 jaar geleden, maar was gigantisch snoepverslaafd. Toen ben ik steeds iets minder gaan snoepen en de afgevallen kilo's stimuleerden me om door te gaan! Nu snoep ik helemaal niet meer en heb er niet eens behoefte aan!

Good luck!!
Oud 25-01-2002, 17:46
Butterflygirly
Butterflygirly is offline
dat is iets wat je niet moet hopen. ik vind mezelf te dik en ben bang dat ik anorexia krijg. ik kan je vertellen, dat is niet leuk
Oud 25-01-2002, 21:30
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Courtney schreef:

Je kunt beter steeds iets minder snoepen en dat doe je dan net zo lang totdat je denkt dat je geen snoep meer nodig hebt (of alleen zo nu en dan).
en gewoon wat je snoept wat zorgvuldiger uitkiezen. Zo zitten er in 3 lange vingers bijvoorbeeld nog minder kalorien dan in 1 speculaasje...

maar inderdaad, met af en toe snoepen is helemaal niets mis, en je houdt een dieet zelfs langer en makkelijker vol als je af en toe gewoon nog wat snoept...maar wel met mate natuurlijk

__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Oud 26-01-2002, 22:09
Ana
Ana is offline
Hai,

ik las de titel van de topic,
t verder niet echt gelezen..
Ben nie zo helder nu dus ging niet,
maar kon t nie laten te reageren.
T enige wat k wil zeggen is;
'Zullen we ruilen?'
Ik heb nie echt an.. wel een eetprobleem.. en t is echt geen pretje..
Damn.. een es willen hebben..
Mja, suit yourself..

xxx
Ana
__________________
Just One Question... Why?????
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Onzeker
WeAreOne
15 03-06-2014 11:11
Lichaam & Gezondheid eetprobleem?
love-THE-world
333 19-06-2005 07:42
Lichaam & Gezondheid Het Grote Lijntopic #29
Mara
499 16-01-2005 19:36
Psychologie kom je ooit helemaal van je ES af?
Romance
3 18-09-2004 23:52
Films, TV & Radio ER Forum-versie
Keyser Saus
500 29-12-2003 11:30
Psychologie serieus, het gaat goed! :)
Fantôme
34 29-07-2003 21:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.