Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2004, 13:11
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
'Thaise premier wil Liverpool kopen'

23/2/2004 12:27

Thaksin Shinawatra heeft zijn zinnen gezet op een Engelse club. Na de mislukte poging bij Fulham gaat de Thaise premier nu voor Liverpool.
'Ik geloof dat de premier zijn assistenten al de opdracht heeft gegeven de financiële positie van Liverpool te bestuderen', vertelde Thawatchai Satchakul. Volgens de Thaise bondscoach, die ook adviseur is Shinawatra, valt binnenkort de beslissing of er ook een bod wordt uitgebracht.

Shinawatra heeft vorig jaar een poging gedaan een Premiership-club aan te schaffen. Maar de Thaise premier kwam toen niet tot een vergelijk met Fulham-eigenaar Mohammed Al Fayed, die niet de intentie had zijn aandelen van de club van de hand te doen.

Ook bij Liverpool lijkt Shinawatra weinig kans te maken. Maar dat schrikt de Thaise miljardair niet af, zo stelde Satchakul. 'We kunnen volgende maand belangstelling hebben voor Arsenal.' Shinawatra ontkent niet, maar nuanceert de verhalen wel: 'Ik zal niet vertellen of ik Liverpool koop of niet. We hoeven mogelijk niet te kopen. We kunnen ook samenwerken bij het opzetten van een voetbalschool voor Thaise spelers.'

Bron: vi.nl

AS Roma praat met Russische oliegigant

24/2/2004 13:03

AS Roma gaat mogelijk over in Russische handen. De noodlijdende club is volgens voorzitter Franco Sensi in gesprek met de multinational Nafta Moscow, het oliebedrijf met vestigingen in meer dan twintig landen dat interesse heeft om Roma over te nemen.
'De gesprekken zijn gaande', bevestigde Sensi. 'Maar die zullen nog lang duren. Wij hebben het beste voor met Roma. Mochten ze echt komen, dan blijf ik zeker aan als erevoorzitter. Maken jullie je maar niet druk, ik zal er altijd zijn', probeerde de eigengereide Sensi de Romanisti gerust te stellen.

Roma boekte over het seizoen 2002/03 een verlies van 115,4 miljoen euro, zo blijkt uit officiële cijfers die door de aandeelhouders van de club zijn goedgekeurd. En in het eerste trimester van dit seizoen (2003/04) hebben de giallorossi al een negatief saldo van 26,9 miljoen.

De vraag is dan ook of de club volgend seizoen aan de voorwaarden kan voldoen om aan een licentie te komen. Dit seizoen slaagde Roma daar na veel trucs uiteindelijk net in.

Bron: Vi.nl

Man Utd word waarschijnlijk overgenomen, Liverpool staat in de belangstelling en Roma nu dus ook. En natuurlijk is Abramovitch' overname van Chelsea ook een goed voorbeeld.

Hoe kijken jullie hier tegenover? Denk je dat dit de oplossing is om het voetbal te redden, of vind je juist dat deze mensen, die vaak niet eens weten wat voetbal is, het voetbal kapot maken?
Ben benieuwd naar jullie mening...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2004, 13:26
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Ik vind het echt belachelijk dat zo'n miljardair het dan weer in zn hoofd haalt om maar een voetbalclub te gaan kopen. Als een club niet rond kan komen (zoals AS Roma) heeft het dat in 9 van de 10 gevallen aan zichzelf te wijten. Fiorentina is destijds failliet verklaard; van mij mogen ze dat met al die 'topclubs' doen die zichzelf met dure aankopen in de schulden steken.
Als het zo doorgaat kan men ongestraft schulden blijven maken, want er duikt toch wel ergens een of andere rijke miljardair op die de club wel wil kopen (zie Chelsea). Ik mag echt hopen dat ze Liverpool niet krijgen (en ook ManU eigenlijk, maar dat heeft meer met Ferguson's persoonlijke ruzietjes te maken).
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 13:51
Uitgeluld
Avatar van Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Ik vind het ook belachelijk...
Ondertussen kopen ze alle spelers uit de ''gezonde'' landen als Nederland, Belgie, Tsjechie etc..Waar de topclubs een gezond beleid voeren en met pijn en moeite weer eens de CL proberen te winnen..En ondertussen zijn ze zelf al superfalliet...
Ik vind dat er best wel maatregelen genomen mogen worden tegen zulke acties en clubs, zodat die een beter financieel beleid gaan voeren, zoals hier in Nederland. Zodoende zijn er weer gelijke kans op Europees niveau.
__________________
VAK 410->RED&WHITE FIGHTERS
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 13:57
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Uitgeluld schreef op 24-02-2004 @ 14:51:
Ik vind het ook belachelijk...
Ondertussen kopen ze alle spelers uit de ''gezonde'' landen als Nederland, Belgie, Tsjechie etc..Waar de topclubs een gezond beleid voeren en met pijn en moeite weer eens de CL proberen te winnen..En ondertussen zijn ze zelf al superfalliet...
Ik vind dat er best wel maatregelen genomen mogen worden tegen zulke acties en clubs, zodat die een beter financieel beleid gaan voeren, zoals hier in Nederland. Zodoende zijn er weer gelijke kans op Europees niveau.
De Belgische competitie is zo corrupt als de tering, en er gaan heel veel clubs failliet: KV Mechelen, Aalst en nog wat die ik nu ff niet weet. Wellicht kan _moby_ de lijst aanvullen. (Die's toch Belgisch?)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 14:01
Uitgeluld
Avatar van Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 24-02-2004 @ 14:57:
De Belgische competitie is zo corrupt als de tering, en er gaan heel veel clubs failliet: KV Mechelen, Aalst en nog wat die ik nu ff niet weet. Wellicht kan _moby_ de lijst aanvullen. (Die's toch Belgisch?)
Ow..nou, die clubs gaan in ieder geval failliet..
__________________
VAK 410->RED&WHITE FIGHTERS
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 14:04
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Uitgeluld schreef op 24-02-2004 @ 15:01:
Ow..nou, die clubs gaan in ieder geval failliet..
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 14:09
Verwijderd
ik vind het niet kunnen, vooral uit sportief oogpunt. Hadden die clubs in eerste instantie geen of een hele kleine kans op de titel, dankzij de bakken met geld kunnen ze halen wat ze willen. Dat vinden veel voetbalsupporters niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 14:16
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Alexanchez schreef op 24-02-2004 @ 14:57:
De Belgische competitie is zo corrupt als de tering, en er gaan heel veel clubs failliet: KV Mechelen, Aalst en nog wat die ik nu ff niet weet. Wellicht kan _moby_ de lijst aanvullen. (Die's toch Belgisch?)
Lijkt me beter dan blijven aanmodderen met geld van de gemeente
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 14:31
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Uitgeluld schreef op 24-02-2004 @ 15:01:
Ow..nou, die clubs gaan in ieder geval failliet..
Wat je noemt; 'uitgeluld'.
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 14:35
Uitgeluld
Avatar van Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 24-02-2004 @ 15:31:
Wat je noemt; 'uitgeluld'.
Ik was niet uitgeluld op zijn reactie hoor..Ik denk eerlijk gezegd datie best gelijk kan hebben met de corruptie in Belgie..Maar ik weet wel zeker dat het er daar toch veel gezonder over het algemeen aan toe gaat dan in voornamelijk Italie/Spanje.
__________________
VAK 410->RED&WHITE FIGHTERS
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 14:48
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Uitgeluld schreef op 24-02-2004 @ 15:35:
Maar ik weet wel zeker dat het er daar toch veel gezonder over het algemeen aan toe gaat dan in voornamelijk Italie/Spanje.
Blijkbaar niet. Volgens mij gaat het er even dramatisch aan toe, alleen op kleinere schaal: AS Roma heeft 100 miljoen inkomsten en geeft 300 miljoen uit, waar KV Mechelen 10 miljoen inkomsten heeft en 30 miljoen uitgeeft (bijvoorbeeld).
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 17:58
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Vind het in 1ste instantie belachelijk maar als Groningen er de CL mee zou kunnen winnen, I don't care
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 20:32
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Die mensen hebben vrijwel nooit liefde voor de club zelf, het is meer een tijdelijk speeltje van ze.
geen goede ontwikkeling vind ik, Clubs kunnen beter als stichting, NV etc. opereren
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 21:41
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 24-02-2004 @ 15:16:
Lijkt me beter dan blijven aanmodderen met geld van de gemeente


die mensen bemoeien zich nergens met voetbalzaken, pompen er alleen maar geld in.

al het derde topic over geld dat sport verziekt in korte tijd
wat is nou het probleem?
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=739062
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=728414
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 16:42
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Ehhh... het probleem zou kunnen zijn dat de voetbalwereld op de rand van de afgrond staat.

Maar deze topics gaan er juist over wat nou het probleem is...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Buitenlands voetbal topic
Stom Konijn
31 20-07-2007 17:37
Vrije tijd Transfers & Geruchten VIII
Stom Konijn
500 19-04-2006 14:22
Vrije tijd Opmerkelijke Sportberichten Deel II
Gimme more beer
500 20-01-2006 15:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.