Oud 25-05-2003, 18:25
Souljah
Souljah is offline
Binnen 10 jaar moet het gebruik van drinkwater voor het wassen van de auto en besproeien van de tuin verboden worden.

Eens/Oneens?

__________________
gezien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2003, 18:49
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
tuinsproeien met regenwater is te doen...maar je auto wassen met regenwater is zeer slecht voor de lak....en een deur laten overspuiten is veel belastender...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 12:27
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Wat betreft auto wassen: zie de reactie van D@mien. Voor het sproeien van de tuin kun je inderdaad regenwater gebruiken. Nog iets waar je regenwater voor kunt gebruiken: het doortrekken van de wc.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 19:08
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 26-05-2003 @ 12:27:
Wat betreft auto wassen: zie de reactie van D@mien. Voor het sproeien van de tuin kun je inderdaad regenwater gebruiken. Nog iets waar je regenwater voor kunt gebruiken: het doortrekken van de wc.
Mee Eens
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 19:15
~Chyca~
Avatar van ~Chyca~
~Chyca~ is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 26-05-2003 @ 12:27:
Wat betreft auto wassen: zie de reactie van D@mien. Voor het sproeien van de tuin kun je inderdaad regenwater gebruiken. Nog iets waar je regenwater voor kunt gebruiken: het doortrekken van de wc.
Ik ben het ook wel met je eens dat je regenwater voor het doortrekken van de wc kunt gebruiken, maar dat zal nog een heel gedoe onder de grond worden denk ik....
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 00:16
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 26-05-2003 @ 12:27:
Wat betreft auto wassen: zie de reactie van D@mien. Voor het sproeien van de tuin kun je inderdaad regenwater gebruiken. Nog iets waar je regenwater voor kunt gebruiken: het doortrekken van de wc.
tegen de tijd dat dat voor mekaar is gekregen is t regenwater zo enorm vervuild dat er chemicalien etc in zitten, en als je dan beetje schoonmaakmiddel erin gooid ga je dood door het mengen van giftige stoffen.

*denk ik*
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 13:10
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
Ilsje schreef op 27-05-2003 @ 00:16:
tegen de tijd dat dat voor mekaar is gekregen is t regenwater zo enorm vervuild dat er chemicalien etc in zitten, en als je dan beetje schoonmaakmiddel erin gooid ga je dood door het mengen van giftige stoffen.

*denk ik*
Je kan het water ook zuiveren.

Je kan ook grondwater gebruiken.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 13:54
Verwijderd
oneens.

constructiever is de prijs van het drinkwater te verhogen, of na een bepaalde hoeveelheid een extra toeslag in rekening te brengen. laat de markt milieuproblemen oplossen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:59
Nikneem
Nikneem is offline
Hoe denk je dat allemaal gaan te controleren?
De enige optie is om het drinkwater duurder te maken, maar daar heb je ook de mensen mee die geen auto`s wassen of tuinen besproeien, dus dat is niet eerlijk.
Ik weet niet of het op dit moment eigelijk wel een probleem is dat dat gebeurd.
Ik denk (weet) dat er op zijn minst goeie voorzieningen moet zijn om mensen over te halen.
Wij hebben ook een tuin, en sproeien ook met kraanwater, omdat we nergens anders water vandaan kunnen halen.
We gaan echt niet wachten totdat het regent, en dan 10 tonnen neerzetten en dat dan met een emmer eroverheen gooien in de hoop dat het niet te laat is.
Nee, ik denk dat dit niet te doen is. Alhoewel ik het wel een hele goeie zaak zou vinden.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 20:02
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Verders snap ik deze discussie niet zo goed, als ik de planten in de tuin besproei met kraanwater(wat gezuiverd grond of oppervlakte water is) de helft verdampt en de ander helft gaat in de grond en wordt weer grondwater. Dat water dat verdampt komt weer als regen naar beneden en dit wordt weer grond of oppervlakte water. Je pompt het op en zuivert het weer en je hebt weer kraanwater. Als je je eigen tuin besproeit met kraanwater ben je alleen een dief van je eigen portomonee.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 21:19
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Naar de wasserete is milieuwviendelijker. Die verbruiken minder water als je zelf met de tuinslang zou gebruiken.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 00:11
Verwijderd
Citaat:
~Chyca~ schreef op 26-05-2003 @ 19:15:
Ik ben het ook wel met je eens dat je regenwater voor het doortrekken van de wc kunt gebruiken, maar dat zal nog een heel gedoe onder de grond worden denk ik....
Valt best mee. Onze buren hebben het en de mensen daarnaast ook.
Die hebben gewoon een paar grote regenbakken/waterputten waarin ze de regen opvangen, en via een simpele pomp hebben ze die op de wc's aangesloten..
Het is alleen lastig als je dat bij een al bestaand huis doet, beter kan je het bij nieuwbouw al inplannen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 20:12
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 29-05-2003 @ 00:11:
Valt best mee. Onze buren hebben het en de mensen daarnaast ook.
Die hebben gewoon een paar grote regenbakken/waterputten waarin ze de regen opvangen, en via een simpele pomp hebben ze die op de wc's aangesloten..
Het is alleen lastig als je dat bij een al bestaand huis doet, beter kan je het bij nieuwbouw al inplannen.
En hoe zit het dan met als het vriest? Gooi je dan anti-vries in de regenbakken/putten?
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 10:34
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
kees17 schreef op 29-05-2003 @ 20:12:
En hoe zit het dan met als het vriest? Gooi je dan anti-vries in de regenbakken/putten?
Misschien goooien ze er wel gewoon heel veel suiker in
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 01-06-2003, 18:25
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 30-05-2003 @ 10:34:
Misschien goooien ze er wel gewoon heel veel suiker in
Of ze hebben er een verwarmingelement in , kost ook niks al die stroom
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak.
Gatara
214 06-06-2007 20:33
Verhalen & Gedichten "De Wedstrijd"
JK-Royale
1 06-04-2007 01:12
Muziek De "BPRC-10"
suvórov
136 21-11-2006 12:22
Algemene schoolzaken "De Rode Kaart"
Ewd
27 28-03-2004 10:58
Drugs & Alcohol "Heroineverstrekking als effectieve behandeling" - wat vind jij?
Gatara
58 11-09-2003 12:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.