Oud 22-02-2008, 10:00
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb onlangs mijn eigen (zelfstandige) woning gekregen. Gisteravond heb ik mijn televisie aangesloten en het blijkt dat ik gewoon zenders kan zien.

Betekent dit dat de vorige bewoner zijn abonnement niet heeft opgezegd? Of krijg ik nu een rekening omdat UPC kan zien dat ik hier tv kijk, maar geen kijk- en luistergeld betaal?

Wie o wie legt het me uit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2008, 10:21
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Niet dat ik er echt verstand van heb, maar ik zal toch even mijn ervaringen vertellen. Die zijn overigens van @home.

Het kan zijn dat het nooit is afgesloten, maar dat niemand meer betaald/geabonneerd is.
Het kan zijn dat het abonnement van de vorige bewoner nog een paar dagen/weken loopt, voordat het wordt afgesloten.
Het kan dat de vorige bewoner niks heeft opgezegd en dus blijft betalen. Dan zie je vanzelf brieven van UPC verschijnen op zijn/haar naam. Wat UPC daarmee gaat doen weet ik niet.

In elk geval werd mij altijd verteld dat je geen abonnement af moet sluiten, als je gewoon tv kunt kijken.
__________________
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 10:23
Verwijderd
kijk- en luistergeld bestaat volgens mij niet meer, maar je moet wel een basisabonnement betalen. Het kan goed zijn dat dit in de huur is opgenomen trouwens. UPC zal niet zien dat jij tv kan kijken maar niet betaalt.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 10:28
Verwijderd
Kijk- en luistergeld is inderdaad afgeschaft, je moet zulke dingen particulier regelen met UPC, KPN of een willekeurig ander bedrijf.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 10:28
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Toen wij hier kwamen wonen deed het UPC-signaal het ook nog gewoon. De vorige bewoners hadden wel hun abonnement opgezegd. We hebben in de eerste drie maanden twee keer een brief van UPC gekregen of we een abonnement wilden nemen, en toen we daar niet op in zijn gegaan, is daarna het signaal pas echt van de kabel gehaald.
Aan de andere kant kan het ook zijn dat kabel al in de huur inbegrepen zit. Even navragen dus.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 11:12
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Oké, grote kans dat ik de komende tijd gewoon televisie kan kijken en het na een tijdje wordt afgesloten omdat ze erachter komen dat ik niets betaal ervoor. Het kost namelijk ruim 16 euro per maand... Ik weet bijna zeker dat het niet in de huur zit. Heb het nooit op de specificatie zien staan namelijk.

Het is me allang duidelijk dat de vorige bewoners niets hebben opgezegd; ik kreeg nog gewoon Postbankbrieven en nog veel meer.

Zitten dus geen haken en ogen aan als ik niet betaal en er wel gebruik van maak?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 11:22
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Het is me allang duidelijk dat de vorige bewoners niets hebben opgezegd; ik kreeg nog gewoon Postbankbrieven en nog veel meer.

Zitten dus geen haken en ogen aan als ik niet betaal en er wel gebruik van maak?
Als je van UPC facturen krijgt, zou ik die wel terugsturen en/of even melden dat die personen er niet meer wonen. Misschien niet per se jouw taak, maar dan krijg je daar in ieder geval geen moeilijkheden mee.
Wij hebben die drie maanden af en toe even tv gekeken (doe we niet zo veel), zonder daar problemen mee te krijgen. Het nadeel is alleen, als je daarna wel weer tv wilt, dat je een poosje geen signaal hebt, tot je abonnementsaanvraag verwerkt is. Tenminste, dat neem ik aan. Wij hebben namelijk geen abonnement genomen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 11:52
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Als je van UPC facturen krijgt, zou ik die wel terugsturen en/of even melden dat die personen er niet meer wonen. Misschien niet per se jouw taak, maar dan krijg je daar in ieder geval geen moeilijkheden mee.
Wij hebben die drie maanden af en toe even tv gekeken (doe we niet zo veel), zonder daar problemen mee te krijgen. Het nadeel is alleen, als je daarna wel weer tv wilt, dat je een poosje geen signaal hebt, tot je abonnementsaanvraag verwerkt is. Tenminste, dat neem ik aan. Wij hebben namelijk geen abonnement genomen.
Bedankt voor je reactie.

Ik hoef eigenlijk ook geen tv, maar als het me niets kost, vind ik het ook niet erg. We zien wel hoe lang het duurt...
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 10:01
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Ik zit al een half jaar met dezelfde situatie. Ik krijg nog gewoon een tv-signaal, maar betaal niets. Ook nog niets van gehoord, en het zit niet bij de huur in.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 17:42
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Omdat de kabelmaatschappij alleen het signaal kan afsluiten in het wijkverdeelpunt, gaan zij niet direct voor ieder beëindigd abonnement een monteur naar die kastjes sturen om het af te sluiten, omdat dat veel te veel kost. In plaats daarvan gaat een monteur een paar keer per jaar die kastjes langs en sluit het signaal dan af. Daarom kun je het signaal nog gewoon ontvangen.
Als je je aanmeldt bij je maatschappij, wordt het uiteraard niet afgesloten. Het is natuurlijk wel eerlijk als je gewoon voor de dienst betaalt, en een abonnement afsluit met de plaatselijke exploitant.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 17:48
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Veel appartementencomplexen hebben legaal danwel illegaal gedeelde kabelaansluiting.
Dit zal je vaak niet terug vinden in een contract, maar zo doet men het wel vaak, gewoon kabels doortrekken een een setje splitters.
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 09:19
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Ik heb ook al een jaar gratis kabel.
Ik ben al een keer gebeld door Home en toen zeiden ze dat ze het af gingen sluiten. Dit is nu een half jaar geleden.
Nou ja het bevalt me prima
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 10:37
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Ik heb ook al een jaar gratis kabel.
Ik ben al een keer gebeld door Home en toen zeiden ze dat ze het af gingen sluiten. Dit is nu een half jaar geleden.
Nou ja het bevalt me prima
Geinig om te horen

Ik heb alleen 1 ding wat niet helemaal klopt. Op net 11 staat nu de zender Nederland 1. Als ik hem op het eerste kanaal probeer te vinden lukt dat absoluut niet. Ik heb al een paar keer (ook op verschillende dagen gekeken en ik vind m niet daar)
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 10:39
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Haha, same here. Ik keek al een jaar "gratis" televisie toen ik ineens post van UPC kreeg dat ik er voor moest gaan betalen. Dat negeerde ik in de eerste instantie (het was nogal vaag gericht aan "de bewoner van huisnummer zusenzo" met de mededeling dat er een signaal geconstateerd was, maar verder niets) maar een paar weken later kreeg ik weer een brief. Toen ben ik op internet dus maar officieel alles aan gaan vragen, inclusief rekeningnummer, maar er is nooit geld afgeschreven en ik heb er ook nooit meer iets van gehoord.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 10:39
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Geinig om te horen

Ik heb alleen 1 ding wat niet helemaal klopt. Op net 11 staat nu de zender Nederland 1. Als ik hem op het eerste kanaal probeer te vinden lukt dat absoluut niet. Ik heb al een paar keer (ook op verschillende dagen gekeken en ik vind m niet daar)
Je kunt toch gewoon Nederland 1 opzoeken en dan zelf kiezen onder welke zender je hem opslaat?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 10:41
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Je kunt toch gewoon Nederland 1 opzoeken en dan zelf kiezen onder welke zender je hem opslaat?
Bij mij werkt het zo: Je gaat naar het nr waar je hem wilt hebben, dus in dit geval nr 1. En vanaf daar zoek je hetgeen wat je op nr 1 wilt gaan zien. Maar op nr 1 kan ik Nederland 1 niet vinden.

Maar ik zag dus wel dat ie op 11 staat. Het was zeker Nederland 1 met nieuws, schaatsen etc.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Bij mij werkt het zo: Je gaat naar het nr waar je hem wilt hebben, dus in dit geval nr 1. En vanaf daar zoek je hetgeen wat je op nr 1 wilt gaan zien. Maar op nr 1 kan ik Nederland 1 niet vinden.

Maar ik zag dus wel dat ie op 11 staat. Het was zeker Nederland 1 met nieuws, schaatsen etc.
Die kanalen maken voor je tv niet uit; dus als je hem op kanaal 11 hebt staan, dan zal je hem op kanaal 1 ook moeten kunnen vinden (de tuner is gewoon hetzelfde immers). Bij mijn tv kan je een code zien van de zender (iets met een C of een S en een nummer), misschien kan je bij kanaal 11 de code van die zender opzoeken om hem zo bij kanaal 1 in te vullen, dan hoef je niet telkens alle zenders af te lopen.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 16:42
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Die kanalen maken voor je tv niet uit; dus als je hem op kanaal 11 hebt staan, dan zal je hem op kanaal 1 ook moeten kunnen vinden (de tuner is gewoon hetzelfde immers). Bij mijn tv kan je een code zien van de zender (iets met een C of een S en een nummer), misschien kan je bij kanaal 11 de code van die zender opzoeken om hem zo bij kanaal 1 in te vullen, dan hoef je niet telkens alle zenders af te lopen.
Dat heb ik ook al geprobeerd, maar ik kan het echt niet vinden. Zowel bij S als bij C niet... Hij staat inderdaad op zender 11 en kanaal ** (weet ik even niet uit mn hoofd), maar als ik dat kanaal op zender 1 intyp, dan krijg ik ruis te zien.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-02-2008, 21:25
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Het is opgelost. Ik moest het nog 'fijn afstemmen'.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 09:22
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Haha, same here. Ik keek al een jaar "gratis" televisie toen ik ineens post van UPC kreeg dat ik er voor moest gaan betalen. Dat negeerde ik in de eerste instantie (het was nogal vaag gericht aan "de bewoner van huisnummer zusenzo" met de mededeling dat er een signaal geconstateerd was, maar verder niets) maar een paar weken later kreeg ik weer een brief. Toen ben ik op internet dus maar officieel alles aan gaan vragen, inclusief rekeningnummer, maar er is nooit geld afgeschreven en ik heb er ook nooit meer iets van gehoord.
Ik ga dat dus echt niet betalen. Wij hebben ook een schotel en ik heb toendertijd netjes het formulier teruggestuurd dat wij geen kabel wilden. Dat zij het signaal dan niet weghalen is niet mijn probleem. Ik kijk nu wel via de kabel want als het slecht weer is hebben we slecht beeld met de schotel
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2008, 10:35
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Haha, same here. Ik keek al een jaar "gratis" televisie toen ik ineens post van UPC kreeg dat ik er voor moest gaan betalen. Dat negeerde ik in de eerste instantie (het was nogal vaag gericht aan "de bewoner van huisnummer zusenzo" met de mededeling dat er een signaal geconstateerd was, maar verder niets) maar een paar weken later kreeg ik weer een brief. Toen ben ik op internet dus maar officieel alles aan gaan vragen, inclusief rekeningnummer, maar er is nooit geld afgeschreven en ik heb er ook nooit meer iets van gehoord.
Wat vreemd dat het zo gaat zeg... Zou je niet verwachten van zo'n bedrijf. Wel handig voor jou, natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 20:46
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Helaas, ik heb geen tv meer
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 12:31
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik vind eigenlijk ook dat je zelf zo netjes moet zijn om voor je kabelsignaal te betalen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 13:18
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dan moeten ze wel hun zaakjes goed regelen

Jammer Stefanie
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 16:09
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Dan moeten ze wel hun zaakjes goed regelen

Jammer Stefanie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2008, 15:30
stoepkrijtje
Avatar van stoepkrijtje
stoepkrijtje is offline
Citaat:
Ik vind eigenlijk ook dat je zelf zo netjes moet zijn om voor je kabelsignaal te betalen.
Want? Ik heb ze zelfs nog telefonisch gezegd dat ik geen kabel wil. En ik hoef het ook niet want ik heb zo'n kaartje. Als zij dan niet afsluiten is dat niet mijn probleem!

En ik heb nog steeds tv.
__________________
Het enige verschil tussen mij en een gek is dat ik niet gek ben.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 16:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Mja, hier ook al jaren en jaren gratis kabel nadat we een satelietschotel kochten en de kabel opzegden. En tja, kabel geeft sneller beeld dan een archaïsche decoder waarvan driekwart van de kanalencodes verlopen zijn, dus..

Maar ja, de legendarische incompetentie van UPC is natuurlijk niet ons probleem hier.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-03-2008, 14:19
Maccie
Maccie is offline
HAd ik dat maar bij UPC
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware LCD televisie aanschaffen
Verwijderd
16 08-05-2010 16:13
Films, TV & Radio Enquete televisie
Bart en Mark
39 11-11-2007 22:38
Software & Hardware Geen signaal bij televisie.
Rachel
1 05-07-2007 09:41
Software & Hardware [TV] Digitale televisie op PC
Martin
7 02-10-2005 19:35
Verhalen & Gedichten [Column] Televisie
McDuck
2 01-06-2005 15:31
Software & Hardware [Merk] Televisie
aap777
24 20-10-2004 12:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16.