Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2008, 19:09
Verwijderd
Ik heb via de site van een hostel een reservering gedaan, na het invullen van mijn creditcard gegevens gaf de site echter een error. Ik ging er dus vanuit dat de boeking mislukt was, en heb een ander hostel geboekt.
Nu kijk ik bij mijn creditcard overzicht, en dit hostel heeft alsnog de kosten van een aanbetaling afgeschreven, terwijl ik geen bevestigingsmail heb gehad dat mijn boeking ook daarwerkelijk in orde is.
Ik heb het hostel een mail gestuurd met het vriendelijke verzoek de reservering te annuleren. Maar ze blijven daar volhouden als ik geen reserveringsnummer heb dan hebben zij ook niets afgeschreven.

Hoe ga ik dit oplossen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2008, 20:35
Verwijderd
Contact opnemen met je cc maatschappij
Met citaat reageren
Oud 24-02-2008, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Ik heb via de site van een hostel een reservering gedaan, na het invullen van mijn creditcard gegevens gaf de site echter een error. Ik ging er dus vanuit dat de boeking mislukt was, en heb een ander hostel geboekt.
Nu kijk ik bij mijn creditcard overzicht, en dit hostel heeft alsnog de kosten van een aanbetaling afgeschreven, terwijl ik geen bevestigingsmail heb gehad dat mijn boeking ook daarwerkelijk in orde is.
Ik heb het hostel een mail gestuurd met het vriendelijke verzoek de reservering te annuleren. Maar ze blijven daar volhouden als ik geen reserveringsnummer heb dan hebben zij ook niets afgeschreven.

Hoe ga ik dit oplossen?
Vaak kan je via je creditcardmaatschappij het geld terugboeken, bel hun eens
Met citaat reageren
Oud 25-02-2008, 22:58
Verwijderd
Ik ga er is achteraan. Kijken of ze iets voor me kunnen betekenen
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 13:07
ConsuWijzer
Avatar van ConsuWijzer
ConsuWijzer is offline
Je kunt natuurlijk altijd nagaan of het nog mogelijk is om je geld terug te boeken via de creditcardmaatschappij. Maar dat betekent niet dat je ook meteen van het hostel af bent, zij zullen waarschijnlijk volhouden dat er een overeenkomst tot stand is gekomen. Als je via internet een hostel boekt moet je tijdig een bevestiging krijgen van je boeking.

Je schrijft dat je nooit een bevestiging hebt ontvangen en dat het hostel toch het geld heeft afgeschreven. Als de bevestiging van een boeking uitblijft mag je er vanuit gaan dat jouw boeking niet gelukt is en er op die manier geen overeenkomst tot stand is gekomen.

Wij adviseren je schriftelijk (aangetekend) je klacht voor te leggen bij het hostel. Je geeft in de brief aan dat er geen overeenkomst is en bezwaar maakt tegen de rekening. Je geeft het hostel een redelijke termijn van bijvoorbeeld 2 weken om op je brief te reageren en je geld over te maken.

Meer informatie over het boeken van een accommodatie (bijvoorbeeld vakantiehuisje, appartement, hotel, hostel of camping) op ConsuWijzer

We zijn benieuwd naar je ervaringen, laat je het ons ook even weten?
__________________
ConsuWijzer.nl - Praktisch advies over je rechten als consument
Met citaat reageren
Oud 27-02-2008, 21:29
Verwijderd
Ik heb inmiddels nog meer mailcontact met het hostel gehad, ik ben vol blijven houden geen reserveringsnummer te hebben en gewoon steeds alle gegevens die ik heb gestuurd. Uiteindelijk was er een medewerker die mijn boeking had gevonden, hoewel ze wel steeds gegevens wil om alles te checken enzo. Ik heb in ieder geval goede hoop dat het zo gaat lukken. Anders ga ik van het weekend toch op vakantie naar Madrid (waar het hostel is), en ga ik er gewoon persoonlijk langs om verhaal te halen .
Met citaat reageren
Oud 28-02-2008, 16:17
Urkie
Urkie is offline
Madrid is ook niet verkeerd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:40.