Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2004, 14:12
Grapjesman
Grapjesman is offline
Hoi! Ben nieuw op het forum en heb gelijk al een vraagje Ik ben namelijk op zoek naar een bijbaantje..

Nu had ik wat gehoord over een bijbaantje in een callcenter, en hier ook al wel het een en ander over opgezocht.. Toch waren er nog wat dingetjes die ik me afvroeg. Misschien iemand hier die wat kan beantwoorden?

Goed, in een callcenter werken leek me dus wel wat.. Ben wel een vlotte prater en zou het goed verdienen?
Ik ben nu zestien jaar, maar vooral dat lijkt me nog wel lastig? Heb wel wat verschillende dingen gelezen maar ook over mensen die ook zestien zijn en in een callcenter werken.

Ik heb begrepen dat je inbound/outbound hebt? Inbound lijkt me dan leuker opzich maargoed verder zou me dat weinig uitmaken denk ik

Iets anders wat ik me afvroeg is hoe je nu eigenlijk aan zo'n baantje komt? Via een uitzendbureau ofzo misschien? Kheb verder geen ervaring daarmee maarja moet ik dan zo ergens binnenstappen? Woon in Zwolle dus dat is ook nog maar te zien of daar zoiets zit trouwens

Ha beetje lang verhaaltje geworden maar ik hoop dat iemand me wat kan helpen Of ervaringen of wat, weet ik t
Anders wordt t toch vakkenvullen in de plaatselijke super, ook leuk, maar dit is toch weer wat anders wat me eigenlijk meer aanspreekt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2004, 14:23
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb deze zomer in een callcenter gewerkt. Ik moest gratis pensioenanalyses 'verkopen'. Het werk zelf is nou niet echt geweldig, maar ik verdiende goed, gemiddeld zo'n 8 euro per uur. Ik ben er aangekomen via een advertentie, maar dat moet je natuurlijk maar net tegenkomen. Kun je denk ik beter even naar een uitzendbureau gaan. Verder werden daar alleen mensen gevraagd vanaf 18 jaar, maar dat was alleen omdat ze niet al te jonge mensen wilden, mijn vriendin van 17 mocht er ook werken. Maar waarschijnlijk is dat ergens anders weer anders.
Van inbound en outbound heb ik nog nooit gehoord.

Ik werd trouwens na twee weken ontslagen omdat ik te weinig afspraken maakte
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 11:10
Verwijderd
Ik heb een tijdje in een callcenter van Spaarselect gewerkt. Daar was de minimumleeftijd 17 jaar. De eerste twee maand vond ik het nog wel leuk, helemaal toen ik eindelijk al die trainingen gehad had en flink aan het scoren was. Maar na drie maand ben ik ermee gekapt omdat het echt niet leuk meer was. Een paar maand later hoorde ik waar Spaarselect nou eigenlijk precies mee bezig was.. Daar hebben ze gewoon glashard over gelogen tijdens de trainingen. Ben blij dat ik er weg gegaan ben.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 11:32
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
De meeste uitzendbureaus hebben wel callcenterwerk...gewoon ergens naar binnen gaan en vragen
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 14:30
aap777
aap777 is offline
Wat is het verschil dan tussen inbound en outbound?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 15:01
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het is moeilijk om aan dit soort werk te komen en het vooral lang te houden, daarnaast is het strontvervelend.

Inbound is gebeld worden en outbound is zelf bellen... Inbound is dus wat meer ervaring en kennis voor nodig.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 15:34
Grapjesman
Grapjesman is offline
Hee bedankt voor de reacties allemaal!

Kben idd bang dat 17 minimum is en dat je allemaal trainingen enzo krijgt, wat jij zegt Maarja ik ga anders wel inderdaad even bij een uitzendbureau wat informeren

Ik dacht dat inbound inhield van telefonisch enquetes enzo afnemen? En outbound mensen tijdens etenstijd lastigvallen met pensioenzaken Maar inderdaad dat zal het dan wel zijn.. denk dat ik dan ook niet met inbound zo snel wat zal vinden hè
Telefonische enquêtes leek me dan nog wel interessant

Ook lijkt het me nog wel heel erg prestatiegericht, dat je er snel uitgekickt wordt als je niet genoeg orders binnenhaalt ofzo.
Ben er nu wel wat minder enthousiast over Maar wil toch wel gaan informeren iig

Als er nog meer mensen zijn met ervaringen, graag
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Enquetes krijg je juist bij outbound werk, niet bij inbound werk.

Maar als je dit soort werk zoekt, is mensen lastigvallen op straat misschien ook een optie? Daar kom je makkelijker aan een baan en is veel leuker.

Minimumleeftijf 17 is onzin, ze zullen je alleen met 16 of 17 minder snel aannemen. Of er echt een minimumleeftijd is, weet ik niet. Maar met 16 kun je er zeker wel werken, mijn broertje is van de week nog afgewezen na een training.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 16:48
Grapjesman
Grapjesman is offline
Oh dat is misschien ook nog wel een idee! Kan daarvoor ook wel gewoon hn uitzendbureau binnenstappen denk je niet?
Kzal toch maar ns actie ondernemen
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:08
waaromniet?
waaromniet? is offline
Bij een beetje redelijk "normaal" bedrijf inbound is relaxed, maar wat moeilijker te krijgen. Outbound is ontzettend makkelijk om te krijgen, maar ontzettend kut, en heb ik niet langer dan 2 maanden volgehouden.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Grapjesman schreef op 08-11-2004 @ 17:48 :
Oh dat is misschien ook nog wel een idee! Kan daarvoor ook wel gewoon hn uitzendbureau binnenstappen denk je niet?
Kzal toch maar ns actie ondernemen
Uitzendbureau werkt wel jah. Voor goede doelen mensen werven is zeer interessant, vooral omdat ze niet zo moeilijk doen over quota...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 20:58
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 08-11-2004 @ 21:08 :
Bij een beetje redelijk "normaal" bedrijf inbound is relaxed, maar wat moeilijker te krijgen. Outbound is ontzettend makkelijk om te krijgen, maar ontzettend kut, en heb ik niet langer dan 2 maanden volgehouden.
Inbound kom je gewoon niet aan, omdat ze opgeleide, volwassen mensen willen hebben. Je moet simpelweg snel en vriendelijk een probleem kunnen oplossen en daar zijn 16 jarigen over het algemeen niet geschikt voor. Daarnaast moet je voor inbound callcenterervaring hebben en dat heb je niet voor je 18e...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 23:52
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Grapjesman schreef op 08-11-2004 @ 16:34 :
Hee bedankt voor de reacties allemaal!

Kben idd bang dat 17 minimum is en dat je allemaal trainingen enzo krijgt, wat jij zegt Maarja ik ga anders wel inderdaad even bij een uitzendbureau wat informeren

Ik dacht dat inbound inhield van telefonisch enquetes enzo afnemen? En outbound mensen tijdens etenstijd lastigvallen met pensioenzaken Maar inderdaad dat zal het dan wel zijn.. denk dat ik dan ook niet met inbound zo snel wat zal vinden hè
Telefonische enquêtes leek me dan nog wel interessant

Ook lijkt het me nog wel heel erg prestatiegericht, dat je er snel uitgekickt wordt als je niet genoeg orders binnenhaalt ofzo.
Ben er nu wel wat minder enthousiast over Maar wil toch wel gaan informeren iig

Als er nog meer mensen zijn met ervaringen, graag
k heb een jaar of vier ervaring met allerlei callcentrewerk en outbound is mensen bellen, inbound is gebeld worden. verder moet je in de meeste centres 18 zijn dus dat is wel een probleemp. ook is het werk in een outboundcentre niet erg chill omdat ze nogal streng zijn met wat je wel en niet mag zeggen en omdat je prestatiekwota hebt en ze ook met je meeluisteren hoe je het doet. inbound is wel ok, maar lastig aan te komen. gelukkig heb ik wel inbound nu voor 8 euro nogwat per uur
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 08:59
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
little nemo schreef op 09-11-2004 @ 00:52 :
k heb een jaar of vier ervaring met allerlei callcentrewerk en outbound is mensen bellen, inbound is gebeld worden. verder moet je in de meeste centres 18 zijn dus dat is wel een probleemp. ook is het werk in een outboundcentre niet erg chill omdat ze nogal streng zijn met wat je wel en niet mag zeggen en omdat je prestatiekwota hebt en ze ook met je meeluisteren hoe je het doet. inbound is wel ok, maar lastig aan te komen. gelukkig heb ik wel inbound nu voor 8 euro nogwat per uur


Waar zit je?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 08:59
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 08-11-2004 @ 21:58 :
Inbound kom je gewoon niet aan, omdat ze opgeleide, volwassen mensen willen hebben. Je moet simpelweg snel en vriendelijk een probleem kunnen oplossen en daar zijn 16 jarigen over het algemeen niet geschikt voor. Daarnaast moet je voor inbound callcenterervaring hebben en dat heb je niet voor je 18e...
Mjah, ik heb inderdaad eerste inbound op m'n 18e gedaan. Dat is ook het enige dat ik zou doen, outbound zou ik gewoon niet aan beginnen (tenzij je ontzettend goed bent, dan kan je met bonussen echt zwaar veel verdienen).
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:41
Verwijderd
Ik werk er, ik doe outbound, en het is strontvervelend.. ik ben er simpelweg omdat ik NIKS anders kan vinden en omdat het nou niet bepaald moeilijk werk is. De hele avond achter de pc zitten met een telefoon aan je hoofd is nou niet bepaald mijn idee van leuk werk... maar het verdiend wel redelijk, ik krijg 4.85 (of 7.50 dollar, n dollar meer dan het minimum hier ...best weinig als ik dat vergelijk met europese callcentres) en af en toe krijg je dan van die bonussen van 12-16 euro per interview/survey/iets/ wat je doet.. de bonussen zijn wel lekker... maar je moet er wel hard voor werken.
Ik zou inbound gaan doen, maar ik zie het callcenter werk niet meer zitten, lol... inbound is trouwens heel wat 'leuker' dan outbound... de mensen WILLEN met je praten en je wordt dus ook niet om de haverklap uitgescholden...

Laatst gewijzigd op 09-11-2004 om 16:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.