Oud 06-04-2006, 12:53
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Hier kunnen we verder gaan over alles wat bij Albert Heijn komt kijken. Vanwege de 500-post grens is de oude topic gesloten.
Deel 1 is hier te zien:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1238527
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Advertentie
Oud 06-04-2006, 12:57
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Uit de vorige topic
Citaat:
Bij ons mag de jeugd van tegenwoordig ook vakkenvullen. Ze krijgen overigens alleen maar een contract van 4 uur in de week. hoezo vergrijzing in NL? Deze werknemers zijn wel kluinzig en minder sociaal aantrekkelijk (jegens klanten en personeel). Eens kijken hoe lang ze het volhouden
Klopt 15 jarige zijn meestal minder sociaal naar klanten toe, echter ligt dit er ook aan hoe goed je ze "opvoed" leer ze oe ze met klanten moeten omgaan en wat je wel en niet hoeft te accepteren helpt vaak al een hoop.
Brutaal tegen jou als collega? gewoon eruit rammen (grof gezegt natuurlijk maar gewoon heel duidelijk zijn, okay misschien kan ik dat iets makkelijker als vulploegleider.

Wat betreft het contract Ik heb zelf een contract van 24 uur omdat me baas en ik dit wouden voorkomen. Want aan zo'n hoog contract zit voor hun ook nadelen natuurlijk.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 06-04-2006, 16:59
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
[QUOTE]ikbenschipper1 schreef op 06-04-2006 @ 12:57 :
[B]Uit de vorige topic

Brutaal tegen jou als collega? gewoon eruit rammen (grof gezegt natuurlijk maar gewoon heel duidelijk zijn, okay misschien kan ik dat iets makkelijker als vulploegleider.

De meeste nieuwelingen zijn gewoon stil en zeggen nog niets een gedach. Maar ja zal wel wennen zijn. Wij wachten het maar af..... Vorige week was een klant kwaad geworden omdat een nieuweling haar verkeerd had voorgelicht mbt tot bonus artikelen. Ze zijn in het algemeen nog wat klunzig. Maar ja dat zal ik ook wel geweest zijn Wel netjes dat je 24 uurs contract hebt. Filiaal 1412 gaat niet zo ver: een collega van mij heeft een (vast) 10 uurs contract en dat was het dan. Ik mag eigenlijk niks te klagen hebben over mijn 8 vaste uurtjes. alleen wordt het nu erg afkicken, want eenmaal blauw bloed en je raakt er niet meer van af. In ieder geval bedankt voor je reactie!
Oud 06-04-2006, 17:44
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
[QUOTE]coolz schreef op 06-04-2006 @ 16:59 :
[B]
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 06-04-2006 @ 12:57 :
Uit de vorige topic

Brutaal tegen jou als collega? gewoon eruit rammen (grof gezegt natuurlijk maar gewoon heel duidelijk zijn, okay misschien kan ik dat iets makkelijker als vulploegleider.

De meeste nieuwelingen zijn gewoon stil en zeggen nog niets een gedach. Maar ja zal wel wennen zijn. Wij wachten het maar af..... Vorige week was een klant kwaad geworden omdat een nieuweling haar verkeerd had voorgelicht mbt tot bonus artikelen. Ze zijn in het algemeen nog wat klunzig. Maar ja dat zal ik ook wel geweest zijn Wel netjes dat je 24 uurs contract hebt. Filiaal 1412 gaat niet zo ver: een collega van mij heeft een (vast) 10 uurs contract en dat was het dan. Ik mag eigenlijk niks te klagen hebben over mijn 8 vaste uurtjes. alleen wordt het nu erg afkicken, want eenmaal blauw bloed en je raakt er niet meer van af. In ieder geval bedankt voor je reactie!
Tja als ik werk moeten ze me betalen hoef geen Tijd voor Tijd dus ik kreeg een hoger contract.

De meeste zijn stil jah maar je hebt er oo bij die weten het meteen beter , die moeten snel in hun hok terug, al zijn het vaak wel de beste. Ach ik ben van mening dat het aan de opleiding ligt en hoe bereid je bent om je collegas iets te vragen hoe jij een klant kan helpen.
Iedereen maakt fouten, en dat had ik die klant dan ook wel heel netjes gezegt denk ik.
Ik laat me niet beledigen en ook niet tegen me schreeuwen dan ben ik klaar en mogen ze het zelf uitzoeken.
De klant is koning maar tot op zeker hoogte.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 06-04-2006, 20:27
dan1985
dan1985 is offline
[QUOTE]coolz schreef op 06-04-2006 @ 16:59 :
[B]
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 06-04-2006 @ 12:57 :
Uit de vorige topic

Brutaal tegen jou als collega? gewoon eruit rammen (grof gezegt natuurlijk maar gewoon heel duidelijk zijn, okay misschien kan ik dat iets makkelijker als vulploegleider.

De meeste nieuwelingen zijn gewoon stil en zeggen nog niets een gedach. Maar ja zal wel wennen zijn. Wij wachten het maar af..... Vorige week was een klant kwaad geworden omdat een nieuweling haar verkeerd had voorgelicht mbt tot bonus artikelen. Ze zijn in het algemeen nog wat klunzig. Maar ja dat zal ik ook wel geweest zijn Wel netjes dat je 24 uurs contract hebt. Filiaal 1412 gaat niet zo ver: een collega van mij heeft een (vast) 10 uurs contract en dat was het dan. Ik mag eigenlijk niks te klagen hebben over mijn 8 vaste uurtjes. alleen wordt het nu erg afkicken, want eenmaal blauw bloed en je raakt er niet meer van af. In ieder geval bedankt voor je reactie!
haha wie ben jij, ik werk ook in 1412
__________________
life is good
Oud 06-04-2006, 20:35
dan1985
dan1985 is offline
hahah nevermind , bij jurist in wording had ik het al kunnen raden

hoi marc
__________________
life is good
Oud 07-04-2006, 08:47
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Citaat:
dan1985 schreef op 06-04-2006 @ 20:35 :
hahah nevermind , bij jurist in wording had ik het al kunnen raden

hoi marc
Als dat niet Danny is

Laatst gewijzigd op 07-04-2006 om 12:22.
Oud 07-04-2006, 15:53
dan1985
dan1985 is offline
hahha niet meer stiekem liegen he dat maar iemand 10 uur contract heeft. Ik heb 24 uur en ik ben ook wel degelijk 20 jaar

maar hoe kom je hier zo terecht
__________________
life is good
Oud 07-04-2006, 19:40
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Citaat:
dan1985 schreef op 07-04-2006 @ 15:53 :
hahha niet meer stiekem liegen he dat maar iemand 10 uur contract heeft. Ik heb 24 uur en ik ben ook wel degelijk 20 jaar

maar hoe kom je hier zo terecht
Beste danny,

Het klopt inderdaad dat je werkachtig bent in filiaal 1412. Ook is het een feit dat je 20 bent en bovendien een contract hebt van 24 uur (per week). Echter ben jij de enige parttimer die zo'n hoge aantal uren mag draaien. Opmerking verdient ook dat je contractsverhoging is ingegaan voordat de nieuwe manager zijn intrede heeft genomen. Dit betekend niet automatisch dat onze nieuwe superieur jouw deze kans een tweede keer zou geven..... Zoals je weet ben ik een allrounder Vers (diepvries, zuivel, groente, vlees) en daarnaast ook een beetje houdbaar. Bij alle bovengenoemde afdelingen heeft niemand van de parttimers een contract van 10 uur of hoger. Jij behoort bij het deli/ kassa team: en daar ben je ook een uitzondering. Uitzondering bevestigt dus de regel. Conclusie: je hierboven gemaakte suggestie dat ik zou liegen is ongegrond, dan wel niet naar behoren geargumenteerd.
Oud 07-04-2006, 21:59
dan1985
dan1985 is offline
hahah marc toch

ik kan ook groenten, zuivel en diepvries. Zelfs houdbaar kan ik doen. Maar daar zetten ze me nooit neer. Ik ben zo gekwetst dat je me neit in je team wilt hebben

haha maar goed, wie weet zou de nieuwe manager me nooit dat contract gegeven hebben. Maar jah hij was te laat he
__________________
life is good
Oud 10-04-2006, 11:08
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik werk al weer bijna 7 jaar bij AH 1082 en het bevalt me best redelijk eigenlijk
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 11-04-2006, 16:03
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
AH 1174 vdo. Ik heb nu in een periode van euhhh, ik denk twee weken, drie nieuwe leidinggevenden gekregen, dus een geheel vernieuwd team. in het begin was het even wennen, maar nu bevalt het heel goed, het zijn aardige heren die gelukkig geen moeite hebben met de jonge collegiale sfeer die er hangt.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Oud 16-04-2006, 10:14
Nick-Name
Avatar van Nick-Name
Nick-Name is offline
Uit het vorige topic:
Citaat:
NickB schreef op 10-01-2006 @ 22:07:
Weet iemand wanneer de nieuwe werkkleding wordt ingevoerd? Moesten vandaag (blauwe) blousjes passen en daar schijnt dan een stropdas bij te komen
Nu is het dan zover:
'Vanaf zondag 23 april 2006 dragen alle mannelijke personeelsleden nieuwe bedrijfskleding, dat wil zeggen, iedereen draagt onder zijn AH jasje een zelfde blauw overhemd met rode stropdas.'
Oud 16-04-2006, 10:42
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
NickB schreef op 16-04-2006 @ 10:14 :
Uit het vorige topic:


Nu is het dan zover:
'Vanaf zondag 23 april 2006 dragen alle mannelijke personeelsleden nieuwe bedrijfskleding, dat wil zeggen, iedereen draagt onder zijn AH jasje een zelfde blauw overhemd met rode stropdas.'
Ohw appart ik heb er bij ons nog altijd NIKS over gehoord :-)
Hopelijk voor ze hebben ze hem dan ook in mijn maat
Is het overigens een franchise of een filiaal?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 16-04-2006, 10:47
Nick-Name
Avatar van Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-04-2006 @ 10:42 :
Ohw appart ik heb er bij ons nog altijd NIKS over gehoord :-)
Hopelijk voor ze hebben ze hem dan ook in mijn maat
Is het overigens een franchise of een filiaal?
Franchise: 8591.

Ik vind het echt belachelijk.. een beetje een blauw overhemd+stropdas dragen waar toch maar 5% van zichtbaar is
Bovendien is het belachelijk om zo te gaan stapelen, of neem de blauwe blousjes+das of hou gewoon zoals het nu is vind ik
Oud 16-04-2006, 10:50
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
NickB schreef op 16-04-2006 @ 10:47 :
Franchise: 8591.

Ik vind het echt belachelijk.. een beetje een blauw overhemd+stropdas dragen waar toch maar 5% van zichtbaar is
Bovendien is het belachelijk om zo te gaan stapelen, of neem de blauwe blousjes+das of hou gewoon zoals het nu is vind ik
Jah was het al aan het opzoeken in de andere tread want wist dat ik die vraag eerder gesteld had.

Ben ik met je eens beetje overdreven, of alleen overhemd met stropdas, of gewoon jasje maar dat stapelen is ook wel erg overdreven vindi k zelf.
Maar blijkbaar is het alleen jullie franchiser die dat wil, want ik heb er nog niks over gehoord en gelezen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 22-04-2006, 15:10
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Ik heb (weers eens) een vraag

Het betreft het volgende probleem:
Ik werk nu bijna 2 jaar bij AH. Heb een OT. Laatst kreeg ik van mijn afdelingshoofd te horen dat ik al een jaar te weinig verdien omdat ik al lang verkoper B moest zijn. Desalniettemin zou ik in het systeem staan als geen verkoper B. Concreet betekent het vorige dat ik 70 cent per uur te weinig uitbetaald zou krijgen op het moment.

Met deze informatie ben ik naar de manager gegaan van ons filiaal. Hij beloofde mij dat hij het probleem zou oplossen. Gisteren kreeg het antwoord van hem: toen hij mij aangenomen had heeft hij mij als vulploegmedewerker ingeschreven. Daardoor kan ik volgens hem geen verkoper A, laat staan verkoper B worden. Ik kan dus fluiten naar die extra centen! De vraag aan jullie is dan ook of dit wel klopt?????? Kan ik inderdaar geen verkoper A worden. Maar uiteraard nog belangrijker is... waar ik het kan vinden. Heb al op de site van ahold gekeken. Het enigste wat ik vind is de gedragscode. Echter niks over het algemeen beleid van AH. Ik vind het allemaal maar heel ondoorzichtig. Het is belachelijk dat ik moet vertrouwen op deze uitspraak. Het werkt willekeur in de hand.......

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 22-04-2006 om 21:45.
Oud 22-04-2006, 22:43
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
coolz schreef op 22-04-2006 @ 15:10 :
Ik heb (weers eens) een vraag

Het betreft het volgende probleem:
Ik werk nu bijna 2 jaar bij AH. Heb een OT. Laatst kreeg ik van mijn afdelingshoofd te horen dat ik al een jaar te weinig verdien omdat ik al lang verkoper B moest zijn. Desalniettemin zou ik in het systeem staan als geen verkoper B. Concreet betekent het vorige dat ik 70 cent per uur te weinig uitbetaald zou krijgen op het moment.

Met deze informatie ben ik naar de manager gegaan van ons filiaal. Hij beloofde mij dat hij het probleem zou oplossen. Gisteren kreeg het antwoord van hem: toen hij mij aangenomen had heeft hij mij als vulploegmedewerker ingeschreven. Daardoor kan ik volgens hem geen verkoper A, laat staan verkoper B worden. Ik kan dus fluiten naar die extra centen! De vraag aan jullie is dan ook of dit wel klopt?????? Kan ik inderdaar geen verkoper A worden. Maar uiteraard nog belangrijker is... waar ik het kan vinden. Heb al op de site van ahold gekeken. Het enigste wat ik vind is de gedragscode. Echter niks over het algemeen beleid van AH. Ik vind het allemaal maar heel ondoorzichtig. Het is belachelijk dat ik moet vertrouwen op deze uitspraak. Het werkt willekeur in de hand.......

Alvast bedankt
het klopt,

Als je als vulploegmedewerker bent aangenomen hoef je niet percee verkoper B te worden.
Ze kunnen je wel Verkoper A of B maken maar dat moeten ze willen. Het KAN dus WEL maar is NIET verplicht.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Ads door Google
Oud 23-04-2006, 01:58
dan1985
dan1985 is offline
Citaat:
coolz schreef op 22-04-2006 @ 15:10 :
Ik heb (weers eens) een vraag

lang verhaal

Alvast bedankt
ach marc kom lekker op de deli werken
ik ben nu toch weg naar de counter
__________________
life is good
Oud 23-04-2006, 08:37
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 22-04-2006 @ 22:43 :
het klopt,

Als je als vulploegmedewerker bent aangenomen hoef je niet percee verkoper B te worden.
Ze kunnen je wel Verkoper A of B maken maar dat moeten ze willen. Het KAN dus WEL maar is NIET verplicht.


Bedankt voor deze informatie. Weet ik dit ook al weer. Volgens de manager kon het niet omdat ik dan nu nog een jaar zou moeten wachten voordat ik verkoper B zou worden. Is dat ook correct of kun je direct doorstromen naar verkoper B????
Oud 23-04-2006, 10:21
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
coolz schreef op 23-04-2006 @ 08:37 :
Bedankt voor deze informatie. Weet ik dit ook al weer. Volgens de manager kon het niet omdat ik dan nu nog een jaar zou moeten wachten voordat ik verkoper B zou worden. Is dat ook correct of kun je direct doorstromen naar verkoper B????
Als hij het WIL KAN het zo simpel is het .Als hij je verkoper B wil maken dan kan hij dat gewoon doen daarvoor is de manager he .

Hieronder de functieomschrijving voor mensen die als vulploegmedewerker zijn aangenomen

Doe je meer dan zal je zowiezo al verkoper A moeten zijn.

Dus nogmaals als hij je verkoper B WIL maken KAN hij dat gewoon doen.





Functie Vulploegmedewerker Functiegroep A

Doel van de functie
Aanvullen van diverse artikelgroepen in de winkel, zodanig dat wordt bijgedragen aan een gevulde en ordelijke winkel.

Functiecontext
De functie kan voorkomen bij alle levensmiddelenbedrijven.

Positie van de functie in de organisatie
Boven Zelfstandig ondernemer, leidinggevende of functioneel verantwoordelijke/vulploegleider.

Onder direct/ indirect geen.

Verantwoordelijkheidsgebieden/Kerntaken

Aanvullen van diverse artikelgroepen, rekening houdend met richtlijnen en voorschriften inzake presentatiewijze (pallet, tray, display), gebruik van hulpmiddelen, vullijn, prijs, assortiment, first in first out, grijphoogte, ongestoorde klantenstroom, hergebruik van verpakkingsmateriaal e.d.

Opbouwen van displays op de door direct leidinggevende aangegeven plaats en manier van presenteren.

Signaleren en doorgeven van eventuele ontstane breuk tijdens het bijvullen. Zonodig herstellen van breukschade.

Signaleren en doorgeven van eventuele overschrijdingen van de uiterste verkoop en THT-data.
Op verzoek verwijderen van de desbetreffende artikelen.

Afvoeren van restvoorraden naar magazijn en deze op ordelijke en overzichtelijke wijze opslaan.
Zonodig verwerken van in magazijn aanwezige restvoorraad.

Verrichten van diverse overige werkzaamheden ten behoeve van een ordelijk winkelbeeld, zoals:
• opruimen van papier plastic, karton e.d.
• verrichten van schoonmaakwerkzaamheden in de bedrijfsruimten
• signaleren van verdachte personen i.v.m. mogelijke diefstal.

Sociale interactie Bespreken van bijzonderheden in de dagelijkse werkuitvoering met de direct leidinggevende. Te woord staan van klanten.

Specifieke handelingsvereisten Omgaan met (handmatig) transportmaterieel.
Opletten bij het aanvullen van artikelen, volgens richtlijnen en voorschriften.

Bezwarende omstandigheden
Uitoefenen van kracht bij het tillen/verplaatsen van goederen van uiteenlopend gewicht.

Inspannende houding bij het vullen van de schappen en bij schoonmaakwerk.

Hinder van tocht in magazijnomgeving. Soms enige hinder van (dreigende) agressie en geweld in de winkel.

Kans op (gering) letsel bij uitvoering van transportwerkzaamheden, verwonding door scherpe materialen e.d.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 23-04-2006, 10:46
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
dacht al zoiets.

Ik doe zelf het volgende:

- voorraden controleren en aanpassen
- lossen
- vullen
- bestellen (momenteel op een laag pitje, vanwege automatisering)
- afboeken
- klanten onderhouden
- afprijzen: codeboeken

en ik ben inzetbaar op de volgende afdelingen:
- zuivel
- AGF (panklaar, traiteur en 'de tafels')
- diepvries
- Vlees (braadvlees)
- houdbaar
Oud 23-04-2006, 11:26
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
coolz schreef op 23-04-2006 @ 10:46 :
dacht al zoiets.

Ik doe zelf het volgende:

- voorraden controleren en aanpassen
- lossen
- vullen
- bestellen (momenteel op een laag pitje, vanwege automatisering)
- afboeken
- klanten onderhouden
- afprijzen: codeboeken

en ik ben inzetbaar op de volgende afdelingen:
- zuivel
- AGF (panklaar, traiteur en 'de tafels')
- diepvries
- Vlees (braadvlees)
- houdbaar
Tellen en Bestellen zijn zeker geen taken van een vulploegmedewerker. Zowiezo dien je dan verkoper A te zijn en wil je het kunnen moet je natuurlijk al langer in dienst zijn, dus met deze dingen vind ik persoonlijk dat je zelfs verkoper B diend te zijn.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 23-04-2006, 12:00
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
okidoki. Het wordt weer eens tijd om weer eens een gesprek met hem te gaan voeren. Zal hem gaan confronteren met mijn bevindingen. Heb ik trouwens ook gedaan met je opmerking over al dan niet mogelijkheid om op 19jarige leeftijd meer dan je contracturen te werken. Hij ontkende het stellig, maar inmiddels heeft hij tegen andere werknemers gezegd dat het wel mogelijk is.

Laatst gewijzigd op 23-04-2006 om 12:13.
Oud 23-04-2006, 17:12
dan1985
dan1985 is offline
Citaat:
coolz schreef op 23-04-2006 @ 12:00 :
okidoki. Het wordt weer eens tijd om weer eens een gesprek met hem te gaan voeren. Zal hem gaan confronteren met mijn bevindingen. Heb ik trouwens ook gedaan met je opmerking over al dan niet mogelijkheid om op 19jarige leeftijd meer dan je contracturen te werken. Hij ontkende het stellig, maar inmiddels heeft hij tegen andere werknemers gezegd dat het wel mogelijk is.
marc het is gewoon zo dat ze liever mensen van 16 jaar ofzo hebben. 50 tot 75 procent van houdbaar ken ik niet eens. Dat veranderd ook om de zoveel weken. Bij de kassa zijn nu ook een paar van 16 jaar en dan gaat op alle afdelingen gebeuren.
Ze zijn gewoon goedkoper. OF het de kwaliteit ten goede komt daar zal ik maar niks op zeggen

maar jah ik ben het met je eens marc ik vind dat je ook verkoper moet worden want je doet in vergelijking met de meeste van je collegas veel meer werk. Je bent flexibel en werkt hard
__________________
life is good
Advertentie
Oud 23-04-2006, 17:13
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Citaat:
dan1985 schreef op 23-04-2006 @ 17:12 :
marc het is gewoon zo dat ze liever mensen van 16 jaar ofzo hebben. 50 tot 75 procent van houdbaar ken ik niet eens. Dat veranderd ook om de zoveel weken. Bij de kassa zijn nu ook een paar van 16 jaar en dan gaat op alle afdelingen gebeuren.
Ze zijn gewoon goedkoper. OF het de kwaliteit ten goede komt daar zal ik maar niks op zeggen

maar jah ik ben het met je eens marc ik vind dat je ook verkoper moet worden want je doet in vergelijking met de meeste van je collegas veel meer werk. Je bent flexibel en werkt hard
En wat zou jij nu doen? Gaan zeuren of zo laten zoals het nu is? Mss eens het managment onder druk zetten

Laatst gewijzigd op 23-04-2006 om 17:17.
Oud 23-04-2006, 17:17
dan1985
dan1985 is offline
ik zou er denk ik wel iets van zeggen, maar jah ik heb dan ook makkelijk praten. Ik zit gewoon in een gunstige situatie

Ik heb wel toen ik bijna 20 jaar gevraagd hoe het dan precies in zijn werk ging met mijn contract omdat ik wist dat ze je dan alleen je contracturen willen laten werken. Want anders wou ik ook absoluut niet meer werken dan die 8 uur.

Toen zei de supermarktmanager dat ik gewoon goed ben en dat hij me voor meer uur wou. Uiteindelijk is dat 24 uur per week geworden.

Jah iets er van zeggen zou ik dus en anders gewoon zeggen dat je absoluut niet meer dan 8 uur wil werken en als ze je bellen of meer uur vragen gewoon nee zeggen. Dan merken ze wel snel genoeg dat ze je nodig hebben. WAnt zeg nou zelf hoe vaak hebben ze jou gebeld of meer uren gevraagd in die 2 jaar dat je er werkt
__________________
life is good
Oud 23-04-2006, 17:22
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
De laatste tijd hebben ze niet meer gebeld. Maar ja, er is dan ook een overvloed aan nieuwe jeugdige collega's. Ik denk dat ik er ook iets van ga zeggen ik weet precies wat men rechten zijn! (marcastische opmerking)

Daarnaast heb ik nog een andere opmerking. Jij bent NIET aangenomen door de supermakrtmanager. Dat was Jan destijds nog niet en dat zal hij ook niet meer worden. Dus wel een beetje correct blijven. Wij willen uiteraard zo objectief mogelijk zijn (whahahaha).
Oud 23-04-2006, 17:24
dan1985
dan1985 is offline
Citaat:
coolz schreef op 23-04-2006 @ 17:22 :
De laatste tijd hebben ze niet meer gebeld. Maar ja, er is dan ook een overvloed aan nieuwe jeugdige collega's. Ik denk dat ik er ook iets van ga zeggen ik weet precies wat men rechten zijn! (marcastische opmerking)

Daarnaast heb ik nog een andere opmerking. Jij bent NIET aangenomen door de supermakrtmanager. Dat was Jan destijds nog niet en dat zal hij ook niet meer worden. Dus wel een beetje correct blijven. Wij willen uiteraard zo objectief mogelijk zijn (whahahaha).
jah weet ik veel hoe die allemaal heten, er lopen er zoveel rond
__________________
life is good
Oud 25-04-2006, 10:24
Verwijderd
stelletje sukk0ls hierzo

Vriend van me vraagt zo krijgen we nou dubbel of drie dubbel betaald op koninginnnedag?
werkgever Nee dubbel.
waar slaat dat nou op in de nieuwsbrief stond driedubbel
Oud 25-04-2006, 19:18
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Citaat:
catweazle schreef op 25-04-2006 @ 10:24 :
stelletje sukk0ls hierzo

Vriend van me vraagt zo krijgen we nou dubbel of drie dubbel betaald op koninginnnedag?
werkgever Nee dubbel.
waar slaat dat nou op in de nieuwsbrief stond driedubbel

Het zou verboden moeten worden
Oud 25-04-2006, 20:10
dan1985
dan1985 is offline
ik werk helemaal niet meer op koningendag

vind ik niet erg, tcch geen reet te doen
en geld heb ik toch zat he

en nieuwsbrieven kloppen meestal niet druif
__________________
life is good
Oud 25-04-2006, 20:21
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Goed gezegd!


1 Als je werkelijk wou weten wat de vergoeding is voor zo'n prestatie hoefde je maar eventjes te googlen.
2 Kan die vriend niet voor zichzelf opkomen?
3 Aan je schrijfwijze (taalfouten, OOOOOOOO sukkols) kan ik zien dat je nog erg jong bent. De vriend dus ook waarschijnlijk...... 2 of drie X normale loon maakt dan ook bijna geen verschil.


Doei Catweazle!
Oud 25-04-2006, 20:29
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
catweazle schreef op 25-04-2006 @ 10:24 :
stelletje sukk0ls hierzo

Vriend van me vraagt zo krijgen we nou dubbel of drie dubbel betaald op koninginnnedag?
werkgever Nee dubbel.
waar slaat dat nou op in de nieuwsbrief stond driedubbel
driedubbel voor degene die normaal ook werken op koninginnendag

Namelijk
je uren die je nromaal werkt
de uren die je nu werkt op 29 april
de toeslaguren die je op 29 april krijgt.

Stel:
Je werkt normaal op zaterdag 6 uur
29 april werk je 6 uur
toeslag 6 uur
= 18 uur = 300%

Ander voorbeeld
Je werkt normaal 9 uur
29 april werk je 4,5 uur
toeslag is 4,5 uur
= 18 uur = 400%

Nog een voorbeeld
Normaal werk je 3 uur op zaterdag
29 april werk je 6 uur op zaterdag
toeslag is 6 uur
Totaal = 16 uur = 250%

Laatste voorbeeld,
Normaal werk je niet op zaterdag
29 april werk je 6 uur
toeslag = 6 uur
Totaal = 12 uur = 200%
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 03-05-2006, 19:22
Verwijderd
ik hoor wel eens dat sommige supermarkten mensen van 17 niet meer aannemen omdat 15jarigen goedkoper zijn.
is dit ook bij de albert heijn ?
Oud 03-05-2006, 19:38
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
jukeboxxx schreef op 03-05-2006 @ 19:22 :
ik hoor wel eens dat sommige supermarkten mensen van 17 niet meer aannemen omdat 15jarigen goedkoper zijn.
is dit ook bij de albert heijn ?
Bij ons mijn albert heijn niet. Bij Albert heijn is de ongeschreven regel, want geschreven is discriminatie, dat ze je mogen aannemen als ze je geschikt vinden mits je jonger dan 20. Bij ons filiaal is die leeftijdsgrens door enorm tekort aan geschikt personeel zelfs opgeheven en mogen contracten uitgebreid worden.
En natuurlijk verdere uitzonderingen daar gelaten.
Amstelveen is dan ook de gemeente met de minste jeugdwerkeloosheid namelijk 3%.
Dus als 17 jarige heb je een zeer goede kans

Groetjes
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Ads door Google
Oud 03-05-2006, 21:54
Hayden
Hayden is offline
Welke dag van de maand wordt steeds het loon uitbetaald?
Heb het even niet meer op papier staan
__________________
Eigenaardigheden maken de mens (H)
Oud 03-05-2006, 22:10
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Hayden schreef op 03-05-2006 @ 21:54 :
Welke dag van de maand wordt steeds het loon uitbetaald?
Heb het even niet meer op papier staan
rond de 15e ofzo?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 04-05-2006, 11:34
bartnieuwenweg
bartnieuwenweg is offline
ik heb een vraag.. ik ben 17 jaar, en verkoper B. Wat is dan het salaris? Ik hoorde namelijk vaag dat een collega toen hij zeventien was 4,20 kreeg. ik krijg 3,60. Weet iemand wat juist is?
Oud 04-05-2006, 11:51
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Hayden schreef op 03-05-2006 @ 21:54 :
Welke dag van de maand wordt steeds het loon uitbetaald?
Heb het even niet meer op papier staan
woensdag. Om de vier weken.
Oud 04-05-2006, 18:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
bartnieuwenweg schreef op 04-05-2006 @ 11:34 :
ik heb een vraag.. ik ben 17 jaar, en verkoper B. Wat is dan het salaris? Ik hoorde namelijk vaag dat een collega toen hij zeventien was 4,20 kreeg. ik krijg 3,60. Weet iemand wat juist is?
dan zal ik je uit je droom helpen, 4,30 is verkoper b salaris is en 3,60 verkoper a salris ben je het toevallig net geworden dat hert pas vanaf volgende periode in gaat?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 06-05-2006, 08:58
bartnieuwenweg
bartnieuwenweg is offline
Hmm.. bij navraag bleek dat ik geen verkoper B ben. Heeft iemand de functie omschrijving van verkoper B?
Oud 07-05-2006, 01:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
bartnieuwenweg schreef op 06-05-2006 @ 08:58 :
Hmm.. bij navraag bleek dat ik geen verkoper B ben. Heeft iemand de functie omschrijving van verkoper B?
jah die heb ik altans vzoals die is volgens de CAO voorschriften.
Maar die post ik morgen dan wel ergens nu ga ik me bed in
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 07-05-2006, 10:42
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
ik ben ook eens benieuwd. Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat supermarktmanagers het niet kunnen waarderen wanneer jij je eventueel recht op verkoper B komt claimen.

Maar ben toch benieuwd of het jou wel lukt.
Oud 07-05-2006, 12:46
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Functie Verkoopmedewerker in Functiegroep B

Doel van de functie :
Bedienen van c.q. verkopen aan klanten en verzorgen van toegwezen artikelgroep, zodanig dat wordt bijgedragen aan het gewenste niveau van dienstverlening

Functiecontext:
De functie komt voor bij alle levensmiddelenbedrijven. Het betreft de medewerker, die na een basisopleiding/na een jaar inzetbaar is in de artikelverzeorging, behandeling, presentatie en verkoop van een toegwezen groep artikelen waarbij een correcte interactie met klanten een vereiste is.

Positie van de functie in de organisatie
Boven : Bedrijfsleider, leidinggevende of functioneel verantwoordelijke
Onder : Geen.

Verantwoordelijkheidsgebieden/ Kerntaken
Verzorgen van de toegewezen artikelgroep, zodanig dat de schappen volgens opgekregen instructies zijn gevuld hetgeen onder meer inhoud:
  • uitpakken c.q. verkoopklaarmaken van artikelen
  • aanvullen van vakken en schappen
  • signaleren en melden van hiaten in assortiment
  • bestellen van bepaalde artikelen/assortimentsgroepen
  • signaleren van eventueleoverschrijding van de uiterste verkoop en THT-data en verwijderen van de desbetreffende artikelen

Mede bevorderen van presentatieen verkoop van artikelen, volgens geldende standaard. Dit omvat o.a.:
  • verzorgen van displays en verwerken van reclame- en promotiemateriaal
  • (om-)prijzen van artikelen
  • schoonmaken en -houden van de directe werkomgeving

Verkopen van en adviseren over artikelen aan klanten.
Toezien op en te woord staan van klanten in de winkel, uit oogpunt van service verlening en veiligheid.

Bedienen (afwisselend) van de kassa zodanig dat gekochte artikelen op correcte wijze worden afgerekend, hetgeen onder meer inhoudt:
  • bedrijfsklaar maken van de kassa, aanvullen van kassarollen e.d.
  • opvolgen van de kassa-instructies
  • afrekenen van artikelen, verwerken van retouren en emballage
  • bestellen/aanvullen van kasmunt en hulpmiddelen
  • in overleg met leidingevende sluiten en overdragen van de check-out, tellen van kasgeld en bespreken van kasverschillen

Sociale interactie
Overleggen/afstemmen met directe chef en collega's inzake de dagelijks werkuitvoering. Melden van afwijkende situatis/ bijzonderheden
Op correcte en vriendelijke wijze te woord staan van klanten, aanbieden van alternatieven voor bepaalde artikelen, verwijzen naar andere afdeling, informeren over service en garantie

Specefieke handelingsvereisten
Bedienen van kassa. Omgaan met materiaal en hulpmiddelen.

Aandacht voor een juiste serviceverlening. Nauwkeurig bijhouden van de artikelgroep. Accuraat zijn bij het afrekenen.

Bezwarende omstandigheden
Uitoefenen van kracht bij het tillen/verplaatsen van goederen van uiteenlopen gewicht
Eenzijdige houding en belasting van bepaalde spiergroepenbij kassawerkzaamheden
Hinder van tocht in magazijnomgeving en bij de kassa. Soms enige hinder van dreigende agressie en geweld in de winkel
Kans op gering letsel bij uitvoering van transportwerkzaamheden
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 07-05-2006, 14:03
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Functie (Aankomend) Verkoopmedewerker in Functiegroep A

Doel van de functie :
Bedienen van klanten, vullen en presenteren van artikelgroepen volgens nauwkeurige instructies en onder directe leiding, ten einde klanten op een vriendelijke en dienstverlenende wijze te bedienen en bij te dragen aan een gevulde en ordelijke winkel

Functiecontext:
De functie kan voorkomen bij alle levensmiddelenbedrijven. De functie is een opstapfunctie naar Verkoopmedewerker of Kassamedewerker c.q. Verkoopmedewerker of Kassamedewerker in opleiding.

Positie van de functie in de organisatie
Boven : Bedrijfsleider, leidinggevende of functioneel verantwoordelijke
Onder : Geen.

Verantwoordelijkheidsgebieden/ Kerntaken
Te woord staan / helpen van klanten en of afrekenen volgens nauwkeurige instructies en onder directe leiding, ten einde klanten op een vriendelijke wijze te bedienen. Hiertoe onder meer:
  • beantwoorden van vragen van klanten en zo nodig doorverwijzen
  • innemen van emballage
  • afrekenen van door klanten gewenste artikelen, rekening houdend met kassa instructies inzake emballagebonnen, vreemd geld, groot geld, foutieve aanslagen e.d.
  • signaleren van onvolkomenheden bij artikelen
  • signaleren van verdachte personen i.v.m. mogelijke diefstal

Vullen en presenteren van bepaalde artikelgroepen volgens nauwkeurige instructies en onder directe leiding, ten einde bij te dragen aan een gevulde en oordelijke winkel. Dit houd in:
  • aanvullen van diverse assortimentsgroepen
  • opbouwen van displays
  • signaleren, melden en zo nodig herstellen van breukschade
  • signaleren, melden en op verzoek verwijderen van artikelen i.v.m. eventuele overschrijding van de uiterste THT datum
  • afvoeren en opslaan van reststoffen

Verrichten van diverse overige werkzaamheden ten behoeve van een ordelijk winkelbeeld, zoals:
  • opruimen van papier,plastic, karton e.d.
  • verrichten van schoonmaakwerkzaamheden in bedrijfsruimtes.

Sociale interactie
Te woord staan van klanten bij vragen over artikelen en prijzen. Bespreken van bijzonderheden in de dagelijks werkuitvoering met de direct leidinggevende.

Specefieke handelingsvereisten
Bedienen van kassa. Omgaan met materiaal en hulpmiddelen.

Opletten bij het afrekenen van producten en het aanvullen van artikelen, volgens richtlijnen en voorschriften.

Bezwarende omstandigheden
Uitoefenen van kracht bij het tillen/verplaatsen van goederen van uiteenlopen gewicht
Eenzijdige houding en belasting van bepaalde spiergroepenbij kassawerkzaamheden
Hinder van tocht in magazijnomgeving en bij de kassa. Soms enige hinder van dreigende agressie en geweld in de winkel
Kans op gering letsel bij uitvoering van transportwerkzaamheden
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 07-05-2006, 14:22
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Functie Vulploegmedewerker in Functiegroep A

Doel van de functie :
Aanvullen van diverse artikelgroepen in de winkel, zodanig dat wordt bijgedragen aan een gevulde en ordelijke winkel.

Functiecontext:
De functie kan voorkomen bij alle levensmiddelenbedrijven.

Positie van de functie in de organisatie
Boven : Bedrijfsleider, leidinggevende of functioneel verantwoordelijke/vulploegleider
Onder : Geen.

Verantwoordelijkheidsgebieden/ Kerntaken

Aanvullen van diverse artikelgroepen, rekening houdend met richtlijnen en voorschriften inzake presentatiewijze (pallet, tray, display), gebruik van hulpmiddelen, vullijn, prijs, assortiment, first in first out, grijphoogte, ongestoorde klantenstroom, hergebruik van verpakkingsmateriaal e.d.

Opbouwen van displays op de door direct leidinggevende aangegeven plaats en manier van presenteren.

Signaleren en doorgeven van eventuele ontstane breuk tijdens het bijvullen. Zonodig herstellen van breukschade.

Signaleren en doorgeven van eventuele overschrijdingen van de uiterste verkoop en THT-data.
Op verzoek verwijderen van de desbetreffende artikelen.

Afvoeren van restvoorraden naar magazijn en deze op ordelijke en overzichtelijke wijze opslaan.
Zonodig verwerken van in magazijn aanwezige restvoorraad.

Verrichten van diverse overige werkzaamheden ten behoeve van een ordelijk winkelbeeld, zoals:
  • opruimen van papier,plastic, karton e.d.
  • verrichten van schoonmaakwerkzaamheden in de bedrijfsruimten
  • signaleren van verdachte personen i.v.m. mogelijke diefstal.

Sociale interactie
Bespreken van bijzonderheden in de dagelijkse werkuitvoering met de direct leidinggevende. Te woord staan van klanten.

Specefieke handelingsvereisten
Omgaan met (handmatig) transportmaterieel.
Opletten bij het aanvullen van artikelen, volgens richtlijnen en voorschriften.

Bezwarende omstandigheden
Uitoefenen van kracht bij het tillen/verplaatsen van goederen van uiteenlopen gewicht
Eenzijdige houding en belasting van bepaalde spiergroepenbij kassawerkzaamheden
Hinder van tocht in magazijnomgeving en bij de kassa. Soms enige hinder van dreigende agressie en geweld in de winkel
Kans op gering letsel bij uitvoering van transportwerkzaamheden
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 07-05-2006, 14:24
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
coolz schreef op 07-05-2006 @ 10:42 :
ik ben ook eens benieuwd. Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat supermarktmanagers het niet kunnen waarderen wanneer jij je eventueel recht op verkoper B komt claimen.

Maar ben toch benieuwd of het jou wel lukt.
Je hebt er in princiepe recht op als je als verkoper A bent aangenomen en er een jaar werkt tenzij bezwarende omstandigheden (niet functioneren als verkoper A)
hierboven staan de functie omschrijvingen van vulploegmedewerker, verkoper A en verkoper B.
Bij Albert Heijn op winkelweb staan de functieomschrijvingen die binnen het bedrifj worden gehanteerd. ik weet persoonlijk net in hoevere ze zouden afwijken .

groetjes
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 15-05-2006, 17:28
Verwijderd
weet iemand wat je salaris is als 17jarige ?
Oud 15-05-2006, 17:44
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
jukeboxxx schreef op 15-05-2006 @ 17:28 :
weet iemand wat je salaris is als 17jarige ?
3,59 als verkoper A of vulploegmedewerker
4,30 als verkoper B
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33.