Oud 13-11-2009, 10:29
igotpurpleshoes
Avatar van igotpurpleshoes
igotpurpleshoes is offline
Hé, ik zal niet het hele verhaal wat ik tot nu toe heb erop zetten, want dan ben je honderd jaar bezig met lezen. Als jullie het echt geweldig vinden zet ik er nog wel meer op Maar hier een fragment:

1

Ik ben Si en dat is mijn naam. Voordat ik verder schrijf moet ik je dit vertellen. Redenen waarom ik een dagboek schrijf:
1. Het moet.
Er is geen enkele andere reden waarom ik ooit op zou schrijven wat ik iedere seconde van de dag doe en denk. Ik heb absoluut geen behoefte – en dat zal ik ook nooit krijgen – om dat aan iemand anders te vertellen, al is die iemand anders gemaakt van papier.
Cemille zegt dat het me goed zal doen als ik al mijn gedachten op een rijtje zet. Ik denk juist precies het tegenovergestelde. Alles wordt waarschijnlijk alleen nog maar vager. Het is nog tijdverspilling ook.

2

Vanmorgen ben ik om zeven uur opgestaan. Ik heb gedoucht (me afgedroogd met een groene handdoek), mijn tanden gepoetst (met CoolWhite tandpasta en de goedkoopste tandenborstel van de supermarkt), naar school gegaan, een zes voor wiskunde teruggekregen, Biba op haar hoofd geslagen, Mark in zijn buik gestompt, Levi in zijn ballen getrapt. De conciërge gaf me twee uur corvee en toen ging ik naar huis. We aten kip met aardappelpuree en een koolsalade en een drilpudding als toetje. Toen keek ik een hockeywedstrijd met mijn vader en toen ging ik naar bed.

3

Zie gisteren.

4

Zie gisteren.

5

Zie gisteren.

6

Ik lees een boek voor school en het heet ‘Alice in Wonderland’, geschreven door Lewis Carroll. Om eerlijk te zijn vind ik het best een leuk boek. Ik heb drie winegums achter de kaft gevonden. Ze zijn een beetje plat en taai, maar nog best te eten. Op de laatste bladzijde staat ook een telefoonnummer. Ik vraag me af of ik het zal bellen. Het kan natuurlijk dat het het telefoonnummer is van de koningin. Maar het kan ook het telefoonnummer zijn van Haagland Verzekeringen, of een geheime boevenbende, of een prinses die opgesloten zit in een toren.

Misschien moet ik maar eens beginnen met lezen.

7

Ik heb het eerste hoofdstuk van mijn boek gelezen en ik snap het eigenlijk niet. Hoe kan het nou dat er iemand op de wereld bestaat die zo dom is als Alice? Als je achter een pratend konijn aanrent, vraag je om problemen. Als je eeuwig blijft vallen kun je je ook afvragen of je de goede keuzes hebt gemaakt.
De moraal van het verhaal: ren nooit achter witte pratende konijnen aan want dan val je heel ver. Wat een prachtige levensles.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-11-2009, 12:06
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind het grappig en dat is altijd positief. Het idee van 'zie gisteren' vind ik leuk, maar wel wat onrealistisch, omdat het niet zo waarschijnlijk is dat iemand vier dagen lang een zes voor wiskunde terugkrijgt, dus misschien moet je nummer 2 wat algemener maken (maar wel met de details van de soort tandpasta, uiteraard!). Leuk dat er gezegd wordt dat het een leuk boek is, om dan over die winegums en dat telefoonnummer te beginnen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 18:45
igotpurpleshoes
Avatar van igotpurpleshoes
igotpurpleshoes is offline
Ja, maar dat heb ik juist gedaan omdat het onrealistisch is.
Ze heeft helemaal geen zin om een dagboek bij te houden en daarom maakt ze zich er zo gemakkelijk vanaf.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 18:51
lapzwans
lapzwans is offline
ik wil nog wel wat meer
__________________
shut up! I'm dreaming
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 19:10
igotpurpleshoes
Avatar van igotpurpleshoes
igotpurpleshoes is offline
Oké, hier nog meer dan:

8

’s Ochtends ging ik naar school en ’s middags naar Cemille om te praten.
“Hoe gaat het met je dagboek?”vroeg hij.
En ik zei: “Welk dagboek?”Ik dacht even dat hij ging flippen, maar jammer genoeg heeft hij net een cursus zelfbeheersing gedaan.
Hij zei: “Ik had toch gezegd dat je een dagboek moest beginnen?”
“O, dat kan wel,”zei ik. “Maar zo belangrijk is dat toch ook weer niet.”
Cemille gaf me als huiswerk mee om een dagboek te beginnen.
Helaas ben ik dat alweer vergeten.

9

In de avond ging ik met Biba en Mickey naar de stad want we verveelden ons. Ze hebben een nieuwe ruit in het bushokje gezet die we mooi hebben bewerkt. We hoeven niet eens zo voorzichtig te zijn, niemand denkt dat wij het hebben gedaan omdat we meisjes zijn. Iedereen verdenkt Mark, Levi en Kipo.
Biba heeft ook chocola voor ons gehaald bij de winkel. Zo asociaal als ze is koos ze butterscotch, ze weet dat Mickey en ik die niet lekker vinden. Toen is Mickey nog een keer naar de winkel geweest en haalde een sixpack kauwgum en een reep chocolade met nootjes.
Daarna aten we friet met extra mayo bij Manny’s. We kregen gratis milkshake. Toen hebben we nog op het muurtje bij het voetbalveld gezeten, waar Mark, Levi en Kipo aan het voetballen waren.
Biba is verliefd op Mark terwijl hij zo’n ontzettende loser is. Ik zou me voor haar schamen als ze mijn vriendin was.

10

Is Mickey eigenlijk een jongen of een meisje? Tot nu toe ben ik er altijd vanuit gegaan dat ze een meisje is, want ze draagt make-up, rokjes en heeft lang haar. Maar ze kleedt wel bij de jongens op als we gaan gymen.

11

We moeten een werkstuk maken over Henri Becquerel, ik zit in het groepje bij Levi en Sacha en Grover. We denken dat Henri Becquerel een beroemde visser uit Duitsland is, maar we weten het niet zeker. We hebben eigenlijk nog niets opgezocht.
Morgen moet ons werkstuk klaar zijn. Het is half één s’nachts en ik ben moe dus ik ga slapen.

12

We hebben een niet zo heel goed cijfer voor ons werkstuk want niemand heeft er iets aan gedaan.
“Vooruit, jullie kunnen vast iets over hem verzinnen wat jullie hebben opgezocht,”zei mevrouw Pit.
Toen stonden we daar. Niemand wist wie hij was.
“Hij is een beroemde visser uit Duitsland,”zoog Sacha uit zijn duim. “Hij leefde rond het jaar 1800 en is bekend geworden door zijn uitvinding de.. eh... de...”
“...werphengel.”zei Levi en wij knikten allemaal instemmend.
Mevrouw Pit werd boos en zei dat ze zich schaamde dat ze ons les moet geven, want Henri Becquerel was de uitvinder van de radioactiviteit.
Ze gaf ons als cijfer een min twee!! Een min twee!! Ik wist niet eens dat dat getal bestond!! Laat staan dat je het als cijfer aan je leerlingen mag geven!

13

Achteraf hadden we best kunnen bedenken dat Henri Becquerel de uitvinder van de radioactiviteit is, want mevrouw Pit geeft natuurkunde.

Het gaat nog verder hoor... Ik heb al 48 hoofdstukken xD
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 00:04
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind het grappig! Vooral inderdaad dat over het leuke boek, en dan vervolgens over winegums en telefoonnummers beginnen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 16:31
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik vind je verhaal erg leuk om te lezen!
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 16:45
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik denk wel dat het nog beter kan, eigenlijk. Ik vind nummer 13 geweldig, maar nummer 9 wat te langdradig. Wat mij betreft kan er nog wat aan je verhaal geschaafd en geschrapt worden, maar de stijl is erg leuk. En ik vind alsnog dat je het niet onrealistisch moet houden, want op mij kwam dat dus niet echt over (als ik de enige ben die er zo over denkt, moet je het natuurlijk zo laten).
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 20:05
igotpurpleshoes
Avatar van igotpurpleshoes
igotpurpleshoes is offline
Dankjeweel allemaal
Met citaat reageren
Oud 05-12-2009, 16:43
JJoosje
Avatar van JJoosje
JJoosje is offline
In zo'n stijl wil ik gewoon doorlezen, een lekker ontspannend leesboek.
Maar, één opmerking: zorg voor een rode draad. Laat de lezer ergens achter willen komen, creëer spanning door dingen weg te laten, of laat desnoods de hoofdpersoon liegen tegen zijn dagboek, zodat je als lezer wordt verward en je op het laatste moment het licht ziet.

Oftewel: verzin een rode draad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Leugenaar
Lima
13 31-05-2007 17:36
Verhalen & Gedichten Verhaal (toch nog verder gegaan)
vleermuismaatje
2 28-09-2005 19:35
Verhalen & Gedichten Verhaaltje lees en keur dit eens aub
lestat080
14 08-12-2004 22:01
Verhalen & Gedichten wat vinden jullie van mijn verhaal
Fay
20 01-11-2004 16:20
Verhalen & Gedichten [begin van een verhaal]
Flipje het Kipje
4 25-05-2003 23:55
Verhalen & Gedichten wat vinden jullie?
Verwijderd
4 13-05-2003 18:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.