Oud 06-03-2004, 15:14
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Hey mensen,

k heb nu N&G met Frans 2 en tekenen, ik heb dus 200 SLU teveel.
Ik wil graag scheikunde 2 erbij kiezen, dat zijn 120 SLU volgens mij, dan heb ik er dus 320 teveel. Op zich is dat niet zo erg voor mij denk ik, ik hoef niet echt veel te doen voor school en volgens mijn scheikundelerares helpt het voor scheikunde 1 als je scheikunde 2 erbij hebt.
Nou heb ik een paar vraagjes voor mensen met scheikunde 1,2:
- wat is het verschil tussen scheikunde 1 en 2?
- is scheikunde 2 moeilijker?
- vinden jullie ook dat scheikunde 2 helpt bij scheikunde 1?

Thnx alvast.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2004, 15:21
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Scheikunde 2 gaat gewoon wat verder dan scheikunde 1. Ik doe nu met scheikunde 1 bijvoorbeeld bij een hoofdstuk alleen de eerste 2 paragrafen en de rest daarvan is alleen voor scheikunde 2. Dat is moeilijker ja. Het is meer verdieping.

En van 'beter scheikunde 1' kunnen doen als je sk 2 ook doet, heb ik nog nooit gehoord.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 15:22
Verwijderd
Mijn leraar zegt dat je bij scheikunde twee relatief weinig extra stof krijgt. Dat zou handiger zijn. Om die reden ga ik misschien ook scheikunde 2 erbij doen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 15:25
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Over scheikunde weet ik niet veel, maar ik weet wel wat ze bij mij op school over economie 1 en economie 1 en 2 zeiden.. Ze zeiden over economie 1 en 2 dat dat makkelijker kon zijn dan economie 1, omdat je bij economie 1 relatief harder moet werken. Je hebt bv. in 4 havo als je economie 1 en 2 hebt 4 uur in de week economie en als je alleen economie 1 hebt dan heb je maar 2 uur in de week.. maar het is niet zo dat je 2 keer zo weinig stof krijgt, dus je moet eigenlijk harder werken. En bij economie 2 gaan ze op sommige punten dieper in zodat je die misschien beter snapt.. Ik denk dat dat bij scheikunde bij jou ook wel zo ongeveer zou zijn.. dus op die manier zou scheikunde 2 wel kunnen helpen bij scheikunde 1.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 15:29
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
ik vond het niet moeilijker, er zat ook veel onzin tussen over fabrieken en rubber. er is in ieder geval geen duidelijk verschil tussen 1 en 2, zoals dat bij natuurkunde en wiskunde wel het geval is.
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 16:03
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 06-03-2004 @ 15:21:

En van 'beter scheikunde 1' kunnen doen als je sk 2 ook doet, heb ik nog nooit gehoord.
Tsja dat zegt mijn lerares.. Maar die zegt wel vaker rare dingen vandaar dat ik t ff hier vraag.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 16:07
Verwijderd
Ik heb zelf alleen sk 1 dus kan er niet goed over oordelen, maar wat ik van vrienden hoor is het een beetje meer ( 1 uur in de week extra). Ze ervaren het niet echt als lastiger. Je moet het vooral zien als een uitbreiding van de hoeveelheid stof maar niet dat het per definitie moeilijker is.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 16:20
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Volgens mij zit het zo:
Voor scheikunde 1 heb je te weinig tijd
en voor scheikunde 2 heb je teveel tijd, dus dat helpt wel een beetje.

Scheikunde 2 is ook niet echt moeilijk, je krijgt ook geen nieuwe onderwerpen. Het is gewoon een uitbreiding.

Natuurkunde 2 is wel een stuk moeilijker en je krijgt heel veel nieuwe onderwerpen die je bij natuurkunde 1 niet krijgt.

Daarom heb je meer kans om te slagen als je Nat12 hebt ipv Nat1 (volgens mijn scheikunde leraar)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 16:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb sk1 en sk2 en ik vind sk2 niet echt moeilijker dan sk1, het gaat alleen wat verder, meer gedetailleerd en je hebt nu vijf uur sk in de week ipv drie. Mijn leraar zegt idd ook dat als je sk2 hebt dat je sommige onderdelen van sk1 dan beter begrijpt en dat klopt ook wel omdat er bij sk1 vaak gezegd wordt 'dat iets zo is' maar de tijd is te beperkt om te behandelen 'waarom het zo is' en dat krijg je dan vaak bij sk2 dus het kan soms wel verhelderend werken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 16:31
Verwijderd
bij mij kan je geen sch2 kiezen. dan moet je gelijk NT gaan doen. is toch dom
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 17:13
Henkidu
Henkidu is offline
Ik dacht dat het verschil in scheikunde 1 en scheikunde 2 er in lag dat scheikunde 1 zich meer richt op biochemische problemen, ook op je eindxamen.

Scheikunde 2 gaat echter iets technischer in op de stof, die in de basis redelijk over een komt met scheikunde 2. Alleen bij scheikunde 2 ga je wat dieper er op in en krijg je wat meer (abstract-) theoretische onderwerpen, vaak met een technische invalshoek.
__________________
Sot et och op Lëtzebuergesch! | I can resist anything but temptation
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 18:07
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Henkidu schreef op 06-03-2004 @ 17:13:
Ik dacht dat het verschil in scheikunde 1 en scheikunde 2 er in lag dat scheikunde 1 zich meer richt op biochemische problemen, ook op je eindxamen.

Scheikunde 2 gaat echter iets technischer in op de stof, die in de basis redelijk over een komt met scheikunde 2. Alleen bij scheikunde 2 ga je wat dieper er op in en krijg je wat meer (abstract-) theoretische onderwerpen, vaak met een technische invalshoek.
Hmm, op zich is dat abstract-theoretische geen probleem, k hou er alleen niet van als iets te technisch is.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 18:24
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 06-03-2004 @ 16:31:
bij mij kan je geen sch2 kiezen. dan moet je gelijk NT gaan doen. is toch dom
Ik heb N&G gedaan met scheikunde 2, ik ben verder niet zo goed in natuurkunde en wiskunde dus daarvan heb ik allebei alleen 1 gedaan, maar ik heb nu met mijn studie al wel veel voordeel van sk2, niet zo dom dus..
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 20:04
Verwijderd
Met sk2 ga je ook weer in op stof die je al gehad hebt. Omdat je het eerst weer herhaald en daarna ermee verder werkt begrijp je het ook beter. Ik had vorig jaar een hoop gemist, nu we het met sk2 weer krijgen snap ik het tenminste
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 13:43
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
MieX schreef op 06-03-2004 @ 18:24:
Ik heb N&G gedaan met scheikunde 2, ik ben verder niet zo goed in natuurkunde en wiskunde dus daarvan heb ik allebei alleen 1 gedaan, maar ik heb nu met mijn studie al wel veel voordeel van sk2, niet zo dom dus..
welke studie dan als ik vragen mag..
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 14:42
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 07-03-2004 @ 13:43:
welke studie dan als ik vragen mag..
Farmacie (staat ook bij mn info )
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 15:05
Verwijderd
op onze school maakt het volgens mij weinig uit. Schei 2 krijgt meestal een strengere beoordeling van toetsen en PO's. En tja een beetje dieper op de stof ingaan hoort erbij. Maar er zijn geen hele grote verschillen zoals die wel zijn bij nat, wisk B en Bio
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2005 Algemeen klaagtopic
tinkebel
79 24-05-2005 19:03
Huiswerkvragen: Exacte vakken scheikunde, aantal vragen
INSPI
3 14-09-2004 18:05
Huiswerkvragen: Exacte vakken Scheikunde 2 moeilijk?
Mooney
14 03-11-2003 23:49
Eindexamens 2003 [Scheikunde] Wat vonden jullie ervan?
Snufje
74 21-05-2003 10:44
Algemene schoolzaken Scheikunde 2
AlCoHoLLiC
4 30-08-2002 22:57
Huiswerkvragen: Exacte vakken Waarom krijgen we wiskunde(2), scheikunde(2), natuurkunde(2)?
8 03-10-2001 19:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38.