Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2006, 10:23
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
Tom schreef op 31-10-2006 @ 18:40 :
Gelukkig maar.
p.s. er is geen zak aan, in een oude Mini is 140 spannender.
Ik vind 160 GPS-kilometers anders nog best goed te doen. Beetje herrie vanwege gebrek aan geluidsisolatie, dat wel. Maar een mini rijdt dan echt nog lang niet instabiel (ik vraag me af of er een snelheid is waarbij een mini wel instabiel raakt). Alleen jammer dat een standaard 1275cc gewoon niet harder kan op vlakke weg, te weinig vermogen want ik draai dan pas ongeveer 4700/4800 rpm (max in de derde versnelling is 6100 rpm, bij ca 140 km/u op de GPS).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2006, 13:18
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Balance schreef op 01-11-2006 @ 00:08 :
In Duitsland kan je het rijden ja, maar het lijkt me daar alsnog geen normale snelheid. Simpelweg omdat zat auto's het niet eens halen en verder omdat het vaak helemaal niet kan.
de autobahn is breed he, en heeft meerdere banen. op de linkerbaan is 200+ geen ongebruikelijke snelheid.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 18:08
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Citaat:
Ivo schreef op 01-11-2006 @ 11:23 :
Ik vind 160 GPS-kilometers anders nog best goed te doen. Beetje herrie vanwege gebrek aan geluidsisolatie, dat wel. Maar een mini rijdt dan echt nog lang niet instabiel (ik vraag me af of er een snelheid is waarbij een mini wel instabiel raakt). Alleen jammer dat een standaard 1275cc gewoon niet harder kan op vlakke weg, te weinig vermogen want ik draai dan pas ongeveer 4700/4800 rpm (max in de derde versnelling is 6100 rpm, bij ca 140 km/u op de GPS).
Het was ook maar even om een vergelijking te maken
Mini is sowieso gaaf.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 18:31
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-11-2006 @ 14:18 :
de autobahn is breed he, en heeft meerdere banen. op de linkerbaan is 200+ geen ongebruikelijke snelheid.
Met tweehonderd op de linkerbaan moet je nog regelmatig naar rechts omdat er iemand voorbij wil
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 11:20
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Nog even een vraagje hierover: gister zat ik met een collega en die rijdt altijd dezelfde kant op als ik. Maar altijd rij ik veel harder dan zij, vooral op de snelweg is dat goed te zien. Binnen de kortste keren is ze uit mijn zicht verdwenen.

Nou rij ik daar 132 km/u op m'n kilometerteller wat volgens de TomTom precies 120 km/u is.
Zij rijdt daar volgens haar ook precies 120 km/u en ze zegt dat ze al eens boetes heeft gehad als ze harder reed, dus dat ze echt zeker weet dat ze 120 km/u rijdt.

Het verhaal van een van ons klopt niet..
Nu vraag ik me af: kan de TomTom hier een foute berekening hebben gemaakt en kan ik daadwerkelijk te snel rijden? Of is het toch wel redelijk betrouwbaar als ik op deze manier 120 km/u denk te rijden?


Op de weg naar m'n werk toe staat een bord dat je snelheid meet en bij 58 op m'n kilometerteller rij ik 50 op dat bord, dus dat m'n teller een behoorlijke afwijking heeft lijkt toch wel te kloppen..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 15:52
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Je kunt niet een keer je TomTom uitlenen?

Ik zou denken dat zo'n ding het wel doet, GPS is erg betrouwbaar.
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 18:20
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-12-2006 @ 12:20 :
[B]Nou rij ik daar 132 km/u op m'n kilometerteller wat volgens de TomTom precies 120 km/u is.
Zij rijdt daar volgens haar ook precies 120 km/u en ze zegt dat ze al eens boetes heeft gehad als ze harder reed, dus dat ze echt zeker weet dat ze 120 km/u rijdt.
Jouw kilometerteller heeft een aardige afwijking (die van TomTom klopt meestal behoorlijk). En haar kilometerteller heeft weinig afwijking. Lijkt me?
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 00:48
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Heheheh, met de oude Land Rover rijden wij altijd op "geschatte snelheid". De naald van de km teller stuitert alle kanten op. Op de snelweg rijden we altijd "ergens tussen de 80 en 110". Heerlijk gewoon, versleten jaren '60 techniek!
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 15:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Tom schreef op 14-12-2006 @ 19:20 :
Jouw kilometerteller heeft een aardige afwijking (die van TomTom klopt meestal behoorlijk). En haar kilometerteller heeft weinig afwijking. Lijkt me?
Maar hoe kan het dan dat ik zo verschrikkelijk veel harder rijd dan zij, als we beiden 120 km/u denken te rijden?

@Miracle: het is niet echt MIJN TomTom, dus uitlenen gaat niet nee
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 15:50
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Balance schreef op 14-12-2006 @ 12:20 :
Nou rij ik daar 132 km/u op m'n kilometerteller wat volgens de TomTom precies 120 km/u is.
verreweg de meeste autofabrikanten ontwerpen de snelheidsmeter zó, dat er 10% teveel wordt aangegeven. Eigenlijk zou je dit geen afwijking moeten noemen.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.