Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2005, 10:46
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
NS weert reizigers bij roltrappen

Uitgegeven: 9 december 2005 10:02

UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen weren op een aantal stations reizigers bij de roltrappen. Te veel mensen blijven bij de roltrappen staan en maken daardoor gebruik van slechts één treindeur. Het in- en uitstappen duurt daarom te lang, vindt de NS.

zie voor het complete artikel: www.nu.nl
-------------------------------------------------------------------------

zie het voor je: je staat op schiphol te wachten op een trein. Er wordt omgeroepen dat alle reizigers wordt verzocht om zich over het perron te verspreiden. Je denkt, ik doe eens sociaal en loopt tien tot twintig meter naar recht omdat daar haast niemand staat. De trein komt binnen, een trein van slechts een treinstel. En alle mensen die zich net hebben verspreid lopen chagerijnig terug naar de plaats waar ze zojuist stonden om toch maar in te stappen. Dit werkt niet mensen!!!
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2005, 11:14
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Bij ons zijn geen roltrappen op het station.

Het is wel logisch hoor, maar dan moeten ze idd beter aangeven waar de trein stopt! Ik sta altijd helemaal achteraan, omdat het daar rustiger is en je dan meer kans hebt op een zitplaats. Alleen, soms heb je van die scheit-machinisten die veel te ver doorrijden en dan moet ik alsnog terug lopen en moet ik staan.
__________________
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 12:14
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Pfff wat een kut actie
Ik ben sowieso in staat die hele NS te boycotten.. Mijn trein komt standaard 15 minuten te laat waardoor ik mijn aansluiting mis. Ik ben altijd genoodzaakt een trein eerder te nemen. Eergisteren heb ik een hele tijd op het station moeten staan voordat er een trein kwam die naar Zwolle reed 2 treinen vielen uit en 1 had een vertraging..
Laat de NS eerst hun technische zaken maar eens op orde hebben alvorens ze weer nieuwe dingen gaan verzinnen. (Die daarbij ook weer irritaties oproepen).
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 12:19
Joenes
Avatar van Joenes
Joenes is offline
In Tilburg zie je idd vaak de mensen vaak rondom de roltrap wachten om in te stappen. Zelf loop ik ook zover mogelijk door waardoor er meestal og wel een zitplekje is. Dus laat de NS er maar niets aan veranderen, anders ben ik mijn plekje kwijt
__________________
Elke minuut die je je drukt maakt over het verleden gaat af van je toekomst
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 12:31
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je moet de bankjes gewoon verder wegzetten van de roltrappen, dan lopen mensen automatisch wat verder door. Ik loop ook altijd weg van de trappen, logisch, want ik wil zitten
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 12:41
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Als ik in Eindhoven wat verder loop, stopt de trein in Utrecht bij de roltrappen. Alleen werkt dat niet bij alle treinen natuurlijk, soms stopt hij kei vroeg en moet je alsnog lopen.

Ach, ik snap wel wat ze bedoelen, maar zo lang duurt dat in- en uitstappen helemaal niet, toch?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 12:45
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 09-12-2005 @ 13:41 :
Ach, ik snap wel wat ze bedoelen, maar zo lang duurt dat in- en uitstappen helemaal niet, toch?
Wel als iedereen zich bij hetzelfde rijtuig door één deur probeert te wringen, omdat ze te belazerd zijn om een stukje door te lopen
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 12:48
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
M@rco schreef op 09-12-2005 @ 13:45 :
Wel als iedereen zich bij hetzelfde rijtuig door één deur probeert te wringen, omdat ze te belazerd zijn om een stukje door te lopen
Ja, dat snap ik Maar gebeurt dat ooit? Meestal lopen er dan toch ook nog wel wat mensen door en zo?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 12:53
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
M@rco schreef op 09-12-2005 @ 13:45 :
Wel als iedereen zich bij hetzelfde rijtuig door één deur probeert te wringen, omdat ze te belazerd zijn om een stukje door te lopen
Dat gebeurt bijna nooit
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 15:07
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ach ja, je moet ook instappen op plaatsen waar je van te voren weet dat je snel kunt instappen en waar je dus groot kans hebt dat je kunt zitten (bijvoorbeeld helemaal voorin of de eerste klas).
De meeste mensen weten niet precies waar het het minst druk is om in te stappen of zijn te lui om naar die plaatsen te lopen. Tja, zo krijg je die opstoppingen voor roltrappen en winkeltjes. Maar ik vind het niet echt irritant dus ja...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 16:06
SaisPas
Avatar van SaisPas
SaisPas is offline
Ik loop sowieso altijd op het station altijd al helemaal naar achteren, omdat ik op het station van bestemming dan zo dicht mogelijk bij de bussen zit.
__________________
Three Swiss switched witches watch three Swiss Swatch watch switches. Which Swiss switched witch watches which Swiss Swatch watch switch?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 19:37
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Ik maak sowieso geen gebruik van de roltrap.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 20:44
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 09-12-2005 @ 13:48 :
Ja, dat snap ik Maar gebeurt dat ooit? Meestal lopen er dan toch ook nog wel wat mensen door en zo?
Je zou er voor de grap eens op moeten letten. Ik had gister nog een mooie in Breda: intercity naar Den Haag met getrokken rijtuigen: bij deur een staat een rij van een man of 10, bij deur 2, 2 meter verderop, staat niemand
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 21:02
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Quantes schreef op 09-12-2005 @ 21:44 :
Je zou er voor de grap eens op moeten letten. Ik had gister nog een mooie in Breda: intercity naar Den Haag met getrokken rijtuigen: bij deur een staat een rij van een man of 10, bij deur 2, 2 meter verderop, staat niemand
Schitterend inderdaad, die trein heb ik vrijwel dagelijks.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 21:11
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Als je wat verder doorloopt, heb je ook meer kans op een zitplek.

Het lijkt er ook op dat mensen niet durven in te stappen in een 1e klas coupé. Het is alsof ze denken: 'Oh, shit, dit is eerste klas! Daar mag ik niet zijn met mijn tweedeklaskaartje. En daar mag ik zeker ook niet doorheen lopen!' en vervolgens keren ze zich op, terwijl ze ook door kunnen lopen..
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 22:31
PV
PV is offline
Ik ga altijd daar staan waar ik vervolgens het dichtst bij mijn volgende bestemming ben, of dat nu een andere trein is, de bushalte of de uitgang van het station. En als dat nou toevallig in het midden bij de roltrappen is heeft de NS pech.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 23:15
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
God ja, nog even. De passagiers zijn zeker ook schuldig aan al die vertragingen van de NS, doordat ze te langzaam in- en uitstappen?

Oh, misschien moeten ze ouderen ook maar verbieden met de trein te reizen. Dat duurt wel lang hoor, als een kreupele tachtigjarige zich uit een trein probeert te hijsen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 04:20
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 10-12-2005 @ 00:15 :
God ja, nog even. De passagiers zijn zeker ook schuldig aan al die vertragingen van de NS, doordat ze te langzaam in- en uitstappen?

Oh, misschien moeten ze ouderen ook maar verbieden met de trein te reizen. Dat duurt wel lang hoor, als een kreupele tachtigjarige zich uit een trein probeert te hijsen.
Doordat mensen zich niet goed verspreiden, ontstaan wel degelijk vertragingen. In Roosendaal en Breda wordt sinds enige tijd in de spits ook omgeroepen: U wordt verzocht verspreidt over de trein in te stappen. Dat werkt wel goed, ze staan nu tenminste echt verspreidt. Maar als het allemaal op een kluitje staat, heeft dat wel degelijk invloed op de punctualiteit, en indirect ook oo de klanttevrednheid, omdat in het midden van de trein geen zitplaatsen meer zijn, en achterin nog wel.

Vandaar dat ik altijd lekker helemaal achterin ga zitten, lekker rustig tenminste.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-12-2005, 10:09
SaisPas
Avatar van SaisPas
SaisPas is offline
Maar, ze kunnen in de dienstregeling toch ook een minuut extra incalculeren voor in en uitstappen als blijkt dat dat te langzaam gaat. Dan kan de trein iets langer op stations wachten. De nieuwe dienstregeling gaat toch morgen in.

En ja, dan duurt je reis ook iets langer, maar ben je wel zekerder dat hij op tijd rijdt.
__________________
Three Swiss switched witches watch three Swiss Swatch watch switches. Which Swiss switched witch watches which Swiss Swatch watch switch?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 11:32
PV
PV is offline
Citaat:
Quantes schreef op 10-12-2005 @ 05:20 :
Vandaar dat ik altijd lekker helemaal achterin ga zitten, lekker rustig tenminste.
En dan als je uitstapt 3 minuten er over doen om van het perron af te raken zodat je je aansluitende bus mist en een uur in de kou moet zitten, nee dankje
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 11:51
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Quantes schreef op 09-12-2005 @ 21:44 :
Je zou er voor de grap eens op moeten letten. Ik had gister nog een mooie in Breda: intercity naar Den Haag met getrokken rijtuigen: bij deur een staat een rij van een man of 10, bij deur 2, 2 meter verderop, staat niemand
Mja, bij mijn treinen valt dat eigenlijk altijd wel mee... Daar staan bij elke deur zo´n vijftien mensen te wachten
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 14:40
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Wat ik bloedirritant vind zijn die provincialen die stil blijven staan aan de linkerkant van een een roltrap. Dan moet ik ze met mijn immer grote haast voorbij via de trap. Die trap is daarentegen voor dat soort mensen dat niet aan tijdsdruk gebonden is.
Eveneens heb je dat veel mensen niet begrijpen dat je, bij grote drukte, verder kunt doorlopen in de gangen, opdat de balkons ontlast worden. Daarnaast heb je er die niet uit durven te stappen om ruimte te maken voor in- en uitstappers, omdat ze bang zijn om achter te worden gelaten op het perron. Nee, liever proppen zij zich tussen in het hoekje naast de deur...
Ohja, op Den Haag CS mag ter hoogte van het zevende rijtuig een loopbrug komen over alle sporen, zodat niet iedereen naar het eind door moet lopen om over te stappen. dit resulteerd namelijk in vroegkomers die het begin van elke trein voor bezetten, terwijl de laatkomers nog verder moeten doorlopen naar de voorkant van de trein.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 15:30
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
SaisPas schreef op 10-12-2005 @ 11:09 :
Maar, ze kunnen in de dienstregeling toch ook een minuut extra incalculeren voor in en uitstappen als blijkt dat dat te langzaam gaat. Dan kan de trein iets langer op stations wachten. De nieuwe dienstregeling gaat toch morgen in.

En ja, dan duurt je reis ook iets langer, maar ben je wel zekerder dat hij op tijd rijdt.
Je kunt je niet voorstellen hoe complex dat ligt, een minuutje extra om het wat makkelijker te maken voor in- en uitstappen kan gewoon niet, daar is het spoorwegnet in ons land te druk bereden voor. Voorbeeldje uit de praktijk:

trein Den Haag-Venlo komt aan in Breda. Het is spits en er moet behoorlijk wat volk uit. De trein is al een minuutje te laat omdat er een langzaam rijdende goederentrein voorzat op de Moerdijkbrug. Uiteindelijk vertrekt de trein 2 minuten na de oorspronkelijke vertrektijd. De trein van Roosendaal naar Zwolle staat al een paar minuten te wachten in Breda en gaat direct achter de trein naar Venlo aan richting Tilburg en Den Bosch. Deze trein loop nu dus ook 2 minuten vertraging op, wat in Den Bosch tot problemen leidt met het voor laten gaan vnan de stoptrein naar Deurne en het (nu ongeveer gelijktijdig) vertrek van de intercity Maastricht - Haarlem. IC's gaan voor sneltreinen, dus de sneltrein loop nu tegen vijf minuten vertraging aan te hikken.

Sneeuwbaleffect kortom.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 15:31
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
PV schreef op 10-12-2005 @ 12:32 :
En dan als je uitstapt 3 minuten er over doen om van het perron af te raken zodat je je aansluitende bus mist en een uur in de kou moet zitten, nee dankje
Als ik in Bergen op Zoom helemaal achterin instap, kom ik in Roosendaal goed uit voor de trein naar Zwolle, kan rechtover steken, kom dan in Nijmegen weer netjes bij de trap uit. Op de terygweg hetzelfde.

Maar dat verschilt natuurlijk enorm...
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 20:26
Verwijderd
Als de NS dan ook meer treinstellen aan elkaar koppelt, zodat deze ook mooi evenredig over het perron verdeelt zijn, lijkt me het een erg mooi plan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2005, 20:57
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
SaisPas schreef op 10-12-2005 @ 11:09 :
Maar, ze kunnen in de dienstregeling toch ook een minuut extra incalculeren voor in en uitstappen als blijkt dat dat te langzaam gaat. Dan kan de trein iets langer op stations wachten. De nieuwe dienstregeling gaat toch morgen in.

En ja, dan duurt je reis ook iets langer, maar ben je wel zekerder dat hij op tijd rijdt.
Eén minuut kost ontzettend veel geld. Dat is meer dan je denkt.

Door iets aan de verkeerssituatie te veranderen op een kruispunt (elke bus hoeft nu twintig seconde minder te wachten) nabij het busstation in Breda, scheelt dat de BBA op jaarbasis twintig miljoen euro. Voor de spoorwegen geldt precies hetzelfde.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 10-12-2005, 20:59
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 10-12-2005 @ 21:26 :
Als de NS dan ook meer treinstellen aan elkaar koppelt, zodat deze ook mooi evenredig over het perron verdeelt zijn, lijkt me het een erg mooi plan
Als het goed is, is de capaciteit van de treinstellen op de intensiteit berekend. Vaak is dit zo (IC Venlo/Eindhoven - Den Haag Centraal bijvoorbeeld) en daar kan men dus best verspreid in- en uitstappen. Op een minder belangrijk traject is de intensiteit veel kleiner en heeft het absoluut geen nut om meer treinstellen in te zetten?
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 08:24
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 10-12-2005 @ 21:26 :
Als de NS dan ook meer treinstellen aan elkaar koppelt, zodat deze ook mooi evenredig over het perron verdeelt zijn, lijkt me het een erg mooi plan
Je zit met de peroonlengte. En meestal is bij de planning van de hoeveelheid bakken rekening gehouden met reizigersaantallen en zo. Die gegevene komen allemaal van die 'mensen in de rode jas.' Op minder drukke trajecten (Ede-Wageningen - Amersfoort bijvoorbeeld) heeft het geen zin extra bakken in te zetten, dat kost alleen maar meer geld voor onderhoud en stroom.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 09:33
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 10-12-2005 @ 21:59 :
Als het goed is, is de capaciteit van de treinstellen op de intensiteit berekend. Vaak is dit zo (IC Venlo/Eindhoven - Den Haag Centraal bijvoorbeeld) en daar kan men dus best verspreid in- en uitstappen. Op een minder belangrijk traject is de intensiteit veel kleiner en heeft het absoluut geen nut om meer treinstellen in te zetten?
Ja, ik zat ook al te denken... De trein van Eindhoven naar Utrecht om 9.27 is heel kort, maar nog steeds altijd superrustig. Beetje onzin om die trein dan langer te maken
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 09:42
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Quantes schreef op 10-12-2005 @ 16:30 :
Sneeuwbaleffect kortom.
En dan heb je natuurlijk ook nog de routes met maar één spoor, waar de treinen elkaar op het station moeten passeren.
__________________
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 09:53
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Miracle schreef op 11-12-2005 @ 10:42 :
En dan heb je natuurlijk ook nog de routes met maar één spoor, waar de treinen elkaar op het station moeten passeren.
Almelo - Zwolle bijvoorbeeld. Maar dat wordt dubbelsporig he, en er komt ook bovenleiding...
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 10:26
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Quantes schreef op 11-12-2005 @ 10:53 :
Almelo - Zwolle bijvoorbeeld. Maar dat wordt dubbelsporig he, en er komt ook bovenleiding...
Wanneer? Gaan er dan ook andere treinen rijden, dan die buffels of?
En Zutphen - Oldenzaal?
__________________
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 10:35
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Miracle schreef op 11-12-2005 @ 11:26 :
Wanneer? Gaan er dan ook andere treinen rijden, dan die buffels of?
En Zutphen - Oldenzaal?
Zutphen - Oldenzaal weet ik niet. Op welke termijn dat gaat gebeuren weet ik niet, maar dan zullen er waarschijnlijk wel Sprinters op komen te rijden, want Mat '64 gaat er op middelange termijn ook uit. Ze gaan die lijbn electrificeren voor de HSl he, die gaat dan waarschijnlijk via de Hanzelijn, zo over Kampen en zo naar Amsterdam. Dus dan wordt Zwolle - Kampen ook geelectrificeerd...
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 11:09
Verwijderd
Citaat:
TheRedArrow schreef op 10-12-2005 @ 21:59 :
Als het goed is, is de capaciteit van de treinstellen op de intensiteit berekend. Vaak is dit zo (IC Venlo/Eindhoven - Den Haag Centraal bijvoorbeeld) en daar kan men dus best verspreid in- en uitstappen. Op een minder belangrijk traject is de intensiteit veel kleiner en heeft het absoluut geen nut om meer treinstellen in te zetten?
Uiteraard, maar hoe kan je dan wel spreiding van mensen verwachtten over het perron?
Kijk als je spreiding over het perron wil, dan moet je zorgen dat de instapmogelijkheden zich ook dusdanig over het perron verspreiden. Als er dan vervolgens zo'n rijdende coupe aankomt is het onzinnig om spreiding over het perron te verwachten.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 12:36
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Miracle schreef op 11-12-2005 @ 11:26 :
Wanneer? Gaan er dan ook andere treinen rijden, dan die buffels of?
En Zutphen - Oldenzaal?
Zutphen - Oldenzaal lijkt mij niet, dat is aanbesteed aan Syntus en is op die ene lijn niet echt belangrijk. Weinig te maken met 'sneeuwbaleffecten'.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 12:39
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Quantes schreef op 11-12-2005 @ 11:35 :
Zutphen - Oldenzaal weet ik niet. Op welke termijn dat gaat gebeuren weet ik niet, maar dan zullen er waarschijnlijk wel Sprinters op komen te rijden, want Mat '64 gaat er op middelange termijn ook uit. Ze gaan die lijbn electrificeren voor de HSl he, die gaat dan waarschijnlijk via de Hanzelijn, zo over Kampen en zo naar Amsterdam. Dus dan wordt Zwolle - Kampen ook geelectrificeerd...


Bedoel je voor de HSL Oost? Dat is toch onzin? Die blijft echt wel via Utrecht en Arnhem lopen. Of bedoel je voor een nieuwe HSL? Dat duurt dan nog wel >tien jaar.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-12-2005, 12:40
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 11-12-2005 @ 12:09 :
Uiteraard, maar hoe kan je dan wel spreiding van mensen verwachtten over het perron?
Kijk als je spreiding over het perron wil, dan moet je zorgen dat de instapmogelijkheden zich ook dusdanig over het perron verspreiden. Als er dan vervolgens zo'n rijdende coupe aankomt is het onzinnig om spreiding over het perron te verwachten.
Klopt, in Breda is het dan ook geen onzin, want wanneer het daar wordt omgeroepen is zelfs Roosendaal - Zwolle (vv) zes bakken.

En de meeste mensen weten wel hoelang de trein is. Zij nemen elke dag dezelfde trein, die elke dag dezelfde lengte heeft.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 19:07
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 11-12-2005 @ 13:40 :
En de meeste mensen weten wel hoelang de trein is. Zij nemen elke dag dezelfde trein, die elke dag dezelfde lengte heeft.
Dat is niet helemaal waar. Ik reis vaak met de 1900/2500 en soms staan er elf bakken ICK voor je neus, soms een IRM-6 (in de spits vaak 2 x IRM-6) en weer andere keren moet je het doen met een zielig IRM-viertje. Zit niet altijd een regelmaat in.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 19:22
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Dat 'zielige' vier bakkige (V)IRM-pje is dan waarschijnlijk omdat er geen ander treinstel beschikbaar is (door uitval bijvoorbeeld).

En 2*6 is bijna hetzelfde als 11*ICK. In ieder geval kan je zelfs bij een viertje een stukje van de (rol)trappen weglopen.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 20:06
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Nee, dat komt doordat ze een aantal zesjes hebben ingekort tot viertjes en die vervolgens heel handig in dezelfde omloop hebben laten rijden. Maar goed, mijn punt is dus dat je niet altijd van tevoren kunt weten wat voor materieel er aankomt/hoe lang de trein is.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 04:33
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 11-12-2005 @ 13:39 :


Bedoel je voor de HSL Oost? Dat is toch onzin? Die blijft echt wel via Utrecht en Arnhem lopen. Of bedoel je voor een nieuwe HSL? Dat duurt dan nog wel >tien jaar.
Dit is enkel wat ik ook maar weer verneem...
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 17:35
Megadeth
Avatar van Megadeth
Megadeth is offline
Wat ik altijd doe is: Als er mensen bij de 2de klas deur staan te wachten tot alle mensen uit de trein gestapt zijn ga ik gewoon via de 1ste klas deur naar binnen, ga naar het deel waar ik normaal in zou stappen, wacht tot iedereen eruit is en ben als eerste een lege coupé binnen.

Succes gegarandeerd Als je haast hebt en er zijn van die lui die traag lopen / stilstaan beuk ik ze altijd aan de kant met m'n dikke koffer.. sorry hoor maar niet iedereen wil z'n aansluiting missen.
__________________
What you put me through, fucking wooptiedoo.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 20:09
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Quantes schreef op 12-12-2005 @ 05:33 :
Dit is enkel wat ik ook maar weer verneem...
Van waar wordt dat vernomen dan?
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 22:23
IDT
IDT is offline
In Arnhem is dat probleem echt erg, zeker bij de sneltrein naar Zwolle op spoor 3 / 4.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 15:29
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Vooral omdat je in Arnhem maar 'één' echte in- en uitgang hebt en die is aan het begin van het perron gelegen.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 16:52
PV
PV is offline
Citaat:
Megadeth schreef op 12-12-2005 @ 18:35 :
Wat ik altijd doe is: Als er mensen bij de 2de klas deur staan te wachten tot alle mensen uit de trein gestapt zijn ga ik gewoon via de 1ste klas deur naar binnen, ga naar het deel waar ik normaal in zou stappen, wacht tot iedereen eruit is en ben als eerste een lege coupé binnen.
Ik heb zó'n hekel aan mensen die dat doen Krijg je daar ook nog eens een verstopping.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2005, 18:34
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
TheRedArrow schreef op 12-12-2005 @ 21:09 :
Van waar wordt dat vernomen dan?
Somda en Opeenshadikhet
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 18:29
TheRedArrow
Avatar van TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
PV schreef op 13-12-2005 @ 17:52 :
Ik heb zó'n hekel aan mensen die dat doen Krijg je daar ook nog eens een verstopping.
Dat is niet helemaal waar, want bij (bijvoorbeeld) ICK is de laatste persoon nog bezig met uitstappen (via de tweede klas deur), maar is er al ruimte gemaakt voor de mensen die uit de tussendeur het rijtuig in willen lopen.
__________________
"25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.