Oud 19-01-2005, 15:07
libaneesje
Avatar van libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 19-01-2005 @ 15:01 :
Het verbaast me trouwens dat waneer een allochtoon wat verkeerds doet het meteen moord en brand is , maar wanneer een allochtoon iets goeds doet het akelig stil is.
eindelijk iemand die het begrijpt!
Advertentie
Oud 19-01-2005, 15:08
Verwijderd
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:03 :
Mohammed b. was ook een van die hbo-gediplomeerde gevallen..kijk wat er van hem is geworden!! zulke mensen zitten thuis hebben niets te doen, boos op de nederlandse samenlevind en dan worden ze gehersenspoeld iets anders te doen.... en als het discriminatie alleen maar toeneemt dan is het jullie taak te voorzorgen dat het NIET toeneemt!
Het is mede de taak van de allochtone gemeenschap zelf om zijn jongeren in te peperen dat hoe teleurgesteld je ook in de Nederlandse samenleving bent, je niet zomaar een wapen pakt en iemand neerlegt. Tevens is het hun taak degenen die Mohammed B. hebben gehersenspoeld en tot een willoos werktuig hebben gemaakt, uit hun gemeenschap te bannen.
Oud 19-01-2005, 15:12
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:07 :
eindelijk iemand die het begrijpt!

Nee, dat is dan iemand die gewoon doet wat van iemand verwacht mag worden. Moeten we dat dan breeduit in de krant zetten? Er staat toch ook geen goeds van autochtonen in de krant.

Het slechte komt in het nieuws, het goede niet. Dat is nou eenmaal zo.
Oud 19-01-2005, 15:12
PierdeRegenworm
Avatar van PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:03 :
Mohammed b. was ook een van die hbo-gediplomeerde gevallen..kijk wat er van hem is geworden!! zulke mensen zitten thuis hebben niets te doen, boos op de nederlandse samenlevind en dan worden ze gehersenspoeld iets anders te doen.... en als het discriminatie alleen maar toeneemt dan is het jullie taak te voorzorgen dat het NIET toeneemt!
Als je niks te doen hebt, ga je maar werk zoeken. Doet moet jij, dat moet ik, dat moet iedereen. Ook al lukt het in begin niet, het is een kwestie van knokken. Dacht dat het de autochtone Nederlander het aan komt waaien? Dat denk ik niet.

De persoon zelf is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen gedrag. Dus als zich niet crimineel gedragen, zullen ze ook eerder geaccepteerd worden.
Oud 19-01-2005, 15:12
libaneesje
Avatar van libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-01-2005 @ 15:08 :
Het is mede de taak van de allochtone gemeenschap zelf om zijn jongeren in te peperen dat hoe teleurgesteld je ook in de Nederlandse samenleving bent, je niet zomaar een wapen pakt en iemand neerlegt. Tevens is het hun taak degenen die Mohammed B. hebben gehersenspoeld en tot een willoos werktuig hebben gemaakt, uit hun gemeenschap te bannen.

kijk dit snap ik niet! waarom is het ineens dan de taak van de allochtonen?? we leven toch in de Nederlandse samenleving! hier krijg je weer het wij-zij effect... Slecht hoor.!!
Oud 19-01-2005, 15:16
libaneesje
Avatar van libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 19-01-2005 @ 15:12 :
Als je niks te doen hebt, ga je maar werk zoeken. Doet moet jij, dat moet ik, dat moet iedereen. Ook al lukt het in begin niet, het is een kwestie van knokken. Dacht dat het de autochtone Nederlander het aan komt waaien? Dat denk ik niet.

De persoon zelf is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen gedrag. Dus als zich niet crimineel gedragen, zullen ze ook eerder geaccepteerd worden.
dus jij beweerd dat een allochtoon net zoveel kansen heeft dan een autochtoon?? je hebt het programma van netwerk een aantal maanden terug niet gezien waarin te zien was dat een marokkaanse jongen met een Nederlandse naam wel uitgenodigd was en met zijn echte naam niet , terwijl het brief helemaal hetzelfde was alleen dus de naam...leg dit maar eens uit...
Oud 19-01-2005, 15:17
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:12 :
kijk dit snap ik niet! waarom is het ineens dan de taak van de allochtonen?? we leven toch in de Nederlandse samenleving! hier krijg je weer het wij-zij effect... Slecht hoor.!!
Dat wordt door ons allemaal gecreeerd, ook jij doet aan schuldafschuiving.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Oud 19-01-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:12 :
kijk dit snap ik niet! waarom is het ineens dan de taak van de allochtonen?? we leven toch in de Nederlandse samenleving! hier krijg je weer het wij-zij effect... Slecht hoor.!!
Het is mede de taak van de allochtonen uit welker gemeenschap de dader komt. Zoals de opvoeding van kinderen bij hun ouders ligt, ligt de naleving van de Nederlandse wetten voor een groot deel bij de allochtone gemeenschappen zelf. Een samenleving is namelijk niet een groot geheel, het zijn verschillende meer of minder autonome velden, die soms wel en soms niet in open verbinding staan met elkaar. Het is binnen elk veld de taak van de leiders daarin om die groep te sturen.

Ik vind zelf dat ik eigenlijk al vrij redelijk ben. Ik kan ook zeggen 'allochtonen moeten de Nederlandse strafwet naleven'. Punt. Maar blijkbaar hebben sommige allochtonen daar grote problemen mee, getuige het verhoudingsgewijs enorme aantal allochtonen in de criminaliteitscijfers.
Oud 19-01-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
PierdeRegenworm schreef op 19-01-2005 @ 15:12 :
Als je niks te doen hebt, ga je maar werk zoeken. Doet moet jij, dat moet ik, dat moet iedereen. Ook al lukt het in begin niet, het is een kwestie van knokken. Dacht dat het de autochtone Nederlander het aan komt waaien? Dat denk ik niet.

De persoon zelf is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen gedrag. Dus als zich niet crimineel gedragen, zullen ze ook eerder geaccepteerd worden.
Hoe lang kan je het volhouden??? Als je na 20 sollicitatie brieven nog geen antwoord terug krijgt, dan wordt je het onderhand wel zat. Een autochtoon hoeft zoveel brieven niet te schrijven. Die krijgt sneller antwoord.
Oud 19-01-2005, 15:18
libaneesje
Avatar van libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
Sithan schreef op 19-01-2005 @ 15:17 :
Dat wordt door ons allemaal gecreeerd, ook jij doet aan schuldafschuiving.
yeps blame me...makkelijk he!
Oud 19-01-2005, 15:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 14:59 :
voor het meerendeels wel ja...en plus vergeet niet de twee culturen waarin we moeten leven..en geloof me dat is knap lastig!
Dus mocht iemand mij benadelen dan is het terecht wanneer ik dat compenseer met crimineel gedrag?

Was jij het niet die eerder klaagde over 'voor eigen rechter spelen'?


Niet bepaald consistent...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-01-2005, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 19-01-2005 @ 15:18 :
Hoe lang kan je het volhouden??? Als je na 20 sollicitatie brieven nog geen antwoord terug krijgt, dan wordt je het onderhand wel zat. Een autochtoon hoeft zoveel brieven niet te schrijven. Die krijgt sneller antwoord.
Dat allochtonen vrij structureel gediscrimineerd worden bij sollicitaties moge bekend zijn. Dat dat geen excuus is om crimineel te worden ook.
Oud 19-01-2005, 15:19
Verwijderd
[QUOTE]juno schreef op 19-01-2005 @ 15:06 :
Citaat:
Het ligt aan hun status als allochtoon. Ze zijn vreemdeling in een vreemd land. Ze hebben een ander geloof dat hen leert dat ze de uitverkorenen zijn, maar merken dat hun omgeving daar geen boodschap aan heeft. Dat levert frustratie op. Verder zijn ze lui, dom, ongedisciplineerd en krijgen ze van huis uit geen begeleiding, de standaard oorzaken van jeugdcriminaliteit, voor allochtonen en autochtonen.

Het groepsgedrag, de andere grote oorzaak van criminaliteit onder jongeren, zit er bij hun cultuur heel sterk in. Marokkanen zijn geen individualisten, hun groep vrienden is heel belangrijk voor ze. Het leven speelt zich meer af op straat dan in huis, en dan sta je heel erg bloot aan de invloeden van een groep.
Dat leert de Islam ze dus echt niet in tegenstelling tot het jodendom wordt gaat het er juist van uit dat iedereen gelijk is en het erkend de joden en de christenen als mensen van het boek en erkend hun profeten, de islam leert dat er naar elke volk een profeet is gestuurd en hamert op het feit dat niemand iets van een ander op zich kan nemen. Je wordt als individue voor je zonden aangemerkt en je moet dus als zodanig van jezelf uit gaan.

Citaat:
De taalbarriere is ook al een factor die niet ontkend kan worden, evenals hun economische achterstandssituatie. Aan hun ouders hebben ze niks, die hebben geen of een heel lage opleiding. Dit zijn jongeren die er niet bijhoren, en de normen en waarden van een samenleving die jou blijkbaar niet hoeft, die neem je niet over. Tegen die samenleving ga je vechten, daar ga je net zo lief op een andere manier van profiteren. Iets jatten is een hele makkelijke manier op te krijgen wat je hebben wilt. En als je een hekel kunt kweken aan die samenleving vol met "anderen", dan kun je het zonder gewetenswroeging.
Veel van die reljongeren zijn hier juist geboren en getogen en spreken dan ook perfect nederlands. De tweede generatie komt echt niet in aanmerking voor de taalbarriere en al zijn ze velen laagopgeleid daar is de laatste tijd juist verandering ingekomen.

Je gaat aan het feit voorbij dat het meestal reljongeren zijn de meesten zijn amper de puberteit ontsproten, ze hebben vaak de gevolgen van hen daden nog niet door.

Ik vraag me af hoe je tot die conclusies komt?Heb je er onderzoek naar gedaan of uit je slechts je vage vermoedens?


Citaat:

Hun afkomst is niet as such de oorzaak, maar heeft hun afglijden in de criminaliteit wel bevorderd. Er zijn namelijk meer allochtonen die het goed doen in Nederland, dan criminelen. Maar de criminelen die er zijn, zijn het niet alleen geworen omdat ze van nature tot het kwade neigden, (lui en dom) maar ook omdat ze in de allochtonenproblematiek zaten.
Zo?en hoe zijn autochtonen criminelen zo geworden?!

Hun afkomst is zeker niet de oorzaak je kunt de oorzaak dan ook beter in hun sociale positie zoeken.
Oud 19-01-2005, 15:19
libaneesje
Avatar van libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 19-01-2005 @ 15:18 :
Hoe lang kan je het volhouden??? Als je na 20 sollicitatie brieven nog geen antwoord terug krijgt, dan wordt je het onderhand wel zat. Een autochtoon hoeft zoveel brieven niet te schrijven. Die krijgt sneller antwoord.
again een pluimpje
Oud 19-01-2005, 15:19
juno
Avatar van juno
juno is offline
Ikzelf ken alleen maar moslimjongens en meisjes die het goed doen op school, of gewoon werken. Natuurlijk lopen ze tegen discriminatie aan, maar dat hoort er nu eenmaal bij als je anders bent, en als je laat zien dat je gewoon een fatsoenlijk mens bent, is er niemand die moeilijk doet. Het is geen excuus om crimineel te worden.

Anders zijn is tot op bepaalde hoogte best acceptabel. Als je ergens een personeelsmaaltijd krijgt, hoef je heus niet verplicht varkensvlees te eten, daar houdt de kok al rekening mee, die zorgt voor een alternatief.

Maar een ober die in een restaurant geen alcohol of gerechten met varkensvlees wil serveren, ja, die vliegt eruit. Die gaat dan maar werken in een moslimrestaurant, maar een nederlandse werkgever heeft niets aan iemand die het werk niet wil doen..
Oud 19-01-2005, 15:19
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 19-01-2005 @ 15:06 :
Er moet ook eens aandacht komen voor de goede dingen die allochtonen doen. Ze mogen ook weleens een complimentje krijgen.
Dat doet me verdacht veel denken aan "positieve" discriminatie. De goede dingen die allochtonen doen mogen wel in het nieuws.
Maar van de autochtonen niet?
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 19-01-2005, 15:20
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-01-2005 @ 15:18 :
Het is mede de taak van de allochtonen uit welker gemeenschap de dader komt. Zoals de opvoeding van kinderen bij hun ouders ligt, ligt de naleving van de Nederlandse wetten voor een groot deel bij de allochtone gemeenschappen zelf. Een samenleving is namelijk niet een groot geheel, het zijn verschillende meer of minder autonome velden, die soms wel en soms niet in open verbinding staan met elkaar. Het is binnen elk veld de taak van de leiders daarin om die groep te sturen.

Ik vind zelf dat ik eigenlijk al vrij redelijk ben. Ik kan ook zeggen 'allochtonen moeten de Nederlandse strafwet naleven'. Punt. Maar blijkbaar hebben sommige allochtonen daar grote problemen mee, getuige het verhoudingsgewijs enorme aantal allochtonen in de criminaliteitscijfers.
je moest eens weten hoeveel autochtone Nederlanders problemen hebben met de nederlandse strafwet. Hooligans bijv. zijn geen allochtonen.
Oud 19-01-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 19-01-2005 @ 15:19 :
Dat doet me verdacht veel denken aan "positieve" discriminatie. De goede dingen die allochtonen doen mogen wel in het nieuws.
Maar van de autochtonen niet?
Wie heeft het hier over de media?
wat media betreft: ze mogen ook best wel de positieve kant belichten i.p.v zich vast te nagelen aan de slechte kant.
Oud 19-01-2005, 15:22
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-01-2005 @ 15:19 :
Dat allochtonen vrij structureel gediscrimineerd worden bij sollicitaties moge bekend zijn. Dat dat geen excuus is om crimineel te worden ook.
Juist
Oud 19-01-2005, 15:22
PierdeRegenworm
Avatar van PierdeRegenworm
PierdeRegenworm is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:16 :
dus jij beweerd dat een allochtoon net zoveel kansen heeft dan een autochtoon?? je hebt het programma van netwerk een aantal maanden terug niet gezien waarin te zien was dat een marokkaanse jongen met een Nederlandse naam wel uitgenodigd was en met zijn echte naam niet , terwijl het brief helemaal hetzelfde was alleen dus de naam...leg dit maar eens uit...
NEE, dat beweer ik helemaal niet. Ik geloof best dat het voor de allochtoon moeilijker is dan voor een autochtoon om een baantje te krijgen. Ik wil alleen er mee zeggen dat het voor autochtonen ook moeilijk kan zijn, en die moeten ook ervoor knokken.
Het is dus geen reden om de criminaliteit in te stappen.
Oud 19-01-2005, 15:22
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 19-01-2005 @ 15:18 :
Hoe lang kan je het volhouden??? Als je na 20 sollicitatie brieven nog geen antwoord terug krijgt, dan wordt je het onderhand wel zat. Een autochtoon hoeft zoveel brieven niet te schrijven. Die krijgt sneller antwoord.
Das waar een autochtoon wordt meestal direct aangenomen, en krijgen ook altijd sneller antwoord.
Maar is dat reden voor allochtoon om thuis te blijven, tasjes te gaan roven en gewapende overvallen te plegen, om vervolgens voor de rechter te zeggen dat het aan de Nederlands mentaliteit etc etc ligt. Jij bent zeker ook iemand die voor positieve discriminatie is?
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 19-01-2005, 15:23
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:16 :
dus jij beweerd dat een allochtoon net zoveel kansen heeft dan een autochtoon?? je hebt het programma van netwerk een aantal maanden terug niet gezien waarin te zien was dat een marokkaanse jongen met een Nederlandse naam wel uitgenodigd was en met zijn echte naam niet , terwijl het brief helemaal hetzelfde was alleen dus de naam...leg dit maar eens uit...
Hoe zou men reageren als iedere week in het nieuws kwam dat marokkaanse jeugd hielp bij het bouwen van een speeltuin, bij het doen van vrijwilligerswerk, etc...ipv het tegenhouden van ambulancepersoneel bij het verrichten van hun werkzaamheden....door al het negatieve nieuws houdt men dat in stand...en ja ook de media moet zich hier weten te gaan beheersen, want het is een kwestie van vertrouwen want ontbreekt bij de gemiddelde nederlander, wat veroorzaakt wordt door de toestromende massa negativiteit over deze criminele groep...

Gehandicapten zijn ook een gediscrimneerde groep vaak, vervallen zij in misdaad?
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Oud 19-01-2005, 15:23
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 19-01-2005 @ 15:21 :
Wie heeft het hier over de media?
wat media betreft: ze mogen ook best wel de positieve kant belichten i.p.v zich vast te nagelen aan de slechte kant.
Hoe wou je anders aandacht voor die goeie dingen krijgen dan?
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 19-01-2005, 15:25
libaneesje
Avatar van libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-01-2005 @ 15:19 :
Dus mocht iemand mij benadelen dan is het terecht wanneer ik dat compenseer met crimineel gedrag?

Was jij het niet die eerder klaagde over 'voor eigen rechter spelen'?


Niet bepaald consistent...
off-topic...maar als iemand je benaderd ja dan heb je het recht om je eigen te verdedigen..maar niet door iemand opzettelijk te doden..dat is heel wat anders!!
Oud 19-01-2005, 15:26
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:18 :
yeps blame me...makkelijk he!
Ik 'blame' ons allemaal, maar dat schijn je niet te willen zien..
Het wij gevoel wat je zelf nota bene omschrijft.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Oud 19-01-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 19-01-2005 @ 15:20 :
je moest eens weten hoeveel autochtone Nederlanders problemen hebben met de nederlandse strafwet. Hooligans bijv. zijn geen allochtonen.
Hooligans zijn dan ook een groep waar de Nederlandse overheid specifieke aandacht aan schenkt en waarbij aan de gezaghebbenden in die groep (namelijk de voorzitters van de clubs) een oproep wordt gedaan om mee te helpen voetbalgeweld aan te pakken.

Trouwens, dit soort redeneringen is altijd irrelevant. Als groep A slecht gedrag vertoont, dan is het feit dat groep B ook slecht gedrag vertoont daar niet een excuus voor.
Oud 19-01-2005, 15:26
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:25 :
off-topic...maar als iemand je benaderd ja dan heb je het recht om je eigen te verdedigen..maar niet door iemand opzettelijk te doden..dat is heel wat anders!!
Hoe kom je opeens bij opzettelijk? Hou je wel bij de feiten aub.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 19-01-2005, 15:28
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-01-2005 @ 15:19 :



Zo?en hoe zijn autochtonen criminelen zo geworden?!

Hun afkomst is zeker niet de oorzaak je kunt de oorzaak dan ook beter in hun sociale positie zoeken.
Dat zeg ik: lui en dom, dan word je crimineel.

Afkomst is hetzelfde als sociale positie. Dat ze in een achterstandspositie geboren zijn, komt door hun afkomst, omdat hun buitenlandse ouders laagopgeleid zijn, de taal niet spreken en in een achterbuurt wonen.

Maar dat is nog geen excuus om crimineel te worden.
Oud 19-01-2005, 15:28
libaneesje
Avatar van libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
Sithan schreef op 19-01-2005 @ 15:23 :
Hoe zou men reageren als iedere week in het nieuws kwam dat marokkaanse jeugd hielp bij het bouwen van een speeltuin, bij het doen van vrijwilligerswerk, etc...ipv het tegenhouden van ambulancepersoneel bij het verrichten van hun werkzaamheden....door al het negatieve nieuws houdt men dat in stand...en ja ook de media moet zich hier weten te gaan beheersen, want het is een kwestie van vertrouwen want ontbreekt bij de gemiddelde nederlander, wat veroorzaakt wordt door de toestromende massa negativiteit over deze criminele groep...

Gehandicapten zijn ook een gediscrimneerde groep vaak, vervallen zij in misdaad?
nee maar gehandicapten zijn meestal niet in staat om al het werk te doen!! en dat integendeel van een goed opgeleide allochtoon! het is hier een kwestie van ras en geloof...
Oud 19-01-2005, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 19-01-2005 @ 15:22 :
Das waar een autochtoon wordt meestal direct aangenomen, en krijgen ook altijd sneller antwoord.
Maar is dat reden voor allochtoon om thuis te blijven, tasjes te gaan roven en gewapende overvallen te plegen, om vervolgens voor de rechter te zeggen dat het aan de Nederlands mentaliteit etc etc ligt. Jij bent zeker ook iemand die voor positieve discriminatie is?
Helaas moet er wel postief gediscrimineerd worden.
Oud 19-01-2005, 15:29
Verwijderd
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:28 :
nee maar gehandicapten zijn meestal niet in staat om al het werk te doen!! en dat integendeel van een goed opgeleide allochtoon! het is hier een kwestie van ras en geloof...
Dat is niet wat hij bedoelt. Dat discriminatie van allochtonen bij de arbeid gebeurt, staat vast. Maar dat mag nooit een excuus zijn om maar delicten te gaan plegen.
Oud 19-01-2005, 15:30
libaneesje
Avatar van libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 19-01-2005 @ 15:26 :
Hoe kom je opeens bij opzettelijk? Hou je wel bij de feiten aub.
opzettelijk iemand vermoorden...dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen
Oud 19-01-2005, 15:30
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:25 :
off-topic...maar als iemand je benaderd ja dan heb je het recht om je eigen te verdedigen..maar niet door iemand opzettelijk te doden..dat is heel wat anders!!
Waarom denk je dat die mevrouw hem opzettelijk doodreed? Waarom ga je daar vanuit?
Oud 19-01-2005, 15:31
libaneesje
Avatar van libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-01-2005 @ 15:29 :
Dat is niet wat hij bedoelt. Dat discriminatie van allochtonen bij de arbeid gebeurt, staat vast. Maar dat mag nooit een excuus zijn om maar delicten te gaan plegen.
ja maar dat kan ik niet helpen of iemand anders dat die persoon dan in de fout gaat???
Oud 19-01-2005, 15:32
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 19-01-2005 @ 15:26 :
Hooligans zijn dan ook een groep waar de Nederlandse overheid specifieke aandacht aan schenkt en waarbij aan de gezaghebbenden in die groep (namelijk de voorzitters van de clubs) een oproep wordt gedaan om mee te helpen voetbalgeweld aan te pakken.

Trouwens, dit soort redeneringen is altijd irrelevant. Als groep A slecht gedrag vertoont, dan is het feit dat groep B ook slecht gedrag vertoont daar niet een excuus voor.
Hoe is trouwens het gedrag van de Nederlandse jeugd in buitenlandse toeristen oorden zoals Salou? Hotelkamers worden afgebroken. handdoeken van het hotel worden gebruikt om de achterste mee af te vegen, zware misdragen en zo kan ik nog meer voorbeelden noemen.
Oud 19-01-2005, 15:32
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 19-01-2005 @ 15:29 :
Helaas moet er wel postief gediscrimineerd worden.
Verbaasd me niks. Maar helaas bestaat positieve discriminatie niet, met die zogenaamde positieve discriminatie worden autochtonen juist gediscrimineerd. Dus hoezo positief? Als een allochtoon voorrang krijgt is dat voor hem goed, terwijl een autochtoon wordt afgwezen op ras. Leg jij dat maar eens als positief uit. Grote lulkoek.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 19-01-2005, 15:33
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:28 :
nee maar gehandicapten zijn meestal niet in staat om al het werk te doen!! en dat integendeel van een goed opgeleide allochtoon! het is hier een kwestie van ras en geloof...
Voor gehandicapten is de situatie meestal een stuk wanhopiger dan voor onze groep allochtonen...en toch storten ze zich er niet in, ra ra hoe kan dat...als ik chronisch last heb van mn nek, kan ik nog wel degelijk tasjesroven...
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Oud 19-01-2005, 15:33
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:31 :
ja maar dat kan ik niet helpen of iemand anders dat die persoon dan in de fout gaat???
Je kunt wel ophouden om hem te verdedigen en te vinden dat het allemaal de schuld is van die discriminerende nederlanders.
Oud 19-01-2005, 15:33
libaneesje
Avatar van libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
juno schreef op 19-01-2005 @ 15:30 :
Waarom denk je dat die mevrouw hem opzettelijk doodreed? Waarom ga je daar vanuit?

dat heb ik toch niet gezegd?? alhoewel het zou kunnen dat het gebeurd is maar dat is aan de politie om het verder uit te zoeken!
Oud 19-01-2005, 15:33
Verwijderd
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:31 :
ja maar dat kan ik niet helpen of iemand anders dat die persoon dan in de fout gaat???
Er zijn velen die menen dat dat een excuus is voor het plegen van misdaden. Niemand verwijt jou ook iets, maar je kunt je wel de vraag stellen of er misschien vanuit allochtone belangenorganisaties niet meer of anders moet worden opgetreden. Waarom is er niet een organisatie van hoogopgeleide allochtone werkzoekenden, die dan om de tafel kan gaan zitten met VNO-NCW?
Oud 19-01-2005, 15:34
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:30 :
opzettelijk iemand vermoorden...dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen
Moord is al opzettelijk.
Maar niemand heeft nog gezegd dat het moord is, dus hou je bij de feiten. En wat een Marokkaanse vriend van die gast zegt is niet bepaald een feit.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 19-01-2005, 15:35
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:25 :
off-topic...maar als iemand je benaderd ja dan heb je het recht om je eigen te verdedigen..maar niet door iemand opzettelijk te doden..dat is heel wat anders!!
Dit ging toch over het incident in de Oosterparkstraat?
Oud 19-01-2005, 15:35
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 19-01-2005 @ 15:19 :
Ikzelf ken alleen maar moslimjongens en meisjes die het goed doen op school, of gewoon werken. Natuurlijk lopen ze tegen discriminatie aan, maar dat hoort er nu eenmaal bij als je anders bent, en als je laat zien dat je gewoon een fatsoenlijk mens bent, is er niemand die moeilijk doet. Het is geen excuus om crimineel te worden.
Het is zeker geen excuus om crimineel te worden

Maar je snapt overduidelijk de uitwerking die discrimintie op een persoon heeft niet als je daar stelselmatig mee geconfronteerd word ga je op een gegeven moment jezelf als minderwaardig beschouwen. Als mensen ervan uitgaan dat je lui,dom en crimineel bent gaan mensen op een gegeven moment ook aan die verwachtingen voldoen.

Bijvoorbeeld een leraar die ervan uit gaat dat allochtoon leerlingen dom zijn en dus niet veel aandacht aan ze besteed lopen dan natuurlijk achterstand op.

Een ober die ervan uitgaat dat ze minder fooi geven en ze daarom niet fatsoenlijk bediend zodat ze hem door de slechte bediening lage fooi geven wat hem natuurlijk sterkt in zijn vooroordelen.

rascisten worden opeens niet minder bevooroordeeld als je maar zo fatsoenlijk mogelijk opstelt, waarom zou je de moeite doen voor mensen die je toch al als minderwaardig beschouwen.
Oud 19-01-2005, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 19-01-2005 @ 15:32 :
Verbaasd me niks. Maar helaas bestaat positieve discriminatie niet, met die zogenaamde positieve discriminatie worden autochtonen juist gediscrimineerd. Dus hoezo positief? Als een allochtoon voorrang krijgt is dat voor hem goed, terwijl een autochtoon wordt afgwezen op ras. Leg jij dat maar eens als positief uit. Grote lulkoek.
De wet die bedrijven verplicht een bepaald percentage buitenlanders in dienst te hebben is noodzakelijk. Zonder die wet zou dat percentage nooit gehaald worden.
Oud 19-01-2005, 15:36
libaneesje
Avatar van libaneesje
libaneesje is offline
Citaat:
juno schreef op 19-01-2005 @ 15:33 :
Je kunt wel ophouden om hem te verdedigen en te vinden dat het allemaal de schuld is van die discriminerende nederlanders.
maar als de meerderheid van het bedrijfleven geen allochtoon wil aannemen dan is het toch de fout van die discrimineerde Nederlanders??
Oud 19-01-2005, 15:37
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 19-01-2005 @ 15:35 :
De wet die bedrijven verplicht een bepaald percentage buitenlanders in dienst te hebben is noodzakelijk. Zonder die wet zou dat percentage nooit gehaald worden.
En waar zou dat nou aan liggen, niet bepaald aan het positieve beeld wat allochtonen over zichzelf afroepen.
En zo wordt kwaliteit niet voorop gesteld, alleen maar dat een bedrijf een bepaald percentage allochtonen in dienst moet hebben.
Een behoorlijk achterlijke wet.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 19-01-2005, 15:38
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 19-01-2005 @ 15:33 :
Je kunt wel ophouden om hem te verdedigen en te vinden dat het allemaal de schuld is van die discriminerende nederlanders.
Die vrouw had niet achter ze aan hoeven te gaan.
Oud 19-01-2005, 15:38
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:36 :
maar als de meerderheid van het bedrijfleven geen allochtoon wil aannemen dan is het toch de fout van die discrimineerde Nederlanders??
Jij bent behoorlijk naief als ik het zo even mag uitdrukken.
Dus het kan niet liggen aan de allochtoon zelf?
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Oud 19-01-2005, 15:39
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 19-01-2005 @ 15:28 :
Dat zeg ik: lui en dom, dan word je crimineel.
Witte boorden criminelen zijn ook o zo dom

Niet dat dat de standaard kenmerken van een crimineel zijn nichtwahr?


Citaat:
Afkomst is hetzelfde als sociale positie. Dat ze in een achterstandspositie geboren zijn, komt door hun afkomst, omdat hun buitenlandse ouders laagopgeleid zijn, de taal niet spreken en in een achterbuurt wonen.
Ze worden dus gewoon benadeeld


Citaat:
Maar dat is nog geen excuus om crimineel te worden.
Nee maar wel versterkende factoren.
Oud 19-01-2005, 15:39
Verwijderd
Citaat:
libaneesje schreef op 19-01-2005 @ 15:36 :
maar als de meerderheid van het bedrijfleven geen allochtoon wil aannemen dan is het toch de fout van die discrimineerde Nederlanders??
Pff. Als je als allochtoon hoogopgeleid bent kun je echt wel werk krijgen, hoor.

Bij ons zit er in totaal van zo'n 150 bachelorstudenten 1 niet-westerse allochtoon (het is wel een meisje ). Dáár zou verandering in moeten komen.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken geweld tegen criminaliteit
hmvreemd
9 10-12-2003 14:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10.