Oud 23-02-2005, 16:31
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat krijgen jullie op je mondeling Frans? Hij duurt bij ons twintig minuten, maar we moeten wel 6 dingen doen: uitspraak, reageren op een situatie, woord beschrijven, situatie beschrijven, artikel en dan nog over jezelf en je toekomst vertellen. Ik persoonlijk vind dat een beetje veel, bij Duits krijgen we enkel artikel en over jezelf vertellen. Bovendien kunnen we bij Duits oefenen voor uitspraak, omdat je iets uit je artikel moet voorlezen, bij Frans krijgen we een volledig nieuwe tekst

Maar goed, hoe is dit bij jullie geregeld? En krijg je snel een onvoldoende?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2005, 17:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Gewoon een paar standaardzinnen voorbereiden en weten waar je het over hebt als je stof moet leren, en het komt helemaal in orde.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 17:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Vorig jaar was het bij ons alsvolgt: mondeling duurt 15 minuten, je krijgt 10 minuten voorbereidingstijd.
In die voorbereidingstijd kon je een tekstje oefenen. Die moest je met je mondeling oplezen voor je uitspraak.
Daarnaast had je een conversatie die gebaseerd was op oefeningen die je had gehad. Dit kon je dus voor een groot deel weten als je geleerd had, maar deels was het ook improvisatie. Gelukkig mocht je dit ook voorbereiden in die 10 minuten.
Dan had je nog een stripverhaal, waarbij je moest beschrijven wat er gebeurde.
En tenslotte nog een gesprek over jezelf, je vakantieplannen, enzovoorts.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 17:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh ja, voorbereiden mocht met een woordenboek. Uiteraard zorgden we ervoor dat er ook twee vriendinnen verdekt stonden opgesteld, zodat jij een woord op kon zoeken en je vriendinnen tegelijkertijd andere woorden opzochten. Zo kon je bijna je hele gesprek woord voor woord controleren
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 19:29
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik houd een verhaaltje met mijn lerares over een artikel, waarna we al snel afdwalen naar filosofische dicussies of over wat we in het weekend gaan doen . Denk dat het een klein kwartiertje duurt.

(heb het al een paar keer geoefend)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 15:46
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-02-2005 @ 18:09 :
Gewoon een paar standaardzinnen voorbereiden en weten waar je het over hebt als je stof moet leren, en het komt helemaal in orde.
Ik weet niet goed wat voor standaardzinnen, want ik weet niet goed wat voor opdrachten ik krijg, dus daar heb ik waarschijnlijk weinig aan...

Ik kan mijn artikel gelukkig al wel dit weekeinde voorbereiden, dat is wel fijn, kan ik in ieder geval over één onderdeel een beetje praten Verder heb ik het ongeveer hetzelfde als Balance Wat had je toen voor cijfer?

Mijn leraar Duits ging me na mijn Duitse mondeling ineens allemaal tips geven voor Frans, echt
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 15:16
zusjevos
zusjevos is offline
Bij ons moest je 10 onderwerpen voorbereiden. Ter plekke werd er uitgekozen over welk onderwerp je moest vertellen. Verder moest je nog een tekst voorlezen die je eerst een keer voor jezelf mocht lezen. Alles bij elkaar duurde het ongeveer 25 min.
Ik was echt blij toen het afgelopen was en ik voldoende had.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 16:22
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Stel altijd weer vragen terug naar je leraar/lerares! Werkt heel goed
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 18:05
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 25-02-2005 @ 17:22 :
Stel altijd weer vragen terug naar je leraar/lerares! Werkt heel goed
Hoe bedoel je precies?

Ik vrees namelijk dat dat beperkt blijft tot: Voulez vous repondez cette question?

__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 18:09
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 25-02-2005 @ 19:05 :
Hoe bedoel je precies?

Ik vrees namelijk dat dat beperkt blijft tot: Voulez vous repondez cette question?

Nou je kan ook vragen ja hoe denkt u er nou daarover. (wel in het Frans natuurlijk ) Zorg ervoor dat hij/zij gaat praten.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 18:13
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
dark*dizzie* schreef op 25-02-2005 @ 19:09 :
Nou je kan ook vragen ja hoe denkt u er nou daarover. (wel in het Frans natuurlijk ) Zorg ervoor dat hij/zij gaat praten.
Hm, is wel een idee Denk niet dat ze erin trapt, maar het valt allicht te proberen

Heb trouwens vandaag gevraagd of ik er aantekeningen bij mag gebruiken en nadat ze eerst uitviel en me vroeg waarom ik die dan wou gebruiken, zei ze daarna dat ze tegen iemand anders had gezegd dat je vijf woorden als steun mag opschrijven. Beetje vage reactie, maar ja
Ik ben in ieder geval al druk bezig met mijn artikel voor bereiden
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 18:18
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 25-02-2005 @ 19:13 :
Hm, is wel een idee Denk niet dat ze erin trapt, maar het valt allicht te proberen

Heb trouwens vandaag gevraagd of ik er aantekeningen bij mag gebruiken en nadat ze eerst uitviel en me vroeg waarom ik die dan wou gebruiken, zei ze daarna dat ze tegen iemand anders had gezegd dat je vijf woorden als steun mag opschrijven. Beetje vage reactie, maar ja
Ik ben in ieder geval al druk bezig met mijn artikel voor bereiden
Bij ons trappen ze er wel in
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 18:23
100%hallal
Avatar van 100%hallal
100%hallal is offline
Goed plan! Ik zie mn mondeling Frans niet echt zitten, maar dit helpt me alvast een stukje.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 18:36
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Citaat:
Supernova* schreef op 25-02-2005 @ 19:23 :
Goed plan! Ik zie mn mondeling Frans niet echt zitten, maar dit helpt me alvast een stukje.
Heel veel sterkte Vogelvrij ook heel veel sterkte

*knuff*
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 20:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 24-02-2005 @ 16:46 :
Ik kan mijn artikel gelukkig al wel dit weekeinde voorbereiden, dat is wel fijn, kan ik in ieder geval over één onderdeel een beetje praten Verder heb ik het ongeveer hetzelfde als Balance Wat had je toen voor cijfer?
een 5.5
Ik had een geweldige uitspraak volgens haar, had m'n zinnen helemaal goed en ik kende m'n woordjes.
Maar ik kletste te veel in de les en ze gokte dat ik pas gister begonnen was met leren en dus kreeg ik maar een 5,5
Terwijl ze dus niks verder op me had aan te merken!
Maar ja, zo ging dat altijd met haar. Zij baseerde d'r cijfers op hoe erg ze je mocht en ik was nou niet bepaald d'r lievelingetje..
Ik was al blij dat het een voldoende was, want ze heeft om die reden ook wel eens onvoldoendes uitgedeeld.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 09:23
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-02-2005 @ 21:59 :
een 5.5
Ik had een geweldige uitspraak volgens haar, had m'n zinnen helemaal goed en ik kende m'n woordjes.
Maar ik kletste te veel in de les en ze gokte dat ik pas gister begonnen was met leren en dus kreeg ik maar een 5,5
Terwijl ze dus niks verder op me had aan te merken!
Maar ja, zo ging dat altijd met haar. Zij baseerde d'r cijfers op hoe erg ze je mocht en ik was nou niet bepaald d'r lievelingetje..
Ik was al blij dat het een voldoende was, want ze heeft om die reden ook wel eens onvoldoendes uitgedeeld.
Hm, nu ga ik helemaal stressen want zit in eenzelfde soort situatie Behalve dat mijn uitspraak ook nog een echt slecht is

Maar ja, ik ga gewoon heel hard leren en hopen dat het goed komt, of zo In ieder geval bedankt voor jullie hulp
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 13:16
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 26-02-2005 @ 10:23 :
Hm, nu ga ik helemaal stressen want zit in eenzelfde soort situatie Behalve dat mijn uitspraak ook nog een echt slecht is

Maar ja, ik ga gewoon heel hard leren en hopen dat het goed komt, of zo In ieder geval bedankt voor jullie hulp
haha, komt vast goed.
zo'n kreng als dat ik had, dat kan niemand hebben! het bestaat niet dat daar een tweede van is, dus jouw leraar/lerares is vast minder erg en geeft je gewoon een cijfer dat je verdient
laat je weten wat je hebt?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 14:05
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-02-2005 @ 14:16 :
haha, komt vast goed.
zo'n kreng als dat ik had, dat kan niemand hebben! het bestaat niet dat daar een tweede van is, dus jouw leraar/lerares is vast minder erg en geeft je gewoon een cijfer dat je verdient
laat je weten wat je hebt?
Het kwam niet echt goed, hoewel ik moet toegeven dat het niet aan mijn lerares lag, maar volledig aan mij Ik hoop op een zes, maar vrees het ergste Morgen krijg ik het definitieve cijfer
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-02-2005, 19:56
Euryalo
Avatar van Euryalo
Euryalo is offline
ik moet eerst een spreekbeurt houden van 5 minuten(spreken), daarna krijg je een mondeling over je spreekbeurt..(reageren)en ik moet ook nog een stukje voorlezen (uitspraak)

ik weet niks over becijfering..
ik samen met een ander meisje
de rest van de klas is weggepest door lerares
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 14:32
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Succes dan

Ik had een 5,8 en daarmee ben ik wel tevreden. Nu moet ik een 4,4 halen op mijn CE
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hoi ik heb een frans mondeling! kan iemand deze tekst voor mij controleren?
anoniem4292
2 26-09-2016 20:15
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Mondeling Frans
lucg
7 06-07-2015 16:42
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen frans mondeling
Bellyn
14 13-04-2011 09:05
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Mondeling Frans
Verwijderd
1 20-04-2007 20:10
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen tips mondeling frans?
janschepensfan
2 15-12-2004 19:36
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Argumenten-Mondeling Frans
ButterflyBee
4 04-02-2003 22:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.