Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2003, 18:42
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
Ik kan me nog herinneren, toen ik in de eerste klas zat dat ik ongelooflijk veel zelfvertrouwen had. Voor mijn gevoel dan, ik durfde aardig veel, stapte op mensen af en had daar best wel lol in.
Maar nu, ik doe het echt niet meer, ik weet niet meer wat ik tegen mensen moet zeggen, heb geen gespreksonderwerpen en er vallen dus altijd van die stiltes. Dat heb ik eigenlijk bij iedereen...
Nu vind ik een jongen leuk, maar durf hem niet aan te spreken en dat terwijl ik hem op donderdag avond zie, zaterdag middag en soms zelfs zaterdagavond.. maar ik durf hem echt niet aan te spreken, puur om het 'geen gespreksonderwerp hebben'. Wie heeft dit nog meer? Heeft iemand een oplossing?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2003, 18:44
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Bij mij is het juist omgekeerd. Nu heb ik juist veel meer zelfvertrouwen als in bijvoorbeeld de eerste. Wat misschien wel helpt is om gewoon bij hem te gaan staan, vaak komt het dan vanzelf wel goed.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 20:49
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Had en heb ik ook,
Het wordt alleen maar erger als je het gewoon niet blijft proberen.

Jij hoeft ook niet altijd diegene te zijn die vanalles te vertellen hoeft te hebben. En als je geintresseerd bent in andere mensen en ik neem aan dat je dat bent dan kan je ook naar dingen vragen. Als er stiltes vallen hoeft dat niet aan jouw te liggen en het is niet erg dat dat welles gebeurt. Als je er maar niet voor uit de weg gaat. Gewoon doen. Je weet vast wel wat te verzinnen. Het hoeft niet super interresant te zijn of leuk. Gewoon (blijven) proberen.
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 21:49
Soron
Avatar van Soron
Soron is offline
Ik heb ook weinig zelfvertrouwen... en iedereen zegt het tegen me. Wat ik me dus afvraag is hoe je zelfvertrouwen krijgt als er zoveel verkeerd is gegaan in je leven...
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 09:25
Bartjuh
Bartjuh is offline
Ik heb ook hetzelfde als de topicstarter ..

In de eerste/tweede en vooral derde durfde ik een stuk meer.
Stapte veel meer naar mensen toe enzo..

Nou zit ik in de 2de van mbo ...
Nou heb ik wel een groot aantal goede vrienden waar ik echt mee kan lachen en die je kunt vertrouwen.

Maar als ik bijvoorbeeld naar iemand wil stappen die ik niet of niet goed ken, dan durf ik dat niet (meer) .. of als een meisje vraagt om een vuurtje of probeert een gesprek met me te beginnen is dat vaak van korte duur .. en dan altijd omdat ik te snel het gesprek afkap

Het ligt niet aan me uiterlijk, want ik hoor redelijk vaak dat een meisje mij "leuk"/"knap" vind .. en op een avond zijn er tog wel wat meisjes die op mij af stappen ..

Nou is er een meisje wat ik heel leuk en mooi vind en ik heb nog eerder gehoord dat zij mij leuk vind, alleen volgens mij heeft zij hetzelfde probleem als mij
We praten wel eens, en soms heel lang aan kijken, maar we hebben nooit eens een lang en goed gesprek

Zit je uiterlijk mee en dan krijg je dit gezeur
__________________
System F - Exhale !! *^* www.di.fm *^*
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 13:30
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
het antwoord staat al in de titel van je topic.
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 19:18
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Ik vraag me soms ook af hoe ik dat eerst deed, contact maken met mensen. Nu lukt me dat niet meer. Ik scherm me steeds meer af, zonder dat ik weet waarom.
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfvertrouwen..
Ingetjuhh
6 07-11-2004 09:55
Psychologie Meer zelfvertrouwen "kweken"
Apomes
7 31-08-2004 12:07
Psychologie Hoe behoud je je zelfvertrouwen wanneer het moeilijk wordt?
Nona
15 20-11-2003 00:04
Psychologie zelfvertrouwen
Another Way
18 03-06-2003 15:25
Psychologie Zelfvertrouwen gebaseerd op goede cijfers...
Gothic
12 28-05-2002 10:54
Psychologie Hoe kan ik mijn zelfvertrouwen terugkrijgen?
flappieman
7 05-05-2002 20:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.