Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Hartslag per minuut
<50 4 8.33%
50-59 5 10.42%
60-69 20 41.67%
70-79 9 18.75%
80-89 9 18.75%
>90 1 2.08%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2004, 00:02
memory
Avatar van memory
memory is offline
Ik las onlangs een krantenbericht waarin stond dat Lance Armstrong een hartslag in rust heeft van 32 per minuut. Dat zal wel abnormaal laag zijn want hij is een getrainde atleet. Nu vraag ik me af hoeveel dat bij jullie is. Vertel er graag ook bij of je al dan niet aan sport doet.
Mijn hartslag in rust is 60, precies één hartslag per seconde dus. Ik doe zo'n drie keer in de week aan sport (lopen, fietsen en voetbal).
__________________
Laten we de dingen bij hun naam noemen. Laat ons, als het slecht is, zeggen: slecht.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 06:10
Verwijderd
Misschien fijn om te weten dat je deze test beter niet kunt uitvoeren als je net een blikje red bull oid hebt gedronken.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 06:31
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
50
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 07:59
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik heb 50-59 gestemd, maar het was 59. Net op het randje dus. Het gemiddelde is trouwens 70 slagen/minuut. Hoe meer je op uithoudingsvermogen getraind bent, hoe lager je HF wordt.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 08:00
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Volgens mij maken geslacht en leeftijd ook heel veel uit.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 08:01
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Maarten schreef op 21-07-2004 @ 09:00 :
Volgens mij maken geslacht en leeftijd ook heel veel uit.
geslacht niet. Leeftijd wel.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 08:03
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
aaaargh! Ik heb me trouwens vergist.
Het heeft helemaal niks met je training te maken...

Je HartFrequentie is maximaal 220-leeftijd.

In rust hangt het van je slagvolume (= hoeveelheid bloed die per slag wordt rondgepomt) af hoe vaak je hart moet slaan. Bij ongetrainde mensen is dat ongeveer 70 keer per minuut.



edit: en je slagvolume wordt hoger als je meer op uithoudingsvermogen getraind wordt, waardoor je hartfrequentie wel lager kan worden. Maar hoe groot het maximaal kan zijn heeft dus niks met training te maken.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 08:12
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Volgens mij heb je niks verkeerd gezegd hoor, want het is gewoon waar dat je rusthartslag lager wordt als je meer trained. Je hebt niet gezegd dat je maximale hartslag hoger wordt...

En het is wel degelijk geslactsafhankelijk als ik al die crappy websites die ik google mag geloven

Niet enorm sterk... maar toch
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 08:22
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ja... de rusthartslag wordt idd wel lager, maar maximale hartslag niet.
Maar rusthartslag heeft weer niks te maken met leeftijd.

In rust moet er ongeveer 5 liter bloed per minuut door je lichaam gaan, en dan hangt het ervan af hoeveel bloed je hart per slag uitpompt. Als je een groot slagvolume hebt (dat krijg je door veel trainen) hoeft je hart natuurlijk minder vaak per minuut te pompen.

Volgens mij is je hartfrequentie in rust niet afhankelijk van geslacht (je maximale hartfrequentie zeker niet!), maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 08:22
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
66. Twee keer in de week doe ik een half uur aangepast fitnessen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 11:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
60 - 69. In rust meestal 60 tenzij ik erg zenuwachtig of gespannen ben, dan wat hoger. Ik doe niet aan sport maar ik fiets en wandel wel regelmatig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 11:24
Verwijderd
Altijd 60. Volgens mij past mijn hartslag zich aan aan de secondewijzer van mijn horloge als ik daar geconcentreerd op let, ofzo. Als ik in paniek ben en ik ga mijn hartslag meten is-ie eerst natuurlijk gewoon snel maar loopt-ie al razendsnel weer in de pas met de secondewijzer

Ik sport niet
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 11:30
Verwijderd
Ik sport niet, en normaal gesproken issie 76. Maar ik heb net Pfeiffer gehad en mijn conditie is nu nog dus nu issie meestal iets van 96. Soms slaat ie op hol en dan is het 110 ofzo...

Als het weer beter gaat ga ik weer eens aan mijn conditie werken
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 11:52
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Ik tel nu op dit moment 69.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 11:59
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
63

Hoeft dus niet persé met uithoudings vermogen te maken. Kracht/massa werkt ook. Zoek maar op op google
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 19:15
Boozle
Avatar van Boozle
Boozle is offline
Hoe meet ik mijn hartslag op dan, moet ik gewoon met mijn hoofd onderwater en dan de bonken tellen die je hoort.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Boozle schreef op 21-07-2004 @ 20:15 :
Hoe meet ik mijn hartslag op dan, moet ik gewoon met mijn hoofd onderwater en dan de bonken tellen die je hoort.
Duim van je gebruikshand op de binnenkant van de pols van je andere hand leggen, met je vingers van de gebruikshand onder je arm, terwijl je arm rustig op tafel of op je schoot ligt. Aan de buitenkant van de pols zit een plekje dat je een beetje in kunt drukken, tussen twee peesjes. Daar kun je je hartslag goed voelen
Of gewoon je hand op je borst leggen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 21:01
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-07-2004 @ 20:20 :
Duim van je gebruikshand op de binnenkant van de pols van je andere hand leggen, met je vingers van de gebruikshand onder je arm, terwijl je arm rustig op tafel of op je schoot ligt. Aan de buitenkant van de pols zit een plekje dat je een beetje in kunt drukken, tussen twee peesjes. Daar kun je je hartslag goed voelen
Of gewoon je hand op je borst leggen natuurlijk.
vol ik bijde niet
ik voel altijd in me nek werkt goed

btw: hartslag rust 80
(15 sec gemeten waren er 20)

80 is dat teveel te weinig of gewoon goed?
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 21:17
Verwijderd
een hartslag in rust van 60-100 is normaal en dus ook gezond. Maar meestal wordt je hartslag in rust wel hoger naarmate je ouder wordt, dus het is wel praktisch om laag te beginnen
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 21:19
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
78, ik heb dan ook een condite van 0,heelweing
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 09:03
Verwijderd
Hmm toen ik mijn hartslag wilde meten bij mijn pols viel me op dat ik bij elke 'slag' ook een suizend/kloppend geluid in mijn rechteroor hoorde .

Boven de zestig iig, heb 45 sec geteld en toen zat ik op 50.


Heh bah nu ga ik de hele tijd op mijn oor letten
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 09:12
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Je moet niet per 15 seconden tellen omdat dat heel onnauwkeurig is en je dan in sprongen van 4 heartbeats meet aangezien elke hartslag met vier vermenigvuldigt wordt. Beter om dus gewoon minuut saai te meten.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 12:14
Linda1985
Linda1985 is offline
hm net geteld, zit nu al een half uur heeel rustig achter de pc dus zou dan vrij laag moeten zijn maar hij is 90 (!!!!!) Ik train 2 keer per week ongeveer 2,5 per keer plus 1 keer in de week een wedstrijd met aangekoppelde training wat bij elkaar ook zo'n 2,5 - 3 uur duurt....slechte conditie dus blijkbaar
__________________
Eej...Houdoe he!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 12:35
Verwijderd
66 slagen per minuut
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 12:44
G-force
Avatar van G-force
G-force is offline
IK las trouwens ook dat het hart van Armstrong 2 keer zo groot is als het hart van een gemiddled persoon. Dus daar heeft het ook mee te maken dat hij zo''n lage hartslag heeft.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 12:48
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
memory schreef op 21-07-2004 @ 01:02 :
Ik las onlangs een krantenbericht waarin stond dat Lance Armstrong een hartslag in rust heeft van 32 per minuut.
Bron?

Citaat:
G-force schreef op 22-07-2004 @ 13:44 :
IK las trouwens ook dat het hart van Armstrong 2 keer zo groot is als het hart van een gemiddled persoon. Dus daar heeft het ook mee te maken dat hij zo''n lage hartslag heeft.
Bron?


.. Ik las dat als het volle maan is, armstrong in een weerwolf veranderde.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 22-07-2004 @ 13:48 :
Bron?



Bron?


.. Ik las dat als het volle maan is, armstrong in een weerwolf veranderde.
t zal vastwel waar zijn hoor, zo vreemd is het niet dat topsporters een lage hartslag hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 13:04
G-force
Avatar van G-force
G-force is offline
Fuck you met je bron.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 13:19
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
60 slagen per minuut, in rust

Omdat we thuis best fanatiek aan sport doen hebben we dus een hartslagmeter, dus dit is redelijk recent.
Ik tennis trouwens 3/4 keer per week en één ochtend per week mountainbike ik een beetje...
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 18:21
VDM
VDM is offline
In rust een hartslag van 48 momenteel.
Doe normaal 4/5 dagen aan sport. Maar aangezien dat ik momenteel met een kleine blessure zit lig ik 2/3 weekjes al stil . Vanaf volgende week terug de draad opnemen en zien hoe het dan zit .
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 18:36
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
mijn hartslag is ook 60 p/m. Ik sport eignelijk niet, wel fiets ik elke dag (naja 6 dagen in de week) 14km (verdeelt over 2x 7) in een redelijk hoog tempo waardoor ik mijn conditie wel train.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 18:47
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
op het momemt +/- 78 hartslagen per minuut. Maar ik kom net uit een veel ste warm ( ) bad, dus dat vertekend misschien iets. Ik sport niet, maar ik doe wel lichamelijk zwaar werk en regelmatig in het weekend een avondje dansen (ja ik praat het voor mezelf goed dat ik niet sport ).
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 18:49
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-07-2004 @ 20:20 :
Duim van je gebruikshand op de binnenkant van de pols van je andere hand leggen, met je vingers van de gebruikshand onder je arm, terwijl je arm rustig op tafel of op je schoot ligt. Aan de buitenkant van de pols zit een plekje dat je een beetje in kunt drukken, tussen twee peesjes. Daar kun je je hartslag goed voelen
Of gewoon je hand op je borst leggen natuurlijk.
Ik heb altijd geleerd dat je juist niet met je duim mag meten. Het is nl zo dat je de slagen in een bloedvat vlak onder de huid meet, in je duim zit er echter ook een bloedvat vlak onder je huid en dan kan het zijn dat je ook slagen voelt vanuit je duim.
En hoe zit dat precies met dat als je ouder wordt je hartslag omhoog gaat, ik dacht dat hij best nog wel lang laag bleef/niet omhoog gaat.

Die hartslag van Armstrong zou trouwens best wel es kunnen kloppen hoor. Toen Indurain nog actief sporte had hij een nog lagere hartslag nl. 26 slagen per minuut. En tijdens een hele koude en zware bergetappe is ooit eens iemand gefinished met een hartslag van 11 slagen per minuut hij moest vervolgens wel aan een infuus worden gelegd, maar hij heeft t kunnen na vertellen.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 19:26
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
snoopy schreef op 21-07-2004 @ 09:03 :
Je HartFrequentie is maximaal 220-leeftijd.
Volgens mij is dat het maximum wat je mag halen tijdens het sporten, maar het kan hoger. Subtiel, doch groot verschil (als ik gleijk heb )
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 19:29
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 22-07-2004 @ 14:00 :
t zal vastwel waar zijn hoor, zo vreemd is het niet dat topsporters een lage hartslag hebben.
Maar een 2 keer zo groot hart wel. Dus zoiets beweren, wel graag met bron....
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 21-07-2004 @ 12:24 :
Altijd 60. Volgens mij past mijn hartslag zich aan aan de secondewijzer van mijn horloge als ik daar geconcentreerd op let, ofzo.
bij mij ook, als de secondenwijzer springt, dan voel ik mijn hartslag net iets erna
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 07:31
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 22-07-2004 @ 19:49 :
Ik heb altijd geleerd dat je juist niet met je duim mag meten. Het is nl zo dat je de slagen in een bloedvat vlak onder de huid meet, in je duim zit er echter ook een bloedvat vlak onder je huid en dan kan het zijn dat je ook slagen voelt vanuit je duim.
En hoe zit dat precies met dat als je ouder wordt je hartslag omhoog gaat, ik dacht dat hij best nog wel lang laag bleef/niet omhoog gaat.
Jah, vanaf hier wel blijft-ie nog wel even zo, maar na je veertigste wordt-ie vaak wel sneller, gewoon doordat mensen dan vaak een achteruitgaande conditie hebben.

En volgens mij zitten in al je vingers wel bloedvaten vlak onder de huid, dan zou je nergens mee mogen meten
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 08:24
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-07-2004 @ 20:29 :
Maar een 2 keer zo groot hart wel. Dus zoiets beweren, wel graag met bron....
Even serieus...een sportershart bestaat dus echt he...mensen die veel sporten kunnen idd een vergroot hart krijgen. Ik weet er zo de niet direct bronnen voor, maar het is wel waar. Of twee keer zo groot mogelijk is weet ik niet, maar (forse) hartvergroting is dus echt mogelijk.
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 08:28
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 23-07-2004 @ 09:24 :
Even serieus...een sportershart bestaat dus echt he...mensen die veel sporten kunnen idd een vergroot hart krijgen. Ik weet er zo de niet direct bronnen voor, maar het is wel waar. Of twee keer zo groot mogelijk is weet ik niet, maar (forse) hartvergroting is dus echt mogelijk.
Dat geloof ik graag .. en dat je hartslag anders word ook .. Maar ik heb al eerder iemand op het forum gehad die beweerden dat er een stam bestaat waar mensen minimaal 2 meter zijn, wat ook nergens op slaat .. dus als iemand aan komt zetten met dat hij een hartslag van 32 p/m heeft en een hart dat twee keer zo groot is .. (hoe past dat in godsnaam in z'n lichaam fysiek gezien ?!) .. zou ik toch wel graag even een goede bron willen zien voordat ik het geloof. Met google vond ik niet iets zo snel.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 09:12
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Marcade schreef op 23-07-2004 @ 09:28 :
Dat geloof ik graag .. en dat je hartslag anders word ook .. Maar ik heb al eerder iemand op het forum gehad die beweerden dat er een stam bestaat waar mensen minimaal 2 meter zijn, wat ook nergens op slaat .. dus als iemand aan komt zetten met dat hij een hartslag van 32 p/m heeft en een hart dat twee keer zo groot is .. (hoe past dat in godsnaam in z'n lichaam fysiek gezien ?!) .. zou ik toch wel graag even een goede bron willen zien voordat ik het geloof. Met google vond ik niet iets zo snel.
Zoek maar ns onder sporthart
Dan zul je vinden dat vergroting van het hart dus idd mogelijk is...en zoals je wel zult begrijpen kan een groter hart in een slag meer rondpompen dan een kleiner hart...dus kan in gelijke situatie iemand met een groter hart met een lagere hartslag toe, terwijl hij toch dezelfde hoeveelheid bloed rondpompt....
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 09:46
Verwijderd
Hier staat niet de hartslag van Armstrong, maar wel dat de laagste hartslag 31 is. Het is dus niet onwaarschijnlijk dat het bij Armstrong ook zo is.:

De gemiddelde deelnemende renner aan de Ronde van Frankrijk 2004 is 1,79m groot en weegt 69,9 kg, volgens de robotfoto na de medische tests van alle deelnemers aan de Tour, vrijdag in Luik. De gemiddelde hartslag is 51 slagen per minuut, en de longinhoud 5,74 liter.

(....)
Traagste hartslag: Santiago Perez (Spa): 31 slagen per minuut

bron: http://www.vtm.be/tour/index_nieuws_detail.htm?id=24006
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 09:59
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb ongeveer 90
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 14:34
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Nu is hij 68. Als ik net heb gerookt is -ie regelmatig 100
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 21:57
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 23-07-2004 @ 09:24 :
Even serieus...een sportershart bestaat dus echt he...mensen die veel sporten kunnen idd een vergroot hart krijgen. Ik weet er zo de niet direct bronnen voor, maar het is wel waar. Of twee keer zo groot mogelijk is weet ik niet, maar (forse) hartvergroting is dus echt mogelijk.
Tuurlijk, lichaam bouwt massa waar het nodig is/belast word. En het hart is ook een spier... wat te denken van de steroiden in topsport, dat hart groeit wel lekker mee joh
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 22:00
Mara
Mara is offline
68
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 22:06
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
55 , hardloop regelmatig en voetbal veel, eet wel 4x per week fastfood en verder weinig gezonds ,maar wel altijd vegetarisch en geen rook drank en drugs...naja wel aardig 55...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 23:51
Verwijderd
Citaat:
Even serieus...een sportershart bestaat dus echt he...mensen die veel sporten kunnen idd een vergroot hart krijgen. Ik weet er zo de niet direct bronnen voor, maar het is wel waar. Of twee keer zo groot mogelijk is weet ik niet, maar (forse) hartvergroting is dus echt mogelijk.
Vrij logisch lijkt me... om t te onderbouwen:
Je gaat gewichtheffen met je rechterarm, dat doe je heel vaak en je arm wordt dus zwaarder dan normaal belast--> je spier wordt sterker om die belasting aan te kunnen --> je hart is een spier... dus die doet precies hetzelfde... een sporter (iedereen die sport) belast zijn hart in een grotere mate dan die in rust gewend is...
het hart groeit dus ook om met die zwaardere belasting om te gaan...
Wanneer een sporter dus langere tijd zijn hart (idem geldt voor andere spieren en zelfs longen) zodanig belast dat het hart vaker moet slaan dan 75% van de max HF, dan past het hart zich aan... (Hoe lager je HFrust dus is, hoe moeilijker het is om die te verlagen... maar das een ander verhaal)
Na jaren van training kan het dus heel goed zijn dat een hartslag buitengewoon laag is, omdat het hart steeds groter heeft moeten worden om de gevraagde hoeveelheid bloed rond te pompen... de beste sporters hebben dan ook een groot hart, gewoon omdat hun hart tijdens al die trainingen zeer veel herhalingen heeft gedaan om al het bloed rond te pompen...

Kom overigens niet aan met het verhaal van marathonlopers die tienduizenden kilometers in de benen hebben en nog steeds broodmager zijn... dat heeft te maken met het uithoudingsvermogen van de spieren... verschillende soorten spiervezels... zeer goede doorbloeding en noem maar op. Het hart groeit omdat een intensieve training (= hoge HF) eerder neerkomt op een krachttraining...
Probeer maar eens een uur lang je biceps 170 keer per minuut aan te spannen tot op het punt waar je m niet verder meer aan kunt spannen
NEway... ik ga stoppen met typen... dit verhaal kan egt veel te lang worden

Owja... mn hartslag is in rust rond de 45 per minuut... ik doe aan atletiek ( 3 a 4 trainingen per week... sinds kort alleen sprinttrainingen)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 09:45
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-07-2004 @ 20:26 :
Volgens mij is dat het maximum wat je mag halen tijdens het sporten, maar het kan hoger. Subtiel, doch groot verschil (als ik gleijk heb )
tsja... ik weet t niet. In mijn fysiologieboek stond "maximale HF", maar dat ging wel over de sportfysiologie in het bijzonder. Maar ja...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 11:00
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 24-07-2004 @ 10:45 :
tsja... ik weet t niet. In mijn fysiologieboek stond "maximale HF", maar dat ging wel over de sportfysiologie in het bijzonder. Maar ja...
het is natuurlijk niet bepaald gezond als je hart harder moet werken dan ie aankan... maar voor een korte tijd zoals bij een sprint, kan je hart dat best even aan, je moet alleen oppassen dat je HF na een kwartier lopen niet nog steeds rond de 240 zit...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 14:51
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Tiemen schreef op 24-07-2004 @ 12:00 :
het is natuurlijk niet bepaald gezond als je hart harder moet werken dan ie aankan... maar voor een korte tijd zoals bij een sprint, kan je hart dat best even aan, je moet alleen oppassen dat je HF na een kwartier lopen niet nog steeds rond de 240 zit...
nou... je maximale HF kan gewoon niet hoger dan iets van 200 ofzo, hoor. Ook niet tijdens een sprint. Iig tijdens sport niet. Misschien in een levensbedreigende situatie, oid.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Soms hoge hartslag in rust
Noedelhap
12 01-05-2012 14:27
Lichaam & Gezondheid hartslag
Verwijderd
31 20-03-2005 09:55
Lichaam & Gezondheid Hartslag trainen
Gatara
17 19-01-2003 14:08
Lichaam & Gezondheid hartslag per minuut
shy girl
51 05-06-2002 15:52
Lichaam & Gezondheid hartslag
Built to last
5 04-06-2002 09:57
Lichaam & Gezondheid hoeveel is jou hartslag per minuut???
MissLopez
53 24-04-2002 20:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.