Oud 21-04-2005, 14:58
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Hoi,
Ik heb weer eens wat geschreven, ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Moet ik eraan doorschrijven of het hierbij laten? Is het uberhaupt wel leuk genoeg? Tell me


Diep in gedachten verzonken trok ik het ene na het andere hangertje voorbij, zonder er echt naar te kijken. Slipjes; gestreept, felgekleurd en doorschijnend. Er zaten best leuke dingen bij hoor, daar niet van, maar in mijn hoofd speelde zich die dag nog eens van voor af aan af. Terwijl ik van rek verwisselde keek ik even rond op de afdeling en een grote schok was het gevolg hiervan. Zo’n drie rekken verder, bij de wat duurdere bh’s; een gebied waar ik express niet stond vandaag omdat ik van plan was goedloop te shoppen, stond ze. Belle Houben.
Twee jaar geleden kwam ik bij haar in een theaterklas en in het begin kon ik het heel redelijk met haar vinden. Belle was echt zo’n meisje bij wie iedereen in de smaak wil vallen. Want Belle is verschrikkelijk perfect, ze heeft prachtige krullen, kleine handen en voeten, en een mooi lang, slank lichaam. Het vervelende van Belle was dat als je dacht dat ze je aardig begon te vinden, ze je een of andere rotstreek leverde waardoor je je nog weken kapot schaamde. Op de een of andere manier scheen iedereen het haar direct daarna weer te vergeven en lachte zelfs mee als Belle je daarna nog eens goed voor schut zette door de herinnering op te halen. Maar bij mij was het anders, en dat kon ze niet hebben. Ik zwoer bij mezelf dat ik nooit kruipend terug zou komen en maakte stiekem een voodoopoppetje van haar.

Enfin, ik dwaal af. Ik stond daar dus en zij liep daar en het laatste wat ik wilde was haar tegenkomen of een babbeltje met haar aan moeten knopen. Dus liep ik in mijn blinde paniek een stuk verder de winkel in en belandde achter een groot rek, waar ik stiekem door heen keek als een jager die zijn prooi beloert. Maar al na een paar seconden bleek dat mijn actie niet veel zin had want Belle en haar twee compagnies kwamen steeds dichterbij en achter mij stond slecht nog één rek. Dan maar over op een andere techniek, ik trok mijn kraag omhoog en opeens waren de kledingstukken voor mij wel erg interessant. Tussen mijn wimpers door keek ik naar de nog steeds naderende Belle en het zweet brak mij uit. Ik besloot dat, wanneer ze haar rug naar mij toedraaide, ik snel naar de overkant van de winkel zou spurten en dan achter de rekken langs, naar de roltrap zou glippen. Ik realiseerde mij dat het wel erg vreemd over zou komen op de overige klanten, maar alles liever dan Belle weer spreken.
Toen ik mijn plan had uitgestippeld en ik om mij heen keek zag ik ineens Belle niet meer, maar voor ik de kans kreeg naar haar te zoeken voelde ik al een slanke hand op mijn schouder rusten.
Met een schok draaide ik me om en keek recht in het schijnheilig lachende barbiegezicht van Belle.
‘Roos? Ben jij het echt? Ik kan het niet geloven!’ kirde Belle uit, waarna ze me gretig omhelsde.
Ongemakkelijk toverde ik een glimlach op mijn gezicht en probeerde wanhopig ‘Ik ook niet’ naar buiten te persen. Met glunderende ogen bekeek ze me van top tot teen en de twee meiden achter haar wisselden een blik.

‘Goh, wat ben jij veranderd joh!’ riep ze uit. En dank je wel Belle, deze verandering stond bij haar gelijk aan dat ik er niet uit zag. Blozend en mijn woede inhoudend haalde ik mijn schouders op.
Belle draaide zich om naar haar vriendinnen en gebaarde dat ze ons even quality-time moesten geven. De twee meiden dropen af als twee honden met hun staart tussen de benen en daar stond ik dan, alleen met Belle. Onderzoekend keek ze me aan.
‘Zeg Roos, je bent toch niet in verwachting hè?’ vroeg ze me met grote ogen. De vulkaan in mij begon steeds meer te borrelen. Ik wist ook wel dat ik een paar pondjes aan was gekomen maar dit sloeg alles! Zo erg viel het toch niet op? Daarbij hoefde ze het er dan niet zo dik op te leggen, maar goed dat is nou eenmaal Belle.
‘Hoe kom je daarbij?’ vroeg ik blozend en met een ietwat boze blik.
‘Nou, ik dacht het, aangezien je in een rek met positiekleding staat te neuzen..’
Oh mijn god! Dit kan alleen mij overkomen! Beschaamd keek ik naar het rek en kwam tot de conclusie dat ik mij in mijn haast, achter een rek met positiekleding en huidkleurige bh’s had verstopt.
‘Uh, ja nou zie je, mijn tante die is zwanger, en eh, die vroeg me voor haar wat dingen te kopen.’ de smoes rolde gemakkelijker eruit dan ik had gedacht en ik vervolgde glimlachend, ‘maar er zit niet echt iets bij wat ze bedoelt.’
‘Aha oké, ik schrok al!’ Belle begon te lachen met hoge uithalen en ik probeerde krampachtig mee te doen. Haastig keek ik om me heen, op zoek naar een excuus.
‘Zeg Roosje,’ zei ze terwijl ze me aan mijn arm wegtrok bij het kledingrek ‘vind je ook niet dat we nodig weer eens moeten afspreken? We hebben zóveel bij te praten!’ ze keek me poeslief aan.
O nee, wat nu? Ging ik me hiertoe laten verleiden? Ik weet hoeveel pijn en schande ze me aan deed, maar hé, dit was wel Belle Houben die met me af wilde spreken! Ik slikte de prop in mijn keel door.
‘Ja, dat lijkt me heel leuk, Belle.’ zei ik, en tot mijn eigen verbazing klonk mijn stem nog enthousiast ook. We wisselden een blik en glimlachten, spraken een datum af en kusten elkaar gedag. Onderweg naar huis, op de roltrap zelfs al, besefte ik me pas wat ik had gedaan. Ik had afgesproken met Belle Houben. Ik had haar zelfs omhelsd en op de wang gekust. Waar moest het heen met de wereld?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2005, 15:35
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Diep in gedachten verzonken trok ik het ene na het andere hangertje voorbij, zonder er echt naar te kijken.
Ik snap je beginzin al niet, wat toch wel jammer is aangezien dat toch een van de belangrijkste zinnen gewoonlijk is

Ergens heb je slecht in plaats van slechts staan, tikfoutje.

Verder vind ik het best een aardig verhaal, het leest wel lekker en het kon me ook wel boeien, dus wat mij betreft mag je doorschrijven
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 15:37
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 21-04-2005 @ 16:35 :
Ik snap je beginzin al niet, wat toch wel jammer is aangezien dat toch een van de belangrijkste zinnen gewoonlijk is
Wat snap je er niet aan?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 15:41
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 21-04-2005 @ 16:37 :
Wat snap je er niet aan?
trok...voorbij

Dat snap ik niet, hoe kun je een hangertje voorbij trekken? Of je loopt er voorbij, of je trekt de hangertjes van het rek, maar zo snap ik je zin niet. Of ben ik nu heel krom aan het denken?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 15:44
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 21-04-2005 @ 16:41 :
trok...voorbij

Dat snap ik niet, hoe kun je een hangertje voorbij trekken? Of je loopt er voorbij, of je trekt de hangertjes van het rek, maar zo snap ik je zin niet. Of ben ik nu heel krom aan het denken?
Dat kan inderdaad. Je kunt ook voor het rek staan en de hangertjes óver het rek één voor één voorbij schuiven, zodat je steeds een nieuw kledingstuk voort schuift.. Kom ik op je over?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 15:46
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 21-04-2005 @ 16:44 :
Dat kan inderdaad. Je kunt ook voor het rek staan en de hangertjes óver het rek één voor één voorbij schuiven, zodat je steeds een nieuw kledingstuk voort schuift.. Kom ik op je over?
Oké, ik snap nu wel wat je bedoelt. (*zucht* Het is wel echt duidelijk dat ik nooit winkel) Maar dan nog vind ik dat voorbij raar
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 16:45
Verwijderd
Ik vind het op zich een leuk verhaal, maar het is niet zo dat ik echt zin heb in het volgende,, maar ik ga 't wel lezen als het komt : )
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 05:36
indie-gurl
Avatar van indie-gurl
indie-gurl is offline
ik vind een leuk verhaal, je moet echt verder schrijven!
__________________
Don't walk before me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Just walk beside me and be my friend.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 15:42
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Er zitten een paar zinnen tussen waar ik van zeg: skippen die handel. Je vertelt af en toe alsof je praat en dat vind ik niet erg mooi staan. Bijv:

Er zaten best leuke dingen bij hoor, daar niet van, maar in mijn hoofd speelde zich die dag nog eens van voor af aan af. (net alsof je even daarvoor gezegd had dat je het geen leuke slipjes vond of iets in die trant)

en

Enfin, ik dwaal af. Ik stond daar dus en zij liep daar en het laatste wat ik wilde was haar tegenkomen of een babbeltje met haar aan moeten knopen. Dus liep ik in mijn blinde paniek een stuk verder de winkel in en belandde achter een groot rek, waar ik stiekem door heen keek als een jager die zijn prooi beloert. (een dubbele dus, die slechts één keer al niet erg mooi staat. Het enfin en de dussen geven je opizch wel een gevoel van dat je persoonlijk tegen de lezer praat, maar ik vond het alsnog storend)

Ehm, verder leuk geschreven. Ik weet niet goed waar je heen wilt, maar ik ben wel benieuwd. Ik vond de paniek die ze voelt wel goed overkomen en goed beschreven. Ja ik ben wel benieuwd
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 19:29
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik vind het op zich wel leuk, maar er staan wat warrige zinnen tussen, die een beetje scheef zijn en niet helemaal kloppen. Als je snapt wat ik bedoel.

Offtopic: Ik wil ook naar theaterklas, maar kan niet, .
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2005, 12:58
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Hoi,
Misschien begrijpen jullie nog niet helemaal waar ik naartoe wil. Het is namelijk juist de bedoeling dat Roos tegen de lezer aanpraat, maar dat wordt later wel duidelijk. Elk geval; thnx voor jullie commentaar

Nijn*

Offtopic: Roosieh, waarom kun je niet naar de theaterschool? Mag het niet of wat?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De verwelkte roos
Saarah
11 07-10-2004 18:17
Verhalen & Gedichten verhaaltje..zal die goed genoeg zijn voor verhalenwedstrijd...
Carlie
5 30-12-2003 12:56
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal: Afscheid
tiram
71 20-12-2003 13:30
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Azalea
Femme-Fatale
2 29-11-2003 18:57
Verhalen & Gedichten De Nationale Haat Roos Dag
juliettebinoche
5 26-11-2003 20:15
Verhalen & Gedichten [verhaal] Loverboy (asjelieft snel reageren...)
Freakgrrl
4 17-10-2002 13:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.