Oud 14-08-2007, 10:10
the-incure
the-incure is offline
Citaat:
Droomvlucht schreef op 12-07-2007 @ 20:54 :
Ik heb een vriendin, die nogal wat psychische problemen heeft. Ze is hierdoor ook soms niet op school. Wel netjes afgemeld maar niet altijd met de ware reden. Ze houd op een tweetal fora een online dagboekje bij over haar leven.

Nu hebben een aantal meiden uit haar klas op een internetforum waarvan ze wisten dat ze daar zat, zich ook geregistreerd (je kunt berichten daar alleen lezen als je je registreert) het dagboekje van haar uitgeprint en hebben dit aan school gegeven.

Op basis van de inhoud uit het dagboekje heeft de school nu besloten haar te gaan schorsen en een overplaatsing aan te vragen.


Mag dat zomaar?
ik vind het echt erg voor je vriendin en ik heb voor je uitgezocht of dat mogelijk is.
Zoals je misschien al op tv hebt gezien is er laatst een jongen niet aangenomen op een school omdat hij een televisie thuis heeft. Wat jij als vriendin kan doen is de pers erbij halen.
De school krijgt dan een slechte(re) naam en kan doormiddel van acties worden gesloten.
Als je je echt inzet voor een actie kan je er wel wat aan doen.
Het is wel zo dat scholen zelf regels mogen bepalen wat toelating betreft, omdat het hier niet om toelating gaat heeft jouw vriendin dus privacyrechten.
(ikzelf heb daar niet voor gestudeerd) tot zover weet ik dus je er wel wat aan kan doen.
In je eentje kom je nooit ver dus als je misschien samen werkt met je vriendin en/of andere vriendinnen en mensen die ook betrokken waren inclusief haar ouders kan je er wel wat aandoen. Het is dan zo dat ze dan het beste niet meer op die school blijft natuurlijk en jij ook maar dan heb je de zaak wel gewonnen
tevens kun je tegenwoordig voor haast elk inimini onderdeel een vergoeding krijgen. Je kan contact opnemen met iemand die een juridische functie/achtergrond heeft die kan je er meer over inlichten. Als je hulp nodig hebt door middel van de pers zou ik je best wel kunnen helpen ben ik namelijk wel goed in.. de pers inschakelen. Aangezien ik van bijna alles lid ben kan ik zoveel promotiemateriaal verspreiden en zo snel een naam/school naar beneden halen dat je in ieder geval gelijk krijgt en een eerlijk proces. Het beste is als je alles wat je zegt en doet opneemt of opschrijft.. wat er wordt gezegd. Het handigste is mailen en alles mails goed bewaren..
doe ik ook

suc6 (als je van plan bent om in ieder geval iets te doen)
__________________
# I fight for my right #
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 06:41
Liefde & Relatie Zeker de moeite waard om dit te lezen!
Je89
12 26-10-2014 14:10
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Baden-Wurttemberg verbiedt leraren hoofddoek te dragen
ThaFox
196 18-11-2003 14:02
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme...
BiL@L
62 17-09-2003 04:17
Verhalen & Gedichten Verhaal van een vriend - nog geen titel
Caelis
35 29-07-2003 15:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.