Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2004, 20:08
*mirrie*
*mirrie* is offline
Dit is dan wel een niet heel erg 'bekend' onderwerp, maar zeker niet minder belangrijk! Het is allang duidelijk dat de vmbo scholen niet draaien zoals ze moeten.

Uit eigen ervaring maak ik mee, dat de grotere scholen een ware cultuurschok teweeg brengen. Verschillende culturen, van verschillende afdelingen worden allemaal in een grote school samengebracht. Dit omdat verschillende scholen te veel geld kosten. Geld, is dat alles waar het om gaat? Wel bij de overheid, zo het blijkt.

Al die verschillende culturen, al die verschillende mensen, al die verschillende niveaus..Je kan zeker merken dat er grotere klassen komen, en het lesniveau daar niet echt door omhoog gaat. Er is toch allang bewezen dat grotere scholen voor juist nog meer problemen zorgen? Dit weegt blijkbaar niet zwaar genoeg als we het over geld hebben.

Pesten pakt het slappe vmbo-beleid zeker niet aan, terwijl deze scholen een harde aanpak juist het hardst nodig hebben. Mensen die gespest worden, worden niet geholpen en de pesters worden niet aangepakt. Ik vraag me af waar dit heen moet, en wanneer zo'n beleid eindelijk is aangepakt wordt..zodat er eindelijk is les kan worden gegeven.

Wat vinden jullie hiervan?!
__________________
I want to rrride my bicycle, trriing!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2004, 20:32
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Niet zo op ons neerkijken jij!
We zijn niet allemaal kleine krimineeltjes hoor!
Nou ok hier en daar is er wel één met een strafblad maar dat doet er niet toe.
Ik vind dat er te snel word gezegd dat het VMBO voor 'lastige kinderen' is, want er zijn genoeg kinderen die WEL hun best doen en WEL sociaal zijn.
Maar nu wil ik NIET rascistisch overkomen maar heel veel van de herrie schoppende en luie kinderen zijn toch allochtoons. Terwijl er ook allochtoonse kinderen waar ik en de andere heel goed mee kunnen opschieten.
Dus niet zo laaghartig over het VMBO!!!
(Niet kwaad bedoeld)

Gremlin
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.

Laatst gewijzigd op 04-03-2004 om 14:49.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 20:48
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 03-03-2004 @ 21:32:
Niet zo op ons neerkijken jij!
We zijn niet allemaal kleine krimineeltjes hoor!
Nou ok hier en daar is er wel één met een strafblad maar dat doet er niet toe.
Ik vind dat er te snel word gezegd dat het VMBO voor 'lastige kinderen' is, want er zijn genoeg kinderen die WEL hun best doen en WEL sociaal zijn.
Maar nu wil ik NIET rascistisch overkomen maar heel veel van de herrie schoppende en luie kinderen zijn toch allachtoons. Terwijl er ook allachtoonse kinderen waar ik en de andere heel goed mee kunnen opschieten.
Dus niet zo laaghartig over het VMBO!!!
(Niet kwaad bedoeld)

Gremlin
(psssst...) het is allochtoons (VMBO zeker )
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 21:07
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
*mirrie* schreef op 03-03-2004 @ 21:08:
Uit eigen ervaring maak ik mee, dat de grotere scholen een ware cultuurschok teweeg brengen. Verschillende culturen, van verschillende afdelingen worden allemaal in een grote school samengebracht. Dit omdat verschillende scholen te veel geld kosten. Geld, is dat alles waar het om gaat? Wel bij de overheid, zo het blijkt.
1) Een school is een bedrijf, geld is dus van belang. Bij de overheid natuurlijk ook want wij betalen te overheid. Bij een school is het belangrijk dat er leerlingen worden binnengehaald en het middel daarvoor zou een goede reputatie door goede lessen moeten zijn.

2) Ik maak uit je verhaal op dat je voor elke cultuur een aprte school wilt hebben. Vind je dat niet een béétje belachelijk? Om in een multiculturele samenleving te leven is het belangrijk dat men ook tussen verschillende culturen opgroeit. Het is de bedoeling dat verschillende mensen met verschillende opvattingen in NL samen kunnen werken en samen kunnen leven. Een verschil in scholing draagt daar niet toe bij.

3) Op het punt van grote scholen/klassen ben ik het wel met je eens. Een kleinere school/klas draagt bij aan de functionaliteit. Maar naar mijn mening is apart onderwijs voor verschillende culturen totale onzin.
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 21:38
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
een school is geen bedrijf maar een stichting soms een vereniging.
die mogen geen winst maken voor eigen zak wat een bedrijf dus wel mag.
maar idd ik vind het veel te ver gaan overal die reclame van sponsers en alles scholen hebben gewoon meer subsidie nodig.
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 21:47
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Deze gehele maatschappij werkt niet. Vmbo, havo, vwo het is allemaal niks.
__________________
Czech us out

Laatst gewijzigd op 03-03-2004 om 22:09.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 03-03-2004 @ 22:47:
Deze gehele maatschappij werkt niet. Vmbo, havo, vwo het is allemaal niks.
Ik ben ook best blij dat ik met niks gruwelijk veel ga verdienen
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 22:24
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-03-2004 @ 23:21:
Ik ben ook best blij dat ik met niks gruwelijk veel ga verdienen
Ik anders ook wel.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 22:34
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-03-2004 @ 23:21:
Ik ben ook best blij dat ik met niks gruwelijk veel ga verdienen
Ik ben juist blij dat ik gruwelijk gemiddeld loon ga ontvangen voor veel te veel werk
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 22:39
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 03-03-2004 @ 23:34:
Ik ben juist blij dat ik gruwelijk gemiddeld loon ga ontvangen voor veel te veel werk
Ik doelde met 'niks' ook meer op de opleiding, om even in te haken op Zaina's opmerking. De vijfenzestigurige werkweken van advocaten zijn mij niet onbekend
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 18:10
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-03-2004 @ 23:39:
Ik doelde met 'niks' ook meer op de opleiding, om even in te haken op Zaina's opmerking. De vijfenzestigurige werkweken van advocaten zijn mij niet onbekend
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 16:52
meisje
meisje is offline
VMBO is een vergaarbak voor allerlei kinderen met allerlei verschillende leerniveaus, ik denk dat het beter is om weer te gaan splitsen, omdat tussen de mavo en vbo behoorlijk veel verschil was.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 17:05
Verwijderd
Precies. Het belangrijkste is dat vroegere mavo-leerlingen nu gehinderd worden door allerlei kansloos spul dat eigenlijk niet meer op een normale school thuishoort. Het is inderdaad een afvoerputje, en dat is niet alleen demotiverend voor leerlingen en leraren maar heeft ook tot gevolg dat de algehele kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 22:31
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Precies. De samensmelting heeft er toe geleidt dat hogere mavisten(niveau c/d) over een lelijke kam geschoren worden met het IVBO grut. Niet dat dat allemaal practicing thugbugs zijn, maar toch......
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 11:55
Diokhan
Avatar van Diokhan
Diokhan is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-03-2004 @ 18:05:
Precies. Het belangrijkste is dat vroegere mavo-leerlingen nu gehinderd worden door allerlei kansloos spul dat eigenlijk niet meer op een normale school thuishoort. Het is inderdaad een afvoerputje, en dat is niet alleen demotiverend voor leerlingen en leraren maar heeft ook tot gevolg dat de algehele kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat.
Hier ben ik het volledig mee eens (en ik doe zelf ook vmbo momenteel )
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 12:15
Zelma
Avatar van Zelma
Zelma is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-03-2004 @ 23:31:
Precies. De samensmelting heeft er toe geleidt dat hogere mavisten(niveau c/d) over een lelijke kam geschoren worden met het IVBO grut. Niet dat dat allemaal practicing thugbugs zijn, maar toch......
het vmbo is toch niet een grote groep van allemaal oude niveaus samen gevoegd??
__________________
It Is Better To Be Hated For What You Are Than To Be Loved For What You're Not
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Zelma schreef op 07-03-2004 @ 13:15:
het vmbo is toch niet een grote groep van allemaal oude niveaus samen gevoegd??
Jawel, de MAVO, VBO en IVBO hebben ze op een hoop gegooid en er 4 niveaus van gemaakt. Dus niet verwonderlijk dat bijna 2/3 van de Nederlandse jeugd VMBO doet.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 17:39
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
wouszer schreef op 07-03-2004 @ 15:17:
Jawel, de MAVO, VBO en IVBO hebben ze op een hoop gegooid en er 4 niveaus van gemaakt. Dus niet verwonderlijk dat bijna 2/3 van de Nederlandse jeugd VMBO doet.
Maar er wordt nog steeds ondescheid gemaakt. Het VMBO is weer verdeeld in een theoretische leerweg, een basisberoepsgerichte leerweg en een kaderberoepsgerichte leerweg. De basis en de kader komt overeen met het oude vbo, veel praktische dingen dus, en de theoretische leerweg komt overeen met de vroegere mavo. Het is dus niet zo dat er kinderen van verschillende niveaus bij elkaar in de klas zitten, er worden netjes klassen gemaakt met bijvoorbeeld alleen tl-leerlingen.
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-03-2004, 17:44
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 07-03-2004 @ 18:39:
Maar er wordt nog steeds ondescheid gemaakt. Het VMBO is weer verdeeld in een theoretische leerweg, een basisberoepsgerichte leerweg en een kaderberoepsgerichte leerweg. De basis en de kader komt overeen met het oude vbo, veel praktische dingen dus, en de theoretische leerweg komt overeen met de vroegere mavo. Het is dus niet zo dat er kinderen van verschillende niveaus bij elkaar in de klas zitten, er worden netjes klassen gemaakt met bijvoorbeeld alleen tl-leerlingen.
ja maar ze worden we allemaal in het zelfde gebouw gepropt waardoor je gigantische vmbo scholen krijgt en naast de wat slimmer mavo kinderen die eerst bij havo athenum in zaten ook halvezolen hebt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.