Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2003, 19:20
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
Weet iemand mischien waar het ingredient "botervet" vandaan komt?
In woordenboek staat hoofdingredient van boter maar daar word je ook niet veel wijzer van...
Dus of het uit melk/ander dierlijks/plantaardig vet is
Alvast bedankt!
__________________
Of je worst lust?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2003, 10:11
alwaysgood
alwaysgood is offline
gewoon vet, als het maar bakt
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 11:49
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Van olie en vetten bestaan twee soorten, harde (oa botervet) en zachte (de meeste olie). De zachte vetten bevatten over het algemeen meer onverzadigde vetzuren, de harde juist erg weinig. De hoeveelheid onverzadigde vetzuren bepaalt voor een groot deel de smelttemperatuur en daarmee de eigenschappen van een vet. Om een vet harder te maken worden de onverzadigde vetzuren harder gemaakt. Dat gaat met waterstof (hydrogen) en het proces heet harden of hydrogeneren. Dus uw bestanddeel is olie die deels gehard is om dat dat voor de desbetreffende toepassing noodzakelijk was.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 15:29
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
Oke heel simpel

Is het dierlijk of niet
__________________
Of je worst lust?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:02
Magdalena
Magdalena is offline
ik neem aan dat je dit wil weten omdat je veganistisch wil eten?

boter is (als ik het goed onthouden heb) vaak dierlijk vet, maar margarine is plantaardig. als je heel even wacht probeer ik het voor je op te zoeken...
__________________
One day the world will be ready for you and wonder how they didn't see
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 16:05
Magdalena
Magdalena is offline
"....wordt alleen in dierlijk voedsel gevonden zoals levertraan, spek, schaaldieren en botervet ..."

kwam ik tegen op google bij een willekeurige zoektocht naar "botervet +dierlijk". pas trouwens op als je inderdaad veganistisch wil eten en het super consequent wil doen: veel voedingsmiddelen melden plantaardige ingredienten te hebben, maar bevatten wel dierlijke resten
een voorbeeld; door het vet van macdonalds waar de frietjes in gebakken worden zitten runderextracten.


en vergeet je vitamine B12 pilletjes niet, want daar ging ik behoorlijk de fout mee in. een tekort aan vitamine B12 is niet zo leuk
__________________
One day the world will be ready for you and wonder how they didn't see
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 07:02
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
Dankjewel! En eten bij de mac is bio industrie steunen dus dat zoiezo al niet...
En mn b12 is geen probleem hoor
Jah klopt, hele hoop boters/bakolie-en staat op dat ze 100% plantaardig zijn... maargoed daar kwam ik een tijd geleden ook achter...
Dankjewel voor de info!
__________________
Of je worst lust?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2003, 09:51
Magdalena
Magdalena is offline
Citaat:
XveganX schreef op 12-07-2003 @ 08:02:
Dankjewel! En eten bij de mac is bio industrie steunen dus dat zoiezo al niet...
En mn b12 is geen probleem hoor
Jah klopt, hele hoop boters/bakolie-en staat op dat ze 100% plantaardig zijn... maargoed daar kwam ik een tijd geleden ook achter...
Dankjewel voor de info!
lol, ja, macdonalds was een slecht voorbeeld, maar het was alleen een voorbeeld en het enige waar ik even zo snel aan kon denken.
ik nam altijd olijfolie om in te koken en bakken. gezond en lekker, maar helaas soms best duur, maar goed..vlees is natuurlijk ook duurder dan groente dus dat compenseert misschien weer
__________________
One day the world will be ready for you and wonder how they didn't see
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 23:48
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
oke een ding jullie zijn allemaal heel lieve veganistische mensjes enzo , en ik zelf ook, vegetarisch dan , ik wil het mezelf niet onnodig moeilijk maken , maar uhm de frieten van de mac zijn dus voor de grootste veganist ook eetbaar , het is 100%plantaardig vet, dus geen rundergedoe , dat was in Amerika nl wel het geval , hier in NL hebben we nix te vrezen, eetsmakelijk!....
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 06:10
XveganX
Avatar van XveganX
XveganX is offline
Het vermijden van diergebruik houd iig voor mij ook in dat ik geen geld ga stoppen in het bedrijf wat ten zeerste mede-verantwoordelijk is voor de bio-industrie...
Een beetje vegetarier/veganist toch wel in lijkt mij?
__________________
Of je worst lust?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 08:45
skatefamke
skatefamke is offline
Citaat:
Magdalena schreef op 12-07-2003 @ 10:51:
lol, ja, macdonalds was een slecht voorbeeld, maar het was alleen een voorbeeld en het enige waar ik even zo snel aan kon denken.
ik nam altijd olijfolie om in te koken en bakken. gezond en lekker, maar helaas soms best duur, maar goed..vlees is natuurlijk ook duurder dan groente dus dat compenseert misschien weer
ik ben ook veganist en ik bak ook wel in zonnebloemolie. dat is vaak goedkoper dan olijfolie.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 09:48
Verwijderd
Citaat:
skatefamke schreef op 14-07-2003 @ 09:45:
ik ben ook veganist en ik bak ook wel in zonnebloemolie. dat is vaak goedkoper dan olijfolie.
En bakt ook heerlijk (ik bak ook in zonnebloemolie)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.