Advertentie | |
|
13-06-2002, 14:30 | ||
Citaat:
maar om nou te zeggen dat het niet een stuk beter had gekund... mwoah
13-06-2002, 14:37 | ||
Citaat:
13-06-2002, 14:43 | ||
Citaat:
maar daarnaast zijn ze achtergebleven op ICT-gebied, en hebben ze ook een van de weinige grote bedrijven met internationaal aanzien laten doodbloeden (Fokker)
13-06-2002, 14:56 | ||
Citaat:
13-06-2002, 14:57 | ||
Citaat:
13-06-2002, 14:57 | ||
Citaat:
13-06-2002, 15:01 | ||
Citaat:
Als de overheid daar geen moeite voor heeft gedaan, waar hebben wij onze gezondheidszorg (die relatief helemaal zo slecht niet is) dan aan te danken?
13-06-2002, 15:06 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
13-06-2002, 15:48 | |||||||
Citaat:
Citaat:
Ondernemers hebben inderdaad alle moeite gedaan voor de economie. En het zou overigens mooi zijn als ze dit ook zouden kunnen doen bij een (in het begin nog een gedeeltelijk) geprivatiseerde zorg. De politiek heeft ook niet of nauwelijks bijgedragen aan het oplossen van maatschappelijke problemen, zoals de zorg en veiligheid. Citaat:
Dat je deze 'investeringen' niet meteen zou merken is waar, maar is niet meer dan jezelf indekken. Investeringen waren er al lang, maar het ging alsmaar slechter in de zorg. Ook werd er bij die investeringen niet aangegeven hoe dat geld besteed zou moeten worden, en als het wel gebeurde kwam men er achteraf vaak achter dat het toch weer naar andere zaken was gegaan. Tot slot werden er geen targets gesteld wat er nu verwacht werd als resultaat voor die investeringen, ook een cruciale fout. Niemand werd verantwoordelijk geacht omdat er geen targets waren (slim van Borst, hoor), het management blaatte dat ze meer poen nodig hadden (god weet waarvoor), Borst gaf het ze (ook omdat Paars niet wilde dat het boegbeeld van D66, onze 'vice-premier' zou aftreden), en de puinhopen werden alleen maar groter, bekostigd door onze belastingcentjes. En als dank voor die poen schuift Borst ons - de burger - de schuld in de schoenen voor de vergroting van de wachtlijsten. Citaat:
Citaat:
Wat moet je met een leger in vredestijd? Nou, ervoor proberen te zorgen dat al die mensen die - naar o.a. ons land - vluchten voor een dictator dit niet meer hoeven. Citaat:
|
13-06-2002, 16:06 | |||
Ten wat is er mis met de eerste zin?
Citaat:
Citaat:
13-06-2002, 16:14 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ff een voorbeeld m'n moeder heeft een NAMS opleiding gedaan, maar werkt als voorlichter, nog net wel in de verzorging. |
13-06-2002, 16:24 | ||
Citaat:
|
13-06-2002, 16:31 | |||
Citaat:
Citaat:
13-06-2002, 16:33 | ||
Citaat:
enneh kun je me ff uitleggen hoe hieruit blijkt dat investeren alleen geen oplossing is? dat haal ik hier echt niet uit.
13-06-2002, 16:35 | ||
Citaat:
13-06-2002, 16:56 | ||
Citaat:
@ twiety, @pie en darkshooter: Voor Paars had CDA verreweg het meeste macht. Zij hebben in de jaren '80 enorme bezuinigingen gedaan op de zorg, die zich later vertaalden in problemen. Als men bezuinigd in opleidingen is het resultaat pas na jaren te merken (lees: afgelopen 3/4 jaar). Paars is langzaam weer meer in deze opleidingen gaan investeren, wanneer betaald dit zich volgens jullie uit? Ook pas enkele jaren later (waarna LPF, CDA en VVD wel met de eer zullen gaan strijken). Ongetwijfeld zullen er fouten zijn gemaakt, en ook dubieuze investeringen zijn gedaan, maar waardoor de zorg achteruit is gegaan (hoewel zij nog steeds goed is, dat iedereen het zo'n ramp vind komt echt niet alleen omdat ze er zo'n goede kijk op hebben) is voornamelijk te wijten aan bezuinigingen in de jaren '80, die toen weinig korte termijn, maar veel lange termijn effect hadden.
13-06-2002, 17:03 | ||
Citaat:
maar ok, de oplossing: in 1939 (ik zei dit vanwege polen) en 1940 hadden we in nederland een ontoereikend uitgerust leger, waardoor we in 4 dagen onder de voet zijn gelopen door duitsland, dat wél een toereikend militair apparaat had. duitsland flikte het toen dus wel mooi om in n paar weken tijd vanuit de eigen grenzen heel frankrijk onder de voet te hebben gelopen stel dat we in europa allemaal zo pascifistisch zouden zijn als iedereen hier blijkbaar wil, en ome osama had n paar hedendaagse tanks en vliegtuigen, dan zouden wij echt niet in een paar weken tijd een paar tanks en vliegtuigen kunnen bouwen om ons te verdedigen kortom: dan zijn we genaaid het hedendaagse leger word ingezet bij vredesmissies.. en waarom niet? is het niet de ultieme oplossing van asielbeleid als je het woongebied van die potentiele asielzoekers veilig houdt? dat dit niet erg lukt ligt niet aan de VS of aan nederland, maar aan de VN die naar mijn idee teveel regeltjes heeft waardoor er geen einde kan worden gemaakt aan de echte oorlogsmisdadigers die wachten gewoon tot er genoeg mensen zeiken in de VS en nederland dat het leger kleiner moet worden, waardoor de VN zich weer terug moet trekken, en de rotzooi daar van voor af aan begint.. als er dan niet snel genoeg opgetreden word, word defensie daar weer op aangesproken, en vragen ze zich af waar al dat geld naartoe gaat... naar een ondermaatse defensie dus en de cirkel is rond!
13-06-2002, 17:06 | ||
Citaat:
er zijn OVERAL compromissen gesloten, dan kun je wel zeggen dat dat nu eenmaal politiek is, maar dat wil absoluut niet zeggen dat dat goed is voor een land
13-06-2002, 17:22 | ||
Citaat:
Compromissen zijn er gesloten, en dit was absoluut noodzakelijk. Ook al was ik van de meeste geen fan (sterker nog, ik ben absoluut geen fan van paars), toch vind ik paars I een positieve stap geweest. Simpelweg om de machtspositie van het CDA te doorbreken. Hier waren concessies voor nodig... van beide kanten. Het is jammer dat de SP toen nog niet het formaat had dat zij nu heeft, anders had links écht iets kunnen proberen.
13-06-2002, 19:04 | ||
Citaat:
13-06-2002, 19:22 | ||
Citaat:
Mocht je je afvragen of ze dit nog een keer zouden doen, even samenhangend met LPF standpunten: Dat is niet nodig, in de ICT-revolutie kan dat weer teniet worden gedaan. Sanering kan veel overhead wegwerken. En ook privatisering kan zorgen voor geld vanuit het bedrijfsleven i.p.v. van de overheid. Al is een tijdelijke(!) investeringsstop (geen extra geld!) wel goed voor een beter saneringsproces, dan nog zijn dit geen structurele bezuinigingen. Verder kan door de ICT kleinschaligheid weer zorgen voor meer plezier in het werk, waardoor mensen dit ook weer willen gaan doen. |
13-06-2002, 19:44 | ||
Citaat:
Ik ben ook benieuwd en ik vind de rest van dit commentaar ontzettend flauw om te zeggen. Als je zelf van mening bent dat je vertrouwen krijgt op basis van de geleverde prestaties, dan doe je er beter aan om te wachten tot je dit commentaar ook met motivatie kan uiten, ALS die tijd ooit komt. Natuurlijk mag je wel vertellen wat je verwachtingen zijn, maar enige motivatie hierbij zie ik dan graag tegemoet. Ik verwacht van de LPF dat ze het prima gaan doen, aangezien ze een uitstekend gedachtengoed als basis hebben en de eerste tekenen van de coalitie positief zijn. Daarom verwacht ik ook dat de coalitie het goed gaat doen. En waarschijnlijk is het omgekeerde op jou van toepassing, gok ik zo: het laatste coalitienieuws vind je maar niks en het gedachtengoed van Pim ook niet. Prima als dat zo is, maar zet 't er dan ff bij. Laatst gewijzigd op 13-06-2002 om 19:47. |
13-06-2002, 19:54 | ||
Citaat:
Andere reply ga ik nog op in, nu geen tijd voor.
13-06-2002, 20:44 | ||
Citaat:
|
13-06-2002, 20:50 | |||
Citaat:
Citaat:
Grote fout
13-06-2002, 20:59 | |||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat laatste hoop ik van harte, maar is in deze niet relevant.
13-06-2002, 22:51 | ||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-06-2002 om 22:54. |
14-06-2002, 01:04 | ||
Citaat:
Nee, Pim wou daar wat aan doen hoor, dat ICT, gewoon alle computers van alle scholen af, ja dan haal je wel een stukje in ja Weinige grote bedrijven? Damn, dan weet je echt nix. ABN, Unilever, Ahold, KLM, Philips, KPN, Shell, Schiphol. Laatst gewijzigd op 14-06-2002 om 01:07. |
14-06-2002, 01:06 | |
Ik heb geen vertrouwen in de LPF, nooit gehad, niet omdat ze rechts zijn, maar omdat die Herben kindertaal praat en alles nalult wat Balkenende en Zalm zeggen, en wanneer hij dat niet doet geeft hij geen commentaar of komt ie met dat Pim dat zo gewild zou hebben, vooral bij dat laatste komt ie echt zo dom over, man praat es met niveau.
|
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Tussentijdse peiling Verwijderd | 435 | 31-03-2009 18:28 | |
Stelling: Lijsttrekkersdebat van net (op radio1/ned3) Joostje | 22 | 15-01-2003 00:00 | |
Kabinet valt? gevallen? EvilSmiley | 128 | 17-10-2002 20:07 | |
De Jong wil uit LPF-fractie stappen UnknoWn EntiTy | 122 | 15-10-2002 09:19 | |
De Kantine |
Aan LPF-stemmers (en anderen) Anne | 93 | 30-09-2002 12:26 | |
De Kantine |
Mijn condoleances aan iedere Nederlander met verstand waaromniet? | 123 | 16-05-2002 21:45 |