Oud 27-03-2008, 16:38
Henkie18
Henkie18 is offline
Verder zijn banen zeker goed voor je ontwikkeling..ik werk zelf ook en merk dat ik hierdoor meer discipline heb gekregen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2008, 15:15
Tuta
Tuta is offline
Citaat:
SuperSanne moet duidelijk eens op zichzelf gaan wonen en dan nog eens een oordeel uitspreken. En intussen werk ik lekker verder, zonder rood staan, zonder IBg lening én al mn studiepunten.
Inderdaad, en dan vooral in Utrecht.

Ik heb zojuist mijn 1e kamer in Utrecht gekregen. 400 per maand, en het is geen superluxe kamer, zelfs klein, er stonden 40 mensen te smeken voor die kamer. Het is gewoon bijna onmogenlijk om een goede betaalbare kamer in Utrecht te krijgen.

Omdat ik nog aan het afstuderen ben van mijn vorige opleiding moet ik full time werken en best ver reizen. (4 uur per dag). Dus ik heb door de week bijna geen tijd om te werken. In het weekend wel en dan verdien ik ongeveer 100/150 euro extra.

Ik vraag me af hoe mensen het redden zonder lening?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, en dan vooral in Utrecht.

Ik heb zojuist mijn 1e kamer in Utrecht gekregen. 400 per maand, en het is geen superluxe kamer, zelfs klein, er stonden 40 mensen te smeken voor die kamer. Het is gewoon bijna onmogenlijk om een goede betaalbare kamer in Utrecht te krijgen.

Omdat ik nog aan het afstuderen ben van mijn vorige opleiding moet ik full time werken en best ver reizen. (4 uur per dag). Dus ik heb door de week bijna geen tijd om te werken. In het weekend wel en dan verdien ik ongeveer 100/150 euro extra.

Ik vraag me af hoe mensen het redden zonder lening?
400 euro per maand
als je je op tijd inschrijft bij de SSH/buiten het centrum wil wonen/op tijd begint met zoeken moet het toch echt wel voor minder lukken
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 16:11
Verwijderd
Citaat:
400 euro per maand
als je je op tijd inschrijft bij de SSH/buiten het centrum wil wonen/op tijd begint met zoeken moet het toch echt wel voor minder lukken
Ik denk dat dat vooral te maken heeft met de eisen die je stelt aan een kamer/omgeving. Sowieso is een kamer die groter is dan een inbouwkast al rond de €350,- en dan zit je op 14-16m² en niet eens in het centrum.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 16:38
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Utrecht is inderdaad duur, ik heb zelfs formaat inbouwkast à €350 in Overvecht gezien, danke schön..

Tuta, als je student bent is een kamer van €400,- niet makkelijk te financieren, tenzij je aardig wat spaargeld hebt / mensen die je ondersteunen / een degelijke aanvullende beurs krijgt (maar zelfs daarmee is het nog veel geld).
Als de kamer toch niet alles is wat je zoekt, zou ik van daaruit verder doorzoeken. En in de tussentijd een lening nemen bij de IB-Groep. Lenen is niet alles, maar je reistijd zo te merken ook niet, en op deze manier leen je wel op z'n voordeligst met de meest gunstige betalingsregeling.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat dat vooral te maken heeft met de eisen die je stelt aan een kamer/omgeving. Sowieso is een kamer die groter is dan een inbouwkast al rond de €350,- en dan zit je op 14-16m² en niet eens in het centrum.
en hoe snel je een kamer nodig hebt, ik kan me voorstellen dat je met 4 uur reistijd het liefst zo snel mogelijk een kamer hebt.

Het is echter echt wel mogelijk om een kamer van 12m2 voor 300 euro in utrecht te krijgen maar dat neemt vaak wel wat tijd in beslag

mijn exvriendje is ook begonnen met 7 m2 voor 350 euro
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 20:15
Verwijderd
Citaat:
en hoe snel je een kamer nodig hebt, ik kan me voorstellen dat je met 4 uur reistijd het liefst zo snel mogelijk een kamer hebt.

Het is echter echt wel mogelijk om een kamer van 12m2 voor 300 euro in utrecht te krijgen maar dat neemt vaak wel wat tijd in beslag

mijn exvriendje is ook begonnen met 7 m2 voor 350 euro
Ongetwijfeld maar met 4 uur reistijd heb je ook urgentie bij de SSH, dus dan kun je wel iets beters krijgen

12m² voor €300 is nog steeds nogal duur trouwens, zeker wanneer je bedenkt dat je daar alles moet doen. Ik zou 't niet kunnen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 12:56
Verwijderd
Ik ben een kamer aan het zoeken in Utrecht en het lukt me echt niet .
Ik krijg niet eens reacties .
En ja, ik sta rood.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 13:12
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Het is echter echt wel mogelijk om een kamer van 12m2 voor 300 euro in utrecht te krijgen maar dat neemt vaak wel wat tijd in beslag
Ik heb 18m2 voor 320 euro in Vogelenbuurt in een huis met vaatwasser, wasmachine en droger en prima onderhouden, dus het is echt wel mogelijk in Utrecht. Maar je moet echt maar geluk hebben, want als je echt een kamer nodig hebt is een kamer van 12m2 voor 400 euro in Zuilen soms de enige optie.

@Shining: Misschien spreekt je reactie de verhuurders niet zo aan..? Een leuk berichtje is al het halve werk.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 15:59
Verwijderd
Citaat:
@Shining: Misschien spreekt je reactie de verhuurders niet zo aan..? Een leuk berichtje is al het halve werk.
Ik heb echt mijn best gedaan met mijn bericht.. Ook al veranderd en aangepast aan de advertentie.
Ik wijt het zelf een beetje aan mijn opleiding, ik doe namelijk (nu nog) mbo. En in Utrecht zijn er nou eenmaal genoeg 'echte' studenten te vinden.
Edit: Ik zit nu wel op kamers in Utrecht maar daar moet ik na de zomer weg.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 17:06
Mariposa
Avatar van Mariposa
Mariposa is offline
Citaat:
Ik heb echt mijn best gedaan met mijn bericht.. Ook al veranderd en aangepast aan de advertentie.
Ik wijt het zelf een beetje aan mijn opleiding, ik doe namelijk (nu nog) mbo. En in Utrecht zijn er nou eenmaal genoeg 'echte' studenten te vinden.
Edit: Ik zit nu wel op kamers in Utrecht maar daar moet ik na de zomer weg.
Ik zeg altijd maar zo: een leugentje voor eigen bestwil is nooit slecht. Toen ik in mijn studentenkamer kwam heb ik niet alles eerlijk verteld, omdat ik van tevoren wist dat het een probleem zou kunnen vormen. Achteraf was het natuurlijk niet echt aardig van me, maar ik had wel een kamer
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 22:36
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Inderdaad, en dan vooral in Utrecht.

Ik heb zojuist mijn 1e kamer in Utrecht gekregen. 400 per maand, en het is geen superluxe kamer, zelfs klein, er stonden 40 mensen te smeken voor die kamer. Het is gewoon bijna onmogenlijk om een goede betaalbare kamer in Utrecht te krijgen.

Omdat ik nog aan het afstuderen ben van mijn vorige opleiding moet ik full time werken en best ver reizen. (4 uur per dag). Dus ik heb door de week bijna geen tijd om te werken. In het weekend wel en dan verdien ik ongeveer 100/150 euro extra.

Ik vraag me af hoe mensen het redden zonder lening?
Wie geeft er nou 400 uit aan een kamer?! Als je je tijdig inschrijft of een beetje connecties hebt, kun je buiten Utrecht echt wel voor minder aan een stekkie komen.

Dan maar iets minder hoge eisen en wat langer reizen, maar gelukkig heb je zo'n glanzende OV-kaart waarmee je gratis met het openbaar vervoer kan.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 15:13
Verwijderd
14m2 voor € 235,- In utrecht, tuindorp. Maar goed ik had dan ook 1,5 jaar wachttijd bij de SSHU toen ik ging hospiteren en had dus binnen een paar keer hospiteren een kamer.

Met 235 huur is het prima te doen zonder lening met een bijbaantje (betaal voor de rest ook alles zelf). Maar een kamer van 400 euro financieren lijkt mij echt onmogelijk, tenzij je fors leent.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 18:58
Verwijderd
Citaat:
14m2 voor € 235,- In utrecht, tuindorp. Maar goed ik had dan ook 1,5 jaar wachttijd bij de SSHU toen ik ging hospiteren en had dus binnen een paar keer hospiteren een kamer.

Met 235 huur is het prima te doen zonder lening met een bijbaantje (betaal voor de rest ook alles zelf). Maar een kamer van 400 euro financieren lijkt mij echt onmogelijk, tenzij je fors leent.
Wow.. Ik ga morgen hospiteren voor een kamer van 8m2 voor 250,- euro..
In Lombok, dat wel.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Wow.. Ik ga morgen hospiteren voor een kamer van 8m2 voor 250,- euro..
In Lombok, dat wel.
8m2 voor 250?! jezus
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 20:16
Verwijderd
Citaat:
8m2 voor 250?! jezus
Tja.. Ik ben al blij dat ik eindelijk eens ben uitgenodigd. En een buitenwijk/buurdorp is voor mij geen optie. Dan ben ik nog de hele dag aan het reizen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Tja.. Ik ben al blij dat ik eindelijk eens ben uitgenodigd. En een buitenwijk/buurdorp is voor mij geen optie. Dan ben ik nog de hele dag aan het reizen.
mits er nog een inbouwkast bij zit en geen schuine muren heeft is het nog wel te doen, en lombok is een prima buurt. Daarbij 250 euro is nog onder de 'stufigrens' je kunt m nog betalen zonder bij te hoeven leggen op je uitwonende basisbeurs. Maar alsnog is het natuurlijk belachelijk veel geld...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 23:45
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Wow.. Ik ga morgen hospiteren voor een kamer van 8m2 voor 250,- euro..
In Lombok, dat wel.


Dat is toch hopelijk wel inclusief?
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 09:34
Verwijderd
Citaat:
mits er nog een inbouwkast bij zit en geen schuine muren heeft is het nog wel te doen, en lombok is een prima buurt. Daarbij 250 euro is nog onder de 'stufigrens' je kunt m nog betalen zonder bij te hoeven leggen op je uitwonende basisbeurs. Maar alsnog is het natuurlijk belachelijk veel geld...
Er zit een tweepersoons hoogslaper in dus dat scheelt. Verder weet ik nog niet veel, ik kijk wel.
Qua geld zal het geen probleem zijn maar ik kan gewoon niet veel anders vinden. Of het is wat groter en meteen 300 of meer, of ik krijg niet eens reacties.
Citaat:


Dat is toch hopelijk wel inclusief?
Ja
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 13:05
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Er zit een tweepersoons hoogslaper in dus dat scheelt. Verder weet ik nog niet veel, ik kijk wel.
Qua geld zal het geen probleem zijn maar ik kan gewoon niet veel anders vinden. Of het is wat groter en meteen 300 of meer, of ik krijg niet eens reacties.
Dan zou ik nog eerder die 50 euro bijlappen, dan krijg je naar verhouding iig veel meer waar voor je geld.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Dan zou ik nog eerder die 50 euro bijlappen, dan krijg je naar verhouding iig veel meer waar voor je geld.
Help je met zoeken?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Dan zou ik nog eerder die 50 euro bijlappen, dan krijg je naar verhouding iig veel meer waar voor je geld.
ik zie anders regelmatig 10m2 voor 300 over de toonbank gaan als warme broodjes, dan is 8m2 nog wel te doen
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 20:49
Verwijderd
Citaat:
ik zie anders regelmatig 10m2 voor 300 over de toonbank gaan als warme broodjes, dan is 8m2 nog wel te doen
Idd. Het maakt niet uit hoe duur het is, ze raken alles in Utrecht wel kwijt.
Behalve de kamer waar ik net was dus .
Het was allemaal een beetje erg vies en klein, klein huis, kleine keuken, kleine badkamer en hele kleine kamer dus. Echt niet meer dan 7m2.
Het was heel suf en duurde maar een kwartier. We waren maar met zn 3en en volgens mij wilde niemand echt de kamer hebben .
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 10:39
Verwijderd
Citaat:
ik zie anders regelmatig 10m2 voor 300 over de toonbank gaan als warme broodjes, dan is 8m2 nog wel te doen
8m2 in Overvecht gaat voor 300+ nog snel weg, tis echt dramatisch.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Dan zou ik nog eerder die 50 euro bijlappen, dan krijg je naar verhouding iig veel meer waar voor je geld.
het is niet alsof er 3000000 kamers vrij zijn voor iedereen in utrecht waar je vrije keus op hebt
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 13:56
Verwijderd
Omdat we het er toch nog steeds over hebben
Ik heb een kamer!!
Goede lokatie, bijna 15 m2 met balkon en inbouwkast voor 335,- inclusief. Wel iets duurder dan ik wilde maar ik ben blij dat ik iets heb .
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 21:48
Verwijderd
Ach, 15m² voor €335 (inclusief neem ik aan?) is nog wel redelijk. M'n mailbox staat vol met 14m² voor €350 ;x
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 02:18
ramonneke
ramonneke is offline
Blijven we even on-topic. Dit topic gaat over rood staan, niet over huurprijzen.
__________________
ramonneke
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 09:13
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
het is niet alsof er 3000000 kamers vrij zijn voor iedereen in utrecht waar je vrije keus op hebt
Maar alleen een halve gare of iemand met geld teveel probeert in utrecht een kamer te krijgen. De slimmerts onder ons zoeken een stekkie in een van de omliggende steden.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht ABN AMRO rood staan
jusman
11 24-02-2010 14:35
Werk, Geld & Recht bij de frieslandbank in het rood staan?
cientje4
4 31-01-2010 22:26
Werk, Geld & Recht Hoe kan ik rood staan?
LXSM
22 20-10-2008 09:17
Werk, Geld & Recht Rente over rood staan..
Hayden
2 27-02-2006 15:15
Werk, Geld & Recht een paar vraagjes over rood staan...
ramonneke
10 25-01-2005 14:53
Werk, Geld & Recht Kan jij rood staan?
Verwijderd
65 15-03-2003 23:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.