Oud 17-04-2008, 16:23
T3hL33t
T3hL33t is offline
Hallo allemaal,
Ik werk bij de Bas van der Heijden.
Alleen de laatste tijd gaat het niet zo goed, aangezien de rare werktijden.
Ik heb twee weken geleden m'n ontslagbrief ingeleverd, met een maand uitwerktijd.
Nu nog de laatste twee weken dus. Maar hoe graag ik ook zou willen dit netjes af te maken, heb ik de laatste tijd ( vooral werken op donderdag ) mijn motivatie verloren. Dit komt door de slechte werksfeer, de collega's ( die op donderdag werken) die me niet liggen, en de werktijden zijn lang vandaag ( van 5 tot 10 ).
Ik ben alleen nog bang voor de gevolgen als ik dit doe, geld interreseerd me nu even niet. Weet iemand deze? en als ik ontslagen word, kan dat nog negatief uitpakken voor andere banen in de toekomst. ( zoals een vaste baan als ik school heb afgemaakt? ) Ik kan me niet ziekmelden ofzo, dan had ik allang moeten bellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2008, 16:32
Verwijderd
Zonder geldige reden wegblijven van je werk is in principe een grond voor ontslag op staande voet. Lijkt me niet handig, dus.

Je kan proberen er met je werkgever uit te komen. Geef gewoon aan dat je het liefst per direct stopt en wellicht heeft hij daar helemaal geen bezwaar tegen.

Mocht je werkgever er niet mee akkoord gaan rest er denk ik niets anders dan nog even doorbijten en de 2 weken volmaken.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 16:35
T3hL33t
T3hL33t is offline
Citaat:
Zonder geldige reden wegblijven van je werk is in principe een grond voor ontslag op staande voet. Lijkt me niet handig, dus.

Je kan proberen er met je werkgever uit te komen. Geef gewoon aan dat je het liefst per direct stopt en wellicht heeft hij daar helemaal geen bezwaar tegen.

Mocht je werkgever er niet mee akkoord gaan rest er denk ik niets anders dan nog even doorbijten en de 2 weken volmaken.
En wat is het nadeel van ontslagen worden op staande voet precies?
excuses voor mijn onwetendheid
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 16:37
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Of even doorbijten, of overleggen met je baas of je misschien eerder kan stoppen, de laatste tijd af kan maken op andere dagen /tijden of, als je nog vrije dagen over hebt, wat vrij nemen. Gewoon wegblijven is niet erg netjes en ook tegenover je collega's een kutstreek.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 16:42
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
En wat is het nadeel van ontslagen worden op staande voet precies?
excuses voor mijn onwetendheid
Dat jij dan de verantwoordelijke (ofwel schuldige) bent voor het ontslag. Voorheen was dat zelfs zo ernstig dat je daardoor geen aanvraag voor de Werkloosheidswet kon doen (jij hebt daar waarschijnlijk geen recht op, maar het gaat om het beeld). Mogelijk kun je het achterhouden, maar als toekomstige werkgevers daar tijdens de sollicitatieprocedure achterkomen, of de Bas als referent willen gebruiken, dan zit je niet zo goed.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 16:46
Verwijderd
Citaat:
En wat is het nadeel van ontslagen worden op staande voet precies?
excuses voor mijn onwetendheid
Aangezien je dit werk als bijbaantje hebt naast je school (toch?) is er denk ik geen sprake van nadelen. Maar zoals Dark Phoenix al aangeeft; het is niet netjes ten opzichte van je werkgever en collega's.

EDIT:
Citaat:
Dat jij dan de verantwoordelijke (ofwel schuldige) bent voor het ontslag. Voorheen was dat zelfs zo ernstig dat je daardoor geen aanvraag voor de Werkloosheidswet kon doen
Dat is toch nog steeds zo?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 16:55
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Dat is toch nog steeds zo?
De WW is in 2006 gewijzigd en versoepeld.

Onder andere:

Een werknemer hoeft niet langer te protesteren tegen zijn ontslag. Anders dan nu wordt de WW-uitkering niet langer meer geweigerd omdat een werknemer met zijn ontslag instemt. Daarmee vervalt de noodzaak om pro forma procedures te voeren. Een werknemer die wordt ontslagen omdat hij zich ernstig heeft misdragen of die zelf ontslag neemt, kan nog wel verwijtbaar werkloos zijn.

Het is dus nog steeds niet appeltje eitje, maar de kansen zijn wel toegenomen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 16:59
Verwijderd
Ah oke, we hadden het over 2 dingen denk ik. Ik had het specifiek over ontslag op staande voet, jij over instemmen met ontslag in het algemeen. Want als je ontslagen wordt op staande voet (zonder in verzet te gaan), lijkt me toch dat je per definitie al verwijtbaar werkloos bent, toch?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 17:05
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Ah oke, we hadden het over 2 dingen denk ik. Ik had het specifiek over ontslag op staande voet, jij over instemmen met ontslag in het algemeen. Want als je ontslagen wordt op staande voet (zonder in verzet te gaan), lijkt me toch dat je per definitie al verwijtbaar werkloos bent, toch?
Ik meende dat ontslag op staande voet ook geen reden meer was om geen WW te krijgen, met of zonder verzet. Maar deze tekst zegt weer anders, dus blijf ik ook twijfelen. Over een week krijg ik (opnieuw! zucht) een cursus Sociale Zekerheid, dus dan zal het wel aan de orde komen.

Lijkt het me voor hem toch niet verstandig om op staande voet ontslagen te worden, beter even de twee weken nog uitzingen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 17:26
T3hL33t
T3hL33t is offline
Ik ben dus niet op komen dagen. Aan de ene kant wel dom van me ja,
aan de andere kant vind ik dat jullie denk ik niet weten hoe erg ik het daar vind.
Ik had al tijden geen zin meer, ben toch gegaan. Maar de laatste tijd, op de donderdag, heb ik meer redenen om niet te gaan. Ook komt het doordat ik, vooral de laatste 1 of 2 uren van werk, enorm ga stinken door een allergie voor het metaal dat in de rekken zit. Om dit te verminderen, moet ik altijd douchen voor werk, en daarna een half busje deo spuiten, en mijn handen om het half uur op werk goed afwassen met desinfecterend middel. ook niet echt een leuk vooruitzicht.
Ik hoef geen problemen te krijgen met WW, omdat ik die nog niet nodig heb.
Ik vind het ook niet zielig tegenover mijn collega's, omdat veel daarvan ( die op donderdag werken ) mij ook kutstreken leveren. Ik vind het alleen lullig van mezelf tegenover de werkgevers.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 17:34
Verwijderd
Tja, ik kan natuurlijk vanuit hier niet beoordelen hoe je situatie precies is. Echter, als je problemen hebt met je collega's lijkt zomaar wegblijven me niet echt de juist oplossing. Je had het beste je werkgever hierop aan kunnen spreken. Mocht die niks ondernemen, is dat wellicht een reden om ontslag op staande voet te nemen (maar hang me hier niet aan op).
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 17:55
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
erg stom om zomaar weg te blijven

je had even met een leidinggevende kunnen praten
en afspraken maken voor andere dagen/tijden te werken
of misschien helemaal niet meer te komen werken,
jullie waren er vast wel uitgekomen op een of andere manier

maar op deze manier wegblijven is gewoon kinderachtig,
je bent oud en wijs genoeg problemen op te lossen lijkt mij
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 18:37
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik ben dus niet op komen dagen.
Waarom vraag je het dan nog aan ons?

Ik vind het in ieder geval een rotstreek van je, maar goed.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 22:49
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik neem aan dat je een telefontje hebt gehad waar je bleef en dat je meteen helemaal niet meer hoefte te komen>?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 23:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
vooral de laatste 1 of 2 uren van werk, enorm ga stinken door een allergie voor het metaal dat in de rekken zit. Om dit te verminderen, moet ik altijd douchen voor werk, en daarna een half busje deo spuiten, en mijn handen om het half uur op werk goed afwassen met desinfecterend middel. ook niet echt een leuk vooruitzicht.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...e+zoeken&meta=
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Vavo deeltijd volgen
Nasarya
2 21-05-2014 13:35
Studeren Vakken volgen aan andere universiteit
Heksjuh
4 23-07-2010 17:03
Algemene schoolzaken Nog steeds gym moeten volgen als je zakt in vwo 6
Solee
4 02-05-2010 13:47
Algemene schoolzaken vakken volgen aan andere universiteit?
Verwijderd
4 09-03-2007 11:04
Algemene schoolzaken Schorsing als gevolg van het niet volgen van gymlessen
mwja
55 04-05-2005 12:05
Algemene schoolzaken Ik ga het eerste jaar van mijn Studie niet halen! .....wat nu voor volgend jaar?
G.T.C.
8 28-05-2003 17:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27.