Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2008, 08:34
Verwijderd
Beste mensen,

Ik werk al 3 jaar bij een verzorgings/verpleegtehuis en over een paar maanden moet ik stoppen, wegens dat ik naar aan andere school. Hier in de buurt zijn geen alternatieve mogelijkheden en heb hierbij mijn vraag,

Stel; ik vind op dat moment geen werk, heb ik dan recht op een WW uitkering? wegens dat ik verhuis voor school? het is wel ingeval meer dan een andere half uur reizen, op zijn minst!

daarnaast, Ik heb wel recht op studiefinanciering, maar niet op aanvullend(wegens dat mijn ouders teveel verdienen)! Ik zal dit allemaal moeten lenen(haha klote, maar ja,)... Ik had wel gelezen dat het mogelijk is bij een wajong-uitkering, maar dat is voor arbeidsongeschikte mensen. Dat ben ik juist niet.

Vooraf heb ik bij IBG al 5 jaar geen kinderbijslag gehad, omdat VAVO-opleiding te weinig uren hebben voor in aanmerking te komen voor kinderbijslag.

weet iemand het antwoord of wie kan mij leiden tot het goede antwoord?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2008, 08:43
Verwijderd
Gebruik geen moeilijke woorden als er verder geen reet van je zinsvolgoorde klopt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 08:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Nee, je hebt geen recht op WW, want je neemt dan zelf ontslag zonder dat daar een dwingende (da's vrij strikt gedefinieerd, lang reizen valt er niet onder) reden voor is.

Zie tevens:
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2701
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Gebruik geen moeilijke woorden als er verder geen reet van je zinsvolgoorde klopt.
Zie jij moeilijke woorden dan? leer jij maar eens volgorde spellen

@ Td_I, dankje

Dus in feite heb ik nergens recht op? Is dat wel mogelijk als ze je strafkorting" zo noem je dat toch" geven? het maar voor mij voor de rest niks uit, beter iets dan niets.

Laatst gewijzigd op 13-05-2008 om 09:41.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 10:03
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Er zijn altijd alternatieve baantjes, gewoon niet te kieskeurig zijn en gaan werken.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 10:58
Verwijderd
even voor de duidelijkheid; het maakt mij niet uit wat ik voor werk doe overigens. Het solliciteren is geen probleem, het aangenomen worden is meestal een probleem.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 19:14
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
1. Je hebt geen recht op WW.
Wat al is gezegd moet er een dringende reden zijn, of opzegging door de werkgever. Dit valt volgens de wet niet onder een dringende reden en jij doet het verzoek. Bovendien is WW afhankelijk van je arbeidsverleden. Ik neem door je bericht aan dat jij geen lang verleden hebt, dus je uitkering zou sowieso niet langer dan 3 maanden zijn geweest. Zeker als je een bijbaan hebt levert je dat absoluut geen inkomen op om van rond te komen.

2. De wet is geen winkel! Je kunt niet gaan 'shoppen' naar een uitkering die je gunstig klinkt. WAJONG kun je niet krijgen als je niet arbeidsongeschikt bent. Dit moet in je jeugd bij je worden geconstateerd. Word je op latere leeftijd arbeidsongeschikt, dan kom je in de Ziektewet, WIA of de bijstand. Maar daar is allemaal geen sprake van.

3. Focus je niet op een uitkering. Het is in Nederland niet meer appeltje-eitje om je hand op te houden. Bovendien: het staat voor jouw leeftijd heel erg ongemotiveerd. En je krijgt in de meeste gevallen te maken met (een behoorlijk strenge) sollicitatieplicht. Dan kun je toch beter zelfstandig wat zoeken?

Het beste kun je je ouders vragen om bij te springen in je studiekosten, of een lening afsluiten bij de IB-Groep. Die hebben de beste leenvoorwaarden en -omstandigheden. En als je toch al weet waar je gaat wonen: zoek daar een baan? Zeker bijbanen liggen momenteel voor het oprapen. Vooral als je zegt dat het je niet uitmaakt wát! Blijven volhouden.
Wat je wel zou kunnen doen is het CWI vragen je te helpen bij het vinden van een baan. Mijn zusje heeft dat ook gedaan en het is haar goed bevallen, ondanks dat ze door zelf te zoeken uiteindelijk op een bijbaan uitkwam.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 20:43
Verwijderd
Nee, dan is het ingeval duidelijk. Het is ook dan maar voor tijdelijk dat het nodig was..misschien als een 1 maand overbrugging ofzo!

alvast bedankt voor de reactie..mag slotje op hoor forumbaas
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 20:45
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik zet geen slotjes voor topics die klaar zijn. Wie nog wat te melden heeft mag dat doen en anders zakt het wel.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Zie jij moeilijke woorden dan? leer jij maar eens volgorde spellen

@ Td_I, dankje

Dus in feite heb ik nergens recht op? Is dat wel mogelijk als ze je strafkorting" zo noem je dat toch" geven? het maar voor mij voor de rest niks uit, beter iets dan niets.
Je gebruikt de woorden 'wegens' en 'ingeval' gewoon verkeerd/ op de verkeerde plaats.
Mij dan op mijn fouten wijzen zal jouw zinnen niet verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 00:05
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Zitten we op Werk, Geld en Recht of op Moderne Talen?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 14:35
fib
Avatar van fib
fib is offline
Citaat:
even voor de duidelijkheid; het maakt mij niet uit wat ik voor werk doe overigens. Het solliciteren is geen probleem, het aangenomen worden is meestal een probleem.
Je bent jong, dus goedkoop voor en werkgever. Ook heb je al 3 jaar werkervaring in de zorgsector.

Is de huishoudelijke afdeling van de thuiszorg misschien en optie?
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 19:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik snap niet zo goed waarom je tijdens de VAVO geen kinderbijslag kreeg. Was je ouder dan 18? Dan houdt kinderbijslag gewoon op. Als je jonger was dan 18 dan zou dit niks uit moeten maken volgens mij.

Verder is de beslissing om te verhuizen jouw eigen beslissing. 1,5 uur reizen is echt niet dusdanig ernstig dat het de verhuizing zeer noodzakelijk maakt. Als je echt vreest dat je geen andere baan zal kunnen vinden (ik vraag me af naar welke stad je gaat, in een gewone studentenstad zijn écht wel studentenbaantjes) en de lening voor jou een probleem is, dan moet je dus kiezen om het reizen voor lief te nemen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 21:58
Verwijderd
Ook moet ik bij zeggen dat hier blijven zitten geen oplossing voor mij is. Ik woon ergens(in terneuzen) waar de dichtbijzijnde universiteit in belgie is. Daar wil ik niet naar toe, want dat is geen oplossing, roosevelt academie bieden ze de studie niet aan die ik wil doen, en dichtste bij is dan rotterdam of tilburg, haha dat reis je ook niet elke dag en dan zou alsnog een probleem worden. Vandaar dat ik ook moet verhuizen. maar ja, ga donderdag eens cwi een bezoekje brengen.


Vavo krijg je geen kinderbijslag, omdat je een aantal bepaalde uren moet lopen op school en ik kom die te kort.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 22:39
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Er zijn toch zoveel studenten die op kamers gaan omdat hun school anders niet aan te reizen valt? Die zoeken ook gewoon een ander baantje in hun nieuwe stad, of ze gaan elk weekend terug naar hun ouders voor hun oude weekendbaantje. Waarom denk je dat je 'zomaar' recht hebt op dingen als een werkloosheidsuitkering? Uitkeringen zijn er in het algemeen voor mensen die het echt nodig hebben. Jij krijgt al studiefinanciering en bovendien kun je bij de IB-groep redelijk voordelig lenen, met in gedachte dat je na je studie een betere baan kunt krijgen dan nu.

En als het aangenomen worden het probleem is en niet het solliciteren, dan moet je iets aan je sollicatitiekwaliteiten veranderen, zodat ze jou wel aannemen.
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 23:07
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Ik snap niet zo goed waarom je tijdens de VAVO geen kinderbijslag kreeg. Was je ouder dan 18? Dan houdt kinderbijslag gewoon op. Als je jonger was dan 18 dan zou dit niks uit moeten maken volgens mij.
Jammer genoeg gaat de regel <18 = kinderbijslag niet altijd op. Ik weet de regels ook niet heel precies, maar in ieder geval moet je kind werken, naar school gaan / studeren of als werkloos ingeschreven staan bij het CWI.

Mijn zusje had in het laatste kwartaal van haar 17 jaar geen baan en geen opleiding, maar stond ook niet ingeschreven als werkloos. Hierdoor bepaalde de Sociale Verzekeringsbank dat er geen recht meer bestaat op kinderbijslag. Misschien is dat bij hem/haar ook het geval door te weinig uren op de VAVO. Maar waarom dat zo is? Echt géén idee.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 07:53
yourdarkangel
yourdarkangel is offline
Zowel in Rotterdam als in Tilburg heb je veel studentenuitzendbureaus. Daar kan je tijdelijk bij gaan werken tot je een andere voor langere tijd bijbaan vindt! Maar soms kan je via een studentenuitzendbureau ook voor langere tijd iets krijgen! Ik zou daar naar gaan kijken.

En ook in Tilburg/Rotterdam zijn verzorgingstehuizen en ook is de thuiszorg zoals hierboven werd genoemd, een optie. Er zijn echt wel baantjes voor jou te vinden!!

Je zou ook kunnen zeggen dat je in het weekend daar blijft werken en in het weekend naar huis gaat.. dat doe ik ook al 3 jaar en bevalt me prima.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 12:15
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Jammer genoeg gaat de regel <18 = kinderbijslag niet altijd op. Ik weet de regels ook niet heel precies, maar in ieder geval moet je kind werken, naar school gaan / studeren of als werkloos ingeschreven staan bij het CWI.

Mijn zusje had in het laatste kwartaal van haar 17 jaar geen baan en geen opleiding, maar stond ook niet ingeschreven als werkloos. Hierdoor bepaalde de Sociale Verzekeringsbank dat er geen recht meer bestaat op kinderbijslag. Misschien is dat bij hem/haar ook het geval door te weinig uren op de VAVO. Maar waarom dat zo is? Echt géén idee.

Misschien gaan ze er vanuit dat als je nauwelijks op school zit, dat je kosten dan ook een stuk lager zijn en dat je (in het geval van een leeftijd passend bij de VAVO) ook wel zelf wat extra bij kan verdienen met een bijbaantje. Tijd heb je er in ieder geval voor.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-05-2008, 19:17
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Misschien gaan ze er vanuit dat als je nauwelijks op school zit, dat je kosten dan ook een stuk lager zijn en dat je (in het geval van een leeftijd passend bij de VAVO) ook wel zelf wat extra bij kan verdienen met een bijbaantje. Tijd heb je er in ieder geval voor.
Dat vermoeden heb ik ook. Toch een beetje krom: ouders blijven ondanks een bijbaan van het kind alles rond de inwoning van het kind betalen. Intussen draagt het kind meestal geen eigen verdiend loon af ter compensatie van de gemiste kinderbijslag. Het is en blijft dus wel vervelend voor de ouders, denk ik dan..
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 20:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Dat vermoeden heb ik ook. Toch een beetje krom: ouders blijven ondanks een bijbaan van het kind alles rond de inwoning van het kind betalen. Intussen draagt het kind meestal geen eigen verdiend loon af ter compensatie van de gemiste kinderbijslag. Het is en blijft dus wel vervelend voor de ouders, denk ik dan..
Maar als ouders van een kind onder de 18 jaar beheer je officieel toch de financiën van het kind?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 21:13
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Maar als ouders van een kind onder de 18 jaar beheer je officieel toch de financiën van het kind?
Heel officieel is een kind geen volwassene (logisch) en daardoor volgens het Burgerlijk Wetboek ontoerekeningsvatbaar. Een kind mag dus eigenlijk niet eens zelfstandig een contract afsluiten, dus ook niets kopen! Maar in de werkelijkheid is zoiets onzin om aan te houden.
Of de ouders officieel de financiën beheren weet ik niet, daar heb ik nog nooit iets over gelezen. Ouders hebben wel zorg- en onderhoudsplicht tot het kind 21 is.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 10:04
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
Ook moet ik bij zeggen dat hier blijven zitten geen oplossing voor mij is. Ik woon ergens(in terneuzen) waar de dichtbijzijnde universiteit in belgie is. Daar wil ik niet naar toe, want dat is geen oplossing, roosevelt academie bieden ze de studie niet aan die ik wil doen, en dichtste bij is dan rotterdam of tilburg, haha dat reis je ook niet elke dag en dan zou alsnog een probleem worden. Vandaar dat ik ook moet verhuizen. maar ja, ga donderdag eens cwi een bezoekje brengen.


Vavo krijg je geen kinderbijslag, omdat je een aantal bepaalde uren moet lopen op school en ik kom die te kort.
Waarom is Belgie geen oplossing? Studeren is daar relatief goedkoop en Gent is hartstikke dichtbij en prima te doen als je in Terneuzen blijft wonen. Doen genoeg mensen.

Ik begrijp sowieso niet helemaal wat je nu wilt. Je gaat studeren waarvoor je moet verhuizen en je dus niet je huidige baan kunt aanhouden. En in plaats van een nieuwe baan zoeken in een nieuwe stad, wil je een uitkering aanvragen? Beetje een raar verhaal. Ik ken geen een student die een uitkering ontvangt (behalve wajong, maar liever krijg je die niet en kun je gewoon doen wat je wilt). Als je werk wilt en actief op zoek gaat, vind je echt wel iets! Gewoon proberen!
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 10:21
Verwijderd
In Rotterdam is vrijwel altijd wel werk te vinden, mits je niet al te kieskeurig bent.
In Tilburg vast ook, maar daarvan heb ik geen idee.

En anders inderdaad lenen tot je een baan gevonden hebt, dat zal dan misschien ook maar één of twee maanden hoeven. Of desnoods in het weekend terug naar Terneuzen en dan daar werken. Is niet de ideale situatie, maar onmogelijk is het ook niet...mijn zusje woont in België, onze ouders in Nederland, daar gaat ze in het weekend naar toe en daar heeft ze een baantje voor de vrijdagavond en de zaterdag. Een verzorgings-/verpleeghuis heeft dan nog als voordeel dat je daar ook op zondag kunt werken.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 12:29
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Waarom is Belgie geen oplossing? Studeren is daar relatief goedkoop en Gent is hartstikke dichtbij en prima te doen als je in Terneuzen blijft wonen. Doen genoeg mensen.

Ik begrijp sowieso niet helemaal wat je nu wilt. Je gaat studeren waarvoor je moet verhuizen en je dus niet je huidige baan kunt aanhouden. En in plaats van een nieuwe baan zoeken in een nieuwe stad, wil je een uitkering aanvragen? Beetje een raar verhaal. Ik ken geen een student die een uitkering ontvangt (behalve wajong, maar liever krijg je die niet en kun je gewoon doen wat je wilt). Als je werk wilt en actief op zoek gaat, vind je echt wel iets! Gewoon proberen!
Officieel kun je als student ook niet eens een uitkering aanvragen. Je bent wettelijk gezien niet werkloos en anders zou je je niet eens beschikbaar kunnen stellen voor werk, omdat je colleges hebt e.d. Hij zou een WW-uitkering op grond daarvan al niet kunnen ontvangen. En gelukkig maar, want als iedereen zo een uitkering kon krijgen werd het een gekke boel.

WAJONG is wel een ander verhaal, dan kan het wel, maar de basis voor deze uitkering is ook anders.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 13:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Officieel kun je als student ook niet eens een uitkering aanvragen. Je bent wettelijk gezien niet werkloos en anders zou je je niet eens beschikbaar kunnen stellen voor werk, omdat je colleges hebt e.d. Hij zou een WW-uitkering op grond daarvan al niet kunnen ontvangen. En gelukkig maar, want als iedereen zo een uitkering kon krijgen werd het een gekke boel.
Nou.. het is natuurlijk wel een bizarre vertoning dat je met maximaal gekorte bijstand nog steeds driemaal zoveel als de minimale uitwonende beurs krijgt.

Dat terwijl een bijstandstrekker die geen opleiding volgt veel meer tijd beschikbaar heeft om te werken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2008, 21:00
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Mag ik nog even opmerken dat 1,5 uur reizen sowieso wel veel is maar prima te doen? Ik reis ook elke dag 1,5 uur heen en 1,5 uur terug van/naar het werk. Da's echt geen smoes voor welke uitkering dan ook (waar je zoals gezegd toch al niet voor in aanmerking komt).

Ga behalve het CWI ook naar uitzendbureaus. Die hebben vaak ook goede en leuke functies. Zeker als je al ervaring in de zorg hebt.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 30-05-2008, 10:51
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Officieel kun je als student ook niet eens een uitkering aanvragen. Je bent wettelijk gezien niet werkloos en anders zou je je niet eens beschikbaar kunnen stellen voor werk, omdat je colleges hebt e.d. Hij zou een WW-uitkering op grond daarvan al niet kunnen ontvangen. En gelukkig maar, want als iedereen zo een uitkering kon krijgen werd het een gekke boel.
Als student kan WÉL een uitkering krijgen je betaald tenslotte WW-premie. Hiervoor gelden de normale wettelijk eisen zoals:
1 Je bent buiten je schuld om werkeloos
2 Je hebt 26 van de 36 weken gewerkt
3 Je bent wel beschikbaar voor werk
4 Je voldoet aan de sollicitatieplicht van het UWV
5 Je inschreven staat bij het CWI
Dit zijn de belangrijkste eisen voor een WW-uitkering. Ook een student kan dus gewoon WW krijgen. Het wel of niet ontvangen van studiefinanciering maakt voor het UWV niet uit.
Op grond van punt 1 kom je dus niet in aanmerking en op basis hiervan kan ik de woorden van Adore wel herhalen "gelukkig maar, want als iedereen zo een uitkering kon krijgen werd het een gekke boel" .
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 06:30
Verwijderd
Nagevraagd bij cwi en het is wel mogelijk in mijn situatie, omdat er geen andere mogelijkheid voor mijzelf is, dus het is niet altijd mogelijk!

maar, ik denk dat het niet eens nodig is, kan miss ergens al in augustus starten in de avonduren en ben daar eerlijk gezegd blij om!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 12:56
Verwijderd
Dan zeggen ze wel heel erg snel dat er geen andere mogelijkheid is...ik zie er in dit topic al een hele boel genoemd staan.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 14:52
Verwijderd
ja, krijg geen 70 procent overigens! maar ja..beter iets dan niets
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 16:10
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
CWI zeggen ze dit soort dingen inderdaad wel eens sneller. En die 70% ga je inderdaad dik niet halen, dat had ik je ook nog wel kunnen vertellen. Veel zal het niet worden, misschien een (gevoelsmatig) zakcentje per week. Sta er alsjeblieft bij stil wat het betekent op je CV, dus beter leen je nog eerder dan dat je een uitkering aanvraagt. En zoals ik al zei: sollicitatieverplichting. En in jouw gezonde staat zal die wel hoog worden ingesteld. Ik heb er erg vaak cliënten van me over gehoord: je wenst echt niemand die verplichting toe.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 16:11
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Als student kan WÉL een uitkering krijgen je betaald tenslotte WW-premie. Hiervoor gelden de normale wettelijk eisen zoals:
1 Je bent buiten je schuld om werkeloos
2 Je hebt 26 van de 36 weken gewerkt
3 Je bent wel beschikbaar voor werk
4 Je voldoet aan de sollicitatieplicht van het UWV
5 Je inschreven staat bij het CWI
Dit zijn de belangrijkste eisen voor een WW-uitkering. Ook een student kan dus gewoon WW krijgen. Het wel of niet ontvangen van studiefinanciering maakt voor het UWV niet uit.
Op grond van punt 1 kom je dus niet in aanmerking en op basis hiervan kan ik de woorden van Adore wel herhalen "gelukkig maar, want als iedereen zo een uitkering kon krijgen werd het een gekke boel" .
Ik heb echt geleerd dat je op grond van punt 3 niet voldoet en daarom de kans op een uitkering erg klein wordt. Het ligt aan de studie of studietijd, maar voor een voltijd studie werd dat wel als uitgangspunt genomen, is me dus verteld..
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Ik heb echt geleerd dat je op grond van punt 3 niet voldoet en daarom de kans op een uitkering erg klein wordt. Het ligt aan de studie of studietijd, maar voor een voltijd studie werd dat wel als uitgangspunt genomen, is me dus verteld..
ja, daarom juist. sollicitatieplicht. maar miss heb ik al werk dus voor mij hoeft het niet...
maar het is mogelijk ingeval..zo zie je maar weer

overigens...500 euro is geen zakcentje meer min al die percentage

Laatst gewijzigd op 04-06-2008 om 22:42.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 07:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik heb echt geleerd dat je op grond van punt 3 niet voldoet en daarom de kans op een uitkering erg klein wordt. Het ligt aan de studie of studietijd, maar voor een voltijd studie werd dat wel als uitgangspunt genomen, is me dus verteld..
Mijn moeder werkt bij het UWV als Senior Medewerker bezwaar en beroep, dus die zal het wel weten. Een vriend van me heeft i.c.m. een voltijd studie accountancy een aanta weken een WW-uitkering gehad. Je kan ookal studeer je gewoon beschikbaar zijn voor werk. Het kan wel zijn dat ze eisen stelen met waarnaar je solliciteerd en dat je je ruim orrienteerd neer d tijden die gewerkt gaan worden (eventueel er dus ook meer voor laten). Als je op zaterdag altijd met vrienden weg gaat en daarom dan niet wilt werken, is dat weer geen geldige reden om een baan niet te aanvaarden en word je gekort op je uitkering.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 10:01
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Beste mensen,

Ik werk al 3 jaar bij een verzorgings/verpleegtehuis en over een paar maanden moet ik stoppen, wegens dat ik naar aan andere school. Hier in de buurt zijn geen alternatieve mogelijkheden en heb hierbij mijn vraag,

Stel; ik vind op dat moment geen werk, heb ik dan recht op een WW uitkering? wegens dat ik verhuis voor school? het is wel ingeval meer dan een andere half uur reizen, op zijn minst!

daarnaast, Ik heb wel recht op studiefinanciering, maar niet op aanvullend(wegens dat mijn ouders teveel verdienen)! Ik zal dit allemaal moeten lenen(haha klote, maar ja,)... Ik had wel gelezen dat het mogelijk is bij een wajong-uitkering, maar dat is voor arbeidsongeschikte mensen. Dat ben ik juist niet.

Vooraf heb ik bij IBG al 5 jaar geen kinderbijslag gehad, omdat VAVO-opleiding te weinig uren hebben voor in aanmerking te komen voor kinderbijslag.

weet iemand het antwoord of wie kan mij leiden tot het goede antwoord?

vraag 1: waarom moet je per se stoppen?
vraag 2: doe jij vavo?

opmerking 1: je bent niet arbeidsongeschikt, noem die optie dan niet, tenzij je graag wilt gaan frauderen

Ik sluit me aan bij Adore. Hoewel ts misschien recht heeft op bijstand, maar dat is idd een verkeerde start van je carriere lijkt mij Ga lenen bij ib-groep idd.
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 10:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
opmerking 1: je bent niet arbeidsongeschikt, noem die optie dan niet, tenzij je graag wilt gaan frauderen
Ach kom, alsof je arbeidsongeschikt moet zijn om Wajong te krijgen.

"Ohnoes, ik zie het niet meer zitten!" plus een paar wondjes op armen of benen volstaat voor een Wajong uitkering.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-06-2008, 18:12
Verwijderd
Citaat:
vraag 1: waarom moet je per se stoppen?
vraag 2: doe jij vavo?

opmerking 1: je bent niet arbeidsongeschikt, noem die optie dan niet, tenzij je graag wilt gaan frauderen

Ik sluit me aan bij Adore. Hoewel ts misschien recht heeft op bijstand, maar dat is idd een verkeerde start van je carriere lijkt mij Ga lenen bij ib-groep idd.
idem, daarom zoek ik ook.

vraag 1: lees tekst, pak een kaart en je weet waarom.
vraag 2: daar ga ik eens niet over uitwijden
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 18:23
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Mijn moeder werkt bij het UWV als Senior Medewerker bezwaar en beroep, dus die zal het wel weten. Een vriend van me heeft i.c.m. een voltijd studie accountancy een aanta weken een WW-uitkering gehad. Je kan ookal studeer je gewoon beschikbaar zijn voor werk. Het kan wel zijn dat ze eisen stelen met waarnaar je solliciteerd en dat je je ruim orrienteerd neer d tijden die gewerkt gaan worden (eventueel er dus ook meer voor laten). Als je op zaterdag altijd met vrienden weg gaat en daarom dan niet wilt werken, is dat weer geen geldige reden om een baan niet te aanvaarden en word je gekort op je uitkering.
Oh ja dat geloof ik heus wel. Best kans dat het tijdens college werd verteld om af studenten af te schrikken!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 00:52
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Oh ja dat geloof ik heus wel. Best kans dat het tijdens college werd verteld om af studenten af te schrikken!
Docenten denken veel te weten. Mij werd tijdens een college verteld dat bij een BT-contract ltijd een maand proeftijd gold toen ik zei dat er per CAO van kon worden afgeweken in het nadeel van de werknemer was dat niet zo toen ik met artikelen kwam moest ze dat terugnemen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ongeluk/aanslag in Apeldoorn
T_ID
231 17-05-2009 02:03
Levensbeschouwing & Filosofie bekeerd naar de islam
merels
199 04-10-2005 21:10
Lichaam & Gezondheid tintelingen na typen.
Cookie
18 13-05-2005 11:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.