Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2007, 19:15
Igor84
Igor84 is offline
Hallo,

Als alles volgens plan verloopt studeer ik juni 2008 af! Daarna zou ik graag iets van de wereld zien en liest zo snel mogelijk. Mijn plan is om in juli, augustus en september veel te werken. Makkelijkste is dan volgens mij interim arbeid, maar dat doet er niet echt toe. Als ik meer als 23 dagen in de grote vakantie werk, dan betaal ik 13,07% RSZ, nietwaar? Maar op wat betaal ik dit dan? Op alles of op alles wat ik teveel werk?

Mensen van het interim bureau vertelde me ook dat ik voor de werkgevers niet meer interessant ben als ik meer dan 23 dagen heb gewerkt. Dit snap ik wel, want dan moeten zij ook mee RSZ betalen. Maar kunnen de werkgevers dit weten? Ik kan mij misschien ook van de domme houden. Wat gebeurt er dan? Want dan betalen beide partijen te weinig? Wordt dan later, als het uitkomt, die RSZ van mij teruggeeist, of hoe zit dit?

Ik mag ook maar een bepaald bedrag verdienen. Maar ik vind nergens hoeveel dit juist is. Iemand een idee waar ik dat kan vinden? Mijn ouders zijn gehuwd. Dit moest iets van een 2.600€ zijn. Als ik daarover ga, dan krijgen mij ouders geen kindergeld meer. Krijgen zij nog kindergeld als ik in het buiten de europese unie ga werken? Moeten ze dan het kindergeld van alle voorafgaande maanden terugbetalen?

Jullie snappen hopelijk wel wat mij probleem juist is. Ik zou over de 23 dagen en over mijn maximum bedrag moeten gaan en geef liefst zo weinig geld mogelijk af. Heeft er iemand hier ervaring mee? Of misschien tips, hoe ik op die korte tijd veel geld verdien, zonder het terug aan de staat te moeten geven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2007, 19:22
Crimson
Crimson is offline
UHm.. Misschien handig om erbij te zeggen dat je in Belgie woont
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 21:36
Igor84
Igor84 is offline
Ja, ff vergeten.

Ben natuurlijk wonende in België en dan 23 jaar jong, mocht dat er nog iets toe doen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 22:48
PV
PV is offline
Leren, werken, een sociale uitkering ontvangen en toch nog kinderbijslag krijgen ?
Zowel in het secundair als in het hoger onderwijs
Ja, maar …

in het 1e, 2e en 4e kwartaal mag je tot 240 uren per kwartaal werken (ook als zelfstandige).
in het 3e kwartaal (zomervakantie) mag je onbeperkt werken, als je na de vakantie verder studeert.
in de laatste zomervakantie na het einde van je studie mag je tot 240 uren werken in de maanden juli, augustus en september samen (3e kwartaal). Je moet je ook tijdig laten inschrijven als werkzoekende.
De werkuren worden strikt gecontroleerd via de RSZ-aangifte van de werkgever.

Als je in de maand vóór een vakantieperiode geen recht hebt op kinderbijslag, kun je ook voor die vakantieperiode geen kinderbijslag krijgen. In het hoger onderwijs is dat alleen van belang voor de zomervakantie, in het secundair onderwijs ook voor de kerst- en de paasvakantie.

Een sociale uitkering die het gevolg is van toegelaten werk (bijvoorbeeld vakantiegeld of een uitkering voor een arbeidsongeval) is geen probleem voor de kinderbijslag. Je hebt echter geen recht op kinderbijslag als je een werkloosheids- of wachtuitkering of een uitkering voor loopbaanonderbreking krijgt.


+

deze folder

Heb je hier iets aan?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 18:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja, 't is alleen illegaal.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 23:07
PV
PV is offline
Citaat:
Ja, 't is alleen illegaal.
en een oude topic
Met citaat reageren
Oud 14-06-2008, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Ik wil nie spammen ofzoow maar dit moet je echt proberen als je daar tijd voor hebt.


Iets met slotje.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 12:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ja hé nou is het net of ik het topic geupt heb
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht vakantiewerk
Lieeen.
0 09-12-2010 16:16
Werk, Geld & Recht Vakantiewerk -> Sexuele intimidatie
EBB
19 03-08-2007 09:42
Werk, Geld & Recht Vakantiewerk zoeken
Verwijderd
13 23-06-2005 20:57
Werk, Geld & Recht camping vakantiewerk
souriceau
12 25-04-2005 08:20
Werk, Geld & Recht Vakantiewerk in het buitenland
Verwijderd
2 17-09-2003 10:10
Werk, Geld & Recht Vakantiewerk - tips
Simpson
5 09-05-2003 09:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.