Oud 14-06-2008, 13:35
robsi
robsi is offline
In december kreeg ik een brief dat ik lesgeld voor jaar 2007-2008 moest betalen.
Dit was ik niet van plan want ik heb maar tot 30 september op school gezeten. (als je voor 30 september stopt hoef je geen lesgeld over dat jaar te betalen)

In ongeveer februari kreeg ik weer deze brief.
Ik weet dat er wat miscommunicatie was met mijn school en daarom het uitgelegd aan Ibgroep door een brief te sturen.

In mei kreeg ik echter een brief van een deurwaarder of ik de volgende kosten wou betalen:
900 euro lesgeld + 400 euro rente e.d.
Gelijk naar de IBgroep gebeld en het verhaal uitgelegd.
Ik zou een bewijs moeten sturen dat ik ben uitgeschreven in september.
Dit heb ik nu 10 dagen geleden gedaan.
Ik heb de deurwaarder gebeld en het verhaal uitgelegd en hij zou mij 5 dagen de tijd geven anders ging het bevel weer door.

Vandaag kreeg ik weer een brief van de deurwaarder.
"ik stel u nog vijf dagen in de gelegenheid het bedrag aan mij te voldoen, bij gebreke waarvan tot het nemen van verdere executie maatregelen wordt overgegaan.

Ik heb geen zin in problemen maar:
1) ik heb helemaal geen 1300 euro
2) zover ik weet is er helemaal geen reden dat ik dit bedrag zou moeten betalen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat kan ik nu het beste doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2008, 19:36
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Lesgeld betaal je volgens mij aan de school, niet aan de IBG. Is het dan niet handiger om contact te leggen met de school?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 03:00
Verwijderd
Als ik je verhaal goed begrijp, ben je de IB groep geen geld verschuldigd en kun je dat ook aantonen.

Het antwoord lijkt me dan ook vrij simpel; gewoon niet betalen. Voor een deurwaarder hoef je niet bang te zijn, die kan niet zoveel. Als de IB groep je wil dwingen te betalen zullen ze naar de rechter moeten stappen, en aangezien je aan kan tonen dat ze geen geld van je krijgen, hoef je daar ook niet bang voor te zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2008, 21:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als je geen lesgeld hoeft te betalen kun je die deurwaarder negeren. Het falen van de IB is niet jouw probleem. Willen ze rottigheid, dan moeten ze een betalingsvonnis halen, en dat lukt sowieso niet als ze geen recht hebben op dat geld.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 19:55
Verwijderd
school bellen, bewijs meesturen en het moet geregeld zijn
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 23:42
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
goh wat klinkt dit bekend, in iets andere vorm.

laat ze maar een dagvaarding sturen dan kan je het aan de rechter bewijzen, schrijf ook ff je uren die je erin steekt op...

IBG = faal
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht IB groep wilt dat ik deurwaarder kosten betaal.
robser
68 06-08-2008 18:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.