Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2008, 15:44
hvb_aedm
hvb_aedm is offline
Januari dit jaar kwam ik op internet een vacature tegen bij een inspectiebedrijf op het gebied van voedselveiligheid.
Mijn interesse ging uit naar deze vacature en ik heb daarom contact gezocht met dit bedrijf. Twee weken later, half januari ben ik bij het bedrijf langsgeweest en we hebben gedachten uitgewisseld over bepaalde zaken. Het gesprek eindigde positief en er is afgesproken telefonisch contact te houden. In maart/april ben ik op tweede gesprek geweest. Tijdens dit gesprek is er gesproken over o.a. het salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Het gesprek verliep positief en er werd aangegeven dat van beiden kanten een positief gevoel was. Omdat de vacature pas vanaf juli / augustus / september zou ingaan, hebben we besloten telefonisch contact te houden.

Na telefonisch contact gehad te hebben in april / mei is duidelijk aangegeven, meerdere malen dat ik de kandidaat was waarvoor ze gekozen hebben en dat ik in dienst kon treden bij het bedrijf. Hierop heb ik aangegeven mijn huidige baan per 1 juli op te zeggen, vervolgens een maand op vrij te zijn om daarna in augustus/september bij het bedrijf in dienst te treden.
Het gesprek eindigde met de mededeling dat we contact zouden houden over een aantal weken voor een kennistest en het tekenen van een contract.

In week 24, de week van 9 juni zou ik teruggebeld worden. Dit is niet gebeurd waarop ik naar het bedrijf gebeld heb. De betreffende medewerker was niet aanwezig. Vandaag ben ik door het bedrijf teruggebeld met de mededeling dat de afronding van de sollicitatie niet afgerond zal worden.


Graag zou ik advies willen.
Ik ben tweemaal met eigen vervoer naar het bedrijf gereden, ik heb boeken besteldt voor bijscholing en ik heb mijn huidige baan opgezegd omdat er meerdere malen mondeling is toegezegd dat ik bij dit bedrijf terecht kan.

Mondelinge afspraken zijn volgens de wet nog altijd bindend. Wat zijn jullie ervaringen met dit soort zaken? Wat raden jullie aan om te doen? Welke rechten heb ik, en welke plichten heeft het bedrijf?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2008, 16:27
Verwijderd
Een arbeidsovereenkomst kan inderdaad mondeling worden aangegaan. Maar even los van de vraag of dat hier het geval is; je zit waarschijnlijk met een gigantisch bewijsprobleem. Je kan wel beweren dat er van alles is gezegd, maar zolang je dat niet aan kan tonen heb je er vrij weinig aan. Kan je op de een of andere manier bewijzen wat er is afgesproken?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 17:07
hvb_aedm
hvb_aedm is offline
Ben ik nu mee bezig. Heb wel een keer een voicemailbericht gehad, maar die worden automatisch verwijderd. Ik probeer ze nu 'uit te tent' te lokken per email.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 18:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Of je schrijft gewoon een brief dat je het heel leuk en aardig vind, maar wel je reiskosten terug wil (je hebt natuurlijk veel meer kosten gemaakt, maar voor een tientje graven ze zich niet direct in). Als ze terugschrijven dat het ja of nee is vanwege je sollicitatie, heb je zwart op wit met hun handtekening eronder dat die sollicitatie plaats heeft gevonden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 20:04
Verwijderd
Het gaat er toch niet om of TS kan bewijzen dat er een sollicitatie plaats heeft gevonden? Hij moet kunnen bewijzen dat er tijdens die sollicitatie procedure een arbeidsovereenkomst tot stand is gekomen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 09:59
hvb_aedm
hvb_aedm is offline
Hier ben ik op het moment mee bezig. Er is mondeling een toezegging gedaan, deze probeer ik nu per email op papier te krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.