Oud 09-01-2003, 12:08
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Ik doel nu op de situatie waarbij bijvoorbeeld meerdere studenten bij elkaar wonen op kamers.

Welke kosten delen jullie? Ik ga ervanuit dat de huur, gas, licht, water en electra gedeeld worden. Daarnaast zou telefoonverbinding en een eventuele internetverbinding ook wel gedeeld worden. Toch..?

Betalen jullie ook samen voor het eten en drinken en dergelijke? Zijn daar regels aan verbonden?
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2003, 15:12
MissKiss1985
Avatar van MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
wat ik van vrienden ken enzo is dat de meeste gewoon een eigen telefoonverbinding hebben. Verder kopen ze meestal eten voor hun zelf en 1 keer in de zoveel tijd eten ze met zn allen en dan delen ze wel de kosten.

Huur gas licht water en electra word wel gedeelt. Maar dat verschilt. Dat ligt natuurlijk aan de mensen met wie je samen gaat wonen enzo.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 15:14
Koos-Werkeloos
Avatar van Koos-Werkeloos
Koos-Werkeloos is offline
meestal worden de gemeentelijke zaken gezammelijk betaald en voor de boodschappen dat doet of iedereen dat voor zich zelf of de word een pot gemaakt
__________________
Een Kip of een Koe het doet er niet Toe, als je maar gek genoeg bent zeggen ze allebei wel Boe!-<Wil Jij Een Snoepjuh?>-[Bacardi AAP] Devo = Lievig :o
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 19:14
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Het lijkt me verstandig om bijv. isdn te nemen, zodat iedereen een eigen telefoonnummer heeft. dan krijg je namelijk per nummer een specificatie. kost 7,71 euro meer dan een 'normale' rekening.

verder kan je slecht berekenen wie er meer energie verbruikt, dus dat zou gedeeld moeten worden.

boodschappen zou ik geen potje voor maken, maar alleen als je samen eet even optellen en door 2 delen.

gemeentelijke belastingen beide de helft betalen.

de rest eigenlikj allemaal zelf betalen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 10:07
Saraï_h
Saraï_h is offline
van een vriend van me weet ik dat hij zelf een gsm heeft en gemeenschappelijke telefoon waar niemand gebruik van maakt.
Er staan een aantal koelkasten die door meerderen gebruikt worden, en als er bv iets op is dan gaat iemand om nieuw en wordt het opgeschreven, en uiteindelijk kosten gedeeld.
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 12:24
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
M n M schreef:
Ik doel nu op de situatie waarbij bijvoorbeeld meerdere studenten bij elkaar wonen op kamers.

Welke kosten delen jullie? Ik ga ervanuit dat de huur, gas, licht, water en electra gedeeld worden. Daarnaast zou telefoonverbinding en een eventuele internetverbinding ook wel gedeeld worden. Toch..?

Betalen jullie ook samen voor het eten en drinken en dergelijke? Zijn daar regels aan verbonden?
GWE wordt voorzover ik weet eigenlijk altijd gedeeld. Hier in Enschede wordt vooral met gsm gebeld, gezien het campus abbo, maar ik ken een huis met vaste telefoon, en ze gebruiken allemaal een eigen code van Tele2 ofzo, zodat ieder een eigen rek krijgt. ADSL wordt gedeeld, net als de krant.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 21:19
Verwijderd
Het ligt eraan is maar net wat je afspreekt.

GWE en Huur (en eventueel gemeentelijke heffingen) betaal je altijd samen.
Telefoon hebben veel studenten niet meer, gewoon ieder zijn eigen mobiel en een gezamelijke adsl/kabelverbinding die door een netwerkje geshared word

Eten en Drinken is in principe appart maar je kan afspreken om kookbeurten te hebben oid.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 21:39
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
Alex schreef:
Telefoon hebben veel studenten niet meer, gewoon ieder zijn eigen mobiel en een gezamelijke adsl/kabelverbinding die door een netwerkje geshared word
Voor adsl moet je een telefoonverbinding hebben.
Dat hebben wij dus ook, krijg je van die rekeningen met 0,1 gebelde minuten enzo
Ik ken trouwens nauwelijks studentenhuizen waar ze geen huistelefoon meer hebben...

Maar goed in principe delen we alle kosten hier gewoon behalve eten en drinken enzo. Is gewoon veel fijner, iedereen heeft toch zijn eigen favoriete dingen en zo betaal je gewoon wat je gebruikt.

Maar 's avonds eet ik weer heel vaak samen en dan deel je de kosten weer wel.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 23:07
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
beuk schreef:
Voor adsl moet je een telefoonverbinding hebben.
Dat hebben wij dus ook, krijg je van die rekeningen met 0,1 gebelde minuten enzo
Ik ken trouwens nauwelijks studentenhuizen waar ze geen huistelefoon meer hebben...

Maar goed in principe delen we alle kosten hier gewoon behalve eten en drinken enzo. Is gewoon veel fijner, iedereen heeft toch zijn eigen favoriete dingen en zo betaal je gewoon wat je gebruikt.

Maar 's avonds eet ik weer heel vaak samen en dan deel je de kosten weer wel.
Ja precies... ik denk dat het misschien gewoon het beste is als je dat gewoon aankijkt zeg maar.. je kan later altijd dingen wat aanpassen..
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 13-01-2003, 12:23
Verwijderd
Mijn zus woont met ong. 12 studenten 'samen'. Ze delen een keuken en verder hebben ze ieder een eigen badkamer. Qua kosten moet je gewoon telkens wanneer je met de 'algemene' telefoon heeft iedereen 'tikken'. Je koopt een aantal tikken, daar betaal je van te voren voor en die kan je dan opmaken.
Nu hebben ze ISDN voor een aantal, waaronder m'n zus, dus is het wat makkelijker.
Boodschappen koopt iedereen voor zichzelf en het verbruik etc wordt gewoon door 12 gedeeld, betaald iedereen ong. zijn eigen deel... En tja... d'r is geen gezeur over iets ofzo..
Waar ik overigens wel van stond te kijken, is dat ze geen schema hebben voor de keuken, wie er moet poetsen ofzo.. 't Is gewoon zo: wanneer je gekookt hebt, ruim je je eigen zooi op.. Maareh.. de vloer wordt dus niet gedweilt en de tafel wordt niet afgenomen en de keuken zelf wordt niet echt schoongemaakt (afgenomen, maar meer niet).. Echt een troep daar dus.. zou ik niet tegen kunnen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Gewoon vrienden.
~Onmymind
9 02-10-2011 19:31
Liefde & Relatie Vriendin is gevoel kwijt, wat te doen
FW
29 30-11-2007 14:59
Liefde & Relatie Samen wonen
Verwijderd
42 13-09-2007 22:05
Liefde & Relatie beetje uitzichtloos...
evanescence
23 29-06-2005 21:30
Liefde & Relatie Huis kopen op je 19e
Stepsje
90 06-12-2004 21:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.