Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2008, 14:01
Adrenaline
Adrenaline is offline
Ik ben vorig jaar aan mijn mijn eerste jaar begonnen, maar het begon al heel moeizaam. Ten eerste werd er gewoon collegegeld afgeschreven, maar informatie over mijn opleiding kreeg ik maar niet. Toen ik erom vroeg, bleek ik zogenaamd helemaal niet in het systeem voor te komen (of ik me wel écht had ingeschreven?). Afijn, ik heb door dat gekloot een flinke achterstand opgelopen, was niet meer gemotiveerd kon het op een gegeven moment ook niet meer betalen. Ik betaal mijn studie zelf want mijn ouders willen er niet aan meebetalen.

Ik heb mij uitgeschreven in februari met de reden dat het voor mij dus financieel niet meer haalbaar is en dat ik toch al een achterstand had opgelopen en mij werd toen verteld dat ik nog 3 maanden extra collegegeld moest gaan betalen. Wettelijk bepaald volgens mij. Probleem is dus dat ik dat geld gewoon écht niet heb, dus is er iets wat ik met de mensen van school kan treffen (óf iemand anders) want ik word er helemaal krankjorem van...
__________________
.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2008, 14:26
Tuta
Tuta is offline
Had je niet beter op het begin van het schooljaar, toen je wel al betaald had en geen lessen kreeg, een klacht kunnen indienen?

Ik vind het maar een raar verhaal
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 16:23
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik denk dat je een betalingsregeling moet regelen, want betalen zul je toch moeten.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 16:45
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Ga anders naar een juridisch loket en leg je probleem voor.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 08:53
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Hoeveel collegegeld heb je dantot op heden betaald?
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 11:42
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Volgens mij moet zoiets in de voorwaarden van je opleiding staan. Bij mij was het zo dat ik per eerste van de maand nadat ik me had uitgeschreven geen collegeld meer hoefde te betalen. Zo heb ik in mijn laatste jaar nog 5 maanden collegeld teruggekregen omdat ik een half jaar eerder was afgestudeerd.

Dus kijk eens in je opleidingsboekje, en anders vragen of je een betalingsregeling kan treffen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 15:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Is het ook niet mogelijk om tijdelijk wat extra te werken om toch aan het geld te komen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 20:19
Adrenaline
Adrenaline is offline
Citaat:
Had je niet beter op het begin van het schooljaar, toen je wel al betaald had en geen lessen kreeg, een klacht kunnen indienen?

Ik vind het maar een raar verhaal
mag je vinden
En voor jouw info: denk je niet dat ik dan al gedaan heb? Ik moest gewoon betalen hoor. Geen tegemoetkoming of wat dan ook
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 20:21
Adrenaline
Adrenaline is offline
Citaat:
Volgens mij moet zoiets in de voorwaarden van je opleiding staan. Bij mij was het zo dat ik per eerste van de maand nadat ik me had uitgeschreven geen collegeld meer hoefde te betalen. Zo heb ik in mijn laatste jaar nog 5 maanden collegeld teruggekregen omdat ik een half jaar eerder was afgestudeerd.

Dus kijk eens in je opleidingsboekje, en anders vragen of je een betalingsregeling kan treffen.
Ja, maar het schijnt wettelijk bepaald te zijn dat ik nog moet betalen ofzo, maar ik snap het hele principe niet. Ik heb in februari mijn uitschrijving ingediend, maar moet nog betalen tot mei
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 21:31
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Ja, maar het schijnt wettelijk bepaald te zijn dat ik nog moet betalen ofzo, maar ik snap het hele principe niet. Ik heb in februari mijn uitschrijving ingediend, maar moet nog betalen tot mei
Door in onzekerheid te blijven zitten weet je ook niet hoe je zoiets aan moet pakken.

Ga langs de opleiding, bel, maakt niet uit: maar zorg dat je duidelijkheid krijgt. Waar staan deze regelingen en had je die horen te weten? Wat kun je er tegen doen? Dat soort dingen.
En zolang je geen gelijk hebt, zul je wel moeten betalen. Probeer ook een betalingsregeling te treffen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 23:53
PV
PV is offline
Citaat:
Ja, maar het schijnt wettelijk bepaald te zijn dat ik nog moet betalen ofzo, maar ik snap het hele principe niet. Ik heb in februari mijn uitschrijving ingediend, maar moet nog betalen tot mei
lees anders dit topic even; http://forum.viva.nl/forum/list_messages/16598 onderaan staat wel wat nuttigs.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 07:17
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ja, maar het schijnt wettelijk bepaald te zijn dat ik nog moet betalen ofzo, maar ik snap het hele principe niet. Ik heb in februari mijn uitschrijving ingediend, maar moet nog betalen tot mei

DIt is wat de universiteit tilburg zegt over restitutie van collegegeld
Citaat:
Restitutie collegegeld
Bij beëindiging van de inschrijving gedurende het eerste jaar van inschrijving heeft de student recht op gedeeltelijke terugbetaling van het betaalde collegegeld. De restitutie bedraagt 1/12 deel van het betaalde collegegeld voor iedere volle maand van het studiejaar na uitschrijving. Indien het collegegeld in termijnen wordt voldaan vindt verrekening plaats met nog openstaande termijnen
Ga is na wat de regelgeving bij jou op school is, op welke instelling zat je? Van een wettelijke regeling zal dus sowieso geen sprake zijn.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 11:40
Tuta
Tuta is offline
Citaat:
mag je vinden
En voor jouw info: denk je niet dat ik dan al gedaan heb? Ik moest gewoon betalen hoor. Geen tegemoetkoming of wat dan ook
Op het moment dat je al betaald hebt en dus een ruime tijd geen les hebt gehad, ik neem aan dat je praat over maanden, kan je de fout toch meteen verhalen op de school?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 18:01
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Ja, maar het schijnt wettelijk bepaald te zijn dat ik nog moet betalen ofzo, maar ik snap het hele principe niet. Ik heb in februari mijn uitschrijving ingediend, maar moet nog betalen tot mei
Ik heb mezelf vorig jaar ook in februari uitgeschreven (en ik was geen 1ste jaars, maar laatste jaars), en kreeg het collegeld vanaf 1 maart terug. Dus zo wettelijk is dat nu ook weer niet. Wat staat hierover in je opleidingsboekje?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Zeg NEE tegen kernenergie!
Curly76
81 17-04-2011 15:11
Studeren Studeren in Engeland (uni of Reading?) + Cijfers
Seriously
7 04-11-2008 14:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.