Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2008, 14:14
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Weet iemand hier of die per vierkante meters worden aangerekend die je huurt, of naar het aantal bewoners in een pand? Of is het willekeur hoe zoiets gebeurd?
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2008, 17:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Daarvoor kun je beter je verhuurder bellen met de vraag waarop de individuele servicekostencomponenten (goed scrabble-woord!) gebaseerd worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Weet iemand hier of die per vierkante meters worden aangerekend die je huurt, of naar het aantal bewoners in een pand? Of is het willekeur hoe zoiets gebeurd?
Je kan bij je verhuurder een specificatie van de servicekosten opvragen, hij is verplicht deze te geven
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 18:46
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Volgens mij zijn dat standaardkosten die bij het huis horen. En niet per persoon.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 19:45
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Ik weet wat mijn servicekosten zijn, zelfs de bedragen. Maar die gelden voor het hele huis. het punt is dat de verhuurder die per m2 wil aanrekenen, wat mij onzinnig lijkt. Dat was de vraag.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 09:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Je kan bij je verhuurder een specificatie van de servicekosten opvragen, hij is verplicht deze te geven
Daar staan de namen van de componenten op, en de bedragen. Voor zover ik weet krijg je de algoritmen achter de componenten er niet bij. Ik geloof dat dat nu precies was wat de TS wilde, de rekenmethode waaruit blijkt waarop de bedragen van individuele componenten gebaseerd zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Ik weet wat mijn servicekosten zijn, zelfs de bedragen. Maar die gelden voor het hele huis. het punt is dat de verhuurder die per m2 wil aanrekenen, wat mij onzinnig lijkt. Dat was de vraag.
ah ok. Dat ligt eraan of er aparte meters zijn bijvoorbeeld.

Verdeelsleutels (van belang als de huurder geen aparte meter heeft) >>
Wanneer het verbruik, of aandeel in de servicekosten niet per woonruimte te meten is, dan mag de verhuurder de naar redelijk geschatte kosten via een verdeelsleutel in rekening brengen.

Overeengekomen verdeelsleutel
In de regel is het zo dat partijen bij aangaan van de huurovereenkomst reeds afspraken hebben gemaakt met betrekking tot de te hanteren verdeelsleutel voor toedeling van de servicekosten. Zo’n verdeelsleutel heet dan te zijn overeengekomen door partijen.
Ook kan het zijn dat er jaren achtereen een verdeelsleutel wordt gehanteerd bij de toerekening van de servicekosten, waartegen de huurder nooit bezwaar heeft gemaakt. Zo’n verdeelsleutel mag dan worden geacht te zijn overeengekomen door partijen.
De huurcommissie kan in haar uitspraak afwijken van een door de partijen overeengekomen verdeelsleutel, of van een verdeelsleutel die geacht mag worden door partijen te zijn overeengekomen. De huurcommissie kan oordelen dat de overeengekomen of overeengekomen geachte verdeelsleutel niet redelijk is.

Verdeling die aansluit op werkelijke kosten
Het verdelen van stookkosten kan plaatsvinden op basis van een verdeling die zo veel mogelijk aansluiting vindt per m² woonruimte of per wooneenheid gemaakte werkelijke kosten. Een dergelijke verdeling kan op hiernavolgende manieren worden bepaald.
Bij individuele bemetering:
- op basis van door op de radiatoren aangebrachte warmteverbruikmeters of elektronische voelers, geregistreerde eenheden;
- Op basis van bemetering van de hoeveelheid doorstromend water en het temperatuurverschil tussen inkomend en uitstromend water per woonruimte; dit systeem wordt onder andere toegepast bij standsverwarming.
Bij niet individuele bemetering:
- Elektra en water: gelijkelijk verdeeld over het aantal op de meter aangesloten woonruimten;
- Gas: 35 % (vaste kosten) gelijkelijk verdeeld over het aantal woonruimten;
- 65% (variabele kosten) naar rato van het aantal vierkante meter vloeroppervlakte van de woonruimten.
Dit laat onverlet dat als partijen over nauwkeuriger gegevens beschikken de huurcommissie die gegevens in haar overwegingen kan betrekken als de gebruikte registratiemethode tot een redelijke verdeling komt.

Voorbeeld berekening:
4 gebruikers zijn op één meter aangesloten en er is 1000 m³ gas verstookt. Per wooneenheid is dat 87,5 m³ (350 m³ : 4) aan vaste kosten) Als de oppervlakten van de woonruimten 40 m², 60 m², 30 m², en 80 m², luiden dan wordt de kamer van 80 m² geacht 247,61 m³ gas te hebben verstookt (650: 210 (totaal aantal m²,) x 80 )
voor meer info
http://www.huurgeschil.nl/index.php?...vicekosten.php


Dus hij mag de dingen die per m² zijn op te splitsen, zoals gasverbruik wel degelijk opsplitsen. Andere kosten, zoals licht in het trappenhuis mag hij niet opsplitsen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht [Centraal] Het Belasting-topic
Verwijderd
500 28-01-2010 13:12
Werk, Geld & Recht extra kosten afschuiven op huurder?
luchtballon
6 25-03-2008 14:42
Werk, Geld & Recht Moet ik deze woning nemen?
Lyne
22 29-01-2008 13:02
Werk, Geld & Recht Huurtoeslag
Verwijderd
23 29-10-2007 19:12
Lifestyle Vette p00p
Craig Rogen
499 06-01-2007 15:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.