Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2008, 16:59
LXSM
LXSM is offline
Hoi. Ik ben een jongen van 18 en zit in mijn eindexamenklas en heb even een vraagje.
Ik heb een studentenrekening van de ABN-AMRO en kan niet rood staan. Dat is al zo sinds mijn 15e toen ik een Eurostyle rekening heb en vond dat in eerst plaats erg fijn.
Ik woon nu met een paar vrienden samen, en nu wil ik wel graag rood kunnen staan.
Want mij gebeurt het nu heel vaak dat ik bv dinsdag geen geld meer heb en moet koken en donderdag pas uitbetaald krijg.
Ik wil dus rood kunnen staan, niet om 1000 euro schuld te hebben maar door de bovenste reden. In principe is 100 euro rood kunnen staan al ruim voldoende.

Ik kan wel rood staan qua automatische incasso, maar kan niets pinnen of overmaken.

Ik zag er een eerder topic over maar daar kon ik niet echt informatie uit halen

Om een lang verhaal kort te maken oeps.. Hoe kan ik dat wijzigen? Via internet via de bank?
Want ik zoek overal op het internet, en zelfs op de site van abn-amro kan ik daarover niets vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2008, 17:14
Verwijderd
Daarvoor moet je naar een filiaal van de bank toe, een medewerker aanspreken, een hoop formulieren invullen en met die medewerker (of een andere) bespreek je dan meteen hoeveel je verantwoord rood kunt staan.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 18:02
Verwijderd
als je een student bent met vaste ibg, kan je aanvragen om 1000 euro in het rood te staan.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 19:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het is voordeliger om je bedrag per maand bij de IB te verhogen. De rente die je daarop krijgt is een stuk minder dan bij rood staan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 20:08
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Maar als hij, zoals hij zegt, hooguit een paar dagen een klein bedrag rood zou staan, maar verder wel rond komt met het geld wat hij krijgt, is het vast voordeliger om dat bij de bank te doen, dan consequent meer geld van de IB te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 20:37
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Maar als hij, zoals hij zegt, hooguit een paar dagen een klein bedrag rood zou staan, maar verder wel rond komt met het geld wat hij krijgt, is het vast voordeliger om dat bij de bank te doen, dan consequent meer geld van de IB te krijgen.
Als het echt zo blijft als jij nu zegt, dan is roodstand wellicht beter. Maar als de TS iedere maand met een tekort van €100,- zit, is dit bedrag bijlenen van de IBG weer voordeliger.

In roodstaan schuilt ook het gemak, als je gewend bent geraakt aan de €100,- wordt het ooit misschien €150,- per maand enz. Het is maar net wat het verstandigst is, ik zou voor IBG kiezen, maar dat is een mening.

En wat Dittrich zegt, naar de ABN stappen en je toestemming verlenen voor €1000,- roodstand. Ik meende dat je daarvoor je P moet hebben gehaald, maar weet dat niet helemaal zeker. Kan ook zijn dat je als student sowieso dat bedrag mag roodstaan na aanvraag, maar na je P dit bedrag kunt verhogen.
Mooi verhaaltje van de bankmedewerker over roodstand kun je verwachten, kreeg ik ook.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Als het echt zo blijft als jij nu zegt, dan is roodstand wellicht beter. Maar als de TS iedere maand met een tekort van €100,- zit, is dit bedrag bijlenen van de IBG weer voordeliger.

In roodstaan schuilt ook het gemak, als je gewend bent geraakt aan de €100,- wordt het ooit misschien €150,- per maand enz. Het is maar net wat het verstandigst is, ik zou voor IBG kiezen, maar dat is een mening.

En wat Dittrich zegt, naar de ABN stappen en je toestemming verlenen voor €1000,- roodstand. Ik meende dat je daarvoor je P moet hebben gehaald, maar weet dat niet helemaal zeker. Kan ook zijn dat je als student sowieso dat bedrag mag roodstaan na aanvraag, maar na je P dit bedrag kunt verhogen.
Mooi verhaaltje van de bankmedewerker over roodstand kun je verwachten, kreeg ik ook.
Je propedeuse halen is geen voorwaarde vziw. De kredietlimiet is gewoon afhankelijk aan wat er binnenkomt en wat er uitgaat.
Verhaaltje heb ik niet gekregen trouwens.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 21:11
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
Je propedeuse halen is geen voorwaarde vziw. De kredietlimiet is gewoon afhankelijk aan wat er binnenkomt en wat er uitgaat.
Verhaaltje heb ik niet gekregen trouwens.
Toen ik begon is het bij mij helemaal misgegaan bij de Postbank, omdat ik mijn P niet had. Hoop gezeik ermee. Maar dat kan nu ook wel weer anders zijn ja.
Ik kreeg vorig jaar een medewerker die een paar jaartjes ouder was dan ik en me compleet tegen de regels van de bank in (zo zei hij) een volledige uitleg ging geven over lenen bij de IB-Groep, als voordeel boven roodstand bij de bank. Ze hoeven er niks over te zeggen, ze hoeven niet eens uitleg over de IBG te geven. Maar ik vond het wel fijn (ook al wist ik het verhaal al).
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Je propedeuse halen is geen voorwaarde vziw. De kredietlimiet is gewoon afhankelijk aan wat er binnenkomt en wat er uitgaat.
Verhaaltje heb ik niet gekregen trouwens.
jawel, als je van 1000 naar 2500 euro wil zetten
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 21:28
Verwijderd
Citaat:
jawel, als je van 1000 naar 2500 euro wil zetten
De bankmedewerkster vertelde mij toch iets heel anders. Ik kon gewoon kiezen hoeveel ik rood wou kunnen staan en een propedeuse in bezit hebben was absoluut niet noodzakelijk.

@ Topicstarter:
Niet schrikken, ik heb de titel aangepast. Het klikken op een vraagteken ging me vervelen
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 23:38
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Maar als hij, zoals hij zegt, hooguit een paar dagen een klein bedrag rood zou staan, maar verder wel rond komt met het geld wat hij krijgt, is het vast voordeliger om dat bij de bank te doen, dan consequent meer geld van de IB te krijgen.
Nee hoor. Het overschot kan 'ie op een spaarrekening zetten waar hij meer rente krijgt dan hij over de lening moet betalen. Hij zal dus zelfs winst maken. Rood staan is daarom des te onverstandiger.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 23:45
Verwijderd
Bij de ABN Amro kan je echter alleen voor een limiet van 1000€ gaan, niet voor bijvoorbeeld 100€ of 250€.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2008, 21:25
Verwijderd
als ik 3 weken rood sta, betaal ik bijna geen drol aan de rente..verwaarloosbaar eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2008, 14:04
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Eh hij zit in zn eindexamen klas en krijgt dus geen stufi, dus of het dan mag???
Met citaat reageren
Oud 16-10-2008, 14:06
Verwijderd
Als er genoeg geld binnenkomt lijkt het me geen probleem
Met citaat reageren
Oud 17-10-2008, 01:31
Verwijderd
Citaat:
Als er genoeg geld binnenkomt lijkt het me geen probleem
correct geantwoord
Met citaat reageren
Oud 17-10-2008, 23:33
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Als er genoeg geld binnenkomt lijkt het me geen probleem
Ligt aan de bank. Vanaf 18 jaar mag je roodstaan. Bij sommige banken mag je sowieso duizend euro rood staan, zoals bij de Rabobank. Bij bijvoorbeeld de Postbank is dat wanneer je inkomen ongeveer evenredig is aan je gewenste roodstand.

Roodstaan is een product waar de banken erg blij van worden als ze het verkopen. De meeste banken hanteren een rentepercentage van tussen de 1% en 1,5% per maand. Maandelijks harken ze tonnen bij elkaar van mensen die debetrente moeten betalen.

Ik zit zelf bij een aantal banken, bij de Rabobank is het handig om gewoon binnen te lopen, net als bij ABN-Amro, maar bij Postbank is het misschien handiger en sneller om te bellen.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 18:32
Verwijderd
Als je 18 bent krijg je tegemoetkoming scholieren en dit is volgens mij al voldoende? Uitwonend is dat redelijk hoog dacht ik. Ik kan ook 1000 euro roodstaan en gebruik het alleen om dezelfde reden als de TS. Of je dan 1000 euro rood kan staan of 500 dat maakt dan niet zoveel uit, je betaalt er niets voor en je gebruikt het nooit optimaal.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-10-2008, 19:37
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Of je dan 1000 euro rood kan staan of 500 dat maakt dan niet zoveel uit, je betaalt er niets voor en je gebruikt het nooit optimaal.
Nog nooit van debetrente gehoord?
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 20:23
Verwijderd
Ik heb even opgezocht wat debetrente nu precies is maar ik kan het niet helemaal vinden. Maar ik bedoelde dat je als student niet hoeft te betalen om rood te kunnen staan bij veel banken. En als je rood staat, dan betaal je natuurlijk rente, maar ik snap niet helemaal wat dat met debetrente te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 20:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik heb even opgezocht wat debetrente nu precies is maar ik kan het niet helemaal vinden. Maar ik bedoelde dat je als student niet hoeft te betalen om rood te kunnen staan bij veel banken. En als je rood staat, dan betaal je natuurlijk rente, maar ik snap niet helemaal wat dat met debetrente te maken heeft.
Maar goed, jij stelde dat je niets hoeft te betalen. Maar je moet wel rente betalen. Er zijn geen aparte kosten om het mogelijk te maken rood te staan, true, maar je moet wel degelijk betalen als je rood staat.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 21:30
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
De rente op het roodstaan bij de meeste studentenrekeningen ligt tussen de 0,5 en 0,6 procent per maand. Dat is ruim zeven procent op jaarbasis. Dat is goedkoop, maar niet gratis.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2008, 08:17
Verwijderd
Citaat:
Maar goed, jij stelde dat je niets hoeft te betalen. Maar je moet wel rente betalen. Er zijn geen aparte kosten om het mogelijk te maken rood te staan, true, maar je moet wel degelijk betalen als je rood staat.
Ja, ik had het verkeerd geformuleerd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Hoe moet ik school betalen.
Kernelfleck
20 07-08-2013 09:45
Werk, Geld & Recht ABN AMRO rood staan
jusman
11 24-02-2010 13:35
Werk, Geld & Recht Rente over rood staan..
Hayden
2 27-02-2006 14:15
Werk, Geld & Recht Hoe goed kun jij met geld omgaan?
Iduna
68 07-11-2005 19:25
Verhalen & Gedichten [ verhaal ]
-Melody-
290 15-08-2004 14:54
Werk, Geld & Recht Kan jij rood staan?
Verwijderd
65 15-03-2003 22:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.