Oud 13-03-2009, 16:34
cntie
cntie is offline
Ik werk al bijna 2 jaar bij de Albert Heijn en moet nu voor mijn opleiding op stage naar het buitenland z'n 15 tot 20 weken. Toen ik werd aangenomen heb ik dit gemeld en er was toen geen probleem ondertussen zijn we van baas veranderd en nu verteld hij mij dat ik daarvoor wordt ontslagen; ik kan geen onbetaald verlof opnemen omdat ik geen 5 jaar in dienst ben; weet iemand hier meer over of kan iemand mij hiermee helpen? na die 15-20 weken wil ik namelijk weer gewoon werken!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2009, 02:31
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ehm.. 15 tot 20 weken? Nogal wiedes dat je dan ontslagen wordt. Sorry hoor, maar dat is zo'n 4 a 5 maanden.. kan je beter als je terug bent een ander baantje zoeken. Als je geen nul uren contract hebt moeten ze je namelijk blijven uitbetalen (het minimum van je aantal uren dat je werkt). Tenminste denk ik.

Vraag het anders eens in het alber heijn topic hier op wg&r..
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 10:22
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Kan ik hier ook antwoord op geven.

Vaak word er in dat soort situaties afgesproken dat je weer kan terugkeren na je stage als ze verder wel tevreden zijn(laat dit altijd op papier zetten). Ik heb ook nog nooit over die 5 jaar regeling gehoord overigens maar goed. Je bent in dit geval gewon afhankelijk vn je leidinggevene, al eens met je teamleider (of doe je verkoop?) overlegd wat die er van vinden?

@ Lyne: Dan kan er onbetaald verlof geboekt worden dus dat is geen probleem
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 21:07
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik weet dat een collega van mij ook persee uit dienst moest (ook al had ze een 0 uren contract) maar zij heeft wel af kunnen spreken terug te mogen komen. Laat dat idd op papier zetten als je dat kunt regelen!
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 14-03-2009, 22:06
Verwijderd
Ik heb zelf krap 5 jaar bij de AH gewerkt en mocht wel OBV nemen, dus dit vind ik een gek verhaal.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 03:10
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Hmm okee ik wist het al niet zeker. Dan ligt het inderdaad aan je leidinggevende ja..
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 19:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik vind het niet raar dat je niet zomaar terug kan komen als ze het 5 maanden zonder je moeten stellen. In de tussentijd moet jouw plek opgevuld worden, en wat doen ze immers als jij mag blijven met degene die ze daarvoor aannemen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-03-2009, 22:21
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik vind het niet raar dat je niet zomaar terug kan komen als ze het 5 maanden zonder je moeten stellen. In de tussentijd moet jouw plek opgevuld worden, en wat doen ze immers als jij mag blijven met degene die ze daarvoor aannemen?
Hier zou ik me in een supermarkt niet zo druk om maken als ik eerlik ben
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2009, 11:10
FeyRegy
Avatar van FeyRegy
FeyRegy is offline
Ik zou me er niet zon zorgen over maken.. bedoel maar, in een supermarkt, zon baantje vind je zo weer.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2009, 17:53
apekont
apekont is offline
"zo'n baantje vind je zo wel weer" vind ik een beetje onzin, als je als 15 of 16 jarige als vulploeger begint en je werkt je vervolgens omhoog dan heb je jezelf in die jaren bewezen en weten mensen wat ze aan je hebben, dat is dan vaak een van de redenen waarom mensen van 18 uberhaupt nog aan de slag kunnen binnen een supermarkt, omdat je jezelf omhoog hebt gewerkt en je toevoegende waarde hebt.
simpele arbeidskracht is wel makkelijk te vinden en daarom worden die banen vaak ingevuld door 15 of 16 jarige die minder kosten en hetzelfde werk doen.

als je vervolgens stopt en opnieuw ergens wilt soliciteren met dezelfde functie wordt je hoogst waarschijnlijk nergens aangenomen, ook al heb je werkervaring. leidinggevenden worden immers vaak opgeleid binnen de supermarkt zelf, en dan zit een supermarkt vaak niet te springen om een 18jarige dure medewerker die zichzelf nog moet bewijzen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Heijn Topic (deel 4)
ikbenschipper1
501 24-10-2008 23:49
Werk, Geld & Recht verplicht ontslag door stage
Nobucta
14 07-09-2006 15:54
Vrije tijd Opmerkelijke Sportberichten Deel II
Gimme more beer
500 20-01-2006 16:51
Werk, Geld & Recht de werksituatie
ashiana
8 03-03-2005 17:03
Werk, Geld & Recht strafblad, uitzoeken, hoe?
moenbase
13 03-07-2004 13:57
De Kantine Jeugdwerkloosheid stijgt sneller dan gemiddelde
niceman1984
7 02-05-2004 17:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.