Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2009, 08:23
Rageo
Rageo is offline
Citaat:
Je kunt ook staatsexamen doen.. Je moet dan wel uiteraard zélf de stof doorwerken.
Bedankt voor de tip! Ik heb net even gekeken, en het klinkt in ieder geval al interessant.
Ik vraag me wel af of een staatsexamen diploma gelijk staat aan een normale diploma, je zou zeggen van wel, maar het staat nergens!

Maar toch wel mooi om te weten dat er nog een optie is, ik zal no wel even wachten tot ik nog wat hoor van VAVO, anders is dit zeker een mooie optie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2009, 12:59
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Diploma is gelijktwaardig hoor Je krijgt immers een gewoon vwo diploma.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 23:33
saleens7
saleens7 is offline
hallo allemaal
ik heb een paar vraagjes, ik ben vorig jaar blijven zitten in 4 vwo en nu ga ik waarschijnlijk weer niet over, morgenochtend weet ik het zeker. maarja ik wil dus misschien vavo doen op het ROC horizon college in alkmaar maar ik ben 16 jaar, 1 september ben ik 17.
- ten eerste kan ik dan wel vavo doen(omdat ik geen 18 ben)?
- kost me dat nou nog veel geld of blijf je nou ingeschreven bij je oude VO school en dat je dan alleen inschrijfgeld betaalt?
- kan ik dan 4 en 5 vwo in 1 jaar doen en daarna een jaar 6 vwo?
- is er een grote kans dat je niet aangenomen wordt?
alvast heel erg bedankt
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 10:57
sar_sar
sar_sar is offline
heeey

ik had een vraagje.
Ik zit nu dus op 5VWO, en dat ik dit jaar overga, lijkt me heel sterk.
Dus daarom wilde ik graag weten of het mogelijk is om 5V en 6V in 1 jaar te kunnen doen op de VAVO in Den Haag.
Ik zou graag zo snel mogelijk een antwoord willen ontvangen.
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 14:57
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
ik heb een paar vraagjes, ik ben vorig jaar blijven zitten in 4 vwo en nu ga ik waarschijnlijk weer niet over,
- ten eerste kan ik dan wel vavo doen(omdat ik geen 18 ben)?
- kost me dat nou nog veel geld of blijf je nou ingeschreven bij je oude VO school en dat je dan alleen inschrijfgeld betaalt?
- kan ik dan 4 en 5 vwo in 1 jaar doen en daarna een jaar 6 vwo?
- is er een grote kans dat je niet aangenomen wordt?
alvast heel erg bedankt
Je kunt geen 4 & 5 vwo in 1 jaar doen. Er bestaat alleen vwo sprint, waar je 4/5/6 vw0 behandeld. Sommige noemen dit 5/6 vwo. vwo 2 in één.

De kans dat jij wordt aangenomen is heel klein, omdat je nog niet in de 5e klas hebt gezeten. En omdat je 2x bent blijven zitten in 4vwo. Voor vwo sprint willen ze op het VAVO heel vaak dat je afgeronde SE vakken, cijfers hebt van de 5e klas.

Waarom blijf je eigenlijk zitten?

Je zou wel in aanmerking komen voor sprint havo, en vanuit daar door gaan naar vwo sprint.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 14:59
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
heeey

ik had een vraagje.
Ik zit nu dus op 5VWO, en dat ik dit jaar overga, lijkt me heel sterk.
Dus daarom wilde ik graag weten of het mogelijk is om 5V en 6V in 1 jaar te kunnen doen op de VAVO in Den Haag.
Ik zou graag zo snel mogelijk een antwoord willen ontvangen.
Alvast bedankt!

Dat is mogelijk
Overleg even met je school/decaan, wat hij/zij ervan vindt, en of hij/zij eventuele aanmelding kunnen versnellen. Misschien heeft hij/ zij ook wel aanmeldingsformulieren, maar om daar niet op te wachten, kun je beter contact op nemen met de VAVO zelf. Sommige VAVO's hanteren een vol = vol eis, en het schooljaar is zo goed al voorbij.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 18:25
janvanvelden
janvanvelden is offline
Ik heb een vraagje ik ben zojuist voor de 2 e keer blijven zitten in 3 havo en ik ben 16 jaar en ik word 4 december 17 is het voor mij mogelijk om een vavo opleiding te doen
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 07:23
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Ik heb een vraagje ik ben zojuist voor de 2 e keer blijven zitten in 3 havo en ik ben 16 jaar en ik word 4 december 17 is het voor mij mogelijk om een vavo opleiding te doen
Je kunt geen 4 & 5 havo in 1 jaar doen.

De kans dat jij wordt aangenomen is heel klein, omdat je nog niet in de 4e klas hebt gezeten. En omdat je 2x bent blijven zitten in 3havo. Voor havo sprint willen ze op het VAVO heel vaak dat je afgeronde SE vakken, cijfers hebt van de 4e en of 5e klas.

Waarom blijf je eigenlijk zitten? Nu en vorig jaar?

Je zou wel in aanmerking komen voor sprint vmbo-tl, en vanuit daar door gaan de sprint havo kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 09:57
sar_sar
sar_sar is offline
heey
dankjewell voor het beantwoorden van me vraag.
Kan je me misschien ook een tip geven over waar er een VAVO school ligt in Den Haag, want ik ben er niet zo bekend mee.
Alsnog bedankt!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 13:23
elieee
elieee is offline
Ik heb wat een vraagjes over de vavo (alkmaar),
ik ga naar het vavo omdat ik ben gezakt voor mijn havo opleiding e&m
wat kan ik verwachten van de intake? kirjg ik dan gelijk mijn rooster?
en hoe zit het met studiefinanciering en de ov?
wat zijn jullie ervaringen met deze opleiding?

Dankje wel voor de moeite,

Groetjes elieee
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 23:28
Sop
Sop is offline
ja over vragen gesproken.
ik heb dit jaar 5vwo gedaan, maar mede door verkeerd profiel blij ik dit jaar waarschijnlijk zitten. aangezien ik al een keer ben blijven zitten (in de eerste) en ik nu dus net 18 ben, heb ik geen zin om nog eens 2 jaar op mijn huidige school te blijven. daarom heb ik mij aangemeld voor een intakegesprek bij de vavo (Schiedam).
heeft er iemand nog tips om er zekerder van te zijn dat ik aangenomen wordt. ik weet dat het best laat in het jaar is..
Ik hoop gewoon dat ik aangenomen word!
en dan nog een ander vraagje.. even ter zijde.. maar is de vavo aan te raden. Ik weet zeker dat het moet lukken, maar is het een goed onderwijssysteem?

ik hoor het graag.. ben echt wel een beetje zenuwachtig xD
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 16:24
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
heey
dankjewell voor het beantwoorden van me vraag.
Kan je me misschien ook een tip geven over waar er een VAVO school ligt in Den Haag, want ik ben er niet zo bekend mee.
Alsnog bedankt!
Het Mondriaan College is een VAVO in Den Haag.

http://www.rocmondriaan.nl/volwassen...lomahalen.aspx
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 16:27
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Ik heb wat een vraagjes over de vavo (alkmaar),
ik ga naar het vavo omdat ik ben gezakt voor mijn havo opleiding e&m
wat kan ik verwachten van de intake? kirjg ik dan gelijk mijn rooster?
en hoe zit het met studiefinanciering en de ov?
wat zijn jullie ervaringen met deze opleiding?

Dankje wel voor de moeite,

Groetjes elieee
Op de intake vragen ze waarom je kiest voor de VAVO, ze vragen naar je resultaten tot dusvere, je werkhouding, je motivatie, vanalles!

Je krijgt niet altijd je rooster. Vaak krijg je dit aan het begin van het schooljaar, of je krijgt het opgestuurd.

Je krijgt GEEN studiefinanciering en GEEN ov. Wel heb je tot je 18e recht op kinderbijslag of als je bij je VO-school staat ingeschreven en 18 bent, dan heb je recht op een tegemoetkoming scholieren. Inwonend ong. € 100, uitwonend ong. € 250.

Mijn ervaringen staan vast wel ergens in het topic
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 15:29
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
ja over vragen gesproken.
ik heb dit jaar 5vwo gedaan, maar mede door verkeerd profiel blij ik dit jaar waarschijnlijk zitten. aangezien ik al een keer ben blijven zitten (in de eerste) en ik nu dus net 18 ben, heb ik geen zin om nog eens 2 jaar op mijn huidige school te blijven. daarom heb ik mij aangemeld voor een intakegesprek bij de vavo (Schiedam).
heeft er iemand nog tips om er zekerder van te zijn dat ik aangenomen wordt. ik weet dat het best laat in het jaar is..
Ik hoop gewoon dat ik aangenomen word!
en dan nog een ander vraagje.. even ter zijde.. maar is de vavo aan te raden. Ik weet zeker dat het moet lukken, maar is het een goed onderwijssysteem?

ik hoor het graag.. ben echt wel een beetje zenuwachtig xD
VAVO is zeker aan te raden, tenminste, dat vind ik. Het is hard werken, maar je weet waar je het voor doet. Elke school is natuurlijk anders, dus ik kan niet zoveel zeggen over de vavo Schiedam. Waar ik zat, was het in elk geval super geregeld.

Zou je komend schooljaar een ander profiel willen kiezen? Zoja, bereid je dan voor op een zwaar jaar! Als je nog nooit in 6V hebt gezeten, is het lastig omdat je best veel nieuwe stof krijgt.

Als je veel motivatie toont, word je vast wel aangenomen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 18:07
Sop
Sop is offline
nee, ik zou nu niet een nieuw profiel kiezen.. alleen als ik niet word aangenomen op de vavo en dus op mijn oude school zou blijven zitten, nog een keer in de 5e, zou ik deels een ander profiel willen doen.
ik ben echt benieuwd naar dat intakegesprek
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 01:58
Verwijderd
Hoeveel bedragen de kosten voor mij als ik deze route neem?

Vmbo tl voorexamen jaar.
Vmbo tl examen jaar.

Havo voorexamen jaar.
Havo examenjaar.

Vwo Examenjaar (5 en 6).

Ik las ergens dat het 5000 euro kost om je vwo diploma te bemachtigen? Hoe zit dat nou in elkaar? Is dat nou 5000 euro per jaar? Kan toch niet?

Laatst gewijzigd op 06-07-2009 om 10:42.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 12:23
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Wordt bekostigd door de overheid, kost dus bijna niets.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 17:41
crazydutch1989
crazydutch1989 is offline
Citaat:
nee, ik zou nu niet een nieuw profiel kiezen.. alleen als ik niet word aangenomen op de vavo en dus op mijn oude school zou blijven zitten, nog een keer in de 5e, zou ik deels een ander profiel willen doen.
ik ben echt benieuwd naar dat intakegesprek
wanneer heb jij gesprek? Ik heb donderdag aanstaande een gesprek bij vavo schiedam voor versneld vwo en ik ben ook echt superbenieuwd naar dat gesprek
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 10:31
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Wordt bekostigd door de overheid, kost dus bijna niets.
Zucht. Dat is dus NIET waar. [Staat ook al een x aantal keren in dit en het vorige topic ..]

Vanaf je havo wordt er helemaal niets meer bekostigd, als je het via de VAVO doet.
€ 5000 is een heel normaal bedrag voor je vwo in één jaar.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 10:32
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Hoeveel bedragen de kosten voor mij als ik deze route neem?

Vmbo tl voorexamen jaar.
Vmbo tl examen jaar.

Havo voorexamen jaar.
Havo examenjaar.

Vwo Examenjaar (5 en 6).

Ik las ergens dat het 5000 euro kost om je vwo diploma te bemachtigen? Hoe zit dat nou in elkaar? Is dat nou 5000 euro per jaar? Kan toch niet?
Sinds wanneer bestaat er op de VAVO een voorexamen jaar voor het vmbo tl ?

Je kunt het tot en met je havo laten bekostigen, als je een VO-school vindt, waar je ingeschreven blijft staan, onder de zogenaamde Rutte-regeling.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 10:34
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
wanneer heb jij gesprek? Ik heb donderdag aanstaande een gesprek bij vavo schiedam voor versneld vwo en ik ben ook echt superbenieuwd naar dat gesprek
Succes !
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 20:03
crazydutch1989
crazydutch1989 is offline
ik heb vandaag het gesprek bij de VAVO in Schiedam gehad en ik ga per 1 sept versneld VWO nieuwe tweede fae doen. Ik heb al 2 docenten ontmoet en die waren volgens mij wel streng, maar erg aardig. Al gaat het wel bikkelen worden, ik heb hele dagen school en moet 2 uur reizen per dag, ook heb ik na elke vakantie gelijk een toetsweek.

Nu ben ik wel benieuwd naar de mensen die het al gedaan hebben en hoe zwaar het was?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 10:21
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
ik heb vandaag het gesprek bij de VAVO in Schiedam gehad en ik ga per 1 sept versneld VWO nieuwe tweede fae doen. Ik heb al 2 docenten ontmoet en die waren volgens mij wel streng, maar erg aardig. Al gaat het wel bikkelen worden, ik heb hele dagen school en moet 2 uur reizen per dag, ook heb ik na elke vakantie gelijk een toetsweek.

Nu ben ik wel benieuwd naar de mensen die het al gedaan hebben en hoe zwaar het was?
Wat heb je hiervoor gedaan? Doe je een volledig pakket?

Ik heb zelf volledit pakket EM gedaan, vwo..Ook 2uur reistijd.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 20:06
crazydutch1989
crazydutch1989 is offline
Hiervoor heb ik HAVO oude tweede fase gedaan,met natuur en gezondheid met economie1. Ik heb 1 jaartje HBO gedaan, economisch, en dat is was gewoon niets voor mij, ik heb alleen economisch gekozen aangezien het me makkelijk afgaat. De beta vakken kan ik wel, maar ik moet het wel bijhouden en er hard voor werken. Ik wil graag iets medisch gaan doen, maar ik weet nog niet precies wat, dus dat ga ik dit jaar actief uitzoeken, aangezien ik voorheen dacht dat ik dat niet kon maar het wel graag wilde en dus nooit bij medische opleidingen heb gekeken.

Nu ga ik bij de VAVO VWO nieuwe tweede fase doen, natuur en techniek met aardrijkskunde, ik ga een volledig pakket doen. En volgens mij weet ik niet waar ik aan begonnen ben
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 20:12
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Hiervoor heb ik HAVO oude tweede fase gedaan,met natuur en gezondheid met economie1. Ik heb 1 jaartje HBO gedaan, economisch, en dat is was gewoon niets voor mij, ik heb alleen economisch gekozen aangezien het me makkelijk afgaat. De beta vakken kan ik wel, maar ik moet het wel bijhouden en er hard voor werken. Ik wil graag iets medisch gaan doen, maar ik weet nog niet precies wat, dus dat ga ik dit jaar actief uitzoeken, aangezien ik voorheen dacht dat ik dat niet kon maar het wel graag wilde en dus nooit bij medische opleidingen heb gekeken.

Nu ga ik bij de VAVO VWO nieuwe tweede fase doen, natuur en techniek met aardrijkskunde, ik ga een volledig pakket doen. En volgens mij weet ik niet waar ik aan begonnen ben
Gaat zwaar worden! Hééél zwaar. [Waarom eigenlijk geen NG profiel?]
Wat wil je allemaal weten? Ik heb net een jaar achter de rug.. Heb btw 5 jaar NG gedaan, + 2 weken NG vwo sprint. Daarna toch maar weer veranderd.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 20:24
Cafl
Cafl is offline
Hallo, ik heb dit jaar mijn VWO diploma gehaald, maar wilde graag nog Frans 1,2 en misschien ook Duits 1,2 op VWO-niveau. Ik heb namelijk alleen Frans en Duits 1 gehad.
Nou heb ik een tijdje gezocht op internet, maar ik kan geen duidelijke info vinden of dit nou mogelijk is bij de VAVO en als het kan in de regio Den Haag. Weet iemand hier misschien meer van of heeft iemand een link waar ik alle informatie op terug kan vinden?

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 10-07-2009 om 20:31.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 09:57
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Hallo, ik heb dit jaar mijn VWO diploma gehaald, maar wilde graag nog Frans 1,2 en misschien ook Duits 1,2 op VWO-niveau. Ik heb namelijk alleen Frans en Duits 1 gehad.
Nou heb ik een tijdje gezocht op internet, maar ik kan geen duidelijke info vinden of dit nou mogelijk is bij de VAVO en als het kan in de regio Den Haag. Weet iemand hier misschien meer van of heeft iemand een link waar ik alle informatie op terug kan vinden?

Alvast bedankt!
Dit kan gewoon op de VAVO. Je zult wel alles zelf moeten betalen.
Een link van de school waar je dit kunt doen, staat zelfs al een aantal keren in dit topic, maar hier nog maar een keertje:

http://www.rocmondriaan.nl/volwassen...lomahalen.aspx

De info dag is trouwens 26 aug. van 19:00 - 21:00 aan de 2e Sweelinckstraat 160 in Den Haag.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 19:06
crazydutch1989
crazydutch1989 is offline
Citaat:
Gaat zwaar worden! Hééél zwaar. [Waarom eigenlijk geen NG profiel?]
Wat wil je allemaal weten? Ik heb net een jaar achter de rug.. Heb btw 5 jaar NG gedaan, + 2 weken NG vwo sprint. Daarna toch maar weer veranderd.
Ik heb geen N&G gekozen aangezien wiskunde A niets voor me is, ik ben heel slecht in statistiek. Maarja wat ik wil weten; wat was jouw motivatie?
Wat doe je nu?
Wat zijn de (grootste) verschillen tussen VAVO en het reguliere onderwijs?
Profielwerkstuk: heb je dat in je eentje gedaan?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2009, 19:14
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Ik heb geen N&G gekozen aangezien wiskunde A niets voor me is, ik ben heel slecht in statistiek. Maarja wat ik wil weten; wat was jouw motivatie?
Wat doe je nu?
Wat zijn de (grootste) verschillen tussen VAVO en het reguliere onderwijs?
Profielwerkstuk: heb je dat in je eentje gedaan?

Ik heb in mei dit jaar examen gedaan en ga nu diergeneeskunde in Antwerpen studeren.
Mijn motivatie .. ik heb 5 jaar op vwo gezeten, maar dat was eigenlijk tot de 3e echt actief. Vanaf toen was ik heel veel afwezig door ziekte. Ik wou net als mijn klasgenootjes vwo in 6jaar afronden en aan anderen laten zien dat ik het kon, ondanks dat ik die periode ziek ben geweest.

Ik heb mijn profielwerkstuk alleen gedaan.

Verschillen .. Ik mocht zelf bepalen naar welke lessen ik wel en niet ging. De docenten behandelen je een stuk volwassener. Er is een andere relatie tussen leerling en docent dan op een VO-school, het is persoonlijker vind ik. Er was ook niet zo'n achterlijk systeem met briefjes halen als je te laat was ed. Geen gymlessen en CKV. Iedereen die ik in de klas had, ging er voor. Het was best een hechte groep.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 10:16
madame18
madame18 is offline
hallo, ik had ook een vraagje.
ik heb mijn havo-diploma gehaald. hierna heb ik 2 jaar vwo gedaan, ben weer geslaagd. ik heb me ingeschreven voor geneeskunde maar ben helaas uitgeloot. weten jullie of ik naar de vavo kan om mijn vwo-diploma weer opnieuw te halen. deelcertificaten deden niet mee in de loting hoorde ik dus moet ik mijn diploma opnieuw halen(alle vakken). nu heb ik vrijstelling gehad voor maatschappijleer, ckv en algemene natuurwetenschappen(ANW) op het vwo omdat k dat op de havo al had afgesloten. moet ik deze weer gaan volgen op de vavo? en moet ik weer een PWS maken?(ik heb dr namelijk al 2 gemaakt heeft er iemand antwoord op mijn vragen? bedankt!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2009, 11:22
Pater Noster
Avatar van Pater Noster
Pater Noster is offline
Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord, als jij een volledig vwo-diploma hebt, of dat nu verkregen is door deelcertificaten of in één keer, jij kan gewoon meeloten op basis van je cijfers. Je hoeft hiervoor echt niet opnieuw je vwo te halen. Als jij opnieuw vwo wil doen om hogere cijfers te halen (8 of hoger ben je sowieso al ingeloot), dan kan dat natuurlijk wel... Maar of je daar zin in hebt..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 12:46
madame18
madame18 is offline
Citaat:
Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord, als jij een volledig vwo-diploma hebt, of dat nu verkregen is door deelcertificaten of in één keer, jij kan gewoon meeloten op basis van je cijfers. Je hoeft hiervoor echt niet opnieuw je vwo te halen. Als jij opnieuw vwo wil doen om hogere cijfers te halen (8 of hoger ben je sowieso al ingeloot), dan kan dat natuurlijk wel... Maar of je daar zin in hebt..
ik heb contact gehad met de ROC in nijmegen, zij vertelden mij dat je alleen een nieuw diploma kunt halen als je gezakt bent. ik kan hier dus niet weer mijn vwo diploma halen.. enige optie lijkt de particuliere school en dat kost 18.000 euro..weten jullie misschien hoe ik dit anders kan doen?
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 12:46
madame18
madame18 is offline
ik bedoel dat ikmijn vwodiploma opnieuw wil halen omdat ik mijn cijfers wil verhogen..
Met citaat reageren
Oud 17-07-2009, 17:25
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
ik heb contact gehad met de ROC in nijmegen, zij vertelden mij dat je alleen een nieuw diploma kunt halen als je gezakt bent. ik kan hier dus niet weer mijn vwo diploma halen.. enige optie lijkt de particuliere school en dat kost 18.000 euro..weten jullie misschien hoe ik dit anders kan doen?
Het kan niet anders. De overheid subsideert het niet meer.

Luzac's prijskaartje is € 10 000

Kun je niet beter naar een andere opleiding uitkijken .. ?
Of poging tot toelating in Belgie doen ?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 15:33
Verwijderd
http://www.vavorijnmondcollege.nl/im...oomdiagram.gif

Zoals je ziet staat er, dat als je een diploma bezit je, je kan inschrijven bij de vavo als je 18 wordt voor 05-10-2008. Ik denk dat ze bedoelen voor september van dat jaar? Klopt dit? De trajecten zijn gestart in 2008, en ik denk dat het daarom niet veranderd is.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 15:36
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Wanneer wordt jij dan 18 ?
Als je een maand later dan sept 18 wordt, doen sommige scholen niet moeilijk nl..
[NIET alle]

En, waarom bel je die mensen niet op , om het te vragen?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 15:37
Verwijderd
In maart wordt ik 18. Is dat een probleem als ik me wil inschrijven bij de vavo? En hoe zit dat met de diagram?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 15:43
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Dat diagram geldt voor het schooljaar, wat net geweest is, 2008-2009. Dat je in maart 18 wordt, is geen probleem. Je moet het zijn vóór het begin van het schooljaar.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 15:44
Verwijderd
Bedankt celine, je bent echt een grote hulp voor mij en voor iedereen!
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 19:12
lovely-16
lovely-16 is offline
Hoi,
Ik ben 17 jaar en wil als ik 18 ben vavo gaan doen aangezien ik nu al 1 jaar geens chool heb gedaan. Maar krijg je studiefinanciering als je vavo doet?

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 19:23
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Waarom post je niet in het VAVO topic?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 19:28
lovely-16
lovely-16 is offline
omdat ik dan in de war raak
Met citaat reageren
Oud 19-07-2009, 21:53
Alyssia
Alyssia is offline
Nee je krijgt geen stufi, want je doet ten slotte geen vervolgopleiding maar haalt gewoon een middelbare schooldiploma. Je kunt wel tegemoetkoming scholieren aanvragen geloof ik, zodra je 18 bent.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 10:10
Verwijderd
Dit topic voeg ik toch samen met het VAVO topic, daar is dat topic speciaal voor gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2009, 21:51
Verwijderd
Kan je dan een jaar niet naar school gaan? Volgens mij ben je leerplichtig tot je 18e? Dan lijkt het me sterk dat je een jaar niet naar school bent gegaan.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 14:21
swiffermuis
Avatar van swiffermuis
swiffermuis is offline
Haha leerplicht, ben op m'n 17e van school gegaan omdat ik geen kant meer op kon. Heb dat jaar wel een gesprek gehad op het VAVO hier in Zwolle, maar ik voelde me totaal niet thuis op die school. Dus dat idee laten varen en gaan werken en niks gehoord van de leerplicht.. nu heb ik me maar ingeschreven op het MBO Grafisch Vormgeving en aangenomen voor de versnelde opleiding (liep te ver voor ).. maargoed, nu is het dus weer zomervakantie en ben ik heeeeeel erg gaan twijfelen. Ik wil ineens een hele andere kant op, namelijk de medische kant. Ik heb onlangs een ingrijpende operatie gehad en heb wat gepraat met de anesthesiemedewerker voor ik onder zeil zou gaan, en ik was helemaal geďnteresseerd in wat ze allemaal deden. Dit heeft me heel erg aan het denken gezet, of een opleiding doen waar ik goed in ben, of een opleiding waar ik heel veel interesse in heb. Nu heb ik besloten om misschien toch maar de opleiding Operatieassistent/anesthesiemedewerker (gecombineerde in-service opleiding) te doen. Maar ik heb geen HAVO (wel gedaan, maar kwam niet verder dan 4HAVO, door heel veel gedoe in familiekring geen oog gehad voor school), dus ik ga toch maar de stap zetten naar de VAVO. Alleen ik wil niet naar de school hier, en het is de enige in m'n regio. Ik baaaaaal als een stekker, want ik wil echt supergraag mijn havodiploma. Zou er een uitzondering gemaakt kunnen worden, dat je buiten je eigen regio naar de VAVO kan gaan omdat de school hier niks is?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 14:24
Verwijderd
Jij kan iig al beginnen aan de vavo, ik moet wachten tot me 18e, dat is pas balen, iets doen dat je niet leuk vind en wachten.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 15:08
Romana
Romana is offline
Hallo allemaal

Ik ga volgend jaar naar de vavo in de avond uren en dan overdag naar de pabo.Dit omdat ik gezakt ben op engels. Het is zo dat ik voor de vavo 1620 euro moet betalen en dan nog niet eens het studie materiaal. Daarbij moet ik dan als het goed is ook nog de pabo betalen. Maar hiervoor krijg ik geen tegemoetkoming omdat ik niet als "student"wordt gezien maar als cursist? Klopt dat?? En weet iemand hoeveel uur je per week naar de vavo moet als je engels gaat doen, zodat ik alsnog mijn havo diploma haal?

Groetjes, Romana
Met citaat reageren
Oud 24-07-2009, 17:02
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Hoi Romana,

Onder welke regeling volg je dit? Alvast studeren? Welke HBO instelling? VAVO school?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2009, 22:47
Romana
Romana is offline
Citaat:
Hoi Romana,

Onder welke regeling volg je dit? Alvast studeren? Welke HBO instelling? VAVO school?
Ja ik ga alvast studeren doen van de VAVO in Almere!! Maar ik doe dus gewoon dan een voltijd opleiding maar ik word als cursist gezien omdat ik ook de VAVO doe. En dat begrijp ik dan ook niet helemaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.