Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2009, 20:43
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik wil binnenkort verhuizen en heb nu via een campuscontract snel internet en tv voor €17, maar zal dus moeten overstappen naar een gewone provider. Ik heb op veel verschillende sites gekeken, maar heb nog niet echt een duidelijk overzicht. Daarom mijn vraag: waar hebben jullie een internet en tv aansluiting afgesloten en is dat redelijk snel internet (voor het downloaden van series) en hoeveel kost dat?
__________________
Druk is een kwestie van prioriteiten stellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2009, 21:48
Verwijderd
http://www.breedbandwinkel.nl/

Op deze site staan alle verschillende aanbieders, je kunt op die manier makkelijk prijzen vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 22:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Voor televisie kun je globaal kiezen uit:
- Digitaal via KPN Digitenne. Dan ontvang je via de antenne. Volgens mij kun je daar 1 tv op aan sluiten en heb je een extra kastje nodig voor een tweede tv.
- Digitaal via UPC, Ziggo of evt. een regionale aanbieder als die er is. Je kan uit deze 2 (of 3) niet kiezen, er is maar één aanbieder voor elk huis. Dus dan moet je kijken welke dat in jouw buurt is. Je hebt dan voor 1 tv digitaal en de rest via de kabel analoog. Maar langzamerhand gaat de analoge verbinding weg en wordt eigenlijk alles digitaal.
(ik weet alleen niet hoe canaldigitaal in dit lijstje hoort, dat bestaat ook nog)

Digitenne is 8,50 per maand. Goedkoop dus, maar er zijn veel mensen die problemen hebben met ontvangst.
UPC is 16.70 per maand. Ziggo is 16.25 per maand.
Voor alles geld dat je dan het basispakket hebt en dat je dan uit kan breiden.
Correct me if I'm wrong, dit is wat ik zelf vond in mijn zoektocht.

Voor internet geldt dat het aanbod iets ruimer is. Die link van Sabje geeft een goed overzicht en anders internetten.nl
Voor series en films downloaden zou ik persoonlijk voor 20mb/sec gaan, maar ik ben wel wat veeleisend wellicht.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 23:06
Verwijderd
Wij hebben telefoon en internet van Tele2. Het werkt erg goed (20 mbit) dus ik ben er wel tevreden over. Het is vooral erg goedkoop 25 e/m. M'n moeder heeft er ook tv bij en dat is ook prima, je hebt ook nog uitzendinggemist erbij. Waar je wel op moet letten is dat je maar 1 tv kan aansluiten op het tele2 modem.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 10:25
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Wij hebben van ziggo zo'n pakket van snel internet, digitale tv en onbeperkt bellen naar vaste nummers 24/7. Wat het precies kost weet ik niet, maar ik ben wel tevreden.
edit: https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 07:59
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Aanvulling op Balance's post:

Je betaalt inderdaad voor kabeltv iets van 16 euro per maand (verschillend per maatschappij en regio). Digitaal ontvangen via de kabel is dan "gratis". Je moet alleen een ontvanger aanschaffen voor een bepaald bedrag.
KPN Digitenne werkt niet overal even goed. Wij hebben het thuis ook. In de huiskamer werkt het prima, maar de slaapkamer zit aan de verkeerde kant (voor goed ontvangst), dus daar kan ik gewoon geen tv kijken zonder dat het beeld en geluid hapert. Zeer vervelend dus. Maar in de huiskamer werkt het wel goed, dus wij hebben gewoon digitenne. Nadeel is dat je maar 20-30 zenders hebt en het pakket niet kan uitbreiden met een bv kinderpakket, humorpakket, canaldigital etc etc. Als je daar interesse in hebt, dan moet je voor kabel(digitaal) kiezen.

Voor internet: je kunt voor een 20mbit verbinding kiezen, maar weet dan wel zeker dat jouw verbinding dat aan kan. Wij wonen namelijk een stuk van de centrale vandaan, en een 20mbit verbinding is zonde van het geld, gezien wij daar nooit de volledige snelheid kunnen halen. (Wij hebben trouwens ook geen kabeltv, er loopt hier gewoon geen kabel. Dus een beetje primitief )
Voor een internetverbinding moet je zeker 20 euro in de maand rekenen. Ik weet niet hoe het nu zit, maar vroeger moest je voor ADSL verplicht een telefoonlijn verbinding hebben OF 10 euro extra per maand betalen.

Op dit moment is zo'n combipakket zoals remy476 hierboven noemt misschien een beter idee
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 10:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vond dat combipakket van Ziggo en UPC enzo nog best duur. Zelf heb ik Digitenne (en dat is niet denderend, je moet echt even de tijd nemen om dat ding op de goede plek te zetten en op sommige plekken werkt het gewoon niet goed maar je mag het een maand gratis uitproberen en als het wel werkt en je het niet heel erg vind dat je geen BBC enzo hebt dan is het toch de helft goedkoper dan kabeltv. Het is gewoon heel vaag. Ik kan wel prima tv kijken zoals ie nu staat maar niet toen er een kraan van de woningbouw voor de deur stond en ook niet als m'n gordijnen dicht zijn

Internet en telefoon heb ik bij Online, heb daar internet extra en bellen basis ofzo. Heb iig 20 mbs internet en ik mag in het weekend gratis naar vaste nummers bellen. Voor een draadloos modem betaal je wel iets van 3 euro extra ofzo. Geloof dat internet en bellen dan iets van 25 euro is + digitenne 8,50. Was het goedkoopste en beste wat ik toen kon krijgen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 11:43
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Aanvulling op Balance's post:

Je betaalt inderdaad voor kabeltv iets van 16 euro per maand (verschillend per maatschappij en regio). Digitaal ontvangen via de kabel is dan "gratis". Je moet alleen een ontvanger aanschaffen voor een bepaald bedrag.
KPN Digitenne werkt
Dat is bij UPC niet het geval, hier ben je inderdaad 16,70 per maand kwijt voor het basispakket (analoog signaal), maar voor het digitale signaal betaal je nog minstens 4 euro extra p/m en dan krijg je een gratis ontvanger.

Overigens zie ik nu staan dat je bij UPC voor je tweede TV een extra mediabox kunt bestellen. Dus dan kan je wel voor alle TV's in huis digitaal TV kijken (alleen een extra ontvanger koop je dus weer niet, maar daar betaal je dan ook tenminste 4 euro extra per maand voor....).
Met citaat reageren
Oud 14-11-2009, 12:06
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Je moet ook even bekijken wat je in jouw regio kunt ontvangen, bij mij in de regio is dat bijv. alleen CAIway (of je moet aan de digitenne-pakketten gaan oid).
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 10:35
girlieeeee
girlieeeee is offline
UPC is een stel oplichters, waardeloze service krijg je daar
Met citaat reageren
Oud 12-12-2009, 10:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
UPC is een stel oplichters, waardeloze service krijg je daar
True, hun reputatie van klantonvriendelijkheid is al jaren legendarisch.

KPN trouwens belde ik over digitenne op een gegeven moment met callcenterdoosjes die serieus iets wisten over wat ze verkochten. Dat ik direct een oplossing kreeg was echt even een wtf-just-happened-moment.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 16:03
Verwijderd
Citaat:
UPC is een stel oplichters, waardeloze service krijg je daar
true, maar de laatste tijd werkt t wel beter dan pakweg een jaar geleden dus hoef je ze niet te bellen!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 12:09
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
UPC is een stel oplichters, waardeloze service krijg je daar
True, voor ze bedachten dat ik niet alleen kabel voor tv wilde aanvragen maar het ook werkend wilde hebben, was ik 4 telefoontjes verder.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 13:09
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
KPN trouwens belde ik over digitenne op een gegeven moment met callcenterdoosjes die serieus iets wisten over wat ze verkochten. Dat ik direct een oplossing kreeg was echt even een wtf-just-happened-moment.
haha, het kan verkeren

wij zijn zelf drie dagen actief bezig geweest om via de Digitenne-klantenservice een retournummer te krijgen. ze weigerden gewoon, terwijl we echt het recht hadden om het apparaat kosteloos terug te sturen. zijn met alle afdelingen van KPN doorverbonden, tot de manager facturatie aan toe, en niemand snapte blijkbaar hun eigen voorwaarden.
uiteindelijk heeft een medewerker van Primafoon een retournummer voor ons aangevraagd en kregen we ons geld terug.

naast de gebrekkige kwaliteit een goede tweede reden om nooit meer met Digitenne in zee te gaan.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2009, 14:45
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
KPN trouwens belde ik over digitenne op een gegeven moment met callcenterdoosjes die serieus iets wisten over wat ze verkochten. Dat ik direct een oplossing kreeg was echt even een wtf-just-happened-moment.
Ik wilde een poort openen op mijn modem, maar dat wilde niet lukken. Dus ik bel THOMSON.

Die zegt dat ik het wél goed gedaan heb, maar het mogelijk door de software veroudering komt, maar dat ik voor dat bij mijn internet provider moest zijn.

Dus ik bel KPN, en vraag of die de software kunnen updaten. KPN meld dat dit automatisch gebeurt. Dus ik bel terug naar THOMSON, welke dat niet snapt, omdat mijn port WEL goed geforward is. Versie nummer moet 8xxxxx zijn, maar hij was 7xxxxxx. KPN tweaked hier zelf mee, maar voor dat moest ik toch bij hun zijn.

Dus ik bel KNP, zij checken het, en ik krijg gelijk. Kunt u dit upgraden? Nee, dat gebeurt automatisch. Okay, kunt u mijn versie downgraden? Nee, dat mag niet.
Dus ik vraag of hij met mij mijn port wil forwarden. 'Dit probleem wordt echter niet ondersteund', maar het moet wel kunnen, want het modem werkt prima.

Dus ik bel THOMSON, welke mij adviseerd om in de firewalk enkele aanpassing te maken zodat het forwarden beter werkt. Waarop ik zeg geen firewall te kunnen vinden. Stond namelijk niet bij toolbox (zoals de handleiding wel zei)

Dus ik bel KPN, 'hallo, u kunt met mij niet een port forwarden, en het lukt mij zelf niet. Kan ik ook mijn firewall uitschakelijk?' "jazeker meneer, dat kan het probleem ook oplossen!'. Het feit dat KPN ZELF de restrictie had opgelegd dat een gebruiker niet in de firewall kon komen was geen reden om mij verder te ondersteunen met het probleem.

Dus ik vraag aan de medewerker "ik wil een port forwarden, waartoe THOMSON, waar KPN mij het modem van stuurt, mij doorverwijst naar UW helpdesk OMDAT U AANPASSING maakt in het modem en mij dus NIET KAN helpen, u mij doorverwijst naar THOMSON omdat het HUN MODEM is, welke mij terug stuurt naar KPN OMDAT JULLIE de dingen tweaken, en de mensen die ik spreek BIJ KPN, WELKE MIJ HET MODEM TOESTUREN EN ZELF AANPASSINGEN HEBBEN GEMAAKT, niet de permissie hebben om mijn, door jullie weggehaalde firewall te corrigeren en daardoor kan ik KORT GEZEGT DIT PROBLEEM NIET OPLOSSEN?
- kpn mederwerker: als u het zo wilt brengen, ja.

Dus ik verzoek vriendelijk om mij een nieuw modem toe te sturen, maar dat kan niet, omdat het modem wel wert.
Dus het modem dat KPN mij toestuurt EN WAAR ZIJ NAAR HUN WIL RESTRICTIES opleggen en DUS ik mijn poorten NIET KAN FORWARDEN, en zij het ZELF NIET kunnen oplossen maar OMDAT DOOR HUN RESTRICTIES DE WERKING VAN HET MODEM 'NIET' BEPERTKT WORDT, kunnen ze mij GEEN nieuw modem opsturen.

Zo heb ik nog wel wat meer van die verhalen. Ze zijn heel vriendelijk, maar hun AO structuur is ronduit idioot.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2009, 11:51
Verwijderd
Dat kunnen ze wel zeggen, maar je internetervaring is wel minder. Het hangt wel af van de poort die je wil openen. Sommigen worden gewoon geblokkeerd door je provider.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 09:02
nikdewaard
nikdewaard is offline
Je kan de abo's vergelijken op www.tv-telefonie-internet.nl. Ik ben via deze site overgestapt naar Telfort. Dat werkt

Vergelijk de abo's hier; http://www.tv-telefonie-internet.nl/...rgelijken.html
Met citaat reageren
Oud 04-03-2010, 09:14
Tessh
Tessh is offline
Telfort is inderdaad goed. Dit hebben wij ook. UPC lees ik veel klachten over hier, maar ze hebben erg snel internet! Meer als 100 MB per seconde!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-03-2010, 15:05
Fredje89
Fredje89 is offline
Kijk eens op http://www.vastelastenbond.nl/ bij internet. voor jou is telfort met digitenne het voordeligst
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 09:31
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wij hebben Ziggo, omdat we verder geen andere keuze hadden, behalve KPN Glasvezel en dat was nog niet af toen we hier kwamen wonen. Het internet bevalt goed, is lekker snel, de klantenservice is helaas wat minder. Informeer in elk geval goed welke keuzes je hebt, dadelijk spendeer je allerlei tijd aan te kijken welke provider het beste is en dan kun je ook maar één ding kiezen omdat er geen telefoonlijn ligt of zo.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware tv + internet
ganralph
5 30-10-2009 17:02
Software & Hardware internet + tv + telefoon -- kabel
Tom Poes
14 19-06-2007 14:33
Software & Hardware [tv/internet] meerdere gebruikers controle mogelijk?
tandenborstel
7 18-01-2005 13:42
Software & Hardware [Winamp] Internet TV
Stofzuigerslang
4 02-05-2004 21:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.