Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2010, 14:07
Geert-3
Geert-3 is offline
Ik zal mijn verhaal zo goed mogelijk proberen uit te leggen:
Ik werk inmiddels iets meer dan een jaar bij de Albert Heijn, ik heb een 16-uren contract.
Ik heb een hele tijd alleen op maandagen gewerkt van half 6 tot 10, dus 4,5 uur per week.

Daarna heb ik er ook de zaterdag erbij genomen en werkte ik 7,5 uur per week. Nadat ik een tweede baantje kreeg, vroeg ik daar of ik voor de zaterdagen uitgeschreven mocht worden omdat ik anders 5 dagen per week werk. De eerste keer dat ik dat vroeg is alweer 4 weken geleden en nog steeds sta ik voor de Zaterdagen ingepland. Vorige zaterdag werd ik boos daar en vroeg zei ik dat ik volgende zaterdag gewoon niet meer kom.

Teamleider heeft toen mij weggestreept van de Zaterdag maar met de maandagen zit ik nog steeds op een probleem; ik sta altijd ingeroosterd van half 6 tot half 9, normaal gesproken vulde een teamleider dan in dat ik 1,5 uur langer had gewerkt en kreeg ik dat gewoon betaald (ook deze plannerwijziging is al 5 keer doorgegeven, maar nog steeds sta ik tot half 9 ingepland) probleem is dat we met 't nieuwe jaar 200 uren moeten bezuinigen, dus we mogen geen overuren meer maken, dus zal de teamleider mij naar huis moeten sturen op maandagavond. Probleem daarmee is dan weer dat ik niet meer aan mijn contract voldoe!

Daar komt ook nog eens bij dat ik een gesprek had met mijn baas, want ik wilde een nieuwe beschikbaarheid geven (bedoeling: Maandag werken, dinsdag en zaterdag eventueel oproepbaar, maar niet vast ingepland) en toen pas kwam hij er achter dat ik maar 1 dag per week werkte/wil werken. Hij zei dat hij dit niet wilde omdat ik in m'n ritme moet blijven (waar ik overigens helemaal geen last van heb met 1 dag per week) en een teamplayer moet zijn. In principe geen rare eisen, maar als ik Maandag gewoon mijn 4,5 uur werk voldoe ik aan mijn contract en heeft mijn baas geen poot om op te staan; oftewel hij probeert mij te dwingen tot ontslag.

Slotpunt: als ik op maandagen niet snel ingeroosterd word van half 6 tot 10, werk ik te weinig en heeft mijn baas wél een reden om mij te ontslaan.

Kortom:
- Zaterdagen wil ik niet meer werken
- Maandag werk ik normaal 4,5 uur, maar sta ik ingeschreven voor maar 3 uur
- Vroeger schreef een teamleider dat op als overuren omdat de roostermaker het maar niet inroosterde, nu mogen we echter geen overuren meer maken
- Baas wil mij weghebben, kan hij niet doen als ik me aan mijn contract hou
- Als de maandagen niet snel veranderd worden kán ik me niet aan m'n contract houden en kan mijn baas me dus ontslaan..

Ik hoop dat jullie 't nog volgen en mij advies kunnen geven hierover...

Groeten,
Geert
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2010, 15:26
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Als hij jou te weinig in plant en jij daardoor niet aan je uren komt zal hij gewoon de overige uren als nog moeten uit betalen. Je hebt natuurlijk wel fratsen met '16 uren verdeeld over ma tm za' regeltjes gok ik, maar daar over lees ik niks.

Veel bazen proberen gewoon door hun gezag mensen te forceren op dagen te werken dat ze niet kunnen.
Dat er bezuinigd moet worden staat compleet los van jou contract, 16 uur werk betekend dat je voor 16 uur per week dient te kunnen werken. Feitelijk kan je na die 16 uur 'totziens' zeggen. Werk je maar 10 uur op verzoek van je baas (niet inplannen), zal hij toch nog 6 uur aan jou moeten uit betalen.

Hier was laatst een supermarkt failliet gegaan, aantal mensen hadden nog 6x20 uur uitbetaald gekregen ;x.

Edit;
Voor hetzelfde als wat hierbovenstaat maar dan wel overzichtlijk, lees post hier beneden.

Hoor trouwens wel erg vaak dat het plannen van personeel in supermarkten, vooral AH, bijsterend slecht is.

Laatst gewijzigd op 10-01-2010 om 17:31.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 15:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Je kan een contract niet verbreken omdat iemand zijn uren niet haalt. Het kan alleen door concrete werkweigering. Stel dat jij weigert om op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag en zondagmiddag te werken, dan heeft de man een punt.

Maar dit is gewoon het probleem van die leidinggevende. Hij moet het rooster aanpassen zodat het voor jou ook past, of het kost hem geld door uitbetalen van niet gewerkte uren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 10:12
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Even de feiten op een rijtje,
- Jij werkte op maandag en zaterdag en maakt daarmee 7,5 uur daarmee kwam je ruim aan je contract
- Jij wil niet meer op zaterdag werken. Daarmee valt er 3 uur weg.
- Jij werkte om het werk af te maken op maandag in plaats van 3 uur 4,5 uur.
- Je werkgever heeft je niet nodig voor 4,5 uur maar voor 3 uur op maandag.

Het is denk ik niet zo eenvoudig als jij zegt T_ID omdat hijzelf een dag minder wil gaan werken zal er gezegt worden. Alleen denk ik dat hij op basis van het begin van het contract een punt heeft dat hij op Maandag minimaal 4 uur moet worden ingeplanned. Contract van 4 uur + Standaard dag alleen Maandag

Als hij aan het begin van zijn contract 2 dagen van 2 uur werkte had hij niks gekunt, nu wel denk ik zo.

Overigens zouden sommige Sm,Asm en TL's eens moeten praten met Albert Voogd over omgang met medewerkers

@Naamingebruik: Dat komt omdat AH maar zo'n 850 SMs heeft (inclusief ondernemers) ongeveer 1200 ASM's en meer als 8000 teamleiders. En die houden er helaas allemaal verschillende ideeen op na.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 10:39
surimeid
Avatar van surimeid
surimeid is offline
Een tip Gewoon stoppen en je andere baan behouden en daar fulltime werken...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 08:09
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
@Naamingebruik: Dat komt omdat AH maar zo'n 850 SMs heeft (inclusief ondernemers) ongeveer 1200 ASM's en meer als 8000 teamleiders. En die houden er helaas allemaal verschillende ideeen op na.
De efteling ook maar die doen het beter.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 19:52
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
De efteling ook maar die doen het beter.
De efteling heeft opeens 850 vestigingen? En maar liefst meer als 10.000 mensen die iets te zeggen willen hebben? Intressant, ik probeer je alleen duidelijk te maken dat wat mij betreft dit geen beleid is.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 22:58
Geert-3
Geert-3 is offline
Citaat:
Even de feiten op een rijtje,
- Jij werkte op maandag en zaterdag en maakt daarmee 7,5 uur daarmee kwam je ruim aan je contract
- Jij wil niet meer op zaterdag werken. Daarmee valt er 3 uur weg.
- Jij werkte om het werk af te maken op maandag in plaats van 3 uur 4,5 uur.
- Je werkgever heeft je niet nodig voor 4,5 uur maar voor 3 uur op maandag.

Het is denk ik niet zo eenvoudig als jij zegt T_ID omdat hijzelf een dag minder wil gaan werken zal er gezegt worden. Alleen denk ik dat hij op basis van het begin van het contract een punt heeft dat hij op Maandag minimaal 4 uur moet worden ingeplanned. Contract van 4 uur + Standaard dag alleen Maandag

Als hij aan het begin van zijn contract 2 dagen van 2 uur werkte had hij niks gekunt, nu wel denk ik zo.

Overigens zouden sommige Sm,Asm en TL's eens moeten praten met Albert Voogd over omgang met medewerkers

@Naamingebruik: Dat komt omdat AH maar zo'n 850 SMs heeft (inclusief ondernemers) ongeveer 1200 ASM's en meer als 8000 teamleiders. En die houden er helaas allemaal verschillende ideeen op na.
Ik werkte altijd al 4,5 uur op maandag, daarna werd dit 4,5 uur op maandag en 3 uur op Zaterdag, nu wil ik dat weer alleen op 4,5 uur op maandag krijgen en mijn zaterdag dus wegdoen, maar ik word nu dus telkens ingepland voor 3 uur op een maandag.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 08:48
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
De efteling heeft opeens 850 vestigingen? En maar liefst meer als 10.000 mensen die iets te zeggen willen hebben? Intressant, ik probeer je alleen duidelijk te maken dat wat mij betreft dit geen beleid is.
nee

ja

wat zeur je dan als ik zeg dat ze het verkloten en jij ook vind dat het geenstijl is.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 13:23
Verwijderd
De efteling heeft 10.000 mensen in dienst met een leidinggevende functie?

Dat lijkt me ietwat overdreven.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2010, 14:16
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Ik werkte altijd al 4,5 uur op maandag, daarna werd dit 4,5 uur op maandag en 3 uur op Zaterdag, nu wil ik dat weer alleen op 4,5 uur op maandag krijgen en mijn zaterdag dus wegdoen, maar ik word nu dus telkens ingepland voor 3 uur op een maandag.
Opzich is dat natuurlijk logisch want dat stond je voor die tijd ook al alleen werd het erbij geschreven als er overgewerkt word, blijkbaar is er nu geen overwerk meer omdat dat niet meer "nodig" is. Als TL zou ik kijken hoe ik er samen met iemand goed uit kan komen, n dat is zo niet, misschin zijn ze minder blij met je dan je denkt ? Ik wee het niet ik zeg maar wat.


Citaat:
nee

ja

wat zeur je dan als ik zeg dat ze het verkloten en jij ook vind dat het geenstijl is.
Wat ik zeur is dat je zoals wel vaker op het forum overigens alles over 1 kam scheert.


Citaat:
De efteling heeft 10.000 mensen in dienst met een leidinggevende functie?

Dat lijkt me ietwat overdreven.
Mag ik niet hopen want dan hebben ze wel enorme hoge kosten ben ik bang hahhahaha
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2010, 16:32
Geert-3
Geert-3 is offline
Citaat:
Opzich is dat natuurlijk logisch want dat stond je voor die tijd ook al alleen werd het erbij geschreven als er overgewerkt word, blijkbaar is er nu geen overwerk meer omdat dat niet meer "nodig" is. Als TL zou ik kijken hoe ik er samen met iemand goed uit kan komen, n dat is zo niet, misschin zijn ze minder blij met je dan je denkt ? Ik wee het niet ik zeg maar wat.



Wat ik zeur is dat je zoals wel vaker op het forum overigens alles over 1 kam scheert.




Mag ik niet hopen want dan hebben ze wel enorme hoge kosten ben ik bang hahhahaha
Je begrijpt me verkeerd, Teamleider heeft zelf gezegd blij met me te zijn dat ik tot 10 uur wil en kan werken, hij baalt er zelf net zo erg van als ik dat ik telkens scheve uren ingeroosterd krijg en hij kan dat niet veranderen want hij maakt de roosters niet.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 11:31
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Je begrijpt me verkeerd, Teamleider heeft zelf gezegd blij met me te zijn dat ik tot 10 uur wil en kan werken, hij baalt er zelf net zo erg van als ik dat ik telkens scheve uren ingeroosterd krijg en hij kan dat niet veranderen want hij maakt de roosters niet.
Euh misschien moet hij dan eens met zijn collega gaan praten die de roosters maakt dat hij wil dat hij jou tot 22:00 inplaned En waarom enzo, lijkt me dat ze dat als teamleiders onderling dan best moeten kunnen regelen Ja en het kan betekenen dat er dus iemand anders die misschien slecht fnctioneerd afscheid van genomen moet worden.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!

Laatst gewijzigd op 16-01-2010 om 11:55.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2010, 14:55
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
De efteling heeft 10.000 mensen in dienst met een leidinggevende functie?

Dat lijkt me ietwat overdreven.
Nee, maar wel in werknemers, en ook die hebben iets te zeggen over hun uren en moet dus ook rekening mee gehouden word, of dat nu een parttimer is of de CEO is dan irrelevant.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.