Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2011, 21:12
nicole1994
nicole1994 is offline
Hoi, ik zit met een probleempje, Ik moet een keuze maken en ik weet niet wat ik moet doen. ik heb een 5 voor engels en een 5 voor wiskunde. Er is een regel die zegt dat je 1 vijf mag hebben voor NL, EN, WIS met je examen. ik heb 2 keuzes, en weet niet welke ik moet kiezen. allebei lijkt me niets!

1. Blijven zitten maar dan jaar erna strengere exameneisen. (geen onvoldoendes voor CE). als ik dan zak in 6vwo moet ik vavo zelf betalen.
2. ga over na vwo 6, zak sowieso voor mijn examen, daarna na het VAVO, school betaald.

Eigenlijk zie ik het VAVO niet echt zitten. Ik moet dan een uur reizen heen, en een uur terug. en als ik voor optie 2 kies ben ik net 17, en op VAVO VWO, ben dan dus geheid de jongste.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie???? heeft iemand ervaring??

xx ik hoor het wel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2011, 21:17
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik zit momenteel in vwo 5 en volgens mij gelden die regels nog net-niet als ik examen doe (en jij dus ook, tenzij je blijft zitten).

En verder zou ik niet zomaar de moed opgeven, als die twee vijven alles zijn... Je kunt het altijd nog proberen met bijles, extra uren aan je huiswerk besteden, dingen op internet opzoeken, een klasgenoot vragen het uit te leggen, whatever. Oh en héél héél veel Engels lezen en oefeningen maken (dat is je hele CE, en dus de helft van je cijfer). Dan lukt het vast wel om een 6 te maken van één van beide vijven. Zelfs al is dat (geloof ik) dus nog niet nodig, al weet ik het niet precies.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 21:20
nicole1994
nicole1994 is offline
Ik heb vandaag een gesprek met decaan gehad, en engels en wiskunde mag maar 1 vijf zijn. blijf ik zitten helemaal geen onvoldoende op het ce.

Ik heb al heel erg veel aan engels gedaan, maar echt hoger lukt niet, en wiskunde haak ik sinds dit jaar af.

Ik weet zelf niet zo goed wat ik wil, want de VAVO lijkt me helemaal niks,
maar school heeft al gezegd dat ik aankomend jaar mijn examen niet ga halen. (heb 2 vijfen, en 4 tussen de 5,5en6)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 21:39
Verwijderd
Heb je al bijles genomen?

Hoe kan de school zo zeker zijn dat je je examens niet gaat halen? Je hebt volgend jaar ook nog het hele jaar om eraan te werken.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 21:42
nicole1994
nicole1994 is offline
ja, heb bijles voor engels.

school denkt dat ik het niet ga halen, omdat ik in het verleden ook veel ziek ben geweest en dus ook een zwakke bassis heb, daarbij ben ik dyslectisch.

Ik mag een uitzondering krijgen voor blijven zitten, want dat mag bij mij op school niet in 5 vwo.
stomme regel.....

maarja, puntje bij paaltje zeggen ze dat ik dus niet mijn examen op mijn huidige school ga halen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2011, 07:08
Verwijderd
En als je nu in 5 vwo blijft zitten? Dan kan je een aantal dingen nog eens even goed gaan leren, vooral wiskunde, waardoor het misschien wel gaat lukken.
En ik vind het ook een beetje raar dat je school nu al weet dat je de examens niet gaat halen. Kunnen zij je niet op een manier gaan helpen?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2011, 09:39
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
In beide gevallen moet de school jouw VAVO betalen..
Met citaat reageren
Oud 31-05-2011, 09:51
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
School heeft geen toverstafje hé. School bepaald niet of jij slaagt of niet, dat doe jij. Vaak is het zo dat je in de 6e klas nog veel cijfers kunt ophalen, omdat je SE cijfer daar meer mee telt. (bij mij telden alle talen pas voor het SE mee in de 6e ..)

Nu, uiteindelijk ben ik wel na 5 vwo naar het VAVO gegaan omdat bij mij ook de school zei dat ik niet zou slagen. (ook veel ziek geweest, veel te veel lessen gemist, mijn wiskunde kennis was zeer laag)
Mijn diploma heb ik dus gewoon in 6 jaar gehaald.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2011, 20:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Een jaar over doen kan je behoorlijk helpen, anders.
Ik had bijvoorbeeld voor wiskunde een zwakke basis, en in 5 VWO zorgde dat dat ik net bleef zitten. Maar in het jaar daarop leerde ik zoveel bij dat ik voldoende haalde op mijn examen daarvoor, en 6VWO een stuk simpeler ging. Wiskunde op de universiteit was waarschijnlijk ook een nog grotere ramp geworden als ik 5 VWO niet over had gedaan.

Probeer sowieso zo hoog mogelijke cijfers te halen voor wat er nog aan toetsen rest dit jaar, wie weet kun je nog over? Je zou de eerste niet zijn die op zakken staat in de laatste periode, maar toch nog cijfers voldoende op weet te halen.


En denken dat je voor talen geen betere basis kan leggen is onzin. Iedereen kan een taal leren, het is een kwestie van inspanning. Als jij toevallig geen talent hebt, duurt het hoogstens iets langer. Desnoods maak je van de site van de BBC News je startpagina voor internet en lees je je nieuws via daar. Meer contact met een taal is altijd hogere cijfers.

Als jij het niveau niet had om voor het VWO te slagen, dan was je al lang meermalen blijven zitten. Dat je hier bent, betekend dat je dat je de rest ook moet kunnen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.