Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2012, 10:08
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Hoi,

In de zomer heb ik een jonge leren kennen. We zijn aantal keren op date geweest en uiteindelijk hebben we besloten om er samen voor te gaan en een relatie op te bouwen.
Nu heb ik ontzettend veel twijfels. ik weet dat hij tot over zijn oren verliefd is en dat maakt het niet makkelijker.
Ik twijfel enorm of ik hem wel echt leuk vind of dat het niet meer dan vriendschap is. er mist iets van spanning/uitdaging.
Ik heb het er met hem over gehad en hij vond dit heel moeilijk. hij wil mij absoluut niet kwijt en zou heel graag willen proberen mijn twijfels weg te krijgen.

Omdat ik vind dat we zo niet verder kunnen, heb ik het een aantal dagen geleden uitgemaakt.
Nu voel ik me echt ellendig en kut. ik had gehoopt dat mijn twijfels weg zouden zijn. maar nu heb ik twijfels of het wel de juiste keuze is geweest om de relatie te stoppen. vond ik hem toch wel leuk genoeg? of is het nu gewoon een gemis en is t straks wel weer beter?

En wat als ik een fout heb gemaakt door het uit maken? kan ik dan wel proberen om hem terug te krijgen? of is dat raar? en hoelang zou ik daar mee moeten wachten? ik zit nu hele tijd met mijn telefoon in de hand te kijken of hij online is. t liefst zou ik hem wat willen sturen, gewoon even contact. maar ik kan hem beter met rust laten denk ik, anders wordt het voor hem ook moeilijker en verwarrend.

Het zijn natuurlijk allemaal gevoelskwesties en lastig voor jullie te beantwoorden.
Wel zou ik graag horen wat een ander voor ervaring hier mee heeft gehad.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2012, 11:23
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
het lijkt mij dat als je twijfels hebt, je dus niet (genoeg) verliefd/gek op hem bent. Juiste keuze dus om hem niet aan het lijntje te houden! Ik denk dat je er na een paar weekjes wel wat luchtiger over denkt, en dan inziet dat je het juiste hebt gedaan!
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2012, 15:21
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Best logisch dat je er niet meteen zeker van bent dat het niet de juiste keuze is, het was vast een hele aardige jongen en zeker als hij zo gek op jou is, voelt het heel zonde om hem zo te laten gaan. Maar bedenk je wel dat als je zo veel twijfels hebt en zo onzeker bent over of het wel of niet goed zit, het gewoon niet goed zit. Dat kan komen doordat jullie toch niet zo goed bij elkaar passen of doordat je gewoon nog niet helemaal klaar bent om zonder twijfels een relatie in te gaan. Hoe dan ook is het beter om vrijgezel te zijn dan om met constante twijfel in een relatie te zitten. Ik zou proberen je gedachten op iets anders te richten en dan komt het vanzelf goed.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 20-11-2012, 23:17
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ik heb door de grote afstand o.a. in het begin van mijn relatie ook aardig wat twijfels gehad maar die zijn echt volledig weg. ik ben nu al meer dan twee jaar met mijn vriend en het wordt nog steeds leuker. dit om aan te tonen dat het heel goed kan werken, je moet alleen wel allebei kiezen voor elkaar te gaan. zeker in een lange afstand.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 01:35
Verwijderd
Zelfs bij de meest ellendige relatie kun je nog twijfels hebben of het niet tóch kon werken of dat je misschien de verkeerde keuze hebt gemaakt, enzovoorts. Je twijfels nu zeggen stiekem dus niet zo veel. Wil je weten of het een goede keuze is, dan zul je nog een tijdje door moeten gaan met het huidige 'pad'. Nu teruggaan levert ook weer twijfels opgaan en levert je nooit antwoord op de vraag of jullie beter af zijn zonder elkaar. Zoek dat eerst dus maar eens uit, en blijf een tijdje uit elkaar. Je kunt altijd nog zien wat je later doet: alleen jullie twee hoeven het erover eens te zijn mocht je weer samenkomen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 09:02
Verwijderd
Kunnen/Konden jullie niet spannende en uitdagende dingen met elkaar doen, dan? Als dat het gevoel is dat je mist en de rest is in principe oké, dan valt er aan te werken. Of het op zijn minst te proberen.

Twijfel is gezond, maar nu twijfel je zowel binnen als buiten de relatie. Ik denk, in lijn met bovenstaand waardevol commentaar, dat het wellicht gewoon tijd nodig heeft zodat jij kunt beslissen wat het zwaarst weegt voor je. Ga je op zoek naar een superspannend iemand (en lever je daarbij wellicht andere dingen in) of is die jongen wel prima eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 11:29
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Zelfs bij de meest ellendige relatie kun je nog twijfels hebben of het niet tóch kon werken of dat je misschien de verkeerde keuze hebt gemaakt, enzovoorts. Je twijfels nu zeggen stiekem dus niet zo veel. Wil je weten of het een goede keuze is, dan zul je nog een tijdje door moeten gaan met het huidige 'pad'. Nu teruggaan levert ook weer twijfels opgaan en levert je nooit antwoord op de vraag of jullie beter af zijn zonder elkaar. Zoek dat eerst dus maar eens uit, en blijf een tijdje uit elkaar. Je kunt altijd nog zien wat je later doet: alleen jullie twee hoeven het erover eens te zijn mocht je weer samenkomen.
En dit is inderdaad de andere kant. Zowel in een heel goede als een heel slechte relatie heb je wel eens twijfels en dat je twijfelt op zich zegt eigenlijk heel weinig.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 13:21
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Bedankt voor alle reacties! heb er zeker veel aan.

Nu bijna weekje verder voel ik mij een stuk beter en zijn de twijfels eigenlijk weg. heel af en toe komen ze even als hij ineens een berichtje stuurt. maar eigenlijk stellen die twijfels weinig voor.

Ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt en de keuze die het best voelt.
ik was niet verliefd genoeg/gek genoeg op hem daar ben ik nu in ieder geval achter en dat lucht heel erg op
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 13:31
Verwijderd
Ah, 'goed' dan dat je niet bent teruggegaan. Wel jammer dat het echt voorbij is.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2012, 13:51
Verwijderd
Ik zit werkelijk met precies dezelfde situatie! Alleen moet ik het nog uit zien te maken..
Hij is ook mega verliefd op mij, maar bij mij voelt het meer als een vriendschap!
Ik denk dat het zo beter is, en misschien kan je wel gewoon goeie vrienden blijven?!
In elk geval veel succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren twijfelen tussen grafisch ontwerp en grafisch en digitale media
Dixie02
0 08-05-2013 20:18
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied? # 88
Verwijderd
496 23-07-2008 16:51
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied #21
WolterB
499 19-12-2005 18:28
Liefde & Relatie Twijfels over mijn lange relatie
Innocence
51 27-02-2005 18:38
Psychologie Vertel in steekwoorden hoe je je nu voelt
Gwenniej
495 22-12-2002 20:42
Liefde & Relatie bindingsangst of gewoon veel twijfels, of...?? :S tell me?
Verwijderd
11 15-04-2002 11:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.