Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2003, 22:29
king112
Avatar van king112
king112 is offline
Ik wou het ff hebben over dat mensen dit ook gewoon hardop zeggen waarbij je bijstaat.
dit is al de zoveelste topic die ik over mezelf begin maar ik voel me echt zo ongelooflijke slecht.
eigelijk had ik al lang moeten zelfmoord plegen maar dit mietje hier durft niet.
Maar wat ik ff kwijt wou is dat het leven voor de lelijke mensen heel zwaar is.
En ik denk wel dat een beetje iedereen die er niet uitziet zich niet goed voelt zich een beetje gek van.
Mijn bericht was eigelijk dat ik gewoon wil zeggen dat je mensen niet moet uitlachen of pesten om hun uiterlijk. want als die persoon al zijn liefde niet kan vinden die hij zo graag zou willen hebben helpt het haar/hem niet veel.
Maar kijk ik snap het niet iedereen doet het wel een beetje zelfs mensen die ook lelijk zijn schelden andere uit omdat ze zoveel boosheid in zich hebben zoveel haat. en zeg niet lelijk is je gedrag maar het uiterlijk is voor de meeste mensen veel en veel belangrijker.
dus als je verschikkelijk lelijk bent van buiten heb je zo goed als geen kans om een vriend(in) tegemoet te komen

Laatst gewijzigd op 24-03-2003 om 12:57.
Advertentie
Oud 18-03-2003, 23:40
Verwijderd
www.hotornot.com
Oud 19-03-2003, 07:11
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Ik wou ff zeggen dat ik niemand egt lelijk vind. Heel soms heb ik wel es, zoals toen ik in mijn nieuwe klas kwam, dat 1 meisje was en ik vond haar gezicht, kweenie haar tanden/mond mayb ik wet het nie, maar ik vond het nie super mooi ofzow. Maar nu ik haar langer ken, valt het me nie meer op. Ik kan weinig mensen noemen die ik egt lelijk vind. Ja, iemand als Renee Froger misschien wel, maar vooral jongeren vind ik haast nooit lelijk. Eigelijk kan ik niemand op noemen die egt lelijk is. Aan de uitstraling kan ik tenminste wel zien of iemand "lelijk" iz van binnen, naja nie egt lelijk natuurlijk. Uitstraling is een mengsel van innerlijk en uiterlijk en het zegt ook n btje hoe iemand zig voelt. Ik denk dat ik meer uitstraling bij mensen zie dan uiterlijk en dat ik daarom mensen niet lelijk vind. Bovendien, kweenie of je dik bent, maar dikke mensen vind ik nooit lelijk,m kan dr nix aan doen, kben zelf klein en dun, maar dikke mensen zijn niet lelijk en ik vin ook nie dat gewicht dr mee te maken heeft op pukkels ofzow. Je moet egt niet jezelf om zeep helpen, alleen omdat er anderen zijn die je lelijk vinden. Ik durf nl te zweren dat jij dat nie bent, wedden Denk er nog es over na en probeer gewoon vrienden met mensen te worden, door jezelf open te stellen en je niet af te zonderen, omdat jij nou eenmaal denkt dat anderen je lelijk vinden.
Heel veel suc6 dr mee en ik zeg t eg nie om je beter te laten voelen, maar ik zeg t omdak te echt meen!

Liefs van Sara.
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Oud 19-03-2003, 07:13
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
king112 schreef op 18-03-2003 @ 23:29:

en zeg niet lelijk is je gedrag maar het uiterlijk is voor de meeste mensen veel en veel belangrijker.
als je innerlijk goed genoeg is hoeft dat niks uit te maken hoor
Citaat:
king112 schreef op 18-03-2003 @ 23:29:

dus als je verschikkelijk lelijk bent van buiten heb je zo goed als geen kans om een vriend(in) tegemoet te komen
das niet waar.. ik ken ook echt ontzettend lelijke mensen die wel gewoon mensen konden krijgen die niet superlelijk waren. maar die mensen waren gewoon zichzelf, en gedroegen zich alsof zij evenveel kans hadden.. en dan hebben ze ook evenveel kans, als je van tevoren al zoiets heb van nee, niemand wil mij, tja dan wil niemand je ook
Oud 19-03-2003, 08:33
Verwijderd
Mensen kunnen hier wel staan beweren dat innerlijk belangrijker is dan uiterlijk, maar het eerste wat iemand ziet is dus echt wel het uiterlijk.

Nu is het wel zo dat je daar aan kunt werken. Ik bedoel, koop een zooi nieuwe kleren, zorg ervoor dat je er verzorgd uitziet en de rest zit hem in het attitude. Hoe je erbij loopt maakt echt ontzettend veel uit.
Oud 19-03-2003, 08:47
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
******** schreef op 19-03-2003 @ 09:33:
Nu is het wel zo dat je daar aan kunt werken. Ik bedoel, koop een zooi nieuwe kleren, zorg ervoor dat je er verzorgd uitziet en de rest zit hem in het attitude. Hoe je erbij loopt maakt echt ontzettend veel uit.
Je kunt ook een lelijk hoofd hebben, en toch een goede attitude. Juiste balans van houding, uitstraling, kleding en kapsel. En gedrag natuurlijk.

(ik weet niet zeker of jij dit nou ook bedoelt maar anders staat het er gewoon twee keer )
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 19-03-2003, 08:49
whizzer
whizzer is offline
Ik zit met hetzelfde probleem eigelijk als jij, alleen vind ik mezelf dan niet echt lelijk ofzow. Niet uit arrogantie, maar meer uit eigenwaarde Niet dat het me heeft geholpen ofzow., maargoed. Ik begrijp je frustratie en als ik de oplossing wist zou ik em je geven, maar ik zit in hetzelfde schuitje
__________________
Ik hou van Jehova's. Gewoon domme mensen zijn vervelend. Maar domheid, gepaard met religieuze bezetenheid, is fascinerend. (Bomans)
Oud 19-03-2003, 08:50
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
tja, mensen zouden idd wat meer moeten kijken naar ineerlijk. bij mij op de groep zit een jong dat een Valentijnskaart gekregen had van iemand die verliefd op hem was, dat had ik hem al gezegd maar hij geloofde eerst niet dat zij verliefd was.
Resultaat? De volgende keer toen hij haar tegenkwam boorde hij haar zo verschrikkelijk de grond in met oa. Als je me nog 1 keer lastig valt stomp ik je in elkaar, je lijkt GVD wel een abuitenaards wezen, ik moet bijna kotsen als ik je zie -(waarop hij doet alsof hij kotst) enz. Later zag hij haar huilen.
Hij probeerde mij er later van te overtuigen dat een meisje mooi moet zijn en dat je zulke lelijke verliefde mensen maar beter meteen op deze hardmoedige manier duidelijk moet laten maken dat je niet van de valentijskaarten e.d. gediend bent.
Oud 19-03-2003, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 19-03-2003 @ 09:47:
Je kunt ook een lelijk hoofd hebben, en toch een goede attitude. Juiste balans van houding, uitstraling, kleding en kapsel. En gedrag natuurlijk.
Ja precies. Het is gewoon een kwestie van presentatie

(nou nou, nu staat het er 3 keer! )
Oud 19-03-2003, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 19-03-2003 @ 09:50:
tja, mensen zouden idd wat meer moeten kijken naar ineerlijk. bij mij op de groep zit een jong dat een Valentijnskaart gekregen had van iemand die verliefd op hem was, dat had ik hem al gezegd maar hij geloofde eerst niet dat zij verliefd was.
Resultaat? De volgende keer toen hij haar tegenkwam boorde hij haar zo verschrikkelijk de grond in met oa. Als je me nog 1 keer lastig valt stomp ik je in elkaar, je lijkt GVD wel een abuitenaards wezen, ik moet bijna kotsen als ik je zie -(waarop hij doet alsof hij kotst) enz. Later zag hij haar huilen.
Hij probeerde mij er later van te overtuigen dat een meisje mooi moet zijn en dat je zulke lelijke verliefde mensen maar beter meteen op deze hardmoedige manier duidelijk moet laten maken dat je niet van de valentijskaarten e.d. gediend bent.
Tering

Een beetje respect mag toch wel?

Pfff, als je een meisje echt totaal niet aantrekkelijk vindt en ze verliefd op je is, kan je haar toch op een normale manier afwijzen? Ik snap niet wat hij daarmee denkt te bereiken. Voor hetzelfde geldt heeft dat meisje leuke vriendinnen bij wie ze uithuilt en vertelt wat voor een klootzak hij is. Dan is hij bij die meisjes bij voorbaat ook kansloos
Oud 19-03-2003, 11:04
Verwijderd
Citaat:
eigelijk had ik al lang moeten zelfmoord plegen maar dit mietje hier durft niet.
houwe zo
Oud 19-03-2003, 11:20
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Zelfmoord plegen omdat je lelijk bent?
Wees dan maar een mietje

Ik vraag het me ook wel eens af hoor. Dan ben je met iemand aan het praten en dan heeft die gene t over een meisje/jongen die heeeeeeeelemaal perfect moet zijn en dan denk ik echt: Waarom maak je het jezelf zo moeilijk? Die perfecte mensen stralen van de arrogantie en wijzen je veel sneller af, omdat ze denken, dat ze wel wat beters kunnen krijgen.
Als ik mensen een beetje ken, dan let ik niet eens meer op het uiterlijk. Het boeit me niet zo. Ik ben ik en ga met de personen om die ik aardig vind en niet die er geweldig uit zien.
Ik denk dat het gewoon iets te maken heeft met de perfectie van de mens. Mensen die alles allemaal perfect willen hebben, zullen denk ik ook sneller naar het uiterlijk kijken.

Majah, ik ben kwijt wat ik verder wilde zeggen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 19-03-2003, 11:22
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
king112 schreef op 18-03-2003 @ 23:29:
.
dit is al de zoveelste topic die ik over mezelf begin maar ik voel me echt zo ongelooflijke slecht.
eigelijk had ik al lang moeten zelfmoord plegen maar dit mietje hier durft niet.
Dat is het dus echt niet waard. En daarbij, er bestaan geen lelijke mensen, er bestaan alleen onverzorgde mensen.

Als je een fotomodellenharses hebt, kun je in een jute zak gaan rondlopen, en dan zie je er nog leuk uit. Maar dat is maar 2 of 3 % van de mensen. De rest zal zich moeten behelpen met kleren die ze goed staan. Supertrendy hoeft niet, als het maar bij je past.

Echt afzichtelijk is ook maar 2 of 3 %, en de weinigen die ik ken, zijn gewoon getrouwd met kids, omdat uiterlijk er niet toe doet, als het er op aankomt.
__________________
Pfff. Boeie.
Oud 19-03-2003, 13:05
Verwijderd
Iemand die ik ken die is niet echt knap, maar doordat zijn innerlijk zo erg mooi is en zijn uitstraling ook, zie je dat uiteindelijk niet meer. Ik blijf er in geloven dat je innerlijk belangrijker is dan je uiterlijk en ook dat als je innerlijk mooi is, maar je uiterlijk niet zo, dat dat dan over je uiterlijk heen gaat als het ware (omgekeerd net zo). Hij had btw ook een vriendin.

En soms zit het alleen maar in je eigen hoofd, dat je lelijk of wat dan ook bent. Maar wat er al meer zeiden, het is het niet waard om hierom zelfmoord te plegen. Je innerlijk is belangrijker dan je uiterlijk en als je met jezelf kunt leven heb je meer kans om iemand tegen te komen, denk ik. Begin dus met het proberen te accepteren van jezelf.
Oud 19-03-2003, 13:51
Verwijderd
Ik merk maar al te vaak dat mensen die 'lelijk' (Wie bepaalt dat? ) worden bevonden, meer moeite moeten doen. Moeite om vrienden te krijgen. Moeite om DE vriend(in) te krijgen. Het is hard, maar helaas nog wel steeds de waarheid. Mensen zijn zo hypocriet. Gillen dat ze niet naar uiterlijk kijken, maar in werkelijkheid... Ik word er vaak nogal moedeloos van. Met ontzettend veel moeite probeer ik mijn zelfvertrouwen enigszins op te krikken en het is dan dubbel zo hard als je (weer eens) de grond in wordt geboord of wordt uitgescholden door (on)bekende mensen. Ik haat het. Ik haat deze vervloekte maatschappij waar alles om uiterlijk draait. Soms zou het beter zijn geweest als we elkaar niet konden zien, alleen maar konden voelen&horen. Waar denken jullie dat het vandaan komt dat zoveel mensen (vooral jongeren) zo ontzettend onzeker over zichzelf zijn? Omdat ons steeds wordt voorgeschoteld dat we perfect moeten zijn. Maar uiterlijk is nou eenmaal zoals je het krijgt. Je kunt er geen flikker aan doen. Als mensen dat nou es werkelijk inzagen, was de wereld al een stukje beter..
Oud 19-03-2003, 14:08
Verwijderd
Citaat:
(Wie bepaalt dat? )
da's persoonlijk.. ik kan jou heel mooi vinden, me buurman vind jou misschien het lelijkste wezen op deze aardbol
tsja.. that's life..
Oud 19-03-2003, 14:42
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
achjah, ik word ook vaak op straat nageroepen dat ik lelijk ben. meestal als iemand zo'n soort opmerking maakt zeg ik dat ik dat zelf ook allang wist. dan hebben ze niets meer te zeggen, ik kan mezelf nu eenmaal niet veranderen.
Oud 19-03-2003, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Myself! schreef op 19-03-2003 @ 14:51:
*teks*
Idd, wie bepaalt wat lelijk is? Jij bent bv alles behalve lelijk, jammer dat je je dat wijs laat maken ('k snap het wel, daar niet van), het is onzin, maar goed, als je maar vaak genoeg verteld wordt dat iets zo is, dan ga je het vanzelf geloven. Is zonde.

Ik denk niet dat het krijgen van vrienden (alleen) ligt aan knap/lelijk zijn. Ik denk dat de oorzaken daarvoor veel meer in je innerlijk liggen, ook al lijkt dat niet zo te zijn. Mensen die 'lelijk' zijn, maar wel een mooi innerlijk en genoeg zelfvertrouwen hebben hebben nl ook genoeg vrienden. En mensen die 'knap' zijn, met een lelijk innerlijk (en waarschijnlijk ook wel een aantal met een mooi innerlijk) en weinig zelfvertrouwen hebben soms weinig/geen vrienden. Vrienden/geen vrienden hebben is van meer dingen afhankelijk, dat lijkt me ook logisch.

En wat wil je nou zelf: dat mensen je mogen om je uiterlijk of om je innerlijk? Maakt je uiterlijk daar dan bij uit?
Ads door Google
Oud 19-03-2003, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-03-2003 @ 16:12:
En wat wil je nou zelf: dat mensen je mogen om je uiterlijk of om je innerlijk? Maakt je uiterlijk daar dan bij uit?
Uiterlijk is belangrijk bij het leren kennen van mensen. Innerlijk bij het behouden van die contacten.

Ze zijn dus beide belangrijk.
Oud 19-03-2003, 16:25
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Iemand die lelijk is heeft idd geen kans om iemand te krijgen, ik vind mezelf ook gigantisch lelijk, en ik heb me er al bij neer gelegd dat ik nooit iemand zal krijgen. Natuurijk heb je van die mensen die beweren dat het niet zo is enzo, maar in hun geloof ik niet. Iedereen kijkt naar uiterlijk, of je het nou durft te zeggen of niet het is wel zo, zou jij op een meisje afstappen die dik is en onder de puisten zit? Ik denk het niet. Innerlijkt telt wel mee, maar uiterlijk is het gene waar je altijd als eerste naar kijkt

Lelijke mensen hebben het niet makkelijk. Ik voel mij 70 procent van mn tijd gewoon goed kut omdat ik lelijk ben. Het rare eraan is dat er nog nooit iemand heeft gezegd dat ik lelijk ben, maar toch vind ik het zo. Soms heb ik gewoon van die buien waarin ik denk dat ik liever dood kan zijn, het leven heeft bijna geen nut als je lelijk bent imo

Laatst gewijzigd op 19-03-2003 om 20:34.
Oud 19-03-2003, 16:45
Last Resort
Avatar van Last Resort
Last Resort is offline
Citaat:
Another Way schreef op 19-03-2003 @ 17:25:
Iemand die lelijk is heeft idd geen kans om iemand te krijgen, ik vind mezelf ook gigantisch lelijk, en ik hbe me er al neer gelegd dat ik nooit iemand zal krijgen. Natuurijk heb je van die mensen die beweren dat het niet zo is enzo, maar in hun geloof ik niet. Iedereen kijkt naar uiterlijk, of je het nou durft te zeggen of niet het is wel zo, zou jij op een meisje afstappen die dik is en onder de puisten zit? Ik denk het niet. Innerlijkt telt wel mee, maar uiterlijk is het gene waar je altijd als eerste naar kijkt

Lelijke mensen hebben het niet makkelijk. Ik voel mij 70 procent van mn tijd gewoon goed kut omdat ik lelijk ben. Het rare eraan is dat er nog nooit iemand heeft gezegd dat ik lelijk ben, maar toch vind ik het zo. Soms heb ik gewoon van die buien waarin ik denk dat ik liever dood kan zijn, het leven heeft bijna geen nut als je lelijk bent imo
zo voelde ik me ook, vooral omdat mn huid niet echt eh., egaal was, om het zo maar even te noemen. Maar ik ben toen es hele mooie kleren zegmaar gaan kopen enzow, en dan voel je je al een stuk beter.DAn ga je er, tenminste voor je gevoel, ook beter uitzien. Dat heeft iig wel bij mij geholpen...
__________________
I Dont Want To Talk To You Anymore, I'm Afraid Of What I Might Say
Oud 19-03-2003, 17:13
Black Bird
Black Bird is offline
Citaat:
******** schreef:
Ja precies. Het is gewoon een kwestie van presentatie
En als je nu niet weet hoe je je moet presenteren? Of het wel weet, maar het niet kunt?
Oud 19-03-2003, 17:48
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 19-03-2003 @ 16:32:
Uiterlijk is belangrijk bij het leren kennen van mensen. Innerlijk bij het behouden van die contacten.

Ze zijn dus beide belangrijk.
En toch leren 'lelijke' mensen ook mensen kennen. En de mensen die ze dan leren kennen gaat het om hun innerlijk. Hoe komt diegene die ik ken anders aan een vriendin? Ik zeg niet dat uiterlijk er helemaal niet toe doet, ik zeg alleen dat het niet altijd zo belangrijk is als mensen denken. Gelukkig niet.
Oud 19-03-2003, 17:49
Sirenie
Avatar van Sirenie
Sirenie is offline
Ik vind ook niemand lelijk. Hoe beter ik mensen ken, hoe mooier ik ze vind. Innerlijk is echt het belangrijkste.
Oud 19-03-2003, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 19-03-2003 @ 17:25:
Iemand die lelijk is heeft idd geen kans om iemand te krijgen, ik vind mezelf ook gigantisch lelijk, en ik hbe me er al neer gelegd dat ik nooit iemand zal krijgen. Natuurijk heb je van die mensen die beweren dat het niet zo is enzo, maar in hun geloof ik niet. Iedereen kijkt naar uiterlijk, of je het nou durft te zeggen of niet het is wel zo, zou jij op een meisje afstappen die dik is en onder de puisten zit? Ik denk het niet. Innerlijkt telt wel mee, maar uiterlijk is het gene waar je altijd als eerste naar kijkt
Misschien moet je eens stoppen met te generaliseren, dat maakt het ook voor jezelf een stuk makkelijker, denk ik. Ik zal niet beweren dat ik niet naar uiterlijk kijk, maar tegelijk met naar het uiterlijk te kijken kijk ik ook naar de uitstraling en het innerlijk van iemand, omdat ik dat belangrijker vind.
Advertentie
Oud 19-03-2003, 17:51
Yamyam
Yamyam is offline
Je bent wel heel pessimistisch maar ik voel me ook altijd heel rot of op z'n minst beledigd als de mensen om me heen weer eens vervelend doen.

Kom ik in een nieuwe wat vreemde outfit op school: meteen gewijs en onderdrukt gegiechel, opmerkingen als: gadverdamme, naroepen: lelijkerd ed acties.

Heb ik een piercing genomen: gegniffel om me heen waar ik het woord 'piercing' uit kan opmaken, gewijs naar mijn kin en naar hun eigen kin

Heb ik mijn haar kort of gekleurd of iets dergelijks: mensen durven niet meer naast me te zitten omdat ze zich schamen om naast iemand te zitten die opvalt, noemen me een jongetje

Heb ik een wijde broek aan: hoor ik mensen net als ik langskom tegen elkaar zeggen wat voor een piamabroek of gordijn er langs komt lopen

Gesprekken die plots gestaakt worden als ik langskom
Grote ogen
Kleinerende blikken

Ik wen er nooit aan
En toch kies ik ervoor om mensen te shockeren

Maar dan ben ik toch heel boos over de bekrompen pubertjes op mijn school, die het niet kunnen waarderen dat ik anders ben dan hen en tenminste wel lef heb.

En dan wordt ik wel eens onzeker van, ja. Maar zo ben ik gewoon, en ik laat me niet veranderen door een stel domme tieners. (nou ja een stel, 776 maar).

King: wees niet zo onzeker, doe wat je leuk vind en dan ben je maar lelijk, nou en. Als je dan toch zeker weet dat je nooit je liefde van je leven vindt, wen er dan vast aan en focus je in godsnaam daar dan op.
Oud 19-03-2003, 18:02
Verwijderd
Ja, het is waar dat mensen altijd op uiterlijk zullen blijven beoordelen, maar zoals al genoemd is is je uiterlijk zeker niet onbeïnvloedbaar. Je kunt door middel van lichamelijke verzorging, kleding, kapsel etc. een heel eind komen.

Ja, ik beoordeel zelf ook wel op uiterlijk, maar wat ik lelijk vind vind een ander prachtig. Ik ga heel erg op iemands uitstraling af, die kan iemand zo ontzettend mooi maken. Ik weet bijvoorbeeld 1 jongen die me altijd fascineert als ik hem zie. Z'n ogen, z'n uitstraling, maar een standaard lekker ding is hij zeker niet. Als ik puur op uiterlijk ging beoordelen zou ik op een van zn vrienden vallen, die is echt zo standaard mooi, maar heeft een ontzettend saaie uitstraling vind ik.. Die vind ik dan dus lelijk, zeg maar.

Het is zo een relatief begrip, schoonheid/lelijkheid.. en voor liefde is het volgens mij echt niet belangrijk. Voor even een vriendje of vriendinnetje om mee te showen, ja, daarvoor wel.. maar kijk toch es naar al die ouders, welke zijn er nou echt mooi? Toch zijn er een heleboel heel gelukkig samen. M'n vader, dik, geen egale huid, geen 'hip' kapsel etcetera.. maar in de smaak vallen doet hij wel.. Waarom? Hij heeft humor, hij is grappig, hij is vriendelijk, hij is zorgzaam enz.

Het gaat zeker wel om innerlijk, om die innerlijke eigenschappen die doorstralen in het uiterlijk en die andere mensen oppikken. Zelfhaat straalt door, en wordt ook opegepikt, en heeft dus ook invloed...
Oud 19-03-2003, 18:08
Mariebel
Mariebel is offline
Uiterlijk is echt niet het allerbelangrijkste, het is wel het eerste wat mensen zien, maar wanneer ze je beter leren kennen is het innerlijk VEEL belangrijker. Daar komt nog bij dat je uitstraling en kleding veel meer indruk maakt dan een mooi of lelijk hoofd. En als jij zo onzeker bent over je uiterlijk straal je dat ook uit! Probeer jezelf te accepteren en straal uit dat je tevreden bent met jezelf dat is veel belangrijker dan of je er uitziet als een fotomodel!!
Oud 19-03-2003, 18:11
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
******** schreef op 19-03-2003 @ 10:43:
Tering
Een beetje respect mag toch wel?
Pfff, als je een meisje echt totaal niet aantrekkelijk vindt en ze verliefd op je is, kan je haar toch op een normale manier afwijzen?
vind ik ook hoor, maar hij vind dat je maar beter meteen zo kan doen, uit egocentrisch perspectief heeft ie gelijk want dit is idd de effectiefste manier om ervoor te zorgen dat lelijke verliefde meisjes die er (volgens hem) uitzien als een kerel die beter Mark genoemd kan worden ipv Mariska, haar werkelijke naam, je niet meer lastig vallen.
Citaat:

Ik snap niet wat hij daarmee denkt te bereiken.
Niet langer lastig gevallen worden. Overigens heeft hij ook gezegd dat hij toen hij eens een keer door zijn vader opgehaald werd in de auto Mariska heeft zien lopen, en de vader lachte zich helemaal verrot zei ie, en was het totaal eens met hem, dat je irri verliefde lelijke meiden zo moet behandelen wil je onmiddelijk van ze afkomen, komt dus perhaps door de erfelijkheid/opvoeding/rolmodel van pa.
Citaat:

Voor hetzelfde geldt heeft dat meisje leuke vriendinnen bij wie ze uithuilt en vertelt wat voor een klootzak hij is. Dan is hij bij die meisjes bij voorbaat ook kansloos
Lijkt me stug, aangezien we het hier over autisten op een autistenhuis hebben.


P.S. Ik vind haar ook lelijk, en vrijwel iedereen vind dat. Mij boeit het verder niet, ik zeg nog steeds gewoon hoi tegen haar.
P.P.S. Met lastig gevallen worden bedoel ik dat Mariska meer deed dan alleen maar een Valentijnskaart sturen, ze vroeg constant is ***** er? **=de jongen waar ze verliefd op was.
Daarom zei ik ook dat ze volgens mij verliefd op hem was, wat de waarheid bleek te zijn.
Oud 19-03-2003, 18:30
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
het kan mij opzich niets schelen wat mensen van me denken. niet meer. veel verder kon mn zelfvertrouwen al niet zinken.
zolang ze me maar met rust laten heb ik er geen moeite mee. maar dat doen ze niet. bleef het maar bij verbaal geweld. maar ik zit dus op zo'n school waar de mensen je ook fysiek lastigvallen als je "anders" bent. en daar erger ik me aan. :/
Oud 19-03-2003, 18:37
the tourist
the tourist is offline
Ik denk dat ´lelijke´mensen over anderen zeggen dat ze lelijk zijn, dat gewoon zeggen voor zichzelf. Zodat ze zichzelf beter gaan voelen. Ik denk dat ze het meestal niet echt menen, maar het komt natuurlijk wel hard aan bij die anderen.

Ik ken trouwens ook geen mensen die ik echt lelijk vind. Als je goed kijkt naar de manier waarop ze praten, lachen, enz, hebben ze altijd wel iets moois in zich.
Oud 19-03-2003, 19:04
Fortisi
Avatar van Fortisi
Fortisi is offline
Het is gewoon lastiger als "lelijker" persoon, als je mooi bent komen en meteen hordes mensen om je heen zwermen, ben je lelijk, dan moet je ze eerst overtuigen van je o zo leuke innerlijk.
Maargoed, je hoeft inderdaad maar één glinstering in je oog te hebben en dan kan je al bloedmooi gevonden worden, dus het bergip "lelijk" is gewoon te vaag om het te gebruiken voor personen volgens mij...iedereen heeft wel een ander idee van lelijk...

(ik val trouwens op "lelijk", het geeft iemand iets extra's, een interessant hoofd..maarja dat ben ik maar...)
__________________
<av:sir Frank Dicksee - The Mirror|?>
Oud 19-03-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Fortisi schreef op 19-03-2003 @ 20:04:
als je mooi bent komen en meteen hordes mensen om je heen zwermen
*Jee* Allemaal van die oppervlakkige, alleen op uiterlijk vallende mensen om je heen! (zullen ook wel andere mensen tussen zitten, maar toch, als het alleen om je uiterlijk is vind IK dat oppervlakkig) Dat wil je ook echt... Naja, sommige mensen misschien wel.
Oud 19-03-2003, 19:18
Fortisi
Avatar van Fortisi
Fortisi is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-03-2003 @ 20:08:
*Jee* Allemaal van die oppervlakkige, alleen op uiterlijk vallende mensen om je heen! (zullen ook wel andere mensen tussen zitten, maar toch, als het alleen om je uiterlijk is vind IK dat oppervlakkig) Dat wil je ook echt... Naja, sommige mensen misschien wel.
het zijn toch niet meteen oppervlakkige mensen die op mooie mensen vallen? ken jij iemand die expres op zoek gaat naar "lelijke" mensen dan? lelijke mensen hebben niet automatisch een leuk innerlijk trouwens, en mooie mensen zijn niet meteen oppervlakkig...waar gaat dit verhaal nou heen? nou laat maar ik volg het al niet meer
__________________
<av:sir Frank Dicksee - The Mirror|?>
Oud 19-03-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Fortisi schreef op 19-03-2003 @ 20:18:
het zijn toch niet meteen oppervlakkige mensen die op mooie mensen vallen? ken jij iemand die expres op zoek gaat naar "lelijke" mensen dan? lelijke mensen hebben niet automatisch een leuk innerlijk trouwens, en mooie mensen zijn niet meteen oppervlakkig...waar gaat dit verhaal nou heen? nou laat maar ik volg het al niet meer
'als je mooi bent komen en meteen hordes mensen om je heen zwermen' Dat schreef je. En als de mensen die om iemand heen zwermen omdat iemand mooi is vind ik dat oppervlakkig. En dat er ook andere mensen tussen zullen zitten stond al in mijn post.

Dat mooie mensen meteen oppervlakkig zijn hoor je mij niet zeggen. Ik zeg alleen dat als mensen om een 'mooi' iemand heen hangen omdat die persoon mooi is, dat die hangende mensen dnan oppervlakkig zijn.
Oud 19-03-2003, 20:05
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Er bestaan zoveel vooroordelen over uiterlijk. Zowel negatief als positief. ook voor "mooie" mensen.
Innerlijk vind ik het belangrijkst.
In het algemeen is je innerlijk en je gedrag/uitstraling het belangrijkst. Niet je uiterlijk volgens mij.
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Ads door Google
Oud 19-03-2003, 20:17
Bright Halo
Avatar van Bright Halo
Bright Halo is offline
Is het leven zonder een vriendin gelijk zinloos, king112?
__________________
Stay cool.
Oud 19-03-2003, 20:27
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Jeuzes mensjes, waarom doen jullie meteen zo depri. Ik word ook erg vaak uitgelachen en vetzak genoemd. Er zijn wel es jongens naar me toe gekomen,alleen maar om te zeggen dat ik lelijk ben. Nou bedankt voor die informatie. Ik ga ook niet meteen depri lopen doen, dat gun ik die debielen niet. Wie zijn zij om mijn leven kapot te maken. Zij zijn degenen die lelijk zijn en daar lach ik gewoon heel hard om. Dat zouden jullie ook moeten doen.
Trouwens, als je vrolijk bent zullen mensen sneller op je af willen stappen dan als je depressief en chagrijnig in een hoekje zit. Vrolijk zijn heeft dus alleen maar voordelen.Ik snap echt niet dat er niet meer mensen aan doen.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 19-03-2003, 20:29
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Noekie schreef op 19-03-2003 @ 21:27:
Jeuzes mensjes, waarom doen jullie meteen zo depri. Ik word ook erg vaak uitgelachen en vetzak genoemd. Er zijn wel es jongens naar me toe gekomen,alleen maar om te zeggen dat ik lelijk ben. Nou bedankt voor die informatie. Ik ga ook niet meteen depri lopen doen, dat gun ik die debielen niet. Wie zijn zij om mijn leven kapot te maken. Zij zijn degenen die lelijk zijn en daar lach ik gewoon heel hard om. Dat zouden jullie ook moeten doen.
Trouwens, als je vrolijk bent zullen mensen sneller op je af willen stappen dan als je depressief en chagrijnig in een hoekje zit. Vrolijk zijn heeft dus alleen maar voordelen.Ik snap echt niet dat er niet meer mensen aan doen.
Helemaal mee eens, niks van aantrekken, identificeer jezelf niet met je lichaam, je bent je bewustzijn en niet die zak van vlees botten en huid die het lichaam heet!
Oud 19-03-2003, 20:49
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 19-03-2003 @ 10:43:
Tering

Een beetje respect mag toch wel?
doe niet zo schijnheilig zeg!

Ik weet dat ik er niet op moet reageren, maar echt..
Oud 19-03-2003, 21:10
Sirenie
Avatar van Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-03-2003 @ 20:08:
*Jee* Allemaal van die oppervlakkige, alleen op uiterlijk vallende mensen om je heen! (zullen ook wel andere mensen tussen zitten, maar toch, als het alleen om je uiterlijk is vind IK dat oppervlakkig) Dat wil je ook echt... Naja, sommige mensen misschien wel.
Inderdaad! Die mensen komen alleen op je uiterlijk af. Dat is best vervelend, want misschien ben je best aardig, maar daar komen ze dus niet voor ofzoiets
Oud 19-03-2003, 21:15
Verwijderd
Citaat:
king112 schreef op 18-03-2003 @ 23:29:
Ik wou het ff hebben over dat mensen dit ook gewoon hardop zeggen waarbij je bijstaat.
dit is al de zoveelste topic die ik over mezelf begin maar ik voel me echt zo ongelooflijke slecht.
eigelijk had ik al lang moeten zelfmoord plegen maar dit mietje hier durft niet.
Maar wat ik ff kwijt wou is dat het leven voor de lelijke mensen heel zwaar is.
En ik denk wel dat een beetje iedereen die er niet uitziet zich niet goed voelt zich een beetje gek van.
Mijn bericht was eigelijk dat ik gewoon wil zeggen dat je mensen niet moet uitlachen of pesten om hun uiterlijk. want als die persoon al zijn liefde niet kan vinden die hij zo graag zou willen hebben helpt het haar/hem niet veel.
Ja, vind ik ook. Ik heb het ook vaak genoeg te horen gekregen en ik vind ook dat mensen er eerlijk over moeten zijn, dat ze je geen valse hoop moeten geven door te zeggen dat je wel mooi bent.. maar dan wanneer je het vraagt. Want zomaar uit het niets iemands uiterlijk af gaan kraken is hartstikke belachelijk en heeft ontzettend grote gevolgen.

En ik word er al helemaal moe van als mensen zeggen "stel je niet zo aan", als ik iets over m'n uiterlijk zeg. Dan denk ik: "ja hoor, jij hebt makkelijk praten.." en ook: ik vind dit toch niet voor nix van mezelf, ik heb het vaak genoeg te horen gekregen!
Dus in plaats van dat ze mij afzeiken omdat ik zo over mezelf denk, kunnen ze beter eerst eens naar de "boosdoeners" kijken.
Oud 19-03-2003, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 19-03-2003 @ 22:15:
En ik word er al helemaal moe van als mensen zeggen "stel je niet zo aan", als ik iets over m'n uiterlijk zeg. Dan denk ik: "ja hoor, jij hebt makkelijk praten.." en ook: ik vind dit toch niet voor nix van mezelf, ik heb het vaak genoeg te horen gekregen!
Dus in plaats van dat ze mij afzeiken omdat ik zo over mezelf denk, kunnen ze beter eerst eens naar de "boosdoeners" kijken.
De "boosdoeners" kennen ze vaak niet. En om voor mezelf te spreken: als ik bv. tegen iemand zeg dat ie zich niet zo aan moet stellen of zo iets dergelijks, dan bedoel ik dat over het algemeen niet kwaad. Het is dan meer bedoeld omdat het niet nodig is en dat het dus zonde is als iemand zich daar druk om maakt. Heeft dus weinig met afzeiken te maken. Maar misschien bedoeld een ander het wel als afzeiken...dat weet ik niet (niet gaan generaliseren iig ajb ).
Oud 19-03-2003, 21:25
Verwijderd
Ik was ook erg vaak depressief om m'n uiterlijk en heb ook zelfmoordplannen gehad. Ik herken je probleem dus wel. Maar ik ben er nu een beetje overheen, ik weet dat ik lelijk ben en als iemand het tegen me zegt interesseert t me ook niet meer, ik heb me er maar bij neergelegd. Misschien dat een plastisch chirurg ooit eens aan de slag kan, maar daar heb ik nu geen geld voor.
Oud 19-03-2003, 21:31
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Bright Halo schreef op 19-03-2003 @ 21:17:
Is het leven zonder een vriendin gelijk zinloos, king112?
Ik vind het leven zonder vriendin inderdaad behoorlijk zinloos

net als king ben ik te laf om zelfmoord te plegen
Oud 19-03-2003, 21:32
Verwijderd
Citaat:
king112 schreef op 18-03-2003 @ 23:29:
Ik wou het ff hebben over dat mensen dit ook gewoon hardop zeggen waarbij je bijstaat.
...
Maar kijk ik snap het niet iedereen doet het wel een beetje zelfs mensen die ook lelijk zijn schelden andere uit omdat ze zoveel boosheid in zich hebben zoveel haat. en zeg niet lelijk is je gedrag maar het uiterlijk is voor de meeste mensen veel en veel belangrijker.
dus als je verschikkelijk lelijk bent van buiten heb je zo goed als geen kans om een vriend(in) tegemoet te komen
Toch ga ik er lekker tegenin. Natuurlijk is uiterlijk wel belangrijk, maar uiteindelijk gaat het (bij veel mensen) om het innerlijk.
De mensen die je uitschelden doen dit vaak om de reden dat ze zelf onzeker zijn en stoer willen doen naar anderen omdat ze bang zijn dat ze anders zelf 'gepakt' zullen worden.
Je moet gewoon met mensen omgaan die je respecteren. Maar dit zal je wel vaak genoeg hebben gehoord denk ik.
Ik heb zelf ook bepaalde dingen meegemaakt die ik toen liever niet meegemaakt zou willen hebben, maar daardoor ben ik nu wel geworden in bepaalde dingen zoals ik nu ben, wat ik anders niet zou zijn geworden. En veel ervan zijn positief. Ik ga het niet verder toelichten.
Oud 19-03-2003, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Another Way schreef op 19-03-2003 @ 22:31:
Ik vind het leven zonder vriendin inderdaad behoorlijk zinloos
Maak je leven dan zinvol. Dat zul je toch echt zelf moeten doen, iemand anders zal het niet voor je doen. Een vriendin moet een verrijking zijn, niet je hele leven. Denk ik.

(Mijn vriend is ook mijn leven, hoor, maar dan in de figuurlijke zin van het woord (hoop ik). )
Oud 19-03-2003, 21:47
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 19-03-2003 @ 22:15:
Ja, vind ik ook. Ik heb het ook vaak genoeg te horen gekregen en ik vind ook dat mensen er eerlijk over moeten zijn, dat ze je geen valse hoop moeten geven door te zeggen dat je wel mooi bent.. maar dan wanneer je het vraagt. Want zomaar uit het niets iemands uiterlijk af gaan kraken is hartstikke belachelijk en heeft ontzettend grote gevolgen.

En ik word er al helemaal moe van als mensen zeggen "stel je niet zo aan", als ik iets over m'n uiterlijk zeg. Dan denk ik: "ja hoor, jij hebt makkelijk praten.." en ook: ik vind dit toch niet voor nix van mezelf, ik heb het vaak genoeg te horen gekregen!
Dus in plaats van dat ze mij afzeiken omdat ik zo over mezelf denk, kunnen ze beter eerst eens naar de "boosdoeners" kijken.
ohh..ja ik snap precies wat je bedoeld. Ik heb echt een hekel aan mensen die durfen te zeggen dat ik mooi of niet lelijk ben, want ze liegen toch allemaal. Mensen moeten leren de waarheid te vertellen en te accepteren, niet leugens en valse hoop verspreiden om mij gelukkig te maken. Sterker nog, ik heb liever dat iemand gewoon eerlijk zegt dat ik lelijk ben dan dat ze zeggen dat ik het niet ben. Zo zeggen mn ouders altijd dat ik niet lelijk ben, ik geloof er niet in omdat ze toch altijd tegen me liegen, en achter mn rug om praten (al zeggen ze dat niet te doen, maar toch heb ik het gevoel dat ze het weld doen). Ze zullen er nooit vooruit komen dat ik lelijk ben, dat doen ze als ouder gewoonweg niet.


Het komt er gewoon op neer dat mensen eerlijk moeten zijn, en niet bang moeten zijn om iemand te kwetsen en natuurlijk doel ik niet op die manier van die jongen een paar posts terrug.
Oud 20-03-2003, 01:29
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Noekie schreef op 19-03-2003 @ 21:27:
Jeuzes mensjes, waarom doen jullie meteen zo depri. Ik word ook erg vaak uitgelachen en vetzak genoemd. Er zijn wel es jongens naar me toe gekomen,alleen maar om te zeggen dat ik lelijk ben. Nou bedankt voor die informatie. Ik ga ook niet meteen depri lopen doen, dat gun ik die debielen niet. Wie zijn zij om mijn leven kapot te maken. Zij zijn degenen die lelijk zijn en daar lach ik gewoon heel hard om. Dat zouden jullie ook moeten doen.
Trouwens, als je vrolijk bent zullen mensen sneller op je af willen stappen dan als je depressief en chagrijnig in een hoekje zit. Vrolijk zijn heeft dus alleen maar voordelen.Ik snap echt niet dat er niet meer mensen aan doen.
Op uiterlijk kunnen mensen mij ook vrijwel niks meer maken. (ja, enkelen nog)
Ik bedoel, als ik zie hoeveel ik zou moeten laten en hoeveel dingen ik aan mijn leven zou moeten veranderen alleen om misschien na veel moeite onder de 90 kilo te komen en te blijven dan heb ik zoiets van DAN MAAR DIK en iets meer vrijheid in mijn doen en laten.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 20-03-2003, 07:54
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 19-03-2003 @ 21:49:
doe niet zo schijnheilig zeg!
Kom op, zó ontzettend lullig als de jongen die daar wordt omschreven ben ik echt niet. En ja, ik weet dat ik foute dingen heb gezegd die heel hard aankwamen. Toendertijd had ik zelf amper door hoe hard. Als ik terug in de tijd zou kunnen gaan, was het echt heel anders gelopen..

Het spijt me en dat weet je best

Citaat:
Leonoor schreef op 19-03-2003 @ 22:24:
En om voor mezelf te spreken: als ik bv. tegen iemand zeg dat ie zich niet zo aan moet stellen of zo iets dergelijks, dan bedoel ik dat over het algemeen niet kwaad. Het is dan meer bedoeld omdat het niet nodig is en dat het dus zonde is als iemand zich daar druk om maakt. Heeft dus weinig met afzeiken te maken.
Precies

Bij mij persoonlijk werkt het dan ook veel beter als mensen dat gewoon tegen mij zeggen. Zo van "Marc, stel je niet zo aan, zo erg is het niet". Dat werkt 100x beter dan te zeggen dat ik leuk op een foto sta.

Maar dit is ook een graverend verschil tussen man en vrouw. De man wordt graag gerust gesteld, rent ook een beetje weg voor zijn gevoelens. De vrouw wil dat haar gevoelens serieus genomen worden. Dus als je tegen een vrouw zegt "stel je niet zo aan", zeg je in feite "ik neem jou niet serieus". Zeg je het tegen een man, zeg je "het is allemaal niet zo erg".

Hoewel ik dit weet, heb ik er in realiteit ontzettend veel moeite mee *is typisch man wat dit betreft*

Citaat:
Another Way schreef op 19-03-2003 @ 22:31:
Ik vind het leven zonder vriendin inderdaad behoorlijk zinloos
Hoe komt het dan dat er heel wat mensen zonder partner op deze aardbol rondlopen die niet depressief zijn?

En wat mezelf betreft: ik heb soms ook van die buien waarin ik me lelijk voel, waarin dat hele miserabele gevoel van vroeger weer de kop op steekt. Het verschil is alleen dat ik wéét waardoor het komt en dat het eigenlijk zinloos is mij zo te voelen Ik ben benieuwd of het me nog lukt dat gevoel helemaal weg te krijgen. Dan kunnen mensen mij wat mijn uiterlijk betreft helemaal niet meer raken
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Bekeken worden; Parenclub.
Bikinie-meisje
54 11-02-2006 13:35
Levensbeschouwing & Filosofie Iedere dag een ander lichaam
Slobber
27 03-12-2004 23:10
Lichaam & Gezondheid lelijke mensen op deze site?
butterfly_girl
43 10-06-2004 19:15
De Kantine gezocht, foto's van lelijke mensen
raumarion
62 18-10-2003 17:20
Lifestyle De link tussen lifestyle en uiterlijk
SpiritX
37 17-06-2002 06:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Lelijke mensen betoging toegestaan in Rotterdam
Oasis
10 26-01-2002 17:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38.