Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2003, 12:11
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik doe elektrotechniek op de Technishe Hogeschool in Rijswijk. Opzich is het wel redelijk te doen allemaal, maar ik heb dit eerste jaar veels te weinig aandacht besteed aan wiskunde.
Wiskunde is ook eigenlijk het enige vak waar ik moeite mee heb. Die logica zie ik gewoon nooit.

Anyway.....over 2 weken heb ik mijn examens, en binnen die tijd kan ik nooit al mijn wiskunde nog inhalen. Dus het is al een klare zaak dat ik volgend jaar wiskunde moet overdoen.
Maar het is zo erg, dat ik er echt helemaal niks van volg in de lessen. Dus al zou ik er voor kiezen om gewoon het reguliere 2e jaar te volgen en daarnaast mijn wiskunde van het 1e jaar in te halen, loop ik volgens mij echt vast in het 2e jaar, omdat ik gewoon die kennis van het 1e jaar van wiskunde mis.
(is het nog te volgen )

Wat kan ik nou het beste doen? Mijn moeder schrok er nogal van, en die begon meteen over informeren of er bijlessen zijn. Maar daar heb ik nu al niks meer aan, want die gene kan nooit in 2 weken heel het 1e jaar wiskunde in mijn hoofd stampen.
Zal ik volgend jaar dan alleen maar wiskunde van het 1e jaar gaan volgen, of toch het risico lopen en het normale 2e jaar gaan doen?
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2003, 12:12
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
BTW; Ik moet sowieso binnen 2 jaar mijn prodedeuse halen, anders moet ik daar van school weg.....
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 12:46
Thomas
Thomas is offline
Is je wiskundekennis dusdanig slecht dat je niet het tweede jaar kan volgen? Volgens mij is er nl geen enkel probleem, want er zijn we meer mensen die in het eerste jaar niet alles halen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 12:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik zou wel proberen om volgend jaar de wiskunde uit de 1e alsnog te proberen. Eventueel dan met betere begeleiding, zoals een docent of iemand die bijles geeft. Je hoeft het er dan niet in 2 weken in te stampen, maar er wordt er wel op gelet dat je het ook daadwerkelijk dóet en bovendien kan je dan misschien iets sneller gaan dan wanneer je het in je eentje doet.
Eventueel kan je in de zomervakantie er al een hoop aan doen, zodat je het nog wel een béétje snapt wanneer je aan de wiskunde van het 2e jaar begint.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 16:01
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Misschien een stomme vraag, maar kan je niet in de zomervakantie alles inhalen van wiskunde van het eerste jaar? Dat helpt niet voor je examen, maar je snapt het dan volgend jaar (als het goed is) tenminste wel, en dan kan je dus gewoon doorgaan met de stof van het tweede jaar.
Je kan nu wel zeggen dat je wil uitrusten in de zomervakantie, maar uiteindelijk is je studie toch wel het belangrijkste, dus dan raad ik je toch aan om je vakantieplannen even opzij te zetten.

Ik weet niet of je deze wiskunde zelfstandig kan doen, anders kan je misschien een leraar of slimme medestudent om hulp vragen.

Ik snap trouwens niet dat je nooit eerder zelf naar de propedeusecoordinator o.i.d. bent gestapt vanwege je problemen met wiskunde...Lijkt me toch vrij vervelend bij een studie Elektrotechniek.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 16:07
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
nienie schreef op 27-05-2003 @ 17:01:

Ik snap trouwens niet dat je nooit eerder zelf naar de propedeusecoordinator o.i.d. bent gestapt vanwege je problemen met wiskunde...Lijkt me toch vrij vervelend bij een studie Elektrotechniek.
jah, ik ben ook gewoon heel dom bezig geweest Het studenten leven riep mij iets te hard zullen we maar zeggen.....
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:04
pol
pol is offline
Kan je geen herexamen doen?

Verder zou ik er nu al aan beginnen (vanaf nu tot de herexamens).
Alles is mogelijk als je maar bereid bent er genoeg energie in te steken.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 22:01
Jean-Paul
Avatar van Jean-Paul
Jean-Paul is offline
En als je er niet meer uitkomt...

vwo gaan doen, mits je dat niet al gedaan hebt ( lijkt me niet 17... )
__________________
The only thing I fear, is running out of beer!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 16:56
Verwijderd
Mijn vriendje, die doet dan wel TU (in delft), maar die heeft ook pas nu, zijn 2de jaar, zijn 1e jaar pas klaar! Volgens mij komt het wel vaker voor bij technische studies.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren studeren met beperkingen. Uitdaging vs. haalbaarheid
Verwijderd
2 20-02-2011 11:12
Psychologie ik weet het niet meer
Barb4
7 30-12-2007 19:34
Psychologie Leerproblemen
Dott
21 14-11-2006 03:28
Psychologie ouders altijd thuis...frustratie
bokky
34 17-10-2004 15:35
Algemene schoolzaken sociale studies met enig beroepsperspectief?
Tulpje6
37 11-03-2004 14:02
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.